• Welkom bij Story of the Year 2020!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de nieuwe categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.) Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2019. Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of Ristridin.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Necessity de winnaar met Levenslied!
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Verliezen
    HopeMikaelson met Perfect Ending
    37311/37311 [0 woorden geschreven]
    Croweater met Godenbloed
    8364/8364 [0 woorden geschreven]
    Alfama met Trojan Whore
    14936/43051 [28115 woorden geschreven]
    filosofie met Private school with the badboy
    0/62212 [62212 woorden geschreven]


    Thema Buitenaards
    Lorem met L1F3 M4TT3RS
    44559/58741 [14182 woorden geschreven]
    FOTY
    Thema Verliezen


    Thema Buitenaards


    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 dec 2020 - 17:06 ]


    De officiële crewpagina


    Life happens when you are busy making other plans. Make sure to be there.


    Perfecte dromen. Perfecte vrienden. Louise Bass heeft het allemaal. Alleen die ene jongen is net iets te leuk om met rust te laten, haar ouders maken weer constant ruzie en ze moet onverwachts naar het ziekenhuis. Misschien is het leven toch niet zo perfect en had ze niet zo snel moeten oordelen over de minder gelukkige mensen. Verlossing is alles wat nodig is als alles verkeerd lijkt te gaan.

    It is not about those who already have everything, it is about those who make do with what they have, even if they have zero chance of surviving.


    ¤ Story Of The Year 2020, Thema Verliezen
    ¤ 12+
    ¤ ©madelame


    Perfect Ending


    all because i liked a girl

    De eerste twee inzendingen staan er alvast bij! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Leuke thema's! Ik voel me toch geroepen om mee te doen. Dit jaar ga ik het doen en afmaken. Potverdorie, ik ben wel weer toe aan een verhaal schrijven hier op Quizlet. Zin in!


    look at the stars, look how they shine for you;








    Verliezen. Je sleutels verliezen, de tijd uit het oog verliezen, een voetbalpartijtje verliezen. Een breed woord met een nog bredere betekenis.
          Pieter verliest na een huwelijk van bijna vijftig jaar zijn vrouw. Op haar sterfbed laat ze hem beloven dat hij een stapel oude dagboeken leest, maar dat zijn beeld van haar niet mag veranderen. Een moeilijke belofte, maar uiteindelijk stemt hij in. Pieter dompelt zich onder in de dagboeken en leest over een vrouw die hij eigenlijk helemaal niet kent – zijn geliefde Eline zou niet tot zulke dingen in staat zijn. Hij leest hoe ze zichzelf langzaam verliest in een doolhof van leugens, morele dilemma's en uiteindelijk ook moord.


    ✖ Doet mee aan SOTY 2020
    ✖ Thema: verliezen
    ✖ SOTY

    [ bericht aangepast op 21 jan 2020 - 20:45 ]


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ledecky schreef:
    De eerste twee inzendingen staan er alvast bij! *O*


    Die van mij moet eigenlijk Perfect Ending heten ^^


    all because i liked a girl

    Zee schreef:
    (...)


    Yasss, dit klinkt zo goed!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    madelame schreef:
    (...)

    Die van mij moet eigenlijk Perfect Ending heten ^^

    Wauw, tweede inzending en ik maak al een fout, prachtig. :') Ik ga het direct aanpassen!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Wauw, tweede inzending en ik maak al een fout, prachtig. :') Ik ga het direct aanpassen!


    Nee hoor, ik had het verkeerd in de Story titel staan :')


    all because i liked a girl

    Wat een leuke thema's zeg, misschien ga ik dit jaar het weer eens proberen (:


    I am an idiot, I move.

    De extra thema-uitleg staat in de story! Hier!

    [ bericht aangepast op 21 jan 2020 - 18:02 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    De extra thema-uitleg staat in de story! Hier!


    Yay! Ik probeer weer meer te lezen en te schrijven, en hoop dat ik dit jaar weer eens mee kan doen. Ik heb al een tijdje een verhaalidee in mijn hoofd, en wil het gewoon echt een keer helemaal uitschrijven. Het past heel mooi bij het thema 'Verliezen'.

    Ik heb mezelf voorgenomen om in ieder geval een kwart tot de helft van de eerste versie op papier te hebben staan voor ik me inschrijf, though, voor de zekerheid...


    For those I love, I will sacrifice

    Meiiore schreef:
    (...)

    Yay! Ik probeer weer meer te lezen en te schrijven, en hoop dat ik dit jaar weer eens mee kan doen. Ik heb al een tijdje een verhaalidee in mijn hoofd, en wil het gewoon echt een keer helemaal uitschrijven. Het past heel mooi bij het thema 'Verliezen'.

    Ik heb mezelf voorgenomen om in ieder geval een kwart tot de helft van de eerste versie op papier te hebben staan voor ik me inschrijf, though, voor de zekerheid...


    Hoezo dat? Je hoeft nergens bang voor te zijn?


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    (...)

    Hoezo dat? Je hoeft nergens bang voor te zijn?


    Haha, weet ik. Maar ik vind het zelf gewoon heel stom om iets online te zetten en dan nooit af te maken. Dat is vaker gebeurd, namelijk. Bovendien heb ik nu de mogelijkheid om nog een paar keer van gedachten te veranderen over extra hoofdstukken en een paar plotlijnen :D


    For those I love, I will sacrifice

    Meiiore schreef:
    (...)

    Haha, weet ik. Maar ik vind het zelf gewoon heel stom om iets online te zetten en dan nooit af te maken. Dat is vaker gebeurd, namelijk. Bovendien heb ik nu de mogelijkheid om nog een paar keer van gedachten te veranderen over extra hoofdstukken en een paar plotlijnen :D


    Fair enough c:


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Aan de ene kant wil ik rustig afwachten, maar aan de andere kan ben ik ook wel benieuwd of ik misschien iets ben vergeten te vermelden in mijn aanmelding? Ik zie namelijk dat het topic is aangepast na mijn inzending en ik vroeg me af of er een reden voor was dat het er nog niet bij stond of dat er simpelweg nog geen tijd voor is geweest haha.


    look at the stars, look how they shine for you;