• The Domus Empire
    Domus [doh-mus] - the type of house occupied by the upper classes and wealthy

    ♔      Delphi, Greece

    2021 is het jaar dat de goden Zeus en Odin hebben besloten wat uitdaging te bieden aan alle goden en godinnen. Alle gezinnen hebben de opdracht gekregen om één of twee van hun sterkste nakomelingen te trainen voor een quest. Precies 20 dagen tijd voor training en voorbereiding. Zodra de nakomelingen zijn getraind, de jonge goden en godinnen, kunnen zij het rijk betreden, de plaats die Zeus heeft opengesteld voor tijdelijk onderkomen, voor iedereen. In Delphi, Griekenland, heeft Zeus een prachtige locatie laten bouwen, deze gaat gepaard met de oude ruïnen die daar nog plaats vinden. In dit huis kan iedereen verblijven, in gedeelde kamers. Het huis zal over alle nodige faciliteiten beschikken, ook plekken voor training.

    De quest die de nakomelingen moeten uitvoeren zal bestaan uit meerdere opdrachten. Deze opdrachten zullen variëren van humane naar minder humane mogelijkheden. Er zal waarschijnlijk bloed stromen, maar niet onder de nakomelingen. Zij strijden tegen elkaar, maar niet om elkaar. Natuurlijk kunnen er hier en daar wat schrammen en wonden ontstaan tijdens de opdrachten. Na iedere opdracht zullen de deelnemers 48 uur hebben om tot rust te komen en zich voor te bereiden op de volgende opdracht.

    Het uiteindelijke doel van de quest is dat het gezin met de meest succesvolle zoon of dochter van zowel het Griekse als het Noordse rijk een grote prijs zal verkrijgen. Deze prijs zal bestaan uit oneindige eer vanuit de goden Zeus en Odin, een geldprijs, meer macht dan voorheen en een mythisch wezen naar keuze (denk hierbij aan een draak, een nymf, een eenhoorn, etc.) De gezinnen zullen hier hard voor strijden, want uiteindelijk is macht ontzettend belangrijk binnen het Griekse en Noordse rijk. Met macht kom je overal en kun je alles maken. Wat de gezinnen met deze macht zullen gaan doen is ongetwijfeld fascinerend en wellicht luguber.

    The top gods and goddesses      ♔


    vergis je niet, er zijn nog veel meer goden en godinnen om uit te kiezen, vooral in de Griekse mythologie. Dit zijn voorbeelden.

    De Noordse mythologie:
    Odin: Odin is de alvader, de 'oppergod', van de noordse mythologie aan wie veel van de andere goden hun bestaan te danken hebben. Hij had een enorme dorst naar kennis en wijsheid. Hij is de god van de oorlog, dichtkunst, wijsheid en kennis.
    Thor: Hij is de vernietiger van het kwaad. In Ragnarok stond hij tegenover Loki, die zich bij de reuzen gevoegd had. Als kind was hij al sterk en daarnaast moeilijk opvoedbaar. Daarom werd hij opgevoed door twee bliksemgeesten, Vingnir en Hlora.
    Freya: de godin van de liefde, vruchtbaarheid en de schoonheid. Ze had naast haar goede karakter ook een fellere kant. Van tijd tot tijd werpt ze zich met evenveel vuur in een veldslag als een Walkure.
    Baldr: de god van schoonheid. Overal waar hij kwam bracht hij vrede en goedheid. Zolang hij leefde zou het paleis waarin hij woonde licht over de aarde verspreiden.

    De Griekse mythologie:
    Zeus: god van de donder. Hij is de oppergod, die heerste vanaf de berg Olympus. De natuur en al haar verschijnselen waren aan hem onderworpen. Hij slingerde de bliksems, verzamelde de wolken en dreef ze uiteen.
    Poseidon: de god die heerst over de zee, de wateren en hun goden. Maar hij was ook een god van de paarden en van aardbevingen.
    Ares: de god van de oorlog en personificatie van de krijgslust. Hoewel hij houdt van de bloedbaden, respecteert hij de regels. Ares is meer de god is van het onvoorspelbare geweld van de oorlog met al zijn mogelijke uitkomsten.
    Aphrodite: de godin van onder andere de liefde, de schoonheid, de seksualiteit en de vruchtbaarheid. Sommigen beschouwen haar ook als de godin van het evenwicht.

    ♔      De rollen

    Het is de bedoeling dat je een rol maakt, deze rol zal een zoon of dochter zijn van één of meerdere goden. Je mag ook zelf een god verzinnen, stel dat Ares en Aphrodite samen een kind zouden krijgen (ze hebben samen kinderen gekregen, dat ter zijde) dan kun je zelf bedenken welke krachten en welk karakter hij of zij zou gaan krijgen. Bedenk je wel goed dat hij of zij niet onverslaanbaar mag zijn, minimaal 2 zwakke punten zijn vereist. Beschrijf het karakter, een korte geschiedenis, sterktes en zwaktes en beschrijf vanuit wie jouw karakter is voortgekomen. De leeftijden zullen tussen de 20-35 zijn (qua uiterlijk), waarschijnlijk zijn ze honderden jaren oud. Laat je fantasie doordraaien en kom met iets origineels! Ik ben erg benieuwd welke geweldige karakters er zullen ontstaan.

    The gods // nog drie vrij
          Sören       ⭒      son of Freya & mortal      ⭒      Delahaye      ⭒      1.6
          Haldor      ⭒      son of thor & ostara      ⭒      Sombre      ⭒      1.2
          Phaeton       ⭒      son of Hades & Minte      ⭒      Arcturus      ⭒      1.6
          name      ⭒      son of [god]      ⭒      username      ⭒      page
          name      ⭒      son of [god]      ⭒      username      ⭒      username
          name      ⭒      son of [god]      ⭒      username      ⭒      username


    The goddesses // vol
          andronika      ⭒      daughter of ares & nereus       ⭒      Resourcefulness      ⭒      1.1
          Neeshika      ⭒      daughter of Hecate & Tartarus      ⭒      IneffabIe      ⭒      1.4
          Melania      ⭒      daughter of Nyx & Erebos      ⭒      Paranoia      ⭒      1.4
          Frior      ⭒      daughter of Baldr & Nanna      ⭒      e_nnazus      ⭒      1.4
          Kalani      ⭒      daughter of Theia & Apollo      ⭒      Ineffable      ⭒      1.6
          Athanasia       ⭒      daughter of Thanatos & Apate      ⭒      DarkOne      ⭒      1.6


                            ROLLENTOPIC                       



                            PRAATTOPIC                       



                            SPEELTOPIC                       


    RULES


    De standaard regels van Q gelden hier uiteraard.
    Er is geen minimaal aantal woorden voor de posts, ik verwacht echter wel wat kwaliteit.
    Ruzie's en geweld binnen het speeltopic is geen probleem, maar buiten dat uiteraard niet.
    Voor een reservering van een rol heb je 48 uur, mits je aangeef dat het langer zal duren.
    Mocht je post 16+ zijn, geef dat dan duidelijk aan in het begin van je post.
    Wees lief voor elkaar en help elkaar als dat nodig is.


    liefs Demi
    © sombre

    [ bericht aangepast op 22 april 2020 - 10:45 ]


    - thank you for existing -

    Misschien wil ik mijn god veranderen naar Hecate en ik twijfel wie haar vader is.


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Maar je mag dus ook twee Goden nemen die totaal geen connectie hebben met elkaar? Of zelfs Goden die eigenlijk geen kinderen hebben? (Artemis, for example.)


    Sombre schreef:
    Ik zie nu trouwens de naam Hades en Ares meerdere keren vallen, probeer origineel te zijn he mensen (: Er zijn ontzettend veel goden! Hades en Ares zijn bij lange na niet de coolste.


    Ik heb echt een geweldige FC gevonden voor Hades + Artemis, maar anders is een kind van Artemis (alleen of met een ander) ook wel prima te doen.

    Naiad schreef:
    Maar je mag dus ook twee Goden nemen die totaal geen connectie hebben met elkaar? Of zelfs Goden die eigenlijk geen kinderen hebben? (Artemis, for example.)


    Ja, exact! Als je er maar een verhaaltje omheen kunt verzinnen, het hoeft niet écht geschiedenis te zijn.


    - thank you for existing -

    Estralita schreef:
    (...)

    Ik heb echt een geweldige FC gevonden voor Hades + Artemis, maar anders is een kind van Artemis (alleen of met een ander) ook wel prima te doen.


    Ik vind het zelf niet zo'n probleem, maar spellcasters heeft bijvoorbeeld ook een kind van Hades in haar hoofd, als jullie kunnen overleggen dat het bijvoorbeeld verre siblings zijn, misschien weten ze niet van elkaars bestaan af of misschien wel en doen ze daarom mee met de quest? Kijk maar ff (:


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    (...)

    Ik vind het zelf niet zo'n probleem, maar spellcasters heeft bijvoorbeeld ook een kind van Hades in haar hoofd, als jullie kunnen overleggen dat het bijvoorbeeld verre siblings zijn, misschien weten ze niet van elkaars bestaan af of misschien wel en doen ze daarom mee met de quest? Kijk maar ff (:


    Yes, sure c:

    Zou ik dan voor nu alvast een dochter van Artemis mogen reserveren?
    Oh ik zie dat ik al de derde ben die voor een kind van Hades gaat, hm.. ik kijk wel even wat handig is om te doen

    [ bericht aangepast op 5 april 2020 - 19:20 ]

    spellcasters schreef:
    Misschien wil ik mijn god veranderen naar Hecate en ik twijfel wie haar vader is.


    dit heb ik op wikipedia gevonden:

    Bacchylides stelde echter dat ze voortkwam uit Nyx ('Nacht'), terwijl Musaeus Zeus en Asteria als ouders gaf. In andere verhalen is ze de dochter van Admetus en een Pheraeïsche vrouw, en een nauwe verwant van Aeëtes en Circe van Colchis.


    - thank you for existing -

    Hm, ik ben een echte mierenneuker als het aankomt op mythologie — dus ik ga nog even nadenken!


    Naiad schreef:
    Hm, ik ben een echte mierenneuker als het aankomt op mythologie — dus ik ga nog even nadenken!


    Haha geen probleem, neem je tijd.


    - thank you for existing -

    Ik besef me nu, zijn op zich niet alle kinderen zoon of dochter van een God en Godin, anders zou je toch een halfgod hebben, niet?

    Ik laat de reservering voor Hades vallen en kijk nog verder naar een andere.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Damianos


    NAAM
    Damianos: to conquer, overcome, master, tame.
    Roepnaam: Damian

    OUDERS
    Hephaestus: God van vuur, metaalbewerking, steenhouw, smeedkunde en beeldhouwkunde - Zoon van Zeus en Hera - Gehuwd met Aphrodite (niet uit liefde) - Wapensmid voor de Goden van Olympus - De lelijke God.
    Thetis: Zee-nimf, Nereïde - Dochter van Nereus en Doris, kleindochter van Thetys, moeder van Achilles - Gehuwd met Peleus (onvrijwillig) - kracht van Voorspelling en Gedaantewisseling

    "When Hephaestus was thrown from Olympus, whether cast out by Hera for his lameness or evicted by Zeus for taking Hera's side, the Oceanid Eurynome and the Nereid Thetis caught him and cared for him on the volcanic isle of Lemnos, while he labored for them as a smith," - The Iliad, Homer.

    Hephaestus en Thetis kennen elkaar reeds van voordien. Als huwelijksgeschenk ontvingen Peleus en Thetis van Chiron een zwaard, gesmeed door Hephaestus.
    Toen Thetis' plan om Achilles te verbergen aan duigen viel en hij in rouw was om Patrokles' dood deed ze opnieuw beroep op Hephaestus om voor haar zoon een harnas en schild te smeden.

    Na het verlies van haar zoon keerde Thetis zich voor een laatste maal tot Hephaestus. De twee raakten verwikkeld in een stomende maar korte affaire - waarin hun liefdeskind Damianos verwekt werd. Hephaestus heeft altijd de tijd gemaakt voor zijn zoon, die zijn vader ook als grote voorbeeld ziet.
    LEEFTIJD
    Uiterlijk: 32
    Werkelijk: ...


    INNERLIJK
    Damian is een onvoorspelbare man, voornamelijk vanwege zijn ouderlijke invloeden. Wat zijn moeder's kant betreft lijkt hij op de zee; hij kan zo rustig meedeinen in wat om hem heen gebeurt dat je amper merkt dat hij er is. Maar eens hij iets vast heeft of zijn zinnen ergens op gezet heeft laat hij datgene niet snel van zich ontsnappen.
    Hephaestus' genen en krachten zorgen dan weer voor een vurige kant; net zo goed als hij het ergens mee eens kan zijn kan Damian zich ergens hevig tegen verzetten. In zulk geval zal hij zich ook extreem kwaad maken wanneer dingen niet gaan zoals hij wil. Mede hierdoor kan hij vreselijk jaloers worden of bitter reageren. Ironisch dat hij ook net dankzij die genen een uiterst artistieke en -indien niet geprovoceerd- vredige natuur heeft.
    Wie hem te vriend heeft mag zich gelukkig prijzen want voor diegenen gaat hij zowel letterlijke als figuurlijk door het vuur.

    KRACHTEN & ZWAKTES
    Krachten:
    - Net als zijn vader kan Damian eender welke hitte weerstaan en is hij niet in staat zich te verbranden. Ook is hij een formidabele smid en weet hij haast op magischer wijze van het kleinste beetje metaal iets spectaculairs te maken.
    - Net als Thetis heeft hij de kracht van Profetie en kan hij voorspellingen maken.
    - In tegenstelling tot zijn vader is hij fysiek uiterst aantrekkelijk - een zegen langs moeder's kant.
    Zwaktes:
    - Hij kan niks smeden voor zichzelf, enkel voor anderen.
    - Hij heeft geen controle over zijn voorspellingen; ze komen tot hem op willekeurige momenten en op dat moment is het reeds een voldongen feit. Als hij probeert de toekomst die hem getoond is te veranderen of zich in de situatie te mengen wordt het alleen maar grimmiger.
    - Hij heeft net als Hephaestus een misvormde, klompvoet en heeft hierdoor vaak moeite om lang te blijven rechtstaan of lange wandelingen te maken.
    - Bovendien werd hij vervloekt door Aphrodite, die het niet kon hebben dat Hephaestus meer van Thetis hield dan van haar, dat hij nooit zijn ware spiegelbeeld zou kunnen zien - en hierdoor nooit zal weten hoe knap werkelijk hij is.




    wordt aan verder gewerkt.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Estralita schreef:
    Ik besef me nu, zijn op zich niet alle kinderen zoon of dochter van een God en Godin, anders zou je toch een halfgod hebben, niet?


    Jaa, maar je mag van mij ook halfgoden maken, mij maakt het niet uit. Bedenk dan alleen wel dat hij of zij misschien iets minder krachtig zal zijn tegenover de rest en misschien ook wel minder goed geaccepteerd zal worden onder bepaalde goden, omdat hij of zij wellicht een bastaard is.


    - thank you for existing -

    ANDREAS WILLIAMS

    He set fire to the world around him, but never let a flame touch her

    __________________ABOUT__________________

    Andreas | Andreas komt van het Griekse andreios en betekent "mannelijk" of "dapper".
    Williams | Williams is Andreas zijn familienaam, gekregen van zijn vaders kant. Deze naam draagt hij met trots en deelt hij met zijn tweelingzusje Rosalie.

    17       |      Andreas en Rosalie zijn geboren op 27 juli, dat maakt hun sterrenbeeld leeuw.

    ________________GRYFFINDOR________________

    Andreas heeft net iets meer vuur in zich als zijn zusje. Hij is ontzettend moedig en ook wel een beetje baldadig. Zijn vurige karakter maakt dat hij in Gryffindor is geplaatst, in tegenstelling tot zijn zusje in Hufflepuff. Andreas is vastberaden en zal er alles aan doen om iets te realiseren. Hij zou voor veel mensen door het vuur gaan, maar vooral voor zijn zusje. Hij heeft lef en zal niet zomaar een stapje terug doen voor een bedreiging. Dat gaat dan ook goed gepaard met zijn grote mond, waar tevens altijd eerlijke woorden uit zullen komen. Hij is een slechte leugenaar en hij heeft ook een hekel aan mensen die liegen.
    __________________HISTORY__________________

    Andreas is samen met zijn zusje Rosalie geboren op 27 juli. Andreas kwam als eerst en een paar minuten later volgde Rosalie. Beide gezond geboren en met veel liefde grootgebracht door een beschermend gezin. Andreas is opgegroeid in de muggle wereld. Andreas zijn vader is meubelmaker en zijn moeder werkte in een winkel aan de Diagon Alley. Andreas en Rosalie gingen dan ook in de muggle wereld naar school en hebben hier een doodnormale jeugd gehad. Natuurlijk kwamen ze er uiteindelijk achter dat de tweeling ook over magie beschikten, waardoor ze naar Hogwarts zijn gestuurd.
    Op Hogwarts zijn er veel nieuwe vrienden gemaakt, maar ook vijanden. Eén van de jongens op school, Casper, heeft uit frustratie en woede een vloek uitgesproken over Rosalie, wat Andreas tot vandaag de dag nog woedend maakt. Hij loopt met grote bogen om Casper heen, want als hij te dicht bij komt wilt Andreas hem al graag naar de andere kant van de school slaan. Rosalie is blind door Casper en dat zal Andreas hem nooit vergeven. Andreas helpt Rosalie dan ook vaak door de school heen en is ontzettend beschermend over haar. De beschermende functie loopt zo nu en dan nog wel eens uit de hand. Andreas heeft namelijk een kort lontje en kan snel ontploffen.
    In het vijfde leerjaar heeft Andreas een tijdje een vriendin gehad, Daphne, zo ongeveer de mooiste dame van school en erg populair binnen Slytherin. Echter is Daphne, de Slytherin die ze is, vreemdgegaan. Andreas doet nog altijd zijn best om haar te negeren in de schoolgangen, al gaat dat niet altijd even goed. Daphne is een zwakte puntje.

    __________________LOOKS__________________

    Andreas heeft net als zijn zusje blond haar en lichtblauwe ogen. Andreas heeft een wat vollere onderlip dan bovenlip en is vaak ongeschoren. Zijn haren zijn wat langer en hij kamt ze achterover. Hij heeft een oorbel en draagt vaak sieraden zoals ringen. Andreas is een heel stuk langer dan zijn zusje, namelijk 1,87. Andreas speelt Quidditch en sport ook graag buiten trainingen om, hij heeft dus best een gespier lichaam, maar heel erg breed is hij niet.

    ________________PERSONALITY________________

    Andreas is erg loyaal naar de mensen waar hij echt om geeft. Zijn zusje staat op nummer één en dat maakt hem erg beschermend. Andreas heeft een kort lontje, hij kan erg vurig zijn en is niet op zijn mondje gevallen. Hij is erg actief en houdt van beweging, hij is sportief en is gek op lekker eten. Hij is vastberaden en ontzettend eerlijk. Hij houdt van een uitdaging en is dan ook best moedig. Verder is Andreas erg sociaal en best een flirt. Hij is over het algemeen erg extravert, maar kan zo nu en dan ook goed alleen zijn om zich te concentreren. Hij is namelijk snel afgeleid.
    © sombre

    [ bericht aangepast op 26 mei 2021 - 16:37 ]


    - thank you for existing -

    I love mythology RPG’s, maar ik denk niet dat deze RPG bij mij past — sadly. Ik wens jullie veel plezier!