• Hey allemaal! Een vriendin van mij op dezelfde opleiding stelde voor om samen een minor te doen in het buitenland. Het liefst op een warme plek (in Europa?), we starten in November. Nou zou iets warms mooi zijn, maar ik vroeg mezelf eerder af of hier misschien studenten zijn die dit ook hebben gedaan en hoe jullie naar een passende minor hebben gezocht?
    Hoor t graag (:


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik had een verplichte buitenlandminor als onderdeel van mijn studie, dus ik moest naar het buitenland. Eerst zag ik hier heel erg tegenop, maar het is uiteindelijk ontzettend leuk geweest.
    Voor mijn minor zat ik in Münster, Duitsland. Münster is een mooie, oude en gezellige stad; ik heb er geweldige herinneringen aan.

    De keuze was voor mij waarschijnlijk niet zo breed als voor jou, omdat ik in verband met mijn studie naar een Duitstalig land moest. Ik heb destijds vooral gekeken naar voorwaarden die ik belangrijk vond op dat moment: historische stad, niet al te grote stad, enigszins dichtbij de grens met Nederland en studierichtingen die me interesseerden.

    Om tot een goede keuze te komen kun je denk ik het best beginnen met filteren. Stel wat voorwaarden op voor de stad waarin je wilt gaan studeren en de onderwijsinstelling waar je je minor wilt gaan volgen. Zo kun je al een hele hoop afstrepen en is je keuze wat makkelijker.

    Heel veel succes en plezier alvast! (:

    Ik was ook even aan het rondkijken en ik zag dat bij bepaalde instellingen de school waaraan je studeerde een soort 'contract' ofzo moest hebben met de school waar je een minor o.i.d. wilde volgen. Dan is de keus ook al wat beperkter volgens mij. Maar ik weet niet hoe dat bij jouw school zit. Wel iets om even rekening mee te houden :)

    En kijk anders even op de site van Erasmus + of zoiets (dat is voor max een jaar studeren in het buitenland, met kans op een beurs o.i.d.)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben vorig jaar twee jaar geleden (haha het was al in 2018) naar Amerika geweest met mijn studie. Niet voor een vaste minor (die had ik al gedaan) maar voor mijn vrije ruimte. Ik heb gekeken naar de universiteiten over de hele wereld waarmee mijn eigen universiteit een contract had en daaruit heb ik gekozen. Daar zou ik mee beginnen. Dan betaal je namelijk gewoon collegegeld aan jouw eigen hbo/uni en dat scheelt duizenden euro's.

    Als ik jou was, zou ik niet naar het buitenland gaan met de reden dat je naar een warm land wilt. Je moet het doen omdat het bij jou past en omdat het binnen je studie past. Niet 'ik wil het niet koud hebben deze winter dus ga ik naar Spanje' of weet ik het. Ik ben naar New york gegaan en heb drie maanden in de sneeuw gelopen. Het was koud, maar wel een geweldige ervaring.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik weet niet veel qua ervaring. Wij konden met studie alleen 3 maanden naar Ghana compleet begeleid en dat trok mij niet.

    Mijn broer heeft een half jaar in Curaçao gelopen voor zijn opleiding en vond het een mooie ervaring.

    Ik denk dat je moet kijken naar wat wil ik qua studie. Lange reis? Wil ik binnen of buiten Europa? En eens een lijstje voor en tegen maken en niet alleen voor bv weer daar heen gaan.

    Je komt er voor je studie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb mezelf vorig jaar aangemeld voor een minor in Zuid-Korea, omdat de minors in NL mij op dat moment niet trokken. Ik heb eigenlijk niet naar vakken gekeken, omdat mijn moeder toen besloot te scheiden van haar nu-ex man en ik niet in Zuid-Korea wilde zitten tijdens een verhuizing etc. Ik heb Zuid-Korea gekozen op basis van het land waar ik graag heen wilde en welke landen ik nog niet had gezien eigenlijk. Ik ben inmiddels in Canada, Japan en China geweest (buiten Europa dan toch), dus op basis daarvan heb ik toen gezegd Nou, dan Zuid-Korea, die hebben een mooie cultuur, maar ook een goede studiecultuur.

    Verder ligt het land en de stad - naar mijn mening - ook aan je opleiding. Ik volg een technische opleiding, dus dan is Duitsland, Zwitserland, Zweden en de aziatische landen juist interessant, omdat daar ook veel ontwikkelingen gebeuren. Voor zorg is Spanje blijkbaar populair (veel oude mensen ofzo?). Dus kijk daar ook zeker naar, want vaak scheelt het wel in de kwaliteit van het onderwijs. Ik zou echt niet gaan kijken naar het klimaat, maar naar wat goed onderwijs biedt en jouw interesse gedurende het semester vast kan houden.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Als je binnen Europa zit, vergeet dan niet je Erasmus-beurs aan te vragen! Dit kan als het goed is bij de International Office van jouw opleidingsinstelling.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zit momenteel zelf in het buitenland voor mijn Minor. Vanuit mijn opleiding was er dan ook niet enorm veel keus qua landen. Ik kon uit drie scholen kiezen in Engeland en moest mij ook houden aan een bepaalde sector. Wat ik dus gedaan heb is kijken naar de vakken die ik kon kiezen per school, maar dit gaat misschien wat lastiger als je veel meer keuze hebt.


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home