• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Dat kan denk ik wel, zal het voor de zekerheid aan Jester moeten vragen denk ik. Maar kan vast wel. Dan slaan we gewoon de deuren van de woonkamer naar buiten open. Ik kan vast nog wel ergens een tent vinden om in de opening te zetten. Dan moeten we genoeg ruimte hebben om feest te kunnen vieren." Ze pakte een schriftje erbij uit haar tas, pakte een pen tevoorschijn en schreef op: To-do list. "Ik kan aan Yr vragen of hij de muziek draait, Yrla kan best leuk een plaatje draaien. Of hebben jullie iemand in jullie house?" zei ze met een glimlach.

    [ bericht aangepast op 17 april 2020 - 19:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah

    ———


    Zebediah snoof. Wie dacht die knul wel niet dat ie was?
          ‘Ik hou niet van eenzijdige gesprekken. Als jij mij niet vertelt van wie je informatie hebt gesproken, voel ik me ook niet geroepen om eventuele vragen te beantwoorden. Dan zijn we uitgesproken.’
          Hij knikte naar het schoolterrein om aan te geven dat hij kon vertrekken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Ze keerden gezamenlijk terug naar de eetzaal. Fersephone keek met opgetrokken wenkbrauw naar de tafel. "Wauw, dat wordt gezellig. Waar de fuck is iedereen?" Ze keek de eetzaal rond, maar kon niemand ontdekken. Natuurlijk lagen Merrin en Adam nog op de ziekenzaal. Had iedereen even spontaan besloten daar te gaan eten? Ze had het er zelfs nog voor over gehad om naast die irritante Yrla te moeten zitten, maar blijkbaar at ze alleen vanavond... Ze ging voor Fire in de rij staan. "Any Favorites?" vroeg ze met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    'Tony doet dat ook graag,' zei Fox. 'Het is waarschijnlijk de enige manier waarop ik hem meekrijg.'
          Hij snapte wel dat Vienna net zo lief had dat hij niet kwam, maar hij wilde dat alle Lions er waren — en dan het liefst zonder gedoe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Vienna voelde een rilling over haar rug trekken, maar ze antwoordde als een boer met kiespijn. "Prima, ik denk dat je gelijk hebt en dat we er beter allemaal kunnen zijn." Ze kon er nog niet helemaal bij, maar ze moest zich maar gewoon groot maken en hopen dat Onyx bedreiging genoeg was geweest. Die gedachte schudde ze meteen uit haar hoofd. Het was verschrikkelijk wat de jongen gedaan had, en misschien had ze zelfs nu wel een beetje medelijden met die Tony. Ja, hij was verschrikkelijke dingen van plan, maar dit was misschien wel net zo erg..


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Nog steeds half zwevend liep Fayr weer terug richting het huis van de Panthers. Romeo had haar gekust. Alweer. Nu zelfs- zelfs nog intenser dan de vorige keer. Ze vond het eigenlijk wel heel snel gaan, maar het klikte ook zo goed tussen hen. Met muziek en de manier waarop ze met elkaar omgingen. Het was zo makkelijk en gezellig.
          Zijn gave was wel iets wat ze niet verwacht had. Ergens achterin haar hoofd vroeg ze zich af of het door Romeo kwam dat ze al meteen zo verliefd was, maar dat leek haar onzin. Zo lang kende ze de jongen echt nog niet, maar dat zou hij nooit doen. Hij was juist zorgzaam, hoe hij naar haar dag vroeg en haar een knuffel gaf toen hij zag dat ze het moeilijk had. En hij vroeg zelfs heel netjes om toestemming en hij had respect voor haar grenzen.
          De kus was ook echt geweldig geweest.
          Oh, ze hoopte maar dat Vienna alweer thuis was, Fayr moest dit verhaal echt kwijt bij haar beste vriendin. Ze was nu al op drie dates geweest met de jongen en iedere keer was ze alweer zo positief verrast over hoe leuk het was geweest. Ze had natuurlijk een kop als een boei toen ze de kus eindelijk verbraken, maar hij had alleen weer zo schitterend naar haar gelachen en ze was het alweer vergeten.
          Impulsief draaide ze midden op het pad even een rondje. Heel veel langer hadden ze niet kunnen blijven zitten, want Romeo moest nog naar een vergadering met zijn house, had hij gezegd. Fayr was nog steeds best moe, dus ze had het niet eens zo heel erg gevonden om een excuus te hebben gauw haar bed weer in te rollen. Maar toch was het jammer geweest hem weer los te moeten laten.
          Hemeltje, ze was echt verliefd.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    Yrla had hem niet eens gezien, al was dat natuurlijk ook de bedoeling. Voorzichtig kwam Romeo tevoorschijn uit de schaduw van de watertoren. Hij had Fayr achter gelaten bij de onderkant van de trap en was zo vlug als hij kon deze kant op gekomen. Een half uur van tevoren was hij er al geweest en had rustig in de schaduw gelegen, tot het moment dat de blonde jongen kwam opdagen. Een sluwe grijns verscheen op zijn gezicht. Romeo mocht eindelijk zijn gave er weer een beetje normaal uit laten, een beetje de boel opstoken. Zebediah, het was gebruikelijk om bang voor hem te zijn, dus Romeo zou daarop inzetten bij Yrla. Romeo stak zijn hand naar voren en deed net alsof hij aan een volumeknop draaide. Hij volgde het gesprek zo goed als hij kon, terwijl hij tegelijkertijd Yrla doodsangsten probeerde uit te laten staan. Hij hoorde Yrla zuchten.
          "Je weet allang van wie ik mijn informatie heb, Zebediah. Maar goed, als je het zo graag van me wilt horen." Verdomme! Waarom stribbelde Yrla zo tegen?! Fayr was een eitje, die had hij zelfs al zonder gave in de pocket, maar Yrla leek meer grip te hebben op zijn emoties. "Maar ik heb het gehoord van Dezi." Romeo gaf nog eens een zet aan zijn gave en voelde daarbij zijn eigen angsten volledig vervagen. Ach, angst. Dat had hij toch niet nodig. Hij wilde het bijna uitschreeuwen, toen hij Yrla naar adem hoorde happen. Vanaf hier kon hij de angst van de jongen voelen, hij had het eindelijk zo sterk gekregen dat zijn gave de angst terug oppikte. Romeo gaf een teken aan Zebediah, dat hij zover was.

    [ bericht aangepast op 17 april 2020 - 20:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah

    ———


    ‘Dezi…’ Dat had hij inderdaad al vermoed. Voorlopig stond die buiten spel, maar hij had nog wel plannen met haar. ‘Bedankt voor je openheid. Dat is toch wel fijn als je een samenwerking wilt aangaan. Ik neem tenminste aan dat dat de reden is dat je hier bent?’ Zebediah keek Yrla peilend aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox

    ———


    Hij wilde haar niet te lang stil laten staan bij de aanwezigheid van Astreal en Tony en schakelde vlug door op een ander onderwerp. 'Zullen we er een themafeestje van maken? Ik hou van themafeestjes! Wat dacht je van... Disney!' Hij ging rechtop zitten, meteen enthousiast. 'Met Disney-liedjes, coole kostuums en.... cupcakes. Ik hou van cupcakes maken.' Hij keek haar aan met grote bruine puppy-ogen — dat wilde hij in ieder geval graag geloven — waardoor niemand hem ooit iets kon weigeren.

    [ bericht aangepast op 17 april 2020 - 21:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    "Ja," zei hij met een hoofdknik. Hij had besloten om te doen alsof. Sinds die middag had hij besloten dat hij er eigenlijk uit wilde, maar als hij wilde weten wat er nu precies aan de hand was, dan moest hij in zijn rol blijven. "Dezi heeft me ingelicht met het verhaal, omdat ze weet wat ze aan me heeft. Ze wist niet dat ik al doorgelicht was door Maxwell. Maar hij heeft jouw naam niet een keer genoemd. Je kan natuurlijk begrijpen dat me dat nieuwsgierig maakte." Yrla wist een bibberig lachje op zijn gezicht te krijgen. De paniek om betrapt te worden gierde door zijn lichaam. Zou Zebediah dat aan kunnen voelen? Zou hij onderhand zo sterk zijn dat zelfs met zonnebril Yrla niets tegen hem kon beginnen? "Ik ga je niet vragen wat onze aardrijkskundedocent te maken heeft met jou. Maar ik vraag me wel af wat jou bedoelingen hier zijn, Zebediah. Jullie verhalen komen ontzettend overeen, maar ik kan me niet voorstellen dat een stunt zoals Dezi vandaag geflikt heeft de bedoeling was." Hij wist er een bibberig lachje uit te werken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    Ze schoot in de lach. "Hee, ik dacht dat dat bondgenootschap al gesloten was! Dit is nog een manier om Jester voor je te winnen, is het niet?" Ze wist nu het antwoord van haar leider al, ze hoefde op deze manier niet eens toestemming te vragen aan Jester voor een feest. Ze wist het antwoord al. Vienna keek Fox recht in de ogen aan, die haar met puppy-oogjes aankeek. Zou hij daadwerkelijk puppy-oogjes tevoorschijn kunnen halen met zijn gave, vroeg ze zich random af. En toen schudde ze lachend haar hoofd. "Hoe kan ik nou nee zeggen op dat? Dit is valsspelen!" plaagde ze hem. Ze stootte de jongen aan, met haar elleboog en schreef sierlijk boven haar blad. Disney. Daarna keek ze hem met een veelbetekenende lach aan. "Dus het wordt donderdagavond cupcakes bakken ben ik bang?" zei ze met een lachje. "Ik dacht dat ik de date mocht verzinnen..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    ———


    'Pizza,' antwoordde hij. 'Absoluut pizza. Dat krijgen we hier veel te weinig.' Hij zette een stapje naar voren terwijl hij geduldig wachtte. 'En jij?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah

    ———


    ‘Oh absoluut niet,’ antwoordde Zebediah donker. ‘En daar gaat ze de consequenties nog wel van voelen. Het is nooit mijn bedoeling geweest dat er leerlingen dood zouden gaan. Ik wil dat ze afgeschreven worden, dan stuurt het schoolbestuur ze naar een werkkamp. Niet ideaal – maar daar kunnen ze een redelijk bestaan opbouwen. Hopelijk zijn we op een dag met genoeg afgestudeerden om een einde aan dat kamp te maken.’ Hij liet zijn blik op Yrla rusten. ‘Ik wil dat het bestuur inziet dat de nieuwe lichting niet beter is dan de oude, dat is alles. Dat Dezi door het lint is gegaan, kwam door persoonlijke wrok en had niets met mij te maken. Ik dacht dat ze beter tegen stress bestand was, dat is een verkeerde inschatting van mij geweest, helaas.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Pizza klinkt goed. Maar ik blijf bij kippenvleugels. Die dingen zijn zalig!" zei ze met een grijns. Ze haalde haar eten op bij Yara en liep een stukje mee met Fire. Ze twijfelde. De Panthers tafel was leeg, maar ondanks hun bondgenootschap voelde het nog niet helemaal oké om dan maar mee te lopen met Fire. Ze keek even twijfelend naar hem om. Ze zou niet met hem meelopen, behalve als hij het vroeg. Als hij dat niet deed, zou ze wel aan haar eigen tafel gaan zitten. Het was saai alleen, maar met haar iNet zou ze het vast redden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    "Wat gebeurt er als de school niet inziet dat de nieuwe inlichting beter zou zijn dan de oude? Wat gebeurt er met ons, mocht het schoolbestuur zo doorgaan? En tot hoe ver moet ik gaan? De nieuwe lichting, wie valt daaronder?" Dit waren een vragen die hem al weken plaagde, de reden waarom hij Zeb in de eerste instantie had uitgenodigd. En waar hij zelf geen antwoord op kon geven. Zebediahs woorden klonken nogal aannemelijk, maar Jesters stem weerklonk om een of andere reden in zijn achterhoofd. Yrla was nog altijd op zijn hoede, bang dat Zeb hem wat zou flikken. De manier waarop Zebediah het vertelde, was precies de manier waarop Maxwell tegen hem gesproken had. Dit waren de redenen dat hij in Maxwell gelooft had.

    [ bericht aangepast op 17 april 2020 - 22:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.