• Heey iedereen,

    Het valt mij echt op dat het deze avond stil is.
    Het is echt niet meer hetzelfde als de jaren voordien.
    En nu ligt het forum er ook heel stil bij.
    Vroeger warren er zoveel topics en nu zijn het er geen meer.
    Misschien komt er ooit wel weer wat leven in deze site.
    Als er weer wat veel mensen komen.
    Of er iets nieuws is. Zelf het sneeuwballen ligt stil.
    En die was hier ook rond deze tijd vorig jaar. Heel spijtig dit.

    Wie vind dit ook? Samen praten we hierover.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Ik was ongeveer 3 jaar actief op Q, tot zo'n 3 jaar geleden. Een van de redenen is dat Wattpad gewoon aantrekkelijker was voor mij om in te lezen en schrijven. Op Wattpad had ik meer het 'boeken' gevoel en voelde het gezelliger. Misschien ligt aan de simpele dingentjes, zoals bijvoorbeeld de iets te koele en zakelijke kleur blauw of het moeten scrollen in plaats van swipen tijdens het lezen. Ik denk dat als Quizlet een meer huiselijke lay-out krijgt dat het al wat meer mensen aantrekt.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Garou schreef:
    (...)
    Het is een soort vicieuze cirkel denk ik. Schrijvers gaan weg omdat ze niet meer zo veel (of helemaal geen) lezers hebben en lezers gaan weg omdat ze geen goede verhalen meer vinden, waarop schrijvers nog minder lezers krijgen en er nog meer mensen weg gaan. Ik heb wel gehoord dat Wattpad ook niet meer is wat het ooit was (het Nederlandse deel dan) dus misschien is de nieuwe populatie gewoon niet meer zo geïnteresseerd in lezen?
    Vroeger spendeerde ik ook echt iedere vrije minuut op deze site, nu kijk ik om de paar dagen eens een keer, maar meer omdat ik geen afscheid kan nemen ipv om hier echt iets te komen doen. Ik weet nog dat ik 10 actieve verhalen had of zo en iedere maand een quiz of gedicht of zo maakte voor xOTM, maar ja, nu niet meer helaas :/


    Een van de reden dat Wattpad is veranderd is doordat Wattpad hebberig begon te worden en reclames op Wattpad, tussen hoofdstuk notabene, hebben laten afspelen. Daarnaast willen ze dat gebruikers de dure Wattpad Premium gaan kopen om van deze reclames af te komen. Ik snap wel dat mensen afhaken als ze reclames tussen hoofdstukken moeten zien of zien dat er reclames in jouw boek worden afgespeeld.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    OosterEiland schreef:
    (...)

    Een van de reden dat Wattpad is veranderd is doordat Wattpad hebberig begon te worden en reclames op Wattpad, tussen hoofdstuk notabene, hebben laten afspelen. Daarnaast willen ze dat gebruikers de dure Wattpad Premium gaan kopen om van deze reclames af te komen. Ik snap wel dat mensen afhaken als ze reclames tussen hoofdstukken moeten zien of zien dat er reclames in jouw boek worden afgespeeld.



    Klopt, heb gehoord daar dat het heel rustig lijkt. Ook is Wattpad slechter beginnen te worden. Je hebt nu ook paid stories daar.

    En daar zijn er ook veel haat en ruzie en negatieviteit. Vergist je niet. Het probleem ligt niet omdat hier meer 20+ mensen zitten. Kan bij alle leeftijden komen. Ook tussen de 12 en 17 jaar daar. Dat een grote deel van de Nederlandse talige Wattpad leden bestaat.