• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah

    ———


    ‘We zijn een prototype waarvoor al verbetering is gevonden,’ antwoordde Zebediah geduldig. ‘Dat zijn de leerlingen van de laatste drie jaargangen; van vijftien, zestien en zeventien jaar. De onderzoekers geloven dat zij een verbeterde versie van ons zijn, dus sommigen van ons zullen naar een werkkamp worden gestuurd – wat praktisch een slavenkamp is – en degenen die een gave hebben die te onstabiel is of die ze niet in de hand kunnen houden, zullen ze voor het gemak uit de weg ruimen. Ik ben al aan het onderduiken,’ zei hij. ‘Want vanzelfsprekend vinden ze mijn gave maar niets. Als ik zo naar jouw afdelingsgenoten kijk… Jester, Vienna, Persephone, Onyx, Dezi… Allemaal leerlingen die een risico vormen, die een explosieve gave hebben of psychisch labiel zijn. Als je dan naar de drie nieuwen kijkt…’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Tijdreizen, de toekomst voorstellen, gedaanteverwisselen… Een rustiger type gave waar ze veel meer aan hebben dan mensen die hen fysiek of mentaal kunnen aanvallen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    'Die date wil ik voor geen goud missen. Misschien dat ik de donderdagmiddag dan maar moet gaan spijbelen.' Fox keek haar nieuwsgierig aan. 'Je gaat zeker nog niet verklappen wat we gaan doen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire

    ———


    Fire had gezien dat de tafel van de Lions nog leeg was. Jesters verbroederingsplan wierp nog niet echt zijn vruchten af. 'En? Durf je mee naar de Lions? Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze nog niet over ons bondgenootschap heb verteld,' zei hij met een schuldbewuste grijns. 'We kunnen ook gewoon daar gaan zitten hoor.' Hij seinde met zijn ogen naar de lege tafel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Ik kan anders ook een beste knal uitdelen met mijn gave, dacht Yrla bij zichzelf. Maar die gedachte zou hij niet delen. Hij vroeg zich opeens af waar hijzelf stond in dit plaatje, bij de handige of niet handige gaves. Zebediah leek hem helemaal te vergeten. Dit werkkamp waar Zebediah over sprak was nieuwe informatie voor hem, Maxwell had daar niets over gedeeld. En dat zou Jester waarschijnlijk ook interessant vinden. Hij was er bijna geweest, bijna. Zebediah had hem bijna overgehaald om opnieuw mee te doen, maar er was een ding wat Yrla opeens tegenhield. Hij zag de angstige blik voor hem van 8175, wanhopig met het mes in zijn handen om zijn vriend te beschermen. En dat wilde hij nooit weer. Zoals het klonk wilde Zebediah beiden beschermen, zowel Naamlozen als oude garde. Maar daarvoor moest de jonge garde wel eerst door een hel gaan, dan door een tweede hel in dat slavenkamp. Er moest een andere manier zijn.
          Bovendien was er een wezenlijk verschil in Zebediahs verhaal en die van Maxwell. Zebediah leek ook de naamlozen uiteindelijk te willen redden, uit het strafkamp waar ze dan heen moesten. Maxwell had hem verteld dat de naamlozen gevaarlijk waren, die leek er geen moer om te geven. Hij wilde Zebediah ernaar vragen, maar durfde het niet. De angst voor de jongen voor hem sidderde als een malle door hem heen. Hij wilde niets liever dan weglopen, heel hard weglopen, zodat Zebediah hem niet kon achtervolgen. "Goed. Bedankt, Zebediah. Ik heb nu eindelijk duidelijkheid, niet Dezi's waanzin. A- al heb ik nog een vraag..." Hij wist nu niet of hij stotterde door de angst of het feit dat zijn mond droog leek geworden te zijn. Maar hij wist een ding; hij wilde heel hard weglopen uit dit gesprek. Deze vraag moest snel zijn: "Je zegt - je hoopt op een dag een einde te maken aan dat slavenkamp. Wat gebeurt er met de school?"

    [ bericht aangepast op 18 april 2020 - 9:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Nee, zeker niet. Maar ik heb al wel een idee." Ze ging proberen wat meer romantiek in hun date te krijgen. Ze hoopte maar dat Fox dat kon waarderen, ze werd wel een beetje nerveus van haar idee. Maar ze wilde de jongen verrassen. En hij had zelf verteld dat hij van sterren kijken hield, dus het kon niet anders dan dat hij het leuk zou vinden - dacht ze. "Zullen we vrijdagmiddag dan voorbereidingen doen voor het feest? Tent opzetten en alle drank klaarzetten enzo? We hebben toch vrijdagmiddag vrij, ten minste - wij wel. Ik weet niet hoe jouw rooster is? En als we dan met zijn twee bakken, hoef je misschien niet te spijbelen. Fayr wil misschien ook nog wel helpen." Ze keek hem met een glimlach aan. Ze had er nu al zin in, eerst de date en daarna de hele middag samen met hem optrekken!


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone

    "Ik kan heus wel wat brullende leeuwtjes aan," zei ze met een grijns. "En wie brullen, die bijten niet toch?" Ze was opgelucht dat Fire haar meevroeg, en dat was gek. Ze was nooit zo snel van vertrouwen, maar de dag vandaag was leuk geweest. En ze waren al eerlijk geweest over echt hele bijzondere dingen. Ze liep met Fire mee en ging rustig naast hem zitten, alsof ze hoorde op die plek. Het was pasta voor haar vandaag en na een korte 'eet smakelijk', begon ze aan haar spaghetti.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    Dat was waarschijnlijk wel zo wijs — om niet te spijbelen. Het was chill dat Emil hem kon dupliceren, maar als een leraar hem eens wat vroeg zou hij toch best door de mand vallen. En dat was zonde.
          Misschien kon Adam ook wel helpen cupcakes maken. Hij vond dat wel een creatief type. Al kreeg hij Merrin er dan waarschijnlijk gratis bij en Fox had het gevoel dat die net zo klunzig was als hijzelf en dat resulteerde juist in nog meer mislukte cakejes. 'Klinkt helemaal top. Nu maar hopen dat we niet laatste en een na laatste worden, dan wordt het een beetje een zuur feestje, ben ik bang.' Hij grijnsde. Heel erg bang was hij daar niet voor, hij had een rotsvast vertrouwen in Fire. 'Maar goed. Dat vrolijkt de boel dan juist weer op. Iedereen wordt blij van Disney.'
          Behalve Tony waarschijnlijk. En Vladdy. Toch jammer dat Hotel Transylvania niet van Disney was, dan had hij zijn vampierenkostuum weer kunnen aantrekken. Misschien kreeg Jester hem wel zo ver om een zeemeerminnenpak aan te trekken. Als híj zo'n gave had, had hij het wel geweten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire

    ———


    Het was druk aan de tafel van Lions, al werd er niet veel gesproken. Vera en Serena waren onafscheidelijk en begonnen direct te smoezen terwijl ze naar hem en Persephone keken. Onna en 8226 zeiden zoals gewoonlijk niet veel. Heidi staarde naar haar bord — waar hij niet echt van opkeek, want het meisje had een vastgeroeste crush op hem en hoewel hij niet dacht dat het erger had gekund dan een verliefde Fox achter je aan hebben, kreeg hij de kriebels van haar. Ze had zelfs eens een liefdesdrankje gebrouwen, maar dat had zo zoet geroken dat hij het heel subtiel naar Emil had geschoven.
          Emil was nooit zo vijandig naar mensen van andere Houses en hij keek nieuwsgierig naar Persephone, waarschijnlijk maar al te blij met gezelschap aangezien Fox nergens te bekennen was en de andere twee jongens ook niet bepaald het zonnetje in huis waren, de laatste tijd..
          'Alweer een Panther aan tafel?' Emils stem klonk plagerig, maar zijn blik was vriendelijk.
          'Wen er maar aan. We hebben een bondgenootschap gesloten. Een echte. Dus tijd om vriendjes te maken.'
          Opeens werd het pikdonker in de zaal. Er hing iets in de lucht, iets verstikkends, iedereen werd stil. Boosheid knetterde om hem heen. Het was lang geleden dat hij dit had gezien — het was een zeldzame vorm van Tony's gave die hij nog helemaal niet goed onder de knie had, maar zijn emoties moesten nu zo hoog oplopen dat hij zijn limiet bereikte.
          Hij legde een hand op Persephones schouder. 'Sorry. Het ziet ernaar uit dat ik nog een probleempje heb op te lossen.'
          Een bondgenootschap met de Panthers zorgde ervoor dat de jongen op tilt sloeg, dat betekende dat het probleem waar hij mee zat dus ook iets met hen te maken had. Hij riep een vuurbal op en hield die als een lantaarn in zijn hand, waarna hij de bank uit stapte. De jongen kon hij niet meer zien, maar hij wist waar hij zat en greep hem bij zijn arm en trok hem overeind. 'Dit heeft lang genoeg geduurd,' zei hij met een grom. 'Ik wil nu weten wat er met je aan de hand is.'

    [ bericht aangepast op 18 april 2020 - 11:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah

    ———


    'De school zal ook ophouden te bestaan. Dit is niets dan een criminele organisatie waarbij kinderen van hun families worden geroofd zodat een stelletje gekken er experimenten mee kan doen. Dat moet stoppen.' Hij liet zijn blik nog eens over Yrla heen glijden, vond het moeilijk om te zien waar hij staat. 'En nu, Yrla? Wat ga je met deze informatie doen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    Wat ging hij doen? Hij had deze vraag niet verwacht van Zebediah. Wat als hij nu zijn twijfels kon zien? Wat zou er gebeuren als hij zou zeggen dat hij wegliep met zijn ogen dicht? Zou Zebediah hem straffen voor een gesprek, voor nutteloze tijd? Kon hij bluffen dat hij op de oude manier verder zou gaan? Hij had nog een opdracht staan, hij moest Vienna isoleren. Die opdracht was hij totaal vergeten te vertellen aan Jester en hij vroeg zich nog steeds af waarom ze zo interesse in haar hadden. "Ik neem aan dat te koop lopen met deze informatie me niet goed zal komen te staan, zowel bij jou als bij het schoolbestuur," zei hij dapperder dan hij zich voelde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah

    ———


    'Dat lijkt me niet slim, nee, daarbij breng je de hele missie en al je vrienden in gevaar. Als het bestuur hier lucht van krijgt, zijn ze er alleen maar meer op gebrand ons snel af te schrijven. Ik benader alleen personen waarvan ik denk dat ze sterk genoeg zijn om met de informatie om te gaan. Dezi is een vergissing gebleken, dus ik zal nog voorzichtiger te werk moeten gaan. In het ergste geval zal ik bepaalde herinneringen uit hun geheugens moeten wissen.' Hij keek de jongen met een schuin hoofd aan. 'Maar als jij suggesties hebt, mag je ze vooral laten horen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Het werd opeens pikdonker in de zaal. Fersephone schrok van de hand die plots op haar schouder gelegd werd. Hij voelde warm aan op haar schouder en om een of andere reden werd ze een beetje ongemakkelijk van het contact. Uiteindelijk keerde het licht in de zaal weer terug en zat Fersephone aan een tafel vol Lions, zonder Fire. Fijn, dit werd wat.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Ik geloof echt niet dat we zo laag eindigen. Ondanks dat het er slecht uitziet voor Jester, hij is niet echt een vechter, heb ik toch vertrouwen in hem. Dit gaat hem vast lukken." Die arena had Vienna het idee gegeven dat Jester moest gaan vechten. En dat klonk nu niet het allerbeste scenario voor Jes. Maar Jester zelf leek er zo kalm onder te zijn dat Vienna het ook was. Ze had het idee dat Jes meer wist dan hij liet blijken en Vienna vertrouwde hem blindelings. "En ik geloof ook niet dat Fire zich zo snel uit het veld laat slaan," zei ze met een grijns. Ze zette een punt achter haar lijstje met dingen die ze moest regelen en sloeg haar schrift dicht en ruimde hem weer op in de tas. Het meisje onderdrukte een gaap. Hoewel ze graag bij Fox bleef zitten, ze was moe - nee, uitgeput - van de emotionele dag van vandaag. Er was niets liever dan dat ze haar bed in kon kruipen. Morgen zou het toernooi beginnen, daar moest ze wakker voor zijn. "Als je het niet erg vind, ga ik nu slapen. Ik weet het, nogal vroeg. Maar het was een verschrikkelijk heftige dag vandaag." Ze twijfelde. Zou ze hem een knuffel geven? Vorige keer was het ook niet erg geweest, en om een of andere reden had ze er nu behoefte aan. Vienna verzamelde moed en sloeg uiteindelijk haar armen om Fox heen.
          "Bedankt voor vandaag. Je bent een enorme steun geweest voor me. En niet alleen voor mij, maar ook voor Merr en Adam."


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    "Suggesties?" vroeg hij verward. Hij dacht even na. Vienna was sowieso geen goed plan, die kon geen geheimen houden. Phone wilde hij er om een of andere reden liever buiten houden. Jester en Onyx waren al op de hoogte, maar dat ging hij Zebediah niet vertellen. Fayr was te vredelievend voor dit. "Ik denk dat geen van de Panthers een goed idee is op het moment. Na die stunt van Dezi wil denk ik niemand iets te maken hebben met wat je nu verteld."
          Hij keek Zebediah aan van achter zijn zonnebril. Hij kon de jongen voor hem niet peilen. De zwartharige deed zich voor als de redder van de oude garde, maar zijn reputatie hier op school sprak hem tegen, net als zijn gave.


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah

    ———


    Zebediah knikte tevreden, al wist hij maar al te goed dat dat geen garantie was. Voor nu was het goed. 'En wat ben je nu van plan om met deze informatie te doen?' vroeg hij opnieuw. Hij wilde een plan van aanpak horen. Iets concreets waarover hij over een week zou kunnen rapporteren.


    Every villain is a hero in his own mind.