• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Tony loog makkelijk. Dat wist Fire.
          Toch waren die tranen echt. Het niet werken van zijn gave ook.
          Een verkrachting was ongelofelijk heftig, het verklaarde waarom de twee jongens elkaar niet meer konden aankijken, waarom Tony zich zo had afgezonderd en waarom het net pikkedonker in de eetzaal was geworden.
          Hij dacht terug aan het gesprek dat ze eerder vandaag had gevoerd. Waarom zou je een bondgenootschap aangaan als je iemand van dat team had verkracht? Dat was toch vragen om door de mand te vallen?
          Hij keek weer naar Tony’s wrokkige gezicht.
          Kon het echt waar zijn? Hij zag Onyx in staat om zoiets te doen – maar niet zomaar. Toch? Of hoopte hij weer te hard op het goede in een mens?
          ‘Ik ga dit regelen,’ zei hij kortaf en hij kwam overeind.
          ‘Wat?’ Tony keek verschrikt op. Bang, leek hij nu. ‘Ik mocht niets vertellen. Heb je enig idee wat hij met me zal doen als hij inziet dat ik geluld heb?’
          ‘Hij zal niets doen, Tony,’ reageerde Fire grimmig. ‘Je had me dit veel eerder moeten vertellen. Dacht dat je dat ik dit zomaar ongestraft zou laten?’ Hij keek de jongen vurig aan, de hitte sidderde onder zijn huid.
          ‘Ik wil het gewoon vergeten. Ik –’
          ‘Je kán het niet vergeten,’ snauwde Fire. De schemerige ruimte lichtte iets op toen er sintels van zijn haren opstegen. ‘Een trauma als dit staat gelijk aan je dood,’ vervolgde hij grimmig. ‘En dat wisten ze.’
          Hij hoorde Tony nog protesteren, hem haast smeken om het niet te doen. Maar Fire had er lak aan. Hij zou dit bondgenootschap ontbinden als dit echt waar bleek te zijn en hij zou ervoor zorgen dat niemand meer een bondgenootschap met hen wilde aangaan. Met verkrachters weigerde hij samen te werken.
          Hij beende naar buiten, liep stevig door naar het huis van de Panthers en voelde aan de klink. De deur was open, er was echter niemand te zien. Fire liep naar binnen toe, ging op de bank zitten alsof dit zíjn campus was en wachtte tot Onyx zijn gezicht zou laten zien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Gaan we tegenwoordig ook al bij elkaar op de koffie?" zei ze met een grijns, toen ze Fire bij hun op de bank zag zitten. Wat the fuck deed hij hier? Eerst liet hij haar zitten in de eetzaal om vervolgens op te duiken in hun eigen house. Zodra ze zijn blik zag, voelde ze de haren op haar huid overeind gaan staan. Zijn woeste blik kon ze bijna de hitte van voelen. Zo erg was het toch ook weer niet wat ze gedaan had? En daarbij, hoe de fuck wist hij dat zo snel?

    [ bericht aangepast op 18 april 2020 - 17:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    'Ik moet Onyx spreken,' verklaarde hij. Hij wilde niet nors ogen bij Persephone, die hier niets mee te maken had, maar hij was beledigd dat Onyx en Jester een bondgenootschap dúrfden aan te gaan als ze iets als dit op hun kerfstok hadden. 'Enig idee waar ik die kan vinden?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah

    ———


    Zebediah wachtte tot Yrla uit zicht was verdwenen. Niet snel daarna liet Romeo zich zien.
          'En?' vroeg hij zijn vriend. 'Was er twijfel? Wat denk je van hem?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Nope, sinds dat gedoe vanmorgen heb ik alleen mijn zus gezien. En zelfs die weet ik niet waar die nu is. Moet ik een bericht voor je sturen?” Dat Fire hier zat, vond ze hoogst ongebruikelijk. En ze had het idee dat hij niet voor de lol hier was. “Ik kan je ook gezelschap houden als je wacht, en anders ga ik naar mijn kamer.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    Fire trok een mondhoek op. Even wilde hij het wegwuiven, toen bedacht hij zich. Als hij met Onyx ging praten, was het beter als hij zichzelf goed in de hand had. Die jongen was ontvlambaar genoeg zonder dat hij zich bedreigd voelde. Het was nogal hypocriet als hij zijn zelfbeheersing verloor nadat hij daar vanmiddag een opmerking over had gemaakt. Afleiding zou ervoor zorgen dat hij weer wat bedaarde.
          'Kun je schaken?' vroeg hij. Een echte spelletjesfanaat was hij niet, maar hij hield wel van strategische games.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    "Ik denk dat hij aardig zijn emoties onder controle kan houden, het was vies moeilijk om hem bang te maken," zei hij. Romeo trok even een mondhoek op. Irritatie vloog over zijn gezicht. "In het begin leek hij vooral argwanend. Maar na een tijdje leek hij vastberaden over iets. Ik weet alleen niet wat, hij nam een beslissing. Toen je vroeg wat hij wilde doen, sloeg de twijfel toe. Hij was bang dat je zijn twijfel aan kon voelen en wist niet wat je van hem verlangde. Aan het einde vooral opgelucht dat hij weg mocht, maar dat zou mijn schuld kunnen zijn.” Romeo haalde zijn schouders op. “Ik werd er niet veel wijzer van, de jongen was constant in gevecht met mijn gave.” Het irriteerde hem dat Yrla zo goed zijn gave had weerstaan op dit moment, ja hij had hem doodsbang gekregen, zodat hij op afstand gevoel kon oppikken. Maar het was lang niet genoeg geweest. Die idioot had zijn gave telkens teruggedrongen, een uitdaging dus. Romeo trok zijn mondhoek op tot een sluwe glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Een beetje, ben geen ster erin. Maar goed." Ze dook de kast in op zoek naar een schaakbord -en stenen- en zette het voor Fire zijn neus op de tafel. Daarna liep ze naar de keuken en trok twee glazen uit de kast. "Drinken erbij? Fris of wat sterkers?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah

    ———


    Zebediah knikte, sloeg de informatie op in zijn hoofd. Het was goed dat hij niet snel bang te krijgen was, al moest hij ook niet overmoedig worden. Zoals bij Dezi was gebeurd. 'Bedankt voor de back-up,' zei hij. 'We zullen zien waar hij in het weekend mee komt. Hou je hem een beetje in de gaten?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire

    ———


    'Als je iets hebt wat goed in de keel brandt, kan ik dat wel gebruiken,' gaf Fire toe. 'Maar één glaasje, ik moet m'n hoofd wel helder houden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ———


    Niet lang nadat Yrla was verdwenen, ving Onyx een andere stem op. Jester was al naar het raam gelopen om erdoor naar buiten te kijken en Onyx verwachtte straks wel te horen wie dat was geweest. Het duurde niet lang voordat de stemmen zich van hen verwijderden en het tweetal vermoedelijk bij hen vandaan liep.
          'Wie was dat?' vroeg Onyx zacht toen hij ervan overtuigd was dat ze weer met z'n tweeën waren. Hij had iets over angst opgevangen, maar echt wijs was hij uit het gesprek niet geworden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Hoody guy. Kon zijn gezicht niet zien." Jester vloekte nog eens en keek toen weer naar Onyx. "We moeten met Yrla praten. Horen wat er nu precies is gezegd. You in?"
          Zelfs ondanks wat ze net gezien hadden, had Jester er het volste begrip voor als Onyx niet mee wilde naar dat gesprek. Zeker niet als hij Yrla en Maaya nog met elkaar verwisselbaar vond, want dan zou dat gesprek niet goed gaan eindigen.

    [ bericht aangepast op 18 april 2020 - 21:03 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx dacht even na. Wilde hij met Yrla praten? Hij wilde die jongen nog steeds met zijn hoofd tegen de muur kwakken. Hij zag echter ook wel in dat dit grootser was dan de boosheid die hij voelde en hij geloofde dat hij die gedachte voorlopig wel kon vasthouden. 'Ja,' zei hij uiteindelijk. 'Ik ben wel benieuwd wat hij te zeggen heeft, maar jij mag het woord voeren. Het lijkt me beter als ik mijn mond houd tot iemand me wat vraagt.'

    [ bericht aangepast op 18 april 2020 - 21:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Aye aye, Cap'n." Jester wierp nog een laatste blik door het raam en knikte toen naar de trap. "Let's go."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx klom als eerste naar beneden. Hij was opgelucht toen ook Jester met beide benen op de grond stond en hij niet nog even een poot brak. Dan liep het morgen allemaal in de soep. 'Wat een dag zeg,' verzuchtte hij toen ze weer koers naar de campus zetten. Het leek wel een week geleden dat Merrin hem had toegeroepen dat hij op Jester verliefd was. Het was nog steeds een belachelijk idee — en het was nog belachelijker dat hij daar nu aan moest denken.


    Every villain is a hero in his own mind.