• Welkom bij Story of the Year 2020!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de nieuwe categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.) Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2019. Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of Ristridin.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Necessity de winnaar met Levenslied!
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Verliezen
    HopeMikaelson met Perfect Ending
    37311/37311 [0 woorden geschreven]
    Croweater met Godenbloed
    8364/8364 [0 woorden geschreven]
    Alfama met Trojan Whore
    14936/43051 [28115 woorden geschreven]
    filosofie met Private school with the badboy
    0/62212 [62212 woorden geschreven]


    Thema Buitenaards
    Lorem met L1F3 M4TT3RS
    44559/58741 [14182 woorden geschreven]
    FOTY
    Thema Verliezen


    Thema Buitenaards


    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 dec 2020 - 17:06 ]


    De officiële crewpagina

    Ledecky schreef:
    Hoe gaat het schrijven nu er (voor velen toch) plots veel meer tijd is? ^^


    Tussen de online lessen door probeer ik zoveel mogelijk te schrijven, maar leraren hebben ook besloten om zoveel mogelijk werk op te geven 😔


    all because i liked a girl

    Lorem schreef:
    (...)

    Je kan zelfs jezelf in november nog aanmelden als je het voor elkaar zou krijgen het verhaal af te hebben. c:


    ohh top!! in that case imma create something


    obsessive rage

    Ik verwacht alleen maar meer werk :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    De telling komt morgen, want door deze tekentjes is het niet te doen, helaas!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    De winnaar van de maand maart is Argents! *O* Gefeliciteerd! Hopelijk schrijven er door de quarantaine nog meer mensen goede hoofdstukken deze maand, veel succes allemaal!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik ben aan het twijfelen of ik nog mee wil doen. Ik weet dat ik een verhaal gestart ben, maar het is me nog nooit gelukt om een verhaal af te schrijven en ik denk dat ik het mezelf misschien ook te moeilijk maak om dan mee te doen aan een wedstrijd. Aan de andere kant kan een wedstrijd me misschien juist wel motiveren.

    Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Mezelf dwingen om verder te schrijven of wachten tot ik echt weer zin heb om er mee bezig te zijn?

    e_nnazus schreef:
    Ik ben aan het twijfelen of ik nog mee wil doen. Ik weet dat ik een verhaal gestart ben, maar het is me nog nooit gelukt om een verhaal af te schrijven en ik denk dat ik het mezelf misschien ook te moeilijk maak om dan mee te doen aan een wedstrijd. Aan de andere kant kan een wedstrijd me misschien juist wel motiveren.

    Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Mezelf dwingen om verder te schrijven of wachten tot ik echt weer zin heb om er mee bezig te zijn?


    Je kan altijd proberen, je hebt niets te verliezen als het niet lukt.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    (...)

    Je kan altijd proberen, je hebt niets te verliezen als het niet lukt.


    Nee, dat is ook weer zo.

    e_nnazus schreef:
    Ik ben aan het twijfelen of ik nog mee wil doen. Ik weet dat ik een verhaal gestart ben, maar het is me nog nooit gelukt om een verhaal af te schrijven en ik denk dat ik het mezelf misschien ook te moeilijk maak om dan mee te doen aan een wedstrijd. Aan de andere kant kan een wedstrijd me misschien juist wel motiveren.

    Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Mezelf dwingen om verder te schrijven of wachten tot ik echt weer zin heb om er mee bezig te zijn?

    Over dat laatste... Soms kan jezelf dwingen helpen om door een stuk te raken wat iets moeilijker is. Maar als je door jezelf te dwingen definitief het plezier van het schrijven verliest, is dat misschien geen goed idee. Je moet zelf een beetje bepalen wat werkt voor jou.
    Als je vastzit bij een moeilijke scène, kun je die trouwens ook gewoon overslaan en er later op terugkomen, dat werkt ook bij sommige mensen


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Argents ——> JohnMarston


    all because i liked a girl

    Ik schrijf me uit.
    Momenteel ben ik een ander verhaal aan het schrijven (en dat gaat echt goed!), maar jammer genoeg kan ik niet meedoen met SOTY omdat het geen nieuw verhaal is. Ik heb er ooit al eens een paar hoofdstukken van geschreven. Ik ben nu wel volledig opnieuw begonnen, maar toch het is geen nieuw idee.

    Veel succes nog aan iedereen!


    The soul needs autumn.

    Wanneer krijgen we de telling :Y)


    all because i liked a girl

    Grace schreef:
    Ik schrijf me uit.
    Momenteel ben ik een ander verhaal aan het schrijven (en dat gaat echt goed!), maar jammer genoeg kan ik niet meedoen met SOTY omdat het geen nieuw verhaal is. Ik heb er ooit al eens een paar hoofdstukken van geschreven. Ik ben nu wel volledig opnieuw begonnen, maar toch het is geen nieuw idee.

    Veel succes nog aan iedereen!

    Jammer om te horen! :c


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    JohnMarston schreef:
    Wanneer krijgen we de telling :Y)

    Oeps, weer vergeten! We maken er werk van. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Argents heeft afgelopen maand veruit de meeste woorden geschreven! Normaal houden we de regel aan dat er elke maand een andere winnaar moet zijn, maar dat wordt nu lastig gezien Lorem ook al eens gewonnen heeft. :')
    Daarom win jij alsnog onze maandprijs, Argents. Proficiat! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.