• Pandemie

    Ik heb toestemming van een moderator


    Er is een pandemie gaande in de wereld! Het coronavirus grijpt om zich heen en het is aan jullie om het virus te bestrijden! Kunnen jullie het virus op tijd tegenhouden of zal het de hele wereld uitroeien?

    Ik zoek 20 deelnemers voor een oud, gezellig en leuk potje weerwolven van Wakkerdam; alleen dan in Corona-style!
    In samenwerking met ProngsPotter



    Uitleg
    Let op, de rollen en de regels kunnen anders zijn dan het originele Weerwolven van Wakkerdam spel.
    Het spel wordt gespeeld doorheen verschillende dagen en nachten. Wanneer iedereen een rol heeft gekregen, kan het spel beginnen. Het spelt begint met de eerste nacht, hier kiest het Coronavirus wie het eerste slachtoffer zal zijn. Een van jullie geeft vervolgens het gekozen slachtoffer door aan de organisator van het spel. Alle speciale rollen geven iets door via privé bericht en de burgers wachten af.
          De dag die dan aanbreekt delen de organisators mee wie het slachtoffer is en wordt er van alle burgers verwacht dat ze stemmen op iemand die ze verdenken. De burger met de meeste stemmen krijgt een euthanasie-spuit.

    Zo gaat het spel verder, maar let op met enkele rollen en nieuwe regels! Het spel kan in verloop lichtelijk veranderen, houdt hiervoor de story in de gaten.
    Het kan ook zijn dat je een opdracht krijgt bij een dag of nacht, zoals bijvoorbeeld een opdracht om jezelf voor te stellen. Deze opdrachten zullen nooit meer zijn dan 100 woorden.

    Belangrijke vragen


    Hoe geef je alles door?
    Iedereen met een speciale rol geeft alles door via privé bericht naar de organisators; Slughorn of ProngsPotter. De stemming geef je door via het aangegeven hoofdstuk.

    Hoe stemmen of overleggen?
    Alle levenden gaan speculeren over wie het Coronavirus kan hebben in het daarvoor bestemde hoofdstuk. Overleggen van theorieën mag in dit topic.

    Hoelang duurt een dag en een nacht?
    Een dag en een nacht duurt ongeveer een week, om het dus mooi in te delen duurt een dag drie dagen en een nacht ook drie dagen. Moest het zijn dat er heel wat mensen moeite hebben met de deadline, kan deze een dag opgeschoven worden of als mensen snel reageren kan natuurlijk ook sneller gedaan worden over een dag of nacht.

    Wat als je sterft?
    Eenmaal je sterft, ga je er gewoon uit. Je kan dan dus niet meer meedoen aan het vervolg van de wedstrijd.

    Wat als je niet reageert zonder reden?
    Als we merken dat iemand niet actief meegedaan heeft met een ronde, zonder enige reden door te hebben gegeven, wordt deze persoon gecontacteerd. Je houdt de wedstrijd op die manier alleen op. Drie keer niet actief meedoen zonder reden, wil zeggen dat je zonder pardon uit de wedstrijd gezet wordt, zodat alles weer vlotter kan verlopen.

    Wat als je heel druk bent met school, werk, etc?
    Geef op voorhand heel goed door wanneer je er niet zal zijn als je weet dat drukte eraan komt. Alleen op die manier kunnen we er rekening mee houden en wordt alles niet opgehouden omdat jij niet reageert, zo kan je ook voorkomen dat je gediskwalificeerd wordt.


    Regels
    - De huisregels van Quizlet natuurlijk
    - Stemmen doe je in de story, onder het hoofdstuk! Alleen die stemmen tellen we mee
    - Dit topic is om evt. naamswijzigingen en afwezigheden door te geven (of mededelingen van ons).
    - Graag de discussie voeren in dit topic.
    - Neem een abonnement op de story, zodat je in de gaten kan houden wanneer dagen of nachten beginnen.

    Let op
    - Bij Weerwolven van Wakkerdam is je aanwezigheid echt nodig. Het is jammer als het spel vastloopt door inactiviteit van iemand. Daarvoor heb ik dus de regel opgesteld: Bij drie keer inactief, zonder te reageren op story (het stemmen) mag je het spel verlaten.

    Laat je ook alsjeblieft horen op het topic en doe mee aan discussies, daardoor wordt het spel veel leuker (;

    Rollen


    Burgers [ligt aan het aantal deelnemers]
    De gewone burgers zijn degene die de gehele nacht slapen. Overdag moeten zij zoeken naar degene die het virus zijn.

    De onderzoeker (de ziener) [1]
    De onderzoeker mag de spelleider elke nacht één naam sturen, waarvan hij of zij de identiteit van deze persoon wil weten. Voor de rest sluit hij zich aan bij de burgers, waar hij meestemt overdag.

    Dokter (de heks)[1]
    De dokters gaan over het leven en dood van de patiënten. De dokter wordt één keer per nacht wakker. In deze nacht komt hij te weten welke patiënt er op sterven ligt. De dokter heeft de keuze over leven en dood. In het gehele spel kan de dokter één keer het leven redden van een patiënt met een speciaal medicijn. Maar hij kan ook een persoon vermoorden, waarvan hij diegene verdenkt dat hij het virus verspreidt, daarvoor gebruikt hij een overdosis aan medicijnen. Beide opties kunnen maar één keer gebruikt worden.


    Vaccin (de beschermer) [1]
    Elke nacht kan het Vaccin ervoor kiezen om iemand te beschermen. Hij of zij mag een beschermende spuit geven aan die persoon voor de nacht. Mochten de weerwolven voor dat slachtoffer kiezen, valt er deze nacht geen dode. De genezer kan ook zichzelf beschermen in het spel, maar kan niet vaker dan twee keer achter elkaar iemand beschermen. De genezer staat aan de kant van de burgers

    De reporter [1]
    De reporter gaat op onderzoek uit wat er nu eigenlijk allemaal aan de hand is met het corona-virus. Hij kiest een deelnemer uit, waar hij die nacht gaat slapen en interviewt deze persoon. Mocht deze persoon een actie uitvoeren in deze nacht, krijgt de reporter dat de horen van de spelleider. Hij heeft bij deze iets ontdekt.

    Virus [ligt aan het aantal deelnemers]
    Het is aan het Virus de taak om proberen zo snel mogelijk alle andere burgers uit te schakelen. Het Virus roep ik eenmaal per nacht aan. Op dit moment zullen zij ervoor kiezen wie zij deze nacht ziek zullen maken. Hiervoor mogen jullie een story maken (inactief, let erop dat je activiteit niet te zien is op de voorpagina) of op een andere manier. In een pb'tje stuurt één van jullie de keuze naar je spelleider toe

    Het anti-virus [1]
    Het anti-virus maakt deel uit van het Coronavirus. Samen met de andere Virussen kiest hij elke nacht een slachtoffer uit. Echter, het anti-virus heeft een dubbele rol. Hij wil gewoon de beste zijn. Elke tweede nacht wordt het antivirus wakker. In deze nacht kan hij ervoor kiezen (hoeft dus niet perse) of hij een van zijn mede-virussen wil vermoorden. Het doel van de anti-virus is dan ook om geheel alleen over te blijven.


    Ik zoek minimaal 10, max. 20 deelnemers.
    We spelen gewoon een leuk potje weerwolven, zonder prijzen.
    Let op, bij sommige dagen of nachten kan er een extra opdracht bijkomen.


    Deelnemers
    1. Croweater
    2. Promare
    3. Ristridin
    4.Delahaye
    5. Ledecky
    6. Norris
    7. aarsvogel
    8.Lorem
    9. Frodo
    10. IrishNialler

    11. Becker
    12. Cayline
    13. Midsommar
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    16. Dysphoria
    17.
    18.
    19.
    20.


    Klik hier voor de story. Neem een abo!
    Het discussie topic!
    Discussietopic 2

    [ bericht aangepast op 11 mei 2020 - 21:23 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 3 april 2020 - 11:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Promare schreef:
    Wordt er eig niet bekend gemaakt wat de rol van de persoon met de meeste stemmen was, of komt dat later pas?


    Ik ga het vandaag bekend maken, mijn excuses dat het even duurde. Ik had twee hele drukke werkdagen afgelopen dagen en er echt geen tijd voor gehad. Ik werk in het onderwijs, dus vandaar. Hij komt vandaag online!


    It's never gonna happen, Guys.



    - Ook is nu aangegeven in het eerste hoofdstuk welk stukje tekst van de overleden personen is! (: -

    [ bericht aangepast op 17 april 2020 - 15:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nog een vraagje (sorry voor al die vragen!). Mogen wij ook tijdens de nacht het discussietopic gebruiken of is dit niet de bedoeling? (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Nog een vraagje (sorry voor al die vragen!). Mogen wij ook tijdens de nacht het discussietopic gebruiken of is dit niet de bedoeling? (:


    Ja hoor, dat mag zeker. Discussie topic staat altijd open (;

    En beter vragen dan het niet doen, want dan weet je het niet (;


    It's never gonna happen, Guys.



    It's never gonna happen, Guys.

    Mag je eigenlijk zeggen welk tekstje van jou was, of eventueel een hint geven als dat eerste niet mag?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    Mag je eigenlijk zeggen welk tekstje van jou was, of eventueel een hint geven als dat eerste niet mag?


    Dit lijkt me niet de bedoeling dat je echt aan gaat wijzen welke tekst van jou is. Dus nee.
    Maar als je een goede hint weet te verzinnen, ik vind het prima (:
    Maar hou het bij 1 hint.

    [ bericht aangepast op 22 april 2020 - 21:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    De genezer kan ook zichzelf beschermen in het spel, maar kan niet vaker dan twee keer achter elkaar iemand beschermen.

    Betekent dit dat de genezer maar twee nachten na elkaar een vaccin mag uitdelen, of dat hij/zij maar twee nachten achter elkaar een vaccin kan uitdelen aan dezelfde persoon?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Damn! Waarom heb ik dit topic over het hoofd gezien? :O Had graag meegedaan, maar nog veel plezier iedereen!


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Damn! Waarom heb ik dit topic over het hoofd gezien? :O Had graag meegedaan, maar nog veel plezier iedereen!

    Ja, het is echt verrassend leuk zo online! Iemand zou hierna nog eens een WvW moeten organiseren vind ik :Y)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Betekent dit dat de genezer maar twee nachten na elkaar een vaccin mag uitdelen, of dat hij/zij maar twee nachten achter elkaar een vaccin kan uitdelen aan dezelfde persoon?


    Het betekent dat ze niet twee nachten elkaar dezelfde persoon kan beschermen.


    It's never gonna happen, Guys.

    DreamerN schreef:
    Damn! Waarom heb ik dit topic over het hoofd gezien? :O Had graag meegedaan, maar nog veel plezier iedereen!


    Helaas, maar komt er vast nog wel een keer eentje ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Promare schreef:
    (...)
    Ja, het is echt verrassend leuk zo online! Iemand zou hierna nog eens een WvW moeten organiseren vind ik :Y)


    Haha, ik heb er zelf ook al een aantal gespeel en gemaakt. Heb er nu ook 4 ie ik online zou kunnen zetten:

    1) Space, dus met planeten, sterrenbeelden en zwarte gaten.
    2) Locke&Key versie, deze is wel aangepast en wijkt iets af van het normale WvW.
    3) Een Star Stable Online versie, deze is echter meer bedoeld voor mijn SSO discord groep.
    4) Een 'The Witcher' versie.

    Eigenlijk kan je met zo goed als alles wel een WvW maken. (:


    Credendo Vides

    Misschien een tip, opmerking voor als iemand dit nogmaals doe.

    Is overigens mijn mening ;)

    Waar ik een beetje tegen aan liep naast mijn enthousiasme en mijn kunst altijd voor ronde 3 dood te zijn. Ik vond het erg jammer dat sommige mensen behoorlijk duidelijk hints in hun tekst hadden staan. Zulke hints dat je eigenlijk van sommige al zeker weet dat ze de dokter bv zijn. Logische zet maar ik zelf vond dat erg jammer. Kleine hints die zijn leuk (bv werk met kinderen dat zullen meer mensen doen) maar ik houd er dan toch meer van als het vaag is en een gok is.

    Maar nogmaals dat is hoe ik er in sta :)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    DreamerN schreef:
    (...)

    Haha, ik heb er zelf ook al een aantal gespeel en gemaakt. Heb er nu ook 4 ie ik online zou kunnen zetten:

    1) Space, dus met planeten, sterrenbeelden en zwarte gaten.
    2) Locke&Key versie, deze is wel aangepast en wijkt iets af van het normale WvW.
    3) Een Star Stable Online versie, deze is echter meer bedoeld voor mijn SSO discord groep.
    4) Een 'The Witcher' versie.

    Eigenlijk kan je met zo goed als alles wel een WvW maken. (:


    Klinkt allemaal heel leuk ^^


    It's never gonna happen, Guys.