• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Vera
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 21 april 2020 - 19:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Agami

    Voordat ze iets kon zeggen, kwam Vienna alweer aangesneld. Agami deed even een stapje achteruit en keek opzij naar Adam en Fox. Merrin had ook naar hen gekeken en toen gezegd dat hij het haar later zou vertellen wat er was. Dus nu haalde ze maar ongemakkelijk haar schouders op. "Ik weet het niet," zei ze. Dat was inderdaad waar, maar ergens ook weer niet en het voelde niet zo fijn om iets achter te houden voor Adam. Ze kreeg het idee dat Merrin's tranen nu te maken hadden met haar vriend, hoewel ze niet wist waarom.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    Als ze nu nog haar eten had gehad, had ze het waarschijnlijk uitgespuugd. Fayr deed namelijk precies hetzelfde. Oh fack, ze zat in de problemen. Ze keek Yrla naast haar met opgetrokken wenkbrauw aan. Even keek ze woest om naar de Lions tafel. Die meiden waren blijkbaar inderdaad Vienna 2.0 geweest, alleen had Vienna in ieder geval nog het respect dat ze het binnen hun eigen house hield.
          "En jij denkt serieus dat dat waar is," vroeg ze spottend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna

    "Je weet dat je me alles kunt vertellen he," zei ze zachtjes. Vienna stond op en knikte even naar 8102 als bedankje. Pas toen viel haar op dat Fox ook tussen het groepje stond en verbaasd keek ze hem aan. Wat deed hij hier? Ergens wilde ze het vragen, maar Merrin had voorrang op dit moment.
          Ze pakte de handvaten van Merrins rolstoel beet en duwde hem in de richting van de Panthers tafel. "Heb je al gegeten?" De jongen knikte alleen in stilte. Vienna had medelijden met hem. Ze wist niet precies wat er aan de hand was, maar wel dat het absoluut niet goed ging in dat hoofd. De anderen volgden haar naar de tafel, waarbij Vienna Merrin langs de kopse kant van de tafel parkeerde. Vienna ging terugzitten op haar plek, schuin naast Merr. Yrla had blijkbaar plaats tegenover haar genomen.
          Vienna legde een hand op Merrin zijn knie en keek toen naar Fayr met de bedoeling hen opnieuw te introduceren. Echter de blik van Fayr was zo geschokt, dat ze verbaasd naar haar keek. "Wat is er met jou aan de hand?" vroeg ze bezorgd. Echter voor Fayr antwoord kon geven, sprong Yrla al in met een grijns. "Fersephone heeft met Fire liggen krikken."
          "Wat?!" Vienna's mond viel letterlijk open van verbazing en keek naar het meisje tegenover haar.

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 11:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam aarzelde toen Vienna Michiel zo neerzette dat hij tussen haarzelf en Yrla in zat en Adam zelf samen met Fox en Agami aan het andere uiteinde moest gaan zitten zodat ze niet eens met elkaar zouden kunnen praten. Niet dat er tot nu toe veel uit Michiel was gekomen, maar zeker nu hij hem net had zien huilen voelde het niet goed om hem zo vlak bij Yrla te laten zitten. Toch zei hij maar tegen zichzelf dat Vienna zijn zus was en dat hij tot nu toe toch niet echt op Adams gezelschap had zitten wachten. Misschien wilde hij juist wel wat ruimte, en dus liep Adam stilletjes om de anderen heen en ging op de vrije plaatsen aan de andere kant van de tafel zitten. Er zat een knoop in zijn maag.
          Het was vreemd dat Fox bij hen aan tafel kwam zitten, zelfs al had Michiel eergisteren zelf bij de Lions gezeten. Betekende dit bondgenootschap dat ze voortaan gemixt zouden gaan eten? Hij glimlachte een beetje halfhartig naar Fox die hem iets aan het vertellen was, maar zijn blik dwaalde af naar Michiel, die eruitzag alsof hij nog wel een knuffel kon gebruiken. Hij keek op toen Onyx en Jester tegenover hem kwamen zitten.
          ‘Goed je weer in levenden lijve te zien.’ Onyx gaf hem een knipoog, daarna gleed zijn blik naar Fox en trok zijn kaak verstrakte. ‘Wat doe jij hier? Dit bondgenootschap is geen excuus om ons afval bij de andere afdeling te dumpen.’

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 11:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    "Flikker een eind op, Yrla," gromde Phone. Ze kon het niet hebben dat Vienna ook nog deze roddel ging verspreiden. "Er is niets van waar," zei ze gehaast. "Ik heb alleen gisteren geprobeerd een paar roddeltantes een oor aan te naaien, maar blijkbaar hebben zij mij genaaid." Ze sloeg haar armen over elkaar heen en keek woest naar de jongen naast haar. Die leek alleen nog maar meer plezier te krijgen van haar boze bui. "Dan ben je dus dubbel genaaid, eerst door Fire en dan door die meiden. Wat moet jij een druk leven hebben, Phone." zei hij met een grijns. Het meisje haalde plots uit naar Yrla, maar die was natuurlijk te snel voor haar. Ze voelde hoe hij haar pols ving tussen zijn handen. "Fack jou, Yrla," zei ze woest.
          "Gezellig, mijn kamer of de jouwe?" vroeg hij terug. In eerste instantie keek Fersephone hem met opgetrokken wenkbrauw op, tot ze besefte wat ze gezegd had. En ze voelde een enorme woede door haar lichaam zuilen. Ze trok aan haar handen, maar Yrla liet haar niet gaan. "Laat me nu los, Yrla. Voor ik je hand nog een keer breek en dit keer als bonus je arm erbij." De blonde jongen liet haar los, alsof hij zich gebrand had. En Fersephone stond direct op. Het meisje balde haar vuisten en liep zonder nog een keer om te kijken naar de uitgang van de eetzaal. Daar werd ze echter tegengehouden door een van de docenten.
          "Niemand mag de zaal nu meer verlaten, we gaan zo de aankondiging doen van het toernooi." Het feit dat ze niet weg mocht, liet haar nog meer razen. "En ik heb een gave die op springen staat en zo een aantal tafels laat ontploffen, als je me er niet langs laat." Als klap op de vuurpijl sprongen vlak in hun buurt een aantal glazen. De docent leek even te twijfelen, maar leek overtuigd toen een van de grote deuren van de eetzaal opeens begonnen te scheuren. Haar gave werkte zich onbedoeld omhoog en als ze niet snel weg zou zijn, zou haar woede een bom laten ontploffen. Haastig liet de man haar erlangs heen, waarna Fersephone het op een rennen zette.

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 11:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester had op het punt gestaan om Fox nog enigszins opgewekt te begroeten, toen Onyx dat al deed — maar dan de omgekeerde kant uit. De bijtende woorden verrasten hem en zijn eigen opmerking bleef ergens op het puntje van zijn tong steken. Verbaasd trok hij een wenkbrauw naar de jongen op.
          "Hi, Fox," zei hij uiteindelijk maar en keek de jongen aan. "Leuk je weer te zien. Heeft Fire zich een beetje voorbereid?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    ———


    Fox grijnsde naar Onyx. 'Daar had je dan mee moeten komen voordat je dat bondgenootschap aanging. Nu zit je aan me vast, Vladdy.' Hij keek Jester aan. 'Fire kan niet wachten om zich uit te sloven. Ik hoop dat hij iets van je prachtige krullen overlaat, ik vrees dat ze net zo brandgraag zijn als de mijne.' Hij haalde er even een hand doorheen en draaide zijn hoofd opzij toen hij daar een beweging opving. Het was Vienna en hij begroette haar met een glimlach, de woorden Hoi duifje slikte hij nog net weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    "Wel, dat ging... vlekkeloos." Ze keek even met opgetrokken wenkbrauw naar Yrla. "Moest dat nou? Je moest gewoon haar even op stang jagen, is het niet?" Vienna keek boos naar Yrla, die onschuldig zijn handen in de lucht stak. "Hee, ik plaagde haar maar een beetje. Kan ik er niets aan doen dat ze zo heftig reageert." Vienna keek nog even boos naar hem, maar besloot uiteindelijk dat Phone misschien wel een beetje overtrokken gereageerd had inderdaad. Haar oog was ook op Jester gevallen, waardoor ze direct afgeleid was. Ze legde even haar hand op die van Merr, die uit een ver dromenland leek te komen.
          "Ik ben met vijf minuten terug, ik moet even iets afgeven." Ze stond op uit de bank en liep naar het andere uiteinde van de tafel, waar Jes net was gaan zitten. Ineens nerveus ging ze naast Jester staan, met het pakketje in haar handen wat ze voor het gemak even op tafel had laten liggen.
          "Hee Jes," zei ze zachtjes. "Ik heb iets voor je, om je vandaag een beetje geluk te wensen met de eerste opdracht." Ze gaf het pakketje af aan de roodharige jongen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    Dat Vienna boos op hem was, schokte hem een beetje. Zoveel had hij nu ook weer niet verkeerd gedaan toch? Hij keek het meisje achterna, toen ze de tafel verliet en haalde daarna zijn schouders op tegenover Fayr. Zijn blik viel op Merrin, die er absoluut ellendig uitzag op deze ochtend. En hij voelde zijn schuldgevoel hem weer overvallen. Hij probeerde de blik van de jongen te vangen en uiteindelijk keek Merrin hem glazig aan. Yrla wist niet of hij nu zijn aandacht had gevangen, maar ging toch van wal. Misschien kon hij de jongen iets opvrolijken. "Ik heb vanmorgen bij de artsen gevraagd of we vandaag meteen kunnen beginnen met de oefeningen. Ze hebben me een schema meegegeven met oefeningen, zodat we je beenspieren weer kunnen versterken. Dus als je het ziet zitten, vanmiddag meteen starten na het toernooi?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester grinnikte om Fox' reactie en nam een hap van zijn crusli. Het klonk wel goed dat Fire zin had om zich uit te sloven, want uitsloverij was per slot van rekening niet efficiënt met je energie omgaan. Hoe meer Fire verbruikte tijdens zijn gevechtje met Ed, hoe minder er overbleef voor Jester. Dat zag hij toch wel zitten
          "Ik hoop het ook, zonder m'n rooie haren ben ik m'n signature look kwijt," grijnsde hij, voordat hij zich omdraaide om Vienna aan te kunnen kijken, die naast hen was komen staan. "Hé, Vi," begroette hij het meisje. Zijn blik gleed naar het pakje dat ze naar hem uithield en hij nam het verrast aan. "Voor mij?" Hij wierp nog een vragende blik naar haar, voordat hij het pakpapier eraf haalde. Het was een eenvoudig zwart armbandje, met een zilverkleurig klavertje vier in het midden. Jester glimlachte. "Wat lief van je, Vi. Turning the odds in my favour, I see," zei hij grijnzend. "Maak je geen zorgen, alles komt goed met die opdracht. Fire en ik hebben een plan," knipoogde hij. Jester stak zijn hand uit en nam de hare even vast om er een kneepje in te geven.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ———


    Onyx keek naar de sinaasappel op zijn bord en daarna naar Fox’ grijns en kreeg heel veel zin om het ding in zijn bek te stouwen zodat hij de rest van de maaltijd zijn bek zou houwen. Ergens hoorde hij echter een stemmetje dat verdacht veel op die van Jester leek die hem vertelde dat hij zijn zelfbeheersing moest leren bewaren, dus hij nam zich voor omdat in elk geval een kwartier lang te doen. In plaats daarvan keek hij opzij, naar Jester die het cadeautje van Vienna openmaakte. Hij snoof minachtend toen hij zag dat het een armbandje was. Wat moest hij nou weer met zo’n prul?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna

    Ze glunderde bij het feit dat Jester haar gebaar leuk vond. Ze voelde zich helemaal warm worden van binnen en een grote grijns verscheen op haar gezicht. En het feit dat Jester zelf zo zelfverzekerd was over de komende opdracht nam een groot deel van haar zorgen weg. "Ja, meer kon ik niet voor je doen. Dus een beetje geluk is wat ik je kan geven," zei ze met een knipoog.

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 12:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox

    ———


    Fox zag de giftige uitdrukking op Onyx' gezicht en grinnikte. 'Pas maar op dat je geen concurrentie krijgt, Vladdy. Volgens mij kan Vienna iedereen om haar vinger winden.' Hij gaf het meisje een knipoog. 'Ik kan het weten. Haar glimlach is in elk geval mooier dan de jouwe. Als je er al een hebt.'

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 12:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Waar hebben we jou aan verdiend, Vièn," zei Jester met een lach. Hij deed het armbandje meteen maar om. Bijgeloof was nou niet echt zijn ding — zwarte katten leken hem net zo aardig als lapjeskatten, onder ladders doorlopen was vragen om verf in je nek, maar daar ging je niet dood aan en een spiegel breken was gewoon zonde van de spiegel — maar hij kon dingen als dit altijd wel waarderen. Daarbij was het menselijk brein heel gemakkelijk voorde gek te houden en als je ergens in geloofde dat iets geluk bracht, deed het dat af en toe ook nog eens, alleen maar omdat je dácht dat het dat deed. Placebo ofzo.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna

    Vienna voelde een lichte blos naar haar wangen stijgen, bij Jester zijn woorden. Ze was niet echt gewend aan complimentjes. Zodra ze Fox zijn woorden en knipoog opving, werd haar gezicht mogelijk nog roder. En ergens wilde ze niets liever dan nu weglopen op het moment. Wat zouden de anderen wel niet denken van haar blik op haar gezicht? Ze schonk Fox even een kleine glimlach terug, maar wist absoluut niet wat te zeggen. Gelukkig werd ze gered door de mededeling.
          "Alle leiders worden nu verzocht naar het kantoor van Dubois te gaan. Aan alle andere leerlingen wordt verzocht te gaan zitten." Vienna keek Jester nog even met een kleine glimlach aan. "Succes," zei ze, terwijl ze even een hand op zijn schouder legde en er zachtjes in kneep.

    [ bericht aangepast op 20 april 2020 - 12:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.