• Ik zag dat er nog geen topic over de doneeractie was en ik denk dat er toch wel wat vragen over zijn. Ik vind het een supergoed initiatief, maar ik ben me er wel van bewust dat 80% van dat bedrag van buiten Quizlet moet komen. Nu heb ik onwijs veel schrijvers in mijn contactenlijst en is er vast wel iemand die dit een mooi initiatief vindt, maar daarvoor moet ik wel meer informatie hebben. Wat wordt er precies met dit bedrag gedaan? Een begroting of iets dergelijks zou wel leuk zijn. Het is nog mooier als de donateur er iets voor terugkrijgt, zelfs al is het iets kleins. En hoe zit het met het zoeken van sponsors? Er zouden uitgeverijen benaderd kunnen worden, die sponsoren ook vaak boek-gerelateerde evenementen e.d.
    Je zou ook een info-mailtje naar vroegere leden kunnen sturen met alle nieuwe plannen... Dus misschien is het gewoon handig als er door Guido een plan van aanpak wordt gedeeld? Want zonder een goede aanpak denk ik niet dat we het bedrag gaan halen. Als we het doen, moeten we het goed doen. ;)

    En stel ik doneer 50,- en we halen in totaal maar 1000,-, krijg ik dit bedrag dan terug? Zo niet - waar gaat dat dan heen?

    [ bericht aangepast op 13 maart 2020 - 9:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Guido heeft zonet een berichtje geplaatst in het informatie-topic van Rutger (: dat beantwoordt natuurlijk nog niet al je vragen. Misschien is het een idee om hem hierover een privé berichtje te sturen, met een link naar dit topic? Ik weet immers niet zeker of hij momenteel de tijd heeft om de topics op het forum te bekijken.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ja ik ben het hier wel mee eens. Ik heb zelf allerlei ideetjes om hier aan bij te dragen en te helpen, maar het is natuurlijk wel handig als er dan openkaart word gespeeld en het duidelijk is waar alles naar toe gaat. Desalniettemin ben ik hartstikke enthousiast, zoals jij natuurlijk al weet Natas 😄


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ben wel enthousiast over de inzamelactie! Ik zou zelf ook wel wat willen doneren, maar ik wil idd iets meer duidelijkheid en transparantie over waar de prioriteiten liggen. Een prijs verloten onder de donateurs zou misschien ook leuk en motiverend zijn c:
    En met 50K euro... misschien kunnen we dan eindelijk hopen op een quizlet app XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik snap best dat er een actie gehouden wordt maar ik vind het totaal bedrag behoorlijk overdreven overkomen. Ik geloof best dat dit bedrag nodig is voor alles, dus het is zeker zo dat ik het niet geloof.

    Maar het is gewoon echt een mega groot geld bedrag. De mensen van hier zelf zijn allemaal studenten of werken pas net. Iedereen moet natuurlijk kiezen voor zichzelf maar hoe graag en hoe lang ik al op Q zit, ik heb daar dan toch geen geld voor over.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Ik snap best dat er een actie gehouden wordt maar ik vind het totaal bedrag behoorlijk overdreven overkomen. Ik geloof best dat dit bedrag nodig is voor alles, dus het is zeker zo dat ik het niet geloof.

    Maar het is gewoon echt een mega groot geld bedrag. De mensen van hier zelf zijn allemaal studenten of werken pas net. Iedereen moet natuurlijk kiezen voor zichzelf maar hoe graag en hoe lang ik al op Q zit, ik heb daar dan toch geen geld voor over.


    Als iedereen nou een tientje doneerde dan zouden we al een heel eind komen toch? En ja 50k is veel geld, maar zoals Guido in het andere topic al zei is 50k om alles op de lijst af te werken. Dus alle suggesties die wij als Quizlet al zo lang vragen. Dan heb je dus een soort eutopie waarin we opeens alles hebben wat we ooit wilde. Met minder geld zullen er nogsteeds dingen gebeuren die nodig zijn en als er echt niks tot weinig word opgehaald dan zal de site voortgaan de komende jaren zoals dat nu gebeurd. Dan kunnen we met zijn allen lekker door tobben en klagen maar dan ligt het toch echt bij ons uiteindelijk. We betalen wel massaal voor netflix, spotify, über, etc. Dus ja, zodra ik een baantje heb gevonden in de komende week zal ik zeker een donatie maken.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Als iedereen nou een tientje doneerde dan zouden we al een heel eind komen toch? En ja 50k is veel geld, maar zoals Guido in het andere topic al zei is 50k om alles op de lijst af te werken. Dus alle suggesties die wij als Quizlet al zo lang vragen. Dan heb je dus een soort eutopie waarin we opeens alles hebben wat we ooit wilde. Met minder geld zullen er nogsteeds dingen gebeuren die nodig zijn en als er echt niks tot weinig word opgehaald dan zal de site voortgaan de komende jaren zoals dat nu gebeurd. Dan kunnen we met zijn allen lekker door tobben en klagen maar dan ligt het toch echt bij ons uiteindelijk. We betalen wel massaal voor netflix, spotify, über, etc. Dus ja, zodra ik een baantje heb gevonden in de komende week zal ik zeker een donatie maken.


    Wauw ik denk dat je mijn bericht verkeerd geïnterpreteerd hebt of ik dit als een aanval lees.

    Je geeft aan als iedereen een tientje doneert hiermee ga je er dus vanuit dat iedereen op Q dus dit moet kunnen. Vind dat vrij heftig.

    Zoals ik aangaf was het hoe ik erover dacht. Ik heb er geen geld voor over maar zoals benoemd is iedereen vrij om te gaan. Ik snap best dat geld nodig is om dingen te veranderen, dat is prima en logisch maar het voelt voor mij alsof er van meerdere kanten (uit berichten die ik las) dat er vanuit gegaan wordt dat iedereen wel geld heeft om te doneren. Al zou ik genoeg geld hebben is dat alsnog een keuze.

    En ik denk daarbij dat mensen toch wel klagen maar dat het aan jezelf is wat je er mee doet. Ik vind zelf de site prima en ja er is leeg loop dus ik probeer actief te zijn. Het is tof dat iemand met een nieuwe kijk het wilt proberen maar ook dan zullen vast mensen klagen;) dat zit in ons natuur


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ondanks dat ik de mening deel dat de donatiebanner duidelijker mag zijn van mij, ben ik ook van mening dat iets meer transparantie Guido veel verder kan krijgen in het ophalen van geld. Zijn de kleinere aanpakken iets simpels als een nieuwe creatieoptie, of is het eerder voor marketing gericht op bijvoorbeeld twaalfjarigen? De opties zijn eindeloos, en ondanks zijn eerste, en daarbij laatste bericht, ben ik er ook weer niet veel wijzer op geworden. Ik snap dat een tip van de sluier al een verdoemenis kan worden op een site waar iedereen overduidelijk een grootse mening heeft, maar aan de andere kant zal het een andere groepering eerder aanmoedigen uiteindelijk wel wat geld neer te tellen. We geven immers allemaal op onze eigen, unieke manier om Quizlet.

    Zelf zie ik mijn geld nu namelijk ook niet verdwijnen in de site, puur omdat er geen begroeting was, maar wel leuk een vraag naar geld. Het voelt allemaal erg shady, zelfs ondanks dat ik er zo totaal niet tegenaan wil kijken. Natuurlijk wil ik dat Quizlet weer lekker gaat lopen, maar voor mij bied deze site al wat ik wil. Maar als ik eens kan zien wat er misschien van gemaakt kan worden, kan ik natuurlijk hiermee uitgedaagd worden dit wel te doen. Ik vraag hiermee niet eens om iets onrealistisch zoals het eindbedrag, en de plannen die dan volgen, maar bij een ophaal van bijvoorbeeld 100 euro?

    Natuurlijk verdient Guido het om terug te krijgen wat hij erin zal steken, dat staat bovenaan. Net als wij verdienen dat de site lekker blijft lopen, wat we tot dusver ook nog hebben. Het is geven en nemen, en het is moeilijk te geven als er niets gegeven wordt. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Wauw ik denk dat je mijn bericht verkeerd geïnterpreteerd hebt of ik dit als een aanval lees.

    Je geeft aan als iedereen een tientje doneert hiermee ga je er dus vanuit dat iedereen op Q dus dit moet kunnen. Vind dat vrij heftig.

    Zoals ik aangaf was het hoe ik erover dacht. Ik heb er geen geld voor over maar zoals benoemd is iedereen vrij om te gaan. Ik snap best dat geld nodig is om dingen te veranderen, dat is prima en logisch maar het voelt voor mij alsof er van meerdere kanten (uit berichten die ik las) dat er vanuit gegaan wordt dat iedereen wel geld heeft om te doneren. Al zou ik genoeg geld hebben is dat alsnog een keuze.

    En ik denk daarbij dat mensen toch wel klagen maar dat het aan jezelf is wat je er mee doet. Ik vind zelf de site prima en ja er is leeg loop dus ik probeer actief te zijn. Het is tof dat iemand met een nieuwe kijk het wilt proberen maar ook dan zullen vast mensen klagen;) dat zit in ons natuur


    Je bericht demotiveert me, ik bedoelde er niks mee. Laat maar.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Je bericht demotiveert me, ik bedoelde er niks mee. Laat maar.
    zoals ik in het begin aan geef kan het zijn dat ik je bericht verkeerd geïnterpreteerd heb. Ik leg alleen uit wat ik vind en hoe ik er over denk, meer niet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Frodo schreef:
    Guido heeft zonet een berichtje geplaatst in het informatie-topic van Rutger (: dat beantwoordt natuurlijk nog niet al je vragen. Misschien is het een idee om hem hierover een privé berichtje te sturen, met een link naar dit topic? Ik weet immers niet zeker of hij momenteel de tijd heeft om de topics op het forum te bekijken.


    Ik zag het even daarna inderdaad, haha. Ik wacht nog even af, zo veel topics worden er toch niet aangemaakt :') en ander stuur ik morgen wel even een PB'tje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    IrishNialler schreef:
    Ik snap best dat er een actie gehouden wordt maar ik vind het totaal bedrag behoorlijk overdreven overkomen. Ik geloof best dat dit bedrag nodig is voor alles, dus het is zeker zo dat ik het niet geloof.

    Maar het is gewoon echt een mega groot geld bedrag. De mensen van hier zelf zijn allemaal studenten of werken pas net. Iedereen moet natuurlijk kiezen voor zichzelf maar hoe graag en hoe lang ik al op Q zit, ik heb daar dan toch geen geld voor over.


    50.000 gaat er inderdaad niet komen vanuit Q zelf, maar dat is juist waarom we sponsoren zouden moeten zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens naar Sweek, een andere schrijfsite die vooral op volwassenen is gericht. Afgelopen jaar zijn er al heel wat schrijfwedstrijden geweest waarbij de winnaar een uitgeefcontract kreeg en dat trekt echt wel mensen. Ik zou niet weten waarom dat voor Q niet zou kunnen - en dan bereik je alweer een hele grote groep potentiële nieuwe leden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)

    Ik zag het even daarna inderdaad, haha. Ik wacht nog even af, zo veel topics worden er toch niet aangemaakt :') en ander stuur ik morgen wel even een PB'tje.

    Ik had hem in het andere topic ook al even verwezen dat er hier nog vragen waren, dus ik hoop dat hij hier ook komt kijken. Je hebt wel zinnige vragen en opmerkingen namelijk en ik denk dat het voor hem mooi zou zijn om dit mee te kunnen nemen, en voor ons als antwoorden.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Croweater schreef:
    (...)

    50.000 gaat er inderdaad niet komen vanuit Q zelf, maar dat is juist waarom we sponsoren zouden moeten zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens naar Sweek, een andere schrijfsite die vooral op volwassenen is gericht. Afgelopen jaar zijn er al heel wat schrijfwedstrijden geweest waarbij de winnaar een uitgeefcontract kreeg en dat trekt echt wel mensen. Ik zou niet weten waarom dat voor Q niet zou kunnen - en dan bereik je alweer een hele grote groep potentiële nieuwe leden.


    Dat is inderdaad waar maar toch blijf ik het gek vinden hoe het nu gedaan is. Zou niet mijn persoonlijke keuze zijn, maar ik ben Daarin tegen allang blij dat er weer gewerkt word aan de site


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad waar maar toch blijf ik het gek vinden hoe het nu gedaan is. Zou niet mijn persoonlijke keuze zijn, maar ik ben Daarin tegen allang blij dat er weer gewerkt word aan de site


    Ik denk eerlijk gezegd dat een grote inzamelactie de enige manier is, tenzij iemand ergens nog een geldboompje heeft staan ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)

    Ik denk eerlijk gezegd dat een grote inzamelactie de enige manier is, tenzij iemand ergens nog een geldboompje heeft staan ;p


    Het ging / gaat mij meer om de volgorde. Ik begrijp dat een doneeractie handig is.

    Maar de actie was er toen het net 2 seconde bekend was dat de site overgenomen werd en een voorsteltopic had ik wel kunnen waarderen.
    Natuurlijk is er nu wel een bericht geplaatst maar dit vind ik meer een quizlet bericht dan een. Goh dit ben ik


    Change is for weirdos ~ Niall Horan