• Hey,

    Wel dit kan vrij rommelig worden maar ik moet dit even van mij aftypen.
    Ik ging vanochtend even boodschappen doen aan de overkant voor mijn oma en voor onszelf. Ik sta dus bij de zelfkassa's als er een vrouw vlak voor mijn neus echt vlak naar achteren valt. Even was het stil en mijn hersenen maken overuren toen ik bedacht 112 te bellen. Gelukkig kwam het winkelpersoneel van de winkel snel in actie en samen met nog een ehbo'er hebben we haar in stabiele zijligging gelegd. Ik belde inmiddels 112 en jemig wat duurt dat lang. Terwijl overig personeel de gangen en de kassa's afzetten zodat er wat ruimte en privacy was moest ik een hoop vragen beantwoorden die op corona konden duiden. Daarna gaf ik mijn nummer door en moesten we wachten op de ambulance.

    De vrouw was gelukkig goed aanspreekbaar en had tot mijn verbazing geen wond op haar hoofd. Tijdens het wachten was het winkelpersoneel onwijs lief. Ze boden aan om te ruilen zodat wij verder konden, dat ging en hoefde voor mij ook niet gezien mijn nummer bij de alarmcentrale was. Daarna kwamen ze vragen of het wel ging en kreeg ik wat drinken gezien ik behoorlijk emotioneel raakte door een eerdere ervaring. Ook kwamen ze met handschoenen en handgel vanwege corona. Er gingen mensen buiten wachten en mensen in de hal zodat het zo snel mogelijk kon gaan. Eenmaal toen het personeel er was ging de ehbo'er weg en ik moest blijven want ik had het als enige gezien. Toen de mevrouw op de brancard gelegd werd kreeg ik te horen dat ik mijn boodschappen gratis mee kreeg en kreeg ik een bloemetje en werd ik aan alle kanten bedankt. Dat liet mij weer realiseren dat ik dit voor ieder mens zou doen, maar dat dit niet vanzelf sprekend is helaas.

    Terug lopend naar huis kwam ik de ambulancebroeders tegen en die bedankte mij nogmaals en vroegen of het wel ging en nu zit ik, wellicht nog wat sheaky, maar opgelucht thuis


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oh jee, wat heftig! Ik snap dat je dit even moest delen. Je hebt het heel goed gedaan, joh! Heel erg schrikken, inderdaad. Wauw.
    Er wordt vaak onderschat hoe het voor een ander kan zijn, maar ik heb eens een epileptische aanval meegemaakt van een meisje uit mijn klas en ik ben er echt even van van de leg geweest. Heel naar, zulke dingen.
    Goed gehandeld! En wat fijn dat het personeel ook zo goed heeft gereageerd.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Zee schreef:
    Oh jee, wat heftig! Ik snap dat je dit even moest delen. Je hebt het heel goed gedaan, joh! Heel erg schrikken, inderdaad. Wauw.
    Er wordt vaak onderschat hoe het voor een ander kan zijn, maar ik heb eens een epileptische aanval meegemaakt van een meisje uit mijn klas en ik ben er echt even van van de leg geweest. Heel naar, zulke dingen.
    Goed gehandeld! En wat fijn dat het personeel ook zo goed heeft gereageerd.


    Ik ben behoorlijk geschrokken inderdaad . Inmiddels zijn de trillende vingers weer weg maar ik voel aan heel mijn lijf de spanning. Straks ga ik even met een vriendin een rondje wandelen om erover te praten.
    Ajj een epileptische aanval is ook zo naar om te zien inderdaad. Ik heb zojuist nog een berichtje gedaan naar de winkel om hen te bedanken en te complimenteren hoe ze dit hebben gedaan. Iets wat ik vergeten was in alle hectiek en emoties


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    He Yvonne wat schrikken, maar goed gehandeld :) Even bijkomen van de schrik onder een dekentje haha. Het zal waarschijnlijk nog wel even rondspoken in je hoofd, maar mag niet te lang ;)


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    He Yvonne wat schrikken, maar goed gehandeld :) Even bijkomen van de schrik onder een dekentje haha. Het zal waarschijnlijk nog wel even rondspoken in je hoofd, maar mag niet te lang ;)


    Hey dankje, de ergste schrik is er vanaf, althans dat idee heb ik en ik begin weer wat te ontspannen. Ik heb inmiddels meerdere trucjes om te zorgen dat dit niet mis zal gaan =)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wow, dan blijf je wel even in shock stilstaan. Tenminste, zo'n situatie zou mij echt overrompelen. Wauw, wat heb je goed gehandeld! Echt, ik weet niet of ik je zoiets na zou kunnen doen.
          Je merkt dat je van zulke situaties ook sneller gaat reageren, of een stuk wijzer van wordt als je het eenmaal hebt meegemaakt. Echt top dat je zo gehandeld hebt, al is het op het begin eng. Niet iedereen zou 't je na kunnen doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.