• Hey there,

    Iemand die tips kan geven? Ik ben gestopt met nagels bijten. Iets wat ik al heel mijn leven doe en met tussenpozen soms stopte. Nu hoop ik natuurlijk dat ik er voor altijd mee kan stoppen maar nu heb ik een nieuw trekje gevonden van mijzelf.

    In plaats van bijten krab ik mijn handen open. Ik 'wrijf' met bv. Mijn wijsvinger over de huid van m'n duim bij de knokkels. Gevolg het doet pijn, raakt open of blaartjes. Ik doe dit regelmatig onbewust waarschijnlijk als vervanging van het bijten maar het is niet heel fijn.

    Nu heb ik dit ook altijd gedaan in de kortere stoppauzes en dan vaak van die lekkere wondjes waarvan net je vel een laag eraf is.

    Ik kan zelf niet echt bedenken hoe ik dit tegen zou kunnen gaan of er bewuster van wordt dus als iemand tips of ideeën heeft :)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oké, dit is op een bepaalde manier herkenbaar, haha, behalve dat ik dat aan mijn vingers pulk. Want bij mij nog wel eens wilt helpen is mn handen insmeren met handcrème of vette zalf. Zo wordt de huid soepeler en heb ik als het ware minder houvast. Ik kan me voorstellen dat insmeren ook zou kunnen helpen tegen krabben.

    [ bericht aangepast op 26 april 2020 - 23:29 ]


    Stenenlikker

    Delahaye schreef:
    Oké, dit is op een bepaalde manier herkenbaar, haha, behalve dat ik dat aan mijn vingers pulk. Want bij mij nog wel eens wilt helpen is mn handen insmeren met handcrème of vette zalf. Zo wordt de huid soepeler en heb ik als het ware minder houvast. Ik kan me voorstellen dat insmeren ook zou kunnen helpen tegen krabben.
    dat is voor thuis zeker een goede. Al moet ik dan eens wel werken aan het consequent in smeren maar dat is iets anders😂


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat Delahaye zegt inderdaad. Dat zou wel een goede optie zijn, en wat tevens mee helpt aan een mooie, zachte huid, ipv een kapotte huid.

    Zelf denk ik dat een andere bezigheid beter is om te doen met je handen, of dat je het gewoon helemaal afleert: is helemaal up to yourself. Wat ik weleens doe is het masseren van de handen, ipv het wrijven over de huid. Dat is én goed voor de huid, én gaat in deze manier goed samen met het insmeren van de handcreme (zoals Delahaye als optie eerder opperde). (On)bewust pak je deze handeling toch op als je het vaker doet en echt je eigen maakt.
          Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen, want ik begrijp dat je niet elke keer op een kapotte huid zit te wachten. Dan ben je af van een mindere habit, komt er een andere bij (':

    [ bericht aangepast op 27 april 2020 - 13:44 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.