• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    •

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^



    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 24 maart 2020 - 15:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Een klein cliché hier en daar heeft nog nooit iemand kwaad gedaan," zei Jester, die heel hard zijn best deed al die vlinders in zijn buik het zwijgen op te leggen en zijn gezond verstand ergens achter een romantische comedy vandaan te vissen. "Originaliteit is overrated," knipoogde hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'En ik maar denken dat jij heer en meester van de originaliteit was.' Onyx liet hem weer los. Zelf was hij zo goed als klaar - op zijn schoenen na. En op dat moment kwam hij tot de ietwat onfortuinlijke conclusie dat hij geen schoenen had die met zijn kleren matchten. 'Ik denk dat ik maar wel voor originaliteit ga en de enige persoon ben die er charmant uitziet met kisten aan op een bal. Heb ik meteen een excuus om niet te hoeven dansen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "We hadden het nu over wat jíj zou doen," zei Jester. "Medeplichtig aan een cliché kan mijn originele geest wel een paar keer hebben hoor." Hij viste nu zelf zijn schoenen uit de kast en keek om naar Onyx. "Tja, ik zou zeggen dat je best schoenen van mij mag lenen, maar ik ben bang dat je dan uit m'n schoenen scheurt." Jester ging op het randje van zijn bed zitten. "Gelukkig ben jij jij en zullen er waarschijnlijk geen mensen op je af komen die je verwijten dat je schoenen niet bij de rest van je ensemble passen, Scary Vibes. Maak je geen zorgen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx grijnsde. Goed punt. Hij trok zijn legerkisten naar zich toe, stapte erin en snoerde de veters aan. Tot voor kort had hij iets als een bal afgrijselijk gevonden, maar nu boeide het hem niet echt. Bovendien hadden ze zat te doen, zoals uitvissen wie de mensen uit 8102's visioen waren en uitzoeken wat er met 8175 aan de hand was. Toen ook Jester klaar was liepen ze naar de deur toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Het bal was in een achteraf gebouw op het terrein. Jester was er in ieder geval nooit geweest, maar de zaal was enorm. Na de ingang was er een trap naar beneden, die regelrecht de drukte in leidde. Jester kon altijd wel de lol van zulke evenementen inzien, maar vandaag hadden ze er nog een missie bij en dat maakte het geheel nog interessanter. Ze moesten Kijo zien te spreken (als zij het inderdaad was) en met Ed hetzelfde.
          "We hadden moeten vragen welke kleur 8102 haar jurk was," zei Jester, terwijl ze samen naar binnen stapten. "Nu zijn we dadelijk mooi tien minuten kwijt met zoeken."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx haalde zijn schouders op. 'We hebben geen haast toch?'
    Het was niet zo dat hij een hele hoop andere dingen van plan was vanavond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Wie ben jij en wat heb je met mijn Onyx gedaan? Vrijwillig meer tijd spenderen op een bal?" Jester schudde zijn hoofd. "Triest, Merrin." Hij grijnsde.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami.

    Jup. Daar was ze dan. Op het bal. In haar jurk. Helemaal alleen omdat iemand haar date van haar gestolen had. Agami liep een tikje onwennig de trap af en zocht de bruisende groep af naar haar afdelingsgenoten. Maar ook de mensen die ze niet kende kregen meer aandacht dan normaal. Uiteindelijk moest ze nog de drie mensen uit haar visioen kunnen aanwijzen aan Onyx en Jester. Hoe sneller ze dat gedaan had, hoe sneller ze weer naar huis kon, toch?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Ik kan mijn date toch niet teleurstellen door al weer na vijf minuten weg te willen?' antwoordde Onyx schouderophalend. 'Ik heb nog wel een klein beetje inlevingsvermogen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    Fox had nog tien minuten lang heel hard zijn best gedaan om te ontdekken of hij écht niet wist uit welke house het meisje kwam dat hij donderdagavond halsoverkop had meegevraagd. Helaas kon hij zich écht geen gezicht of stem voor de geest halen; de enige die hij voor zich zag was die Panther die hem in paniek afwees en dingen tegen hem zei die hem harder kwetste dan hij ooit aan iemand zou toegeven.
    Even had hij overwogen om dan gewoon te kijken of er ergens bij een campus een meisje moederziel alleen op haar sprookjesprins zat te wachten, maar hoewel hij zichzelf best hoog had zitten, zag hij zichzelf niet tegelijk én de Elephants, én de Buffalo’s én de Rhino’s in de gaten houden.
    Dus zijn oplossing was nu dan toch maar toegeven dat hij wat minder gentleman was dan hij altijd had gedacht en accepteren dat hij ergens deze avond een glas drinken in zijn gezicht kreeg en met een beetje pech een paar meppen omdat hij iemand had laten wachten.
    Ach ja – dat was ook een manier om zijn mysterieuze date te ontdekken.
    Uiteindelijk was Fox dus maar zelf degene die tegen zijn spiegelbeeld zei dat hij er verdomd goed uitzag in zijn grijs geruite retro pak en er een dikke knipoog aan toevoegde. Daarna draaide hij zich op zijn hakken om en zette koers naar de zaal waar het bal werd gehouden. Er was een heuse trap naar de dansvloer toe, waardoor Fox er tóch een beetje extra van baalde dat hij geen knappe jongen of meid aan zijn arm had om te showen, maar in zijn eentje liep alsof hij de nerd van de school was.
    Ach ja. Er waren ergere dingen. En misschien waren er nog wel meer mensen die hun date waren vergeten. Hij was vast niet de enige die zo stom was.
    Zodra hij zonder struikelen de vloer had bereikt – want toegegeven, dat zag hij zichzelf best doen; was immers ook een prima manier om de aandacht te trekken – keek hij om zich heen. Stelletjes. Nog meer stelletjes. Misschien was een trio origineler geweest.
    Zijn blik viel op een meisje dat een beetje om zich heen stond te kijken aan de zijkant. Hij wachtte een goeie vijf minuten af om te zien of er geen date kwam opdagen, daarna haalde hij zelf twee glazen champagne en stapte op haar af. Het was een Panther, wist hij, een naamloze. Geen van zijn klasgenoten zou het raar vinden dat hij daarmee aanpapte, dus daar hoefde hij zich ook niet druk om te maken.
    ‘Goedenavond,’ zei hij met een lichte buiging naar het meisje. ‘Mag ik u een drankje aanbieden?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Inlevingsvermogen? Bij jou? Getver. Volgens mij moet je oppassen met mij, Onyx, want je wordt echt een softijsje eersteklas," zei Jester plagend. Hij vond het helemaal niet zo erg en juist wel eens een leuke ontwikkeling bij het voormalige ijskonijn. "Gelukkig houd ik van softijsjes, dus je bent niet helemaal reddeloos verloren."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami.

          "Aanbieden mag altijd," zei Agami, die zich daarna meteen afvroeg hoe ze ooit de avond door zou kunnen komen zonder iets te drinken. Na wat ze had gezien van haar normaal redelijk slimme afdelingsgenoten in combinatie met alcohol, was ze nog zekerder geworden van haar zaak dat dat zij het spul echt niet hoefde. Toch nam ze beleefdheidsbewijs het glas van de jongen aan. "Dankjewel," zei ze.
          Als ze haar geheugen een beetje kon vertrouwen, was hij een Lion. Ze had meer aandacht aan die afdeling besteed zodra het duidelijk was geworden dat de Lions en Panthers echt niet met elkaar door één deur konden. Ze vroeg zich af wat de anderen ervan zouden denken dat hij nu met haar begon te praten. "Waar heb ik de eer aan te danken?" vroeg ze dan ook. "Je hoort bij de Lions, toch?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    'Hou maar op, ik zit al veel te dicht tegen een identiteitscrisis aan.' Hij slenterde naar de bar toe om wat te drinken te halen, dan kon ie wel vanaf de zijkant de boel in de gaten houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    'Helaas wel,' gaf hij toe. 'Ik ben bij de afdeling geplaatst zodat er nog een beetje vrolijkheid heerst.' Hij schonk haar een gulle glimlach. 'En ik was enigszins overrompeld dat een mooi meisje als jij hier alleen stond. Ben jij toevallig ook vergeten wie je date is?'

    [ bericht aangepast op 27 maart 2020 - 16:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Bij hun slaapkamerdeur namen de meiden afscheid van elkaar. Vienna had eerder die dag met Merrin afgesproken dat ze elkaar in de woonkamer van het house zouden opwachten en dan samen naar het feest zouden gaan. Fayr zou haar date bij de deuren zien. "Veel plezier vanavond, we zoeken elkaar straks op oké?" Ze tikte Fayr aan met haar elleboog en trok haar geheimzinnig dichterbij. "En als het een engerd is, moeten we misschien een code hebben, dan kom ik je redden. Iets als appelmoes of zoiets!" zei ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.