• Welkom bij Story of the Year 2020!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de nieuwe categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.) Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2019. Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of Ristridin.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Necessity de winnaar met Levenslied!
    (Archief)

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Verliezen
    HopeMikaelson met Perfect Ending
    37311/37311 [0 woorden geschreven]
    Croweater met Godenbloed
    8364/8364 [0 woorden geschreven]
    Alfama met Trojan Whore
    14936/43051 [28115 woorden geschreven]
    filosofie met Private school with the badboy
    0/62212 [62212 woorden geschreven]


    Thema Buitenaards
    Lorem met L1F3 M4TT3RS
    44559/58741 [14182 woorden geschreven]
    FOTY
    Thema Verliezen


    Thema Buitenaards


    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    [ bericht aangepast door een moderator op 2 dec 2020 - 17:06 ]


    De officiële crewpagina

    Zee schreef:
    Aan de ene kant wil ik rustig afwachten, maar aan de andere kan ben ik ook wel benieuwd of ik misschien iets ben vergeten te vermelden in mijn aanmelding? Ik zie namelijk dat het topic is aangepast na mijn inzending en ik vroeg me af of er een reden voor was dat het er nog niet bij stond of dat er simpelweg nog geen tijd voor is geweest haha.


    Het is het laatste, helaas. Ik zal hem vanmiddag erin zetten als ik een computer tot mijn beschikking heb, anders ben ik bang dat ik per ongeluk berichten verwijder in plaats van aanpas, haha. Het topic is aangepast na jouw inzending, omdat er een titelfout was in een van de stories en die is aangepast. Je story ziet er cool uit!!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Mogen de beste winnen!


    Let's drink Jasmin tea!

    Ik doe ook mee. (:
    Leuke thema's!




    Emilio en Juan — twee tegenpolen die al sinds de kleuterklas met elkaar bevriend zijn. Op een vakantie in Peru reizen ze per ongeluk terug in de tijd en komen terecht in een wereld waar mensenoffers, rituele oorlogen en slavernij aan de orde van de dag zijn. Het enige wat ze willen is terugkeren — totdat hun harten gestolen worden door een verbannen prins en een gestolen prinses. Opeens is vertrekken niet zo makkelijk meer, wetend dat degenen van wie je bent gaan houden onherroepelijk zullen sterven.

    - Thema: Verliezen
    - SOTY


    Every villain is a hero in his own mind.

    madelame -> Argents


    all because i liked a girl

    Er begint langzaam een idee bij me op te borrelen! ♥
    Maar ik denk dat ik net zoals Meiiore ga wachten tot het verhaal helemaal heb uitgewerkt en enkele hoofdstukken heb geschreven voordat ik me hier ga aanmelden. (:


    The soul needs autumn.

    TROJAN WHORE



    Too big to fail. Het showbizkoppel van 2020 lijkt alles voor elkaar te hebben. Perfecte carrieres, perfecte huizen, perfecte levens. Perfecte omstandigheden die misschien te in elkaar verweven zijn en de druk van buitenaf misschien wel niet aankunnen. Het leven gaat immers niet over rozen en het zou zomaar kunnen dat een ex, wat vrienden, en een oude moordzaak het leven van de succesvolle schrijver Signe en gevierd architect Benjamin meer beïnvloeden dan gewenst. Hoeveel zal het hen waard zijn en welke verliezen zijn ze bereid te lijden om hun oude leven in stand te houden?


    - Thema: Verliezen
    - SOTY


    I am an idiot, I move.

    Het topic wordt zeker nog aangepast, maar ik geef alvast mee dat er zaterdag voor de eerste keer geteld wordt. *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    aaaah ik wil meedoen! ik weet alleen niet of het gaat lukken vanwege persoonlijke problemen

    De winnaar van afgelopen maand is Croweater met 5979 geschreven woorden! Proficiat. *O*
    We gaan je nog contacteren in verband met de maandprijs, er is nog wat overleg achter de schermen. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben maar eerst gaan werken aan een outline, ik wil zekerheid hebben waarover ik eigenlijk echt wil gaan schrijven. c:
    Vandaar dat ik nog op 0 woorden sta. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Mededeling omtrent de prijzen

    Na overleg zijn we tot de conclusie gekomen dat we de prijzen dit jaar een beetje zullen aanpassen.
    - Er zal geen spotlight meer uitgedeeld worden voor het behalen van 30.000 credits. Dit omdat we in het verleden gemerkt hebben dat schrijvers vaak de 30.000 en 40.000 snel achter elkaar halen en we daardoor een wachtrij hebben wat betreft het uitdelen van spotlights. Bovendien willen we voorkomen dat de spolight enkel nog maar SOTY-promoties bevat, dit is immers niet zo fijn voor anderen die ook wat in de spotlight willen zetten. Zij worden op die manier sneller naar achteren geduwd.
    - Voor de maandprijs zullen we vanaf nu de keuze laten tussen een spotlight en een FB-promotie. Dit omdat we tot nu enkel spotlights hadden als beloning, en erg veel variatie zit daar natuurlijk niet in. De FB-promotie bestaat uit een post met daarin een korte samenvatting van de story, een linkje, de cover en de vermelding van de usernaam in kwestie. Als je liever je story niet op Facebook ziet verschijnen kan je natuurlijk altijd voor de spotlight gaan.

    Voor de rest blijft alles hetzelfde. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    - Er zal geen spotlight meer uitgedeeld worden voor het behalen van 30.000 credits.


    Lol. XD

    Also, was het vroeger niet zo dat er een spotlight werd uitgedeeld op 20.000 en 40.000? Niet dat ik het een erge verandering vind, want ik snap dat wel. Iemand die dan met hun credits een spotlight zetten en dan redelijk snel naar achteren wordt geschoven omdat er een berg SOTY verhalen er ineens op staan, lijkt mij geen fijne ervaring.

    De maandprijs klinkt wel interessant. c:
    Meer variatie maakt het wel interessanter.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Dat klinkt als goede veranderingen!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Lorem schreef:
    (...)

    Lol. XD

    Also, was het vroeger niet zo dat er een spotlight werd uitgedeeld op 20.000 en 40.000? Niet dat ik het een erge verandering vind, want ik snap dat wel. Iemand die dan met hun credits een spotlight zetten en dan redelijk snel naar achteren wordt geschoven omdat er een berg SOTY verhalen er ineens op staan, lijkt mij geen fijne ervaring.

    De maandprijs klinkt wel interessant. c:
    Meer variatie maakt het wel interessanter.

    De spotlights op 20k en 40k blijven behouden. (:

    En het moeten woorden zijn natuurlijk, geen credits, oepsie.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    The struggles are real; ik wil mijn verhaal al delen, maar wil het eigenlijk ook eerst op papier wat uitgewerkt hebben... Ik ben altijd veel te enthousiast over nieuwe dingen. Ik heb zelfs al een cover gemaakt en quotes voor bij de flaptekst gezocht haha


    The soul needs autumn.