• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:
    •

    Meisjes:
    • Kijo

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester gaf een vreugdeloze lach. "Geen gouden ei. Vijf leiders gaan erin, en er komt er maar eentje weer uit." Dat klonk wel heel erg dark. "Of nouja, wordt niet nokkie geslagen." Hij ging weer op zijn hurken zitten en draaide zich om, zodat hij met zijn rug naar de Arena toestond. Hij legde zijn vingers op de rand en sprong met zijn voeten van de rand, zodat hij aan zijn vingers aan de rand hing en met zijn voeten ervoor zorgde dat hij de muur geen knuffel gaf. Dat scheelde weer anderhalve meter, maar de rest moest hij toch echt springen. Voor een safety roll had hij niet echt genoeg momentum. Lekker dan.
          Jester zette zich met zijn voeten nog een beetje af en liet los — ervoor zorgend dat hij diep door zijn knieën ging toen hij op de grond landde. Geen verpeste knieschijven voor hem.
          "Goed, luister en huiver. Eén van onze naamlozen kan in de toekomst kijken en verdient ondertussen haar naamexamen wel. Met wat extra coaching van Onyx en mij is ze erin geslaagd alvast een preview voor ons te fixen."
          Jester deed zijn best om alles rustig en achter elkaar uit te liggen. Ergens was hij blij dat Fire Fox had gekozen om hierbij te zijn, want die zou hem vast ook nog wel kunnen bijbenen als hij te snel ging.
          "Ze stellen ons aan het begin van de opdracht op in een rij. Van links naar rechts ben ik de eerste, gevolgd door Ednoces, dan Kijo, dan jij," zei Jester, met een knikje naar Fire, "en als laatste onze lieftallige Creepy Chick." Zijn blik gleed van de één naar de ander. "Maaya," verduidelijkte hij maar. "Allemaal hebben we een metalen plaatje aan een ketting om onze nek hangen. Mijn gók is dat het de bedoeling is dat we die van elkaar afpakken. Na het startsein ga ik daarom maar meteen ervandoor."
          Hij haalde schaamteloos zijn schouders op. "Je dacht toch niet dat ik ging proberen tegen Kijo aan te lullen — mij niet gezien. Maaya vertrekt ook met de noorderzon, wat jou achterlaat met Ednoces en Kijo. Ik ga er eigenlijk vanuit dat Ed meteen de tijd stilzet zodra we beginnen, wat betekent dat hij genoeg tijd heeft om één iemand buiten westen te slaan en het plaatje van iemand's nek te rukken, voordat de tijd weer begint te lopen en we terug kunnen slaan. Dat betekent of mij, of Kijo.
          "Gezien iedereen mij systematisch onderschat en Maaya graag zelf met me afrekent, gaat hij voor Kijo. Want vijf minuten later wordt ik door Maaya in de hens gezet, wat betekent dat ik het bloedbad sowieso overleef." Hij keek even peilend van de een naar de ander om te zien of ze het nog bij konden houden. "Dat betekent dat zodra jij met je ogen knippert, dat Kijo eruit ligt, Ed ergens rondzwerft tot de volgende tien seconden weer beginnen en dat Maaya en ik ervandoor zijn. Dus dan is het voor jou de kunst om het tegen Ednoces op te nemen." Hij grijnsde. "Volgens 8102 zet je de hele grond in lichterlaaie."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr

          Het meer was inderdaad wel een stukje dichterbij, maar daar kwam ze normaal ook. Het dak... dat was avontuurlijker. "Het dak," zei ze, met een vastberadenheid die haar zelf ook wel verraste. De zon stond ondertussen alweer een heel stukje lager aan de hemel en het terrein van de school baadde in de oranje gloed. Van zo hoog zou het een geweldig uitzicht zijn, zeker met dit licht.
          Fayr keek vragend opzij om te zien wat hij ervan vond.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    Het was een hoop informatie dat hij voor zijn voeten kreeg gesmeten, maar Fire trok lang genoeg met Fox op om het te kunnen volgen.
          Voor hij echter wat kon zeggen, sprong Fox op een grote kei en draaide zich naar hen toe. ‘Dude! Dat is zo fucking vet! Ik wil ook battlen.’ Hij grijnsde. ‘Dus… Ed schakelt Kijo uit want dat vindt hij een groter gevaar dan jou en Creepy Chick rent weg want dat is een coward dus…’ Hij fronste.
          ‘Waarom valt hij mij niet aan?’ vulde Fire aan.
          ‘Je staat te ver weg,’ verklaarde Jester. ‘Voor die tien seconden waarin hij je moet neermaaien.’
          Hij knikte langzaam. Het was bizar dat zij iemand hadden die dit allemaal had voorzien. Het voelde alsof ze een gouden lot hadden gewonnen. ‘Dus Kijo is binnen tien seconden knock-out, ik schakel Ed direct daarna uit… Ondertussen battle jij met Maaya en als jullie nog bezig zijn dan schakel ik Maaya uit terwijl jij haar afleidt – en dan is het nog jij en ik?’
          Dat klonk niet verkeerd. Hij zou gewoon oordopjes indoen. Zou Jester ook al de uitslag van het toernooi hebben gezien? Hij besloot het niet te vragen. Hij hoefde het niet te weten — hij zou er wel voor zorgen dat hij won.
          'We zouden het terrein in elk geval kunnen doorzoeken om te kijken of er geen addertjes onder het gras zitten? Geen drijfzand waar we in kunnen rennen of vleesetende planten die ons komen verrassen ofzo?'

    [ bericht aangepast op 15 april 2020 - 20:05 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Kijo is out binnen de eerste seconde," verbeterde Jester. "Voor Ed zijn het er tien, voor ons verstrijkt er geen tijd. Dus als hij Kijo heeft uitgeschakeld, gok ik dat hij zo snel mogelijk probeert zich ergens te verstoppen waar jij hem niet meteen kan flamberen. Maaya afleiden gaat niet nodig zijn. Als we nog steeds bezig zijn als jij klaar bent met Ednoces..." Jester trok een gezicht, "dan is ze afgeleid genoeg met het visioen dat ze me stuurt. Met een beetje geluk loopt alles volgens plan en geef ik haar een koekje van eigen deeg. De hallucinatie is immers mentaal en hoewel het echt zal voelen, zal het niet echt zijn."
          Hij keek Fire aan en aarzelde even. Het idee dat Fire hem te hulp zou schieten als Maaya inderdaad te sterk bleek, gaf ergens wel een soort van geruststelling. Een van de redenen waarom hij eigenlijk wel wilde vertellen hóe hij van plan was van haar te winnen.
          "De gaven van Maaya en Onyx lijken bizar veel op elkaar," zei hij uiteindelijk. "Zodra we wisten wat er ging gebeuren, hebben Onyx en ik een plan bedacht om ervoor te zorgen dat ik de hallucinatie naar míjn hand kan zetten." Een grijns krulde om zijn lippen. "Afhankelijk van hoe ver we van je weg zijn, moet ik Maaya verslagen hebben tegen de tijd dat je ons vindt. Daarna..." hij maakte zijn zin niet af en wiebelde alleen maar veelbetekenend met zijn wenkbrauwen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    Hij had waarschijnlijk gelachen om haar reactie als hij dat had gekund. Uiteindelijk zou deze bui wel wegzakken en had hij nog plezier met haar vanavond. "Wat zeg je ervan dat we dan langs de keuken gaan en vast ons eten ophalen? Dan eten we het gewoon op het dak op en kijken we samen naar de zonsondergang." Hij kon nog wel wat van deze date maken, hij hoopte alleen dat ze niet te moe was. Hij haalde Julia van zijn rug en stemde haar goed. Al spelend liep hij voor het meisje uit in de richting van de school.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

    Ze waren natuurlijk te vroeg voor het avondeten, maar Yara was er al wel. De vrouw had eerst nog geprobeerd te weigeren, maar was uiteindelijk voor Fayrs glimlach gezwicht. Het hun eten ingepakt zodat ze het naar boven konden krijgen, klommen Fayr en Romeo weer het dak op. Ondanks de vermoeidheid die zich in haar botten genesteld leek te hebben, kon Fayr het niet helpen even een rondje te draaien op het platte dak in het late zonlicht. De wind speelde door haar losse haren en ze lachte.
          Oh, wat hield ze van de zomer. Bij de rand van het dak bleef ze staan en keek uit over het terrein van de school. Het meer in de verte, het bos ernaast het gras en de paden erdoorheen. Dit was werkelijk een geweldige plek. "Had ik je al bedankt voor het laten zien van deze plek?" vroeg ze en draaide zich om naar Romeo.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Romeo

    Hij lachte zachtjes om het meisje, die een rondje op het dak draaide. Er was onderhand door het lopen en het eten halen nog een kwartier voorbij, waardoor Romeo zijn vrolijkheid terug voelde komen. "Nee, nog niet volgens mij. Maar je bent altijd welkom," zei hij met een glimlach. Hij haalde het kleed weer tevoorschijn uit zijn tas en legde hem over de rand van het dak heen. Hij zette Julia even aan de kant en ging op het kleed zitten. Hij gebaarde Fayr om naast hem te komen zitten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          "Nou dan in ieder geval nu nog, bedankt dat je dit aan me hebt laten zien," zei Fayr oprecht. Ze liet zich naast Romeo op de rand van het dak zakken — íetsje dichterbij dan misschien helemaal strikt noodzakelijk. Fayr deed haar best niet te denken aan de vorige keer dat ze hier zaten, want dan werden haar wangen meteen weer rood. Ze had eigenlijk nog nooit gemerkt dat ze zo snel bloosde, waardoor iedereen haar emoties meteen van haar gezicht kon aflezen. Ze wilde af en toe wel dat ze ermee kon stoppen.
          "Ik hoop dat jouw dag beter was dan de mijne?" zei Fayr, toen ze eenmaal zaten. Ze was nog steeds moe en als hij het praten deed was dat waarschijnlijk beter. "Maar jij had ook een zware dag, zei je? Als je erover wil praten, natuurlijk."

    [ bericht aangepast op 15 april 2020 - 21:21 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    'Daarna zal ik je frituren,' beloofde Fire. Hij gaf hem een knipoog. 'Gewoon dat je het weet — Ik gebruik vuur waar je binnen een paar minuten weer van hersteld bent. Verminkingen en zo — niet mijn ding, als het niet hoeft.' Alleen in zijn eerste maanden had hij per ongeluk af en toe iemand écht in brand gestoken, maar hij nooit iemand bewust verminkt, hoe boos hij ook was.
          Fire begon van de muur weg te lopen omdat hij toch wel wat van de arena wilde zien nu ze hier stonden. Als ze de startplaats konden vinden, kon hij in elk geval alvast inschatten waar Ed naartoe zou sprinten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Ah," zei Jester luchthartig, terwijl hij Fox aankeek. "Dat scheelt. Nachtmerries voor het leven, maar geen schade aan dat mooie gezichtje van me." Hij haalde zijn schouders op en kon nog even zijn gezicht in de plooi houden voor hij begon te grinniken. Ook hij stapte van de muur vandaan en begon achter Fire aan te lopen. Hij hield zijn blik op Fire's rug gericht. Fire's geruststelling was eervol en hij was er oprecht dankbaar voor — Jester twijfelde er niet over of Fire had ook écht vuur, en er waren genoeg andere figuren hier op school die niet zouden aarzelen om dat te gebruiken — maar het vertelde hem ook nog iets anders. Zelfs nadat hij Jesters gave in actie had gezien, twijfelde hij er nog steeds niet aan dat hij zou winnen.
          Een kleine grijns krulde om zijn lippen.
          Hoogmoed komt voor de val?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    Fire grijnsde en keek over zijn schouder. 'Met zo'n kamergenoot ben jij vast niet bang voor nachtmerries toch? En zelfs als je dat wel bent wil hij vast wel een droom voor je in elkaar flansen over Luilekkerland.'
          Fox was inmiddels in een hond veranderd en rende als een dolle rond, stak overal zijn neus in en blafte ongeduldig naar hen. Fire gebaarde dat hij vooral z'n neus achterna moest gaan en niet op hem moest wachten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Onyx en luilekkerland? Jij ziet ze vliegen," grinnikte Jester.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    ———


    'Hij zou het eens moeten proberen,' antwoordde Fire. 'Zou goed voor hem zijn. Anders hebben jullie volgende week nog een man minder.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo

    Ai, ze dacht dat hij een zware dag had gehad. Dat had hij misschien een tikkeltje overdreven. "Ik weet niet of mijn dag beter was dan de jouwe, dan moet ik eerst weten wat jij doorgemaakt hebt," Romeo verschoof iets. Aan de ene kant wilde hij tegen aan aanschuiven, zodat hij precies kon plaatsten wat ze voelde. Aan de andere kant wist hij dat dat een groot risico was. "Ik weet niet zo goed," zei hij zachtjes. "Neem me niet verkeerd," Hij keek Fayr aan met een glimlach. "Maar ik ben bang dat je anders over me denkt als ik het vertel." Niet best, Romeo. Fout geformuleerd. Nu wilde ze het sowieso weten, of straks ging ze in zijn zaken neuzen om erachter te komen. Dat maakte het nog erger. Hij plaatste een zucht. "Dit klinkt niet best," zei hij met een lachje. "Het is alleen zo dat ik de hele dag al in de knoop zit met mijn gave, en mensen schrikken vaak af als ik daarover begin wat ik kan."
          Hij keek Fayr even aan. Ergens had hij de neiging haar even aan te raken, maar weerhield zich daarvan. Hij keek haar met een lach vanonder zijn wimpers aan. "En ik zou graag nog een hele tijd samen met jou door willen brengen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jesters lach bevroor. Het was maar zo'n klein zinnetje en toch zo'n grote betekenis. Het was geen bedreiging, al klonk het wel zo. Een waarschuwing, die helaas niet meer op zijn plek kon zijn dan ooit. Onyx was al zo vaak zijn zelfbeheersing verloren, of zelfs door het lint gegaan de laatste tijd. Eerst met Tony en Astreal. Toen met het glas dat hij stukkneep en het moment dat hij bíjna Jester door de spiegels heen ramde. Het moment dat hij Jester écht buiten westen sloeg om met Dezi aan de gang te gaan. Vandaag nog met Yrla en net weer met Fire. Niet alle dingen waren even erg, maar als je alles bij elkaar optelde...
          Experium wist nu nog van niets, maar wat als ze er wel achter kwamen. Dezi was vandaag het voorbeeld geweest van wat er kon gebeuren met de andere studenten als er een tikkende tijdbom rondliep, die elk moment kon ontploffen. Onyx was nog steeds pisnijdig op Yrla. Onyx was altíjd nijdig.
          Jester keek Fire aan met een vastberaden trek om zijn mond. "Maak je geen zorgen. Onyx draait wel bij."
          Dat moest. Er waren toch ook zoveel momenten dat het wél goed ging. Hij ging niet nog eens een vriend kwijtraken. Het zou hem niet gebeuren.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.