• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 24 maart 2020 - 15:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Nadat de grootste scherven uit Onyx' hand waren, was het feest nog niet voorbij. De wc's konden op slot. Dat wist Jester omdat hij ooit de sleutels van Gerrit had bemachtigd en uitgebreid de tijd had genomen om ze allemaal eens uit te proberen. Hij had zich altijd al afgevraagd waarom iemand een wc-ruimte zou willen afsluiten, maar nu kwam het hem toch verdomd goed uit. Terwijl Onyx chagrijnig met zijn hand onder de kraan stond, draaide Jester zich om en beende naar het slot toe.
          Was hij boos? Ja, misschien wel. Op wie, dat wist hij nog even niet helemaal zeker want hij was er vanuit gegaan dat Onyx zich acuut zou lostrekken en zeggen dat Jester zich er niet mee moest bemoeien, maar in plaats daarvan was de jongen zwijgend meegelopen. Dus boos worden op Onyx leek een beetje krom. Bovendien was het veel te zorgwekkend dat Maaya enkel en alleen door lángs te lopen, de jongen zo ver kon krijgen dat hij een glas kapot kneep.
          Geen van de hokjes was in gebruik, had hij al gezien. Ze waren alleen. "Jij wil nu op slot gaan," siste Jester tegen het oude slot. Veel minder gepriegel dan het ingewikkelde geval waar Cackle mee was komen aanzetten. "Want anders kan iemand zien hoe ik mijn gave gebruik en dat lijkt iedereen hier een slecht idee. Ga op slot."
          Met een klikje verschoof de grendel. Jester zou van zichzelf versteld hebben gestaan, als hij niet zo druk bezig was geweest met bedenken hoe hij tegen Onyx ging vertellen dat hij z'n shit bij elkaar moest rapen en zijn zelfbeheersing wel weer een keertje mocht afstoffen. Waarschijnlijk had hij daarvoor maar één kans en hij was niet van plan die te verpesten.
          "Kom hier," mompelde hij, terwijl hij de kraan bijna helemaal dichtdraaide. Het bloed welde nog altijd direct op uit Onyx' handpalm. Ze moesten straks Fayr even aanschieten. Zorgen dat de wond zich sloot. Oplossingsgericht denken. Hij nam Onyx' hand vast en hield hem boven de wasbak zodat er geen bloed op de grond zou druipen. Hij moest zien waar de sneden zaten, zodat hij kon proberen het glas te overtuigen op te flikkeren. Dat kon hij best. Als hij vuur zover kon krijgen dat het naar hem wilde luisteren, dan was statisch glas ook geen probleem, verdorie.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr

          "Muziek en dansen, zeg je?" Fayr keek Romeo schattend aan. "Dat moet ik straks eerst nog maar eens testen," zei ze met een lachje. Ze hief ook haar glas in zijn richting en nam een heel klein slokje. Een beetje oppassen deed niemand kwaad. "Ik houd van tuinieren en bloemen en planten," begon Fayr, die even moest nadenken over wat zij zelf ook alweer graag deed in haar vrije tijd. "Dus met die roos zat je alvast goed. Zoals je onderhand vast wel geraden hebt houd ik ook van dansen, dus ik ben benieuwd wat jij er dadelijk van zal kunnen." Ze knipoogde en nam nog een klein slokje.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx staarde hardnekkig naar de muur terwijl Jester zich met zijn hand bezighield. Donkere gedachten spookten door zijn hoofd, dingen die hij in een nachtmerrie wilde proppen om er zo voor te zorgen dat Ed en Maaya de komende drie weken geen oog dicht deden en alles opfuckten. Maar dat kon niet, want hij had nu zelf ook een zwakke plek. Hij klemde zijn kiezen op elkaar. Hoe had hij het toch zo ver kunnen laten komen? Wanneer was hij in zo'n softie veranderd? Hij voelde de neiging om Jester van zich af te duwen en te zeggen dat hij moest optiefen, maar hij wist dat het geen zin had. Jester zou hem niet opgeven, dat hun gesprek laatst wel duidelijk gemaakt. Hij zou zich er helemaal niets van aantrekken en om de een of andere reden maakte dat alles nog veel erger. Zijn andere hand balde hij tot een vuist omdat hij plotseling zo veel woede voelde. Iemand zou het ontgelden vanavond, dat wist hij zeker.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          "Het schijnt een trend te worden," zei het meisje lachend. "Nee, ze moesten even iets regelen." Dat was niet eens een leugen. "Altijd een beetje van hot naar her, je raakt eraan gewend." Ze nam het glas van hem aan. Geen alcohol, deze keer. Ze vond Fox meteen weer nog een stukje aardiger, dat hij het zonder ernaar te vragen begreep en ook gewoon accepteerde.
          "Proost!" zei ze vrolijk en tikte haar glas zachtjes tegen die van hem.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Oh nee, dat kan je me nu niet aandoen." Vienna keek even streng naar de jongen voor haar, toen op dat moment 8175 binnen kwam zetten. Hij was echter alweer zo snel weg dat Vienna hem met opgetrokken wenkbrauw achterna keek. Het was ook dat ze de schouder van 7223 vasthield, dat ze merkte dat hij even bevroor. Vienna ging voor de jongen op de grond zitten. Ze drukte zijn kin omhoog, zodat ze hem kon aankijken. Er lag een verdrietige gloed in zijn ogen, die Vienna haar protest meteen liet zakken. "Wat is er aan de hand?" Merrin haalde alleen zijn schouders op als antwoord. Vienna kneep even in zijn knie. "Merrin, vertel," zei ze streng. Ze hoorde de jongen even zuchten, waar de jongen een laatste traan van zijn wang veegde. "8175 heeft onze vriendschap verbroken..." Er ging een siddering door zijn lichaam heen en Vienna keek hem vol ongeloof aan. Dit had ze niet aan zien komen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester deed zijn ogen dicht en zocht naar de uitstekende stukjes glas met zijn geest. Die voelden anders dan Onyx' zelf. Hard en fragiel tegelijk. Het was moeilijk te beschrijven. Hij deed zijn ogen weer open en begon zachtjes te praten. "Hi, Jester hier. Ik weet dat Onyx jullie heel onbeleefd zomaar zijn hand in heeft geduwd, maar nu is het tijd om er weer uit te komen. Jullie willen naar me luisteren want anders zitten jullie hier nog een hele tijd vast en daar wordt niemand vrolijk van." Met dat hij aan het praten was, hield hij Onyx' hand weer onder het dunne straaltje water. En langzaam maar zeker verdwenen alle uitstekende stukjes door de afvoer.
          Jester richtte zich op en trok de zakdoek uit zijn borstzakje. Knoopte het om Onyx' hand heen om het ergste bloed op te vangen voordat ze bij Fayr aankwamen en keek toen de jongen voor het eerst sinds ze hier binnen gekomen waren weer aan.
          "Wattefuck was dat?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Hij was blij dat ze het zich niet zo aantrok, zelf-medelijdende mensen kostten een hoop energie. 'Their loss,' vond hij. 'Oké, we moeten even kennismaken. We stellen elkaar drie vragen, yay? Geen vragen over onze gaven, niet over afdelingsshit.' Hij nam een slok van zijn cocktail, genoot even de friszoete smaak en stelde de eerste vragen die in hem opkwamen. 'Waar erger je je kapot aan bij anderen, wie heb je als laatste gekust en wat is je favoriete Disney-film?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    "Waarom?" Vienna's vraag was zacht. Hoewel het zeer deed om het hardop te zeggen, voelde het goed dat hij niet alleen was. Vienna was er, en om een of andere reden vertrouwde hij haar volledig. "Hij wil me zogenaamd beschermen." Merrin speelde met zijn vingers en durfde Vienna voor hem niet aan te kijken. Adam bleef in zijn hoofd rondspoken. De meeste tranen waren al op, hij was al woest geweest en nu voelde hij zich vooral leeg. "Beschermen waarvoor?" Opnieuw haalde Merrin zijn schouders op. Hij wist niet wat er in Adam zijn hoofd omging en al helemaal niet waarom hij voor deze keuze had gekozen. Alleen dat het te maken had met Yrla en Dezi. "Wat een bullshit..." Verrast keek Merrin op naar het meisje dat voor hem zat. Hij zag lichte woede in haar ogen staan, terwijl ze in de richting keek waar Adam verdwenen was. Ze leek vooral in haar eigen gedachten verzonken. "Ik vond hem altijd al een idioot." Het bleef even stil bij hun in de kamer. Tot Vienna haar hoofd schudde en opstond. Ze keek hem met een glimlach aan. "Goed. Ik snap dat je dan niet naar het bal wil. Wat gaan we dan doen?" Merrin schudde verbaasd zijn hoofd en keek Vienna aan. "Wat gaan wij doen? Wil je niet naar het bal dan?"

    [ bericht aangepast op 28 maart 2020 - 12:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    Onyx wierp een blik op de zakdoek en besloot dat dat er wel mee door kon. 'Het was niks. Gewoon een beetje slecht verwerkte woede.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

          "Dat klonk nu écht als een goed plan. "Oké," knikte Agami. "Mijn favoriete Disneyfilm is Mulan, de laatste die ik heb gekust was..." verdorie, dat was een stom antwoord. "Yrla," zei ze mokkend. "Het flesjedraaien zat me tegen. En ik erger me er kapot aan als mensen denken dat ik iets niet kan omdat ik nog zo jong ben. Of een meisje ben, of nog geen naam heb, of omdat ik nog zo klein ben." Ze haalde haar schouders op. "Ik kan heus wel wat dingen en als mensen zeggen van niet word ik daar pisnijdig van."
          Dat klonk wel als een redelijk antwoord. "Is het valsspelen als ik twee vragen van jou steel? Je favoriete Disneyfilm, waar jij je kapot aan ergert en waar je juist heel blij van wordt?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Natuurlijk wil ik wel naar het bal. Maar ik kan je zo toch niet achterlaten? Er komt vast wel een nieuw bal." Vienna baalde eigenlijk wel, maar dat liet ze niet merken aan Merrin. Ze had het gevoel dat het nu belangrijker was om er voor hem te zijn dan het bal waar ze al de hele week op had zitten te verheugen. Alhoewel, misschien kon ze nog een poging wagen. "We kunnen natuurlijk nog altijd samen naar het bal," zei ze voorzichtig. "De beste manier om over verdriet heen te komen is om afleiding te zoeken. En daarnaast, we hadden de hele week er al zin in. Wil je 8175 echt je bal laten verpesten?" Ze stond op en stak haar hand uit naar Merrin. "Lieve Merrin, wil je met mij naar het bal? Dan gaan we gewoon plezier maken, gewoon even alles vergeten samen." Voor enkele seconden was Vienna overtuigd dat Merrin niet haar hand aan zou pakken, maar uiteindelijk had de jongen met een glimlach zijn hoofd geschud en haar hand aangepakt. Ze trok de jongen overeind van het bed, waardoor ze even heel dicht op elkaar kwamen te staan.
          Voor het eerst dat ze elkaar kende, voelde Vienna zich niet helemaal onaangedaan door het dichte contact. Haar maag kneep voor even samen en ietwat verward keek ze naar hem op. Wat deed deze jongen met haar dat ze zoveel om zijn verdriet gaf? Ze pakte zijn wang vast, waar ze met haar duim de laatste sporen van zijn tranen wegveegde. "We gaan er gewoon een hele leuke avond van maken, goed?" Merrin knikte en Vienna verliet voor heel even de kamer. Na vijf minuten kwam de jongen omgekleed en wel de kamer uit. Vienna voelde een glimlach op haar gezicht zakken en stak haar arm uit naar de jongen naast haar. "Je ziet er leuk uit, meneer." Voor het eerst die avond zag ze een glimlach op Merrin zijn gezicht ontstaan. "U mag er zelf ook wel wezen, mevrouw." De jongen haakte bij haar in, en zo liepen ze samen in de richting van de zaal.


    It's never gonna happen, Guys.

    Romeo

    "Ik voel de druk stijgen," zei hij grinnikend. "Maar ik ga een uitdaging niet uit de weg." Romeo gooide het laatste restje van zijn glas achterover en zette hem op de bar. Hij boog in de richting van Fayr. "Mag ik dan deze dans van u?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Een beetje slecht verwerkte woede?" herhaalde Jester. "Maaya loopt met je te fucken, man. Expres." Hij deed nog een stap dichterbij. Onyx was boos, zover kon hij zijn vriend ondertussen wel lezen. Maar Jester zelf was ook eventjes niet meer zo gezellig. "Dat de bitch nu met Ednoces komt opdagen, is een nauwelijks verholen bedreiging naar de rest van de school en nog een extra troefkaart uitspelen naar jou. En je trapt erin!"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr

    Fayr grijnsde en zette haar glas ook op de bar. Met een lichte kniebuiging legde ze haar hand in de zijne. "Dat mag u zeker."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla

    Hij had wat drinken gehaald voor hem en Fersephone. Ze stonden in stilte nu naast elkaar aan de bar, maar geen van beiden leek de stilte echt erg te vinden. Het bal was nu aardig vol aan het lopen en Yrla keek even om zich heen of hij bekenden zag. Vienna en kneus leken net binnen te komen en Yrla stak een wenkbrauw op in een stille vraag. Onyx en Jester had hij al eerder gespot, maar was ze ook snel weer kwijtgeraakt. Zijn oog viel op de fotograaf verderop en hij tikte Fersephone aan. "Kom, we gaan op de foto. Dan hebben we het bewijs dat we hier vanavond zijn geweest." Phone naast hem leek eerst in protest te gaan, maar uiteindelijk stemde ze alleen maar in. Yrla moest moeite doen om niet stiekem in de lach te schieten. Het was een keer anders dat Fersephone het eens was met hem en hij vond het stiekem erg vermakelijk.
          Net op het moment dat ze samen op de foto waren geweest, klonk de microfoon vooraan de zaal. Directeur Dubois was het podium opgeklommen en Yrla keek wantrouwend op naar de man vooraan de zaal. Samen met Phone zocht hij een goede plek uit om de man te zien. Toen ze een blik uitwisselden, zag hij dat ook Phone met enige bitterheid in de richting van de man keek. Hij knikte haar toe. Ze zouden de toespraak uithoren en daarna gaan.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    It's never gonna happen, Guys.