• The Domus Empire
    Domus [doh-mus] - the type of house occupied by the upper classes and wealthy

    ♔      Delphi, Greece

    2021 is het jaar dat de goden Zeus en Odin hebben besloten wat uitdaging te bieden aan alle goden en godinnen. Alle gezinnen hebben de opdracht gekregen om één of twee van hun sterkste nakomelingen te trainen voor een quest. Precies 20 dagen tijd voor training en voorbereiding. Zodra de nakomelingen zijn getraind, de jonge goden en godinnen, kunnen zij het rijk betreden, de plaats die Zeus heeft opengesteld voor tijdelijk onderkomen, voor iedereen. In Delphi, Griekenland, heeft Zeus een prachtige locatie laten bouwen, deze gaat gepaard met de oude ruïnen die daar nog plaats vinden. In dit huis kan iedereen verblijven, in gedeelde kamers. Het huis zal over alle nodige faciliteiten beschikken, ook plekken voor training.

    De quest die de nakomelingen moeten uitvoeren zal bestaan uit meerdere opdrachten. Deze opdrachten zullen variëren van humane naar minder humane mogelijkheden. Er zal waarschijnlijk bloed stromen, maar niet onder de nakomelingen. Zij strijden tegen elkaar, maar niet om elkaar. Natuurlijk kunnen er hier en daar wat schrammen en wonden ontstaan tijdens de opdrachten. Na iedere opdracht zullen de deelnemers 48 uur hebben om tot rust te komen en zich voor te bereiden op de volgende opdracht.

    Het uiteindelijke doel van de quest is dat het gezin met de meest succesvolle zoon of dochter van zowel het Griekse als het Noordse rijk een grote prijs zal verkrijgen. Deze prijs zal bestaan uit oneindige eer vanuit de goden Zeus en Odin, een geldprijs, meer macht dan voorheen en een mythisch wezen naar keuze (denk hierbij aan een draak, een nymf, een eenhoorn, etc.) De gezinnen zullen hier hard voor strijden, want uiteindelijk is macht ontzettend belangrijk binnen het Griekse en Noordse rijk. Met macht kom je overal en kun je alles maken. Wat de gezinnen met deze macht zullen gaan doen is ongetwijfeld fascinerend en wellicht luguber.

    The top gods and goddesses      ♔


    vergis je niet, er zijn nog veel meer goden en godinnen om uit te kiezen, vooral in de Griekse mythologie. Dit zijn voorbeelden.

    De Noordse mythologie:
    Odin: Odin is de alvader, de 'oppergod', van de noordse mythologie aan wie veel van de andere goden hun bestaan te danken hebben. Hij had een enorme dorst naar kennis en wijsheid. Hij is de god van de oorlog, dichtkunst, wijsheid en kennis.
    Thor: Hij is de vernietiger van het kwaad. In Ragnarok stond hij tegenover Loki, die zich bij de reuzen gevoegd had. Als kind was hij al sterk en daarnaast moeilijk opvoedbaar. Daarom werd hij opgevoed door twee bliksemgeesten, Vingnir en Hlora.
    Freya: de godin van de liefde, vruchtbaarheid en de schoonheid. Ze had naast haar goede karakter ook een fellere kant. Van tijd tot tijd werpt ze zich met evenveel vuur in een veldslag als een Walkure.
    Baldr: de god van schoonheid. Overal waar hij kwam bracht hij vrede en goedheid. Zolang hij leefde zou het paleis waarin hij woonde licht over de aarde verspreiden.

    De Griekse mythologie:
    Zeus: god van de donder. Hij is de oppergod, die heerste vanaf de berg Olympus. De natuur en al haar verschijnselen waren aan hem onderworpen. Hij slingerde de bliksems, verzamelde de wolken en dreef ze uiteen.
    Poseidon: de god die heerst over de zee, de wateren en hun goden. Maar hij was ook een god van de paarden en van aardbevingen.
    Ares: de god van de oorlog en personificatie van de krijgslust. Hoewel hij houdt van de bloedbaden, respecteert hij de regels. Ares is meer de god is van het onvoorspelbare geweld van de oorlog met al zijn mogelijke uitkomsten.
    Aphrodite: de godin van onder andere de liefde, de schoonheid, de seksualiteit en de vruchtbaarheid. Sommigen beschouwen haar ook als de godin van het evenwicht.

    ♔      De rollen

    Het is de bedoeling dat je een rol maakt, deze rol zal een zoon of dochter zijn van één of meerdere goden. Je mag ook zelf een god verzinnen, stel dat Ares en Aphrodite samen een kind zouden krijgen (ze hebben samen kinderen gekregen, dat ter zijde) dan kun je zelf bedenken welke krachten en welk karakter hij of zij zou gaan krijgen. Bedenk je wel goed dat hij of zij niet onverslaanbaar mag zijn, minimaal 2 zwakke punten zijn vereist. Beschrijf het karakter, een korte geschiedenis, sterktes en zwaktes en beschrijf vanuit wie jouw karakter is voortgekomen. De leeftijden zullen tussen de 20-35 zijn (qua uiterlijk), waarschijnlijk zijn ze honderden jaren oud. Laat je fantasie doordraaien en kom met iets origineels! Ik ben erg benieuwd welke geweldige karakters er zullen ontstaan.

    The gods // nog drie vrij
          Sören       ⭒      son of Freya & mortal      ⭒      Delahaye      ⭒      1.6
          Haldor      ⭒      son of thor & ostara      ⭒      Sombre      ⭒      1.2
          Phaeton       ⭒      son of Hades & Minte      ⭒      Arcturus      ⭒      1.6
          name      ⭒      son of [god]      ⭒      username      ⭒      page
          name      ⭒      son of [god]      ⭒      username      ⭒      username
          name      ⭒      son of [god]      ⭒      username      ⭒      username


    The goddesses // vol
          andronika      ⭒      daughter of ares & nereus       ⭒      Resourcefulness      ⭒      1.1
          Neeshika      ⭒      daughter of Hecate & Tartarus      ⭒      IneffabIe      ⭒      1.4
          Melania      ⭒      daughter of Nyx & Erebos      ⭒      Paranoia      ⭒      1.4
          Frior      ⭒      daughter of Baldr & Nanna      ⭒      e_nnazus      ⭒      1.4
          Kalani      ⭒      daughter of Theia & Apollo      ⭒      Ineffable      ⭒      1.6
          Athanasia       ⭒      daughter of Thanatos & Apate      ⭒      DarkOne      ⭒      1.6


                            ROLLENTOPIC                       



                            PRAATTOPIC                       



                            SPEELTOPIC                       


    RULES


    De standaard regels van Q gelden hier uiteraard.
    Er is geen minimaal aantal woorden voor de posts, ik verwacht echter wel wat kwaliteit.
    Ruzie's en geweld binnen het speeltopic is geen probleem, maar buiten dat uiteraard niet.
    Voor een reservering van een rol heb je 48 uur, mits je aangeef dat het langer zal duren.
    Mocht je post 16+ zijn, geef dat dan duidelijk aan in het begin van je post.
    Wees lief voor elkaar en help elkaar als dat nodig is.


    liefs Demi
    © sombre

    [ bericht aangepast op 22 april 2020 - 10:45 ]


    - thank you for existing -

    Zo, ik weet nog niet zeker of ze helemaal af is, maar hier is alvast het grootste gedeelte.

    e_nnazus schreef:
    Zo, ik weet nog niet zeker of ze helemaal af is, maar hier is alvast het grootste gedeelte.


    Ziet er goed uit! Er mogen van mij wel wat details bij in de geschiedenis, maar als je niet weet hoe je dat moet invullen dan is het zo ook prima.


    - thank you for existing -

    Sombre schreef:
    (...)

    Ziet er goed uit! Er mogen van mij wel wat details bij in de geschiedenis, maar als je niet weet hoe je dat moet invullen dan is het zo ook prima.


    Hmm, heb je voorbeelden van dingen die je zou willen weten?

    e_nnazus schreef:
    (...)

    Hmm, heb je voorbeelden van dingen die je zou willen weten?


    Ik zou zeggen lees andermans rollen een beetje door, dan zie je hoe de rest het vormgeeft (:


    - thank you for existing -


    - thank you for existing -

    Oeps, foutje...

    [ bericht aangepast op 12 april 2020 - 10:53 ]

    oh oeps, ik denk dat ik op het verkeerde knopje heb geklikt...

    e_nnazus schreef:
    oh oeps, ik denk dat ik op het verkeerde knopje heb geklikt...


    Nu staat 'ie er dubbel op.

    Ik heb in ieder geval de geschiedenis een "beetje" aangepast.

    e_nnazus schreef:
    (...)

    Nu staat 'ie er dubbel op.

    Ik heb in ieder geval de geschiedenis een "beetje" aangepast.


    Haha dat is niet erg! Iets meer verdieping is idd net iets leuker, ook voor de rest (: Toppie.


    - thank you for existing -

    Spellcasters --> IneffabIe


    My magical crystall ball tells me •´¯`•» you're full of shit «•´¯`•.

    Ik wil graag een zoon van Dionysus reserveren. Heb je als halfgod nadelen tegenover hele goden? Ik zie nl dat heel veel mensen "hele" goden kiezen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Ik wil graag een zoon van Dionysus reserveren. Heb je als halfgod nadelen tegenover hele goden? Ik zie nl dat heel veel mensen "hele" goden kiezen.


    Ook de volbloed goden moeten zwaktes selecteren, ik wil namelijk niet dat er inderdaad een aantal hele sterke karakters in zitten en een aantal hele zwakke. Als je een halfgod kan maken met mooie onderbouwing, wellicht is zijn goddelijke kant sterker dan de sterfelijke kant ? Dan zal dat geen probleem zijn. De uitslagen zullen ook willekeurig zijn, dus er wordt niet gekeken of er iemand volbloed of halfbloed god is. (:


    - thank you for existing -

    Kan ik nog een jongen reserveren die de zoon is van Thanatos en van Apate

    [ bericht aangepast op 9 april 2020 - 21:20 ]

    Ik moet mijn reservering voor nu helaas even laten vallen, ik heb er onverwachts super veel schoolwerk bij gekregen..


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    @DarkOne: ja dat kan, ik zet je er bij! (:

    @Midsommar: Jammer :( Mocht je er later bij willen springen moet je het maar ff laten weten (:


    - thank you for existing -