• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Vera
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 21 april 2020 - 19:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin

    Zijn dag werd nog erger toen er een stuiterbal kwam binnenzetten. Vrijwel al zijn woorden waren bij Michiel het ene oor in het andere oor uitgegaan. Hij wilde absoluut niets weten van feestjes op dit moment, hij wilde vooral niets weten van Fox op het moment. Met een grimas keek hij naar het cakeje dat hij gekregen had van Fox. Wat the fuck dacht hij hiermee te bereiken? Hij keek naar het ding en zette het chagrijnig weer op zijn nachtkastje. Toen hij zag hoe Fox naast Adam op bed ging zitten, daalde zijn humeur tot een dieptepunt. Hij wilde voor geen goud met Fox de dag optrekken en hij had er ook al geen zin meer in om met Adam op te trekken, die zo gezellig op Fox aanwezigheid reageerde. Als hij zich weg had kunnen draaien van de twee had Michiel het gedaan. Hij bromde dus ook maar wat op Fox zijn vraag en draaide zijn hoofd weg, zodat hij het niet hoefde te zien hoe gezellig zij het blijkbaar hadden. Zonder hem natuurlijk, wat dat was het nieuwe standaard blijkbaar.
          Toen hij Agami's stem hoorde merkte hij dat er een kleine glimlach op zijn gezicht kwam. Zij was veel leuker gezelschap dan Fox, maar Adam scheen dat blijkbaar niet te begrijpen. Hij antwoordde haar zachtjes met een begroeting, voor hij zijn tafel aan de kant schoof en terug de dekens over zich heen trok.

    [ bericht aangepast op 19 april 2020 - 22:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Er waren van die types die zich bijna iedere droom konden herinneren en die opschreven in een soort lullig dagboekje. Safe to say dat Jester niet een van die mensen was. Dromen waren Onyx' ding, niet de zijne en hij herinnerde zich ook altijd bar weinig. Af en toe hier en daar had hij nog een vaag idee van wat hij gedroomd zou kunnen hebben, maar na twee seconden was het altijd meteen weer weg en dat vond Jester prima.
          Eigenlijk bleven alleen de dromen van Onyx echt hangen. Misschien omdat dat nachtmerries waren en hij er altijd van wakker werd en dat de slaapcirkel onderbrak ofzo, Jester wist het ook niet. Feit bleef dat toen hij wakker werd — best vredig eigenlijk en nog met een uitgeslapen gevoel ook — dat het laatste beeld van zijn droom nog glashelder op zijn netvlies stond.
          Hij en Onyx op een strand ergens heel ver weg van Experium, in een hartstochtelijke zoen verwikkeld bij het licht van de ondergaande zon. Apart. Niet onaangenaam, maar ook niet echt gebruikelijk ofzo. Normaal gesproken waren het ratten of iets ergers, in plaats van... een dijk van een kus. Die mocht de gozer best nog eens herhalen, maar dan in het echt.
          Het bed aan de andere kant van de kamer was leeg.
          Jester kneep even zijn ogen samen.
          Hij herinnerde zich eigenlijk alleen dromen van Onyx.
          Onyx Scary Vibes mijn-lievelingskleur-is-zwart-of-rood Onyx.
          De droom die hij zich nu herinnerde was haast als een scene uit een romantische film (maak er animatie van en het had zelfs een Dísneyfilm kunnen zijn) met de jongen op wie Jester toch wel heel erg verliefd was.
          En die het vrij normaal leek te vinden hem te kussen, dus dat was nu ook weer niet echt een stevige hint.
          Het leven was bij tijd en wijlen ontzéttend verwarrend. Met een blik op de klok kwam Jester overeind. Douchen stelde hij maar uit tot vanavond en hij hield het vanochtend maar even bij zijn hoofd onder de — nog altijd — ijskoude kraan. Hij beet zijn kiezen op elkaar en woelde vlug door zijn krullen heen, voordat hij de kraan meteen weer dichtdraaide en naar een handdoek greep.
          Holy Odin wat was dat koud. Getver. In ieder geval was hij goed wakker nou. Hij droogde zijn haren weer af en dook de kast in op zoek naar een donkergroen shirt en een zwarte broek. Behalve dat dat hem ook gewoon goed stond, kon het misschien ook nog functioneren als een soort cameoflage ofzo. Op een gegeven moment moest hij toch weer terug naar Fire (die hem aan zijn haren ook heus wel van mijlenver aan zag komen) en je kreeg moddervlekken zo moeilijk uit witte kleding.
          Hij keek weer opnieuw op zijn horloge. Nog meer dan genoeg tijd, voor de verandering. Het voelde apart om eens niet te hoeven haasten en Jester trok onwennig het shirt over zijn hoofd. Het voelde alsof hij zich wél zou moeten haasten. Of nog extra trainen. Proberen of zijn gave het überhaupt wel deed vandaag en niet zomaar random was gestopt met werken.

    [ bericht aangepast op 19 april 2020 - 22:22 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Top!" Ze ging haar vriendin door naar buiten. Haar hoofd ging al direct uit naar Jester. Hoe zou hij zich voelen op het moment? Zou hij gespannen zijn, nerveus? Ze kon zich niet voorstellen hoe hun leider zich nu zou voorbereiden op die spannende opdracht van vandaag. "Vandaag is de eerste opdracht," zei ze zachtjes tegen Fayr. Om een of andere reden zat het haar dwars, Vienna was wel zenuwachtig. Ze was bang voor wat er stond te gebeuren, het veroorzaakte een naar gevoel in haar buik. Hoewel ze vertrouwen had in Jester was ze ook bang dat hem iets zou overkomen. "Denk je dat Jester het red?" vroeg ze onzeker aan haar vriendin. Ze moest het vragen aan Fayr, wie weet kon die haar wat gerust stellen.


    It's never gonna happen, Guys.

    81- Agami

    Ze keek van Adam naar Merrin en weer terug. Hoe wist Fox dat? En was dat gebruikelijk dat de Naamlozen dat deden? Verdorie, als ze dat geweten had, was ze een stuk minder bang geweest toen ze per ongeluk aan JEster en Onyx had verteld dat Adam zich Adam noemde. "Eh, ja. Ja, dat klopt," gaf ze toe. Ze keek even twijfelachtig naar het bed en de twee jongens die er al inzaten en pakte toen toch maar een stoel erbij. "Agami. Dat is mijn eh- bijnaam. Betekent 'aanstaande', of 'volgende' in Hindi."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx haalde nog eens een handdoek over zijn hoofd terwijl hij in zijn boxer de slaapkamer binnenkwam en zich begon aan te kleden. ‘Morgen,’ zei hij over zijn schouder toen hij Jester bij de wasbak zag staan. ‘Ben je al in een overwinnaarsstemming?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr

          Fayr keek opzij. "Ik weet het niet," zei ze eerlijk. "Maar ik denk wel dat hij allang een plan heeft. Wie weet valt die opdracht mee, of is het zelfs nog in zijn voordeel omdat ze iets mentaals moeten doen ofzo. Het lukt hem vast," zei ze vol vertrouwen. "Of hij gaat het in ieder geval proberen en iedereen weet hoe koppig die jongen kan zijn." Ze gaf Vienna een knipoog en haar blik viel op het pakje in de handen van haar vriendin. Ze glimlachte. "Wat heb je daar, Vi?"
          Echt iets voor Vienna.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Fayr haar woorden maakte dat Vienna zich weer wat zekerder voelde, en blij knikte ze haar vriendin toe. Het was fijn Fayr naast zich te hebben op momenten dat ze zich bang of onzeker voelde. Ze stak het pakje in de lucht. "Wel, ik kan niets doen voor Jes. Maar ik stond van het weekend in het winkeltje en toen heb ik een geluksarmbandje gekocht. Het is misschien bijgeloof, maar hij kan elk geluk gebruikten toch?" zei ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr

          Fayr grinnikte. "Die jongen vloekt bij de Noorse goden, ik denk dat 'ie het wel kan waarderen. Lief van je, Vi."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    "Thanks, ik hoop het," zei ze met een blos. Ze liep samen met Fayr naar Yara toe om haar eten op te halen. Gezamenlijk liepen ze naar de tafel, waar verrassend genoeg Fersephone al klaar zat met haar ontbijt. Vienna begroette de zus van Fayr met een goedemorgen. "Oh! Dat doe me eraan denken, ik moet Merr straks ophalen denk ik. Anders mist hij alles." Ze keek haar beste vriendin naast haar aan. "Help me onthouden dat ik dat niet vergeet. Dat klinkt echt verschrikkelijk, maar ik heb het idee dat ik door dit alles best afgeleid kan zijn."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    ‘Oh, wat mooi.’ Fox glimlachte.
          Ze praatten nog wat verder – hoewel Merrin geen woord zei – maar toen het tien voor half negen was sprong hij van het bed af. ‘We moeten zo naar de grote zaal. Dan kunnen we daarna met elkaar naar het toernooi gaan kijken. De rolstoel staat al klaar, zag ik.’ Hij liep naar de muur en reed het naar Merrins bed toe. ‘Zal ik je erin helpen, Merrin?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester haalde zijn vingers door zijn haren heen en wierp nog een laatste keurende blik in de spiegel voordat hij zich omdraaide. "Ik hoef er maar van twee te winnen. Appeltje eitje," grijnsde hij.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin

    "Best," knorde hij. Als Fox alleen was geweest, had hij waarschijnlijk geschreeuwd dat hij kon opdonderen en dat hij nog liever met Yrla naar de eetzaal ging. Maar Adam en Agami stonden er ook en keken hem ook met vriendelijke ogen aan. Hij durfde niet zo lelijk te doen als zij toekeken. "Maar hou alsjeblieft voor fucking vijf minuten je mond. Ik heb echt een kut nacht gehad en please een beetje rust aan mijn kop." Het ging niet van harte. Gelukkig was hij die ochtend al aangekleed, maar de jongen liet zich door Fox en Adam in zijn rolstoel helpen. Hij hoopt in alle macht dat Adam of Agami hem zou duwen, want die Fox hoefde hij echt niet in zijn buurt te hebben.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    ———


    'Mooi zo. Zou toch lekker zijn als dit hele gedoe achter de rug is.' Ze stapten hun kamer uit en liepen naar de eetzaal toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Agami

    Ze had zo het idee dat Merrin het niet zo goed kon vinden met Fox. Toen de jongen eenmaal zat, bood Agami aan om hem te duwen. Ze wist dat men een rolstoel ook zelf kon voortbewegen, maar dat kostte nogal wat kracht en oefening, dacht ze. Bovendien had hij ook nog een zware nacht gehad, dan kon best iemand hem even duwen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          "Zeer positief vandaag, merk ik," zei Jester plagend. Hij tikte tijdens het lopen onophoudelijk tegen zijn been aan. Zijn handen stilhouden leek op het moment nog moeilijker dan spontaan gaan vliegen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.