• Hoi lieve users,


    Uit de poll met suggesties voor Quizlet is gebleken dat jullie graag een app willen. We zijn het hier volmondig mee eens, maar het blijft wel een grote kost, waarvoor we eerst meer geld moeten werven.
    Op nummer twee van de poll (met één stem verschil van de app) stond een nieuwe lay-out en die is misschien wel sneller mogelijk! Guido heeft ons alvast gevraagd om te polsen naar wat voor lay-out jullie voorkeur uitgaat.

    Hierbij dus de vraag of jullie een site in gedachten hebben waarvan je de lay-out echt helemaal geweldig vindt. Is dat zo? Top! Je kan simpelweg een linkje achterlaten in dit topic. Wees je er echter ook van bewust dat we op zoek zijn naar voorbeeldsites waar ook fora aanwezig zijn. Dit is een belangrijke voorwaarde!

    Eens we enkele voorbeelden verzameld hebben waar jullie enthousiast over zijn, openen we een poll zodat jullie opnieuw kunnen stemmen op de site met de mooiste lay-out. De site die wint, zal gebruikt worden als basis voor een nieuwe lay-out voor Quizlet. Hoe het daarna verder in zijn werk gaat kunnen we op dit moment niet precies zeggen. Veel zal afhangen van het prijskaartje, gezien Guido zelf geen nieuwe lay-out zal instellen. Houd er ook rekening mee dat we niet met zekerheid kunnen zeggen dat er een nieuwe lay-out komt in de (nabije) toekomst. Maar laat dat je zeker niet tegenhouden om op zoek te gaan naar leuke lay-outs. (:


    We houden jullie op de hoogte als er zich nieuwe ontwikkelingen voordoen!
    Groetjes,
    De mods


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Eerlijk gezegd kan ik persoonlijk weinig interesse opbrengen voor een nieuwe lay-out. Ik vind deze lay-out prima en overzichtelijk, alhoewel het vorige design wat knuffeliger en huiselijker was, terwijl dit iets zakelijker is. Het is net waar je voorkeur bij ligt, mijn voorkeur ligt echter doorgaans bij niet veranderen, alhoewel verandering niet persé slecht hoeft te zijn. Een nieuwe lay-out betekent dat ik wéér moet zoeken waar alles staat :')

    Anyway, dat gezegd hebbende denk ik dat deze suggestie dan ook beter ingevuld kan worden door mensen die de verandering wél willen zien gebeuren. Ik zou ook bij god niet weten wat het design dan wel zou moeten worden, het enigste platform met forum waar ik echt gebruik van maak is namelijk Quizlet. Ik heb watpadd wel eens vluchtig gezien maar dat is zó onoverzichtelijk dat ik mijn ogen uit mijn hoofd wilde branden. Én lelijk.

    [ bericht aangepast op 30 april 2020 - 23:33 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik neem aan dat het met een nieuwe lay-out makkelijker is sommige bugs op te lossen, en de andere voorstellen zoals een beter spotlight, story reviews, etc. toe te voegen? Want dan denk ik zeker dat een nieuwe lay-out zeker van waarde is.
    Ik ga nog even kijken naar iets bruikbaars, zou zo snel niks weten.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik was net begonnen aan een lijstje. En toen besloot mn laptop om te gaan updaten...

    Dus na de updates zal ik overnieuw mn reactie typen... 😅


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •


    (afbeelding is aanklikbaar)


    Wat me leuk lijkt is zoals Outlook hierboven heeft, een banner. Al jaren verteld men dat ze graag zien dat je weer achtergronden kunt veranderen zoals vroeger. Zelf lijkt het me een stuk minder chaotisch als je een banner kunt instellen. Hetzij dat er thema's zijn om uit te kiezen, of dat je zelf een afbeelding kunt uploaden. Echter met het laatste heb je de kans dat het 't verkeerde formaat heeft en dus niet mooi past. Maar op die manier zou je er eventueel toch voor kunnen kiezen om je Quizlet een beetje te personaliseren zonder dat het super chaotisch wordt. Maar dit is wellicht een extraatje aan de lay out.


    Wat me verder wel belangrijk lijkt, is dat de Spotlight een stuk zichtbaarder wordt. Men betaald er immers voor (tenzij je credits hebt gewonnen, natuurlijk), dus dan wil je uiteraard wel dat het nut heeft. Momenteel is de spotlight vrij nutteloos naar mijn idee, want je ziet 'm amper.

    Op de Homepage staan allemaal vakken met vanalles erin. Wellicht is het leuk om die weer eens een ''boost'' te geven en even te veranderen van indeling. Zo wordt het voor even weer interessant om te bekijken. Het ''Nieuws'' en ''Column'' vak lijken me sowieso fijner om wat meer bovenaan te hebben staan ipv helemaal onderaan.

    Qua indeling bij ''Mijn Creaties'' vind ik het fijn als er weer kolommen komen met alle creaties die je op Q kunt maken. Dat je per creatie dus kunt aanklikken naar welke je toe wilt gaan. Nu staat alles door elkaar en dat vind ik persoonlijk super onoverzichtelijk.

    Onderaan de 'Top Creaties Vandaag'', ''Top Creaties Deze Week'' en ''Top Creaties Dit Jaar'' staan wat mij betreft overigens wél op een hele fijne plek. Wat mij betreft kan dat ook wel zo blijven.

    Eventueel is het een leuk idee om de chatroom een update te geven, zodat het wat aantrekkelijker wordt om naartoe te gaan qua uiterlijk en gebruik ervan?


    Dit is mijn lijstje denk ik voor nu. De bugs worden immers al besproken in een ander topic.

    Hopelijk hebben jullie er iets aan! _O_

    [ bericht aangepast op 1 mei 2020 - 10:46 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Voor mij persoonlijk vind ik de lay-out van nu wel oké qua kleuren en hoe het forum er uit ziet. Ik zou gewoon iets meer zichtbaarheid willen voor de spotlight én voor covers.

    Als voorbeeld neem ik dan Wattpad. Ik heb zelf geen verhalen, dus heb even random iemands pagina genomen:



    Voor quizzen en pols kan er dan misschien een vast template cover komen of misschien gewoon geen cover. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is.


    The soul needs autumn.

    Blame the nostalgia - maar ik zou het heel fijn vinden als we terug zouden gaan naar iets wat heel hard op de vorige lay-out lijkt. Daar was ik echt een ontzettend grote fan van. De indeling was goed, het zag er strak en aesthetically pleasing uit (want ah kom, zijn we niet allemaal stiekem een beetje #aesthetic-wannabes?), het was overzichtelijk. Ik heb mijn hart gewoon een beetje verloren aan de vorige lay-out.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Grace schreef:
    Voor mij persoonlijk vind ik de lay-out van nu wel oké qua kleuren en hoe het forum er uit ziet. Ik zou gewoon iets meer zichtbaarheid willen voor de spotlight én voor covers.

    Als voorbeeld neem ik dan Wattpad. Ik heb zelf geen verhalen, dus heb even random iemands pagina genomen:



    Voor quizzen en pols kan er dan misschien een vast template cover komen of misschien gewoon geen cover. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is.


    Ik sluit me hier bij aan. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Eigenlijk vind ik deze lay-out wel fijn, misschien inderdaad zoals hier boven gemeld iets meer zichtbaarheid voor de spot en covers, maar ik persoonlijk zou het niet helemaal omgooien.
    Waar ik wel heimwee naar heb zijn de templates, dus als dat terug geïntegreerd zou kunnen worden, ben ik een blije user.:p


    Queer zijn is gewoon alles

    TimothyMcGee schreef:


    (afbeelding is aanklikbaar)

    Wat me leuk lijkt is zoals Outlook hierboven heeft, een banner. Al jaren verteld men dat ze graag zien dat je weer achtergronden kunt veranderen zoals vroeger. Zelf lijkt het me een stuk minder chaotisch als je een banner kunt instellen. Hetzij dat er thema's zijn om uit te kiezen, of dat je zelf een afbeelding kunt uploaden. Echter met het laatste heb je de kans dat het 't verkeerde formaat heeft en dus niet mooi past. Maar op die manier zou je er eventueel toch voor kunnen kiezen om je Quizlet een beetje te personaliseren zonder dat het super chaotisch wordt. Maar dit is wellicht een extraatje aan de lay out.


    Wat me verder wel belangrijk lijkt, is dat de Spotlight een stuk zichtbaarder wordt. Men betaald er immers voor (tenzij je credits hebt gewonnen, natuurlijk), dus dan wil je uiteraard wel dat het nut heeft. Momenteel is de spotlight vrij nutteloos naar mijn idee, want je ziet 'm amper.

    Op de Homepage staan allemaal vakken met vanalles erin. Wellicht is het leuk om die weer eens een ''boost'' te geven en even te veranderen van indeling. Zo wordt het voor even weer interessant om te bekijken. Het ''Nieuws'' en ''Column'' vak lijken me sowieso fijner om wat meer bovenaan te hebben staan ipv helemaal onderaan.

    Qua indeling bij ''Mijn Creaties'' vind ik het fijn als er weer kolommen komen met alle creaties die je op Q kunt maken. Dat je per creatie dus kunt aanklikken naar welke je toe wilt gaan. Nu staat alles door elkaar en dat vind ik persoonlijk super onoverzichtelijk.

    Onderaan de 'Top Creaties Vandaag'', ''Top Creaties Deze Week'' en ''Top Creaties Dit Jaar'' staan wat mij betreft overigens wél op een hele fijne plek. Wat mij betreft kan dat ook wel zo blijven.

    Eventueel is het een leuk idee om de chatroom een update te geven, zodat het wat aantrekkelijker wordt om naartoe te gaan qua uiterlijk en gebruik ervan?


    Dit is mijn lijstje denk ik voor nu. De bugs worden immers al besproken in een ander topic.

    Hopelijk hebben jullie er iets aan! _O_

    Same. Ik deel dezelfde mening als TimothyMcGee. Imo zou de layout mooi en zakelijk zijn met zo'n banner aan de bovenkant.

          Tegelijkertijd kan ik het beste voorbeeld van Hyves gebruiken iig. Geen idee of mensen hier de oude website nog kennen, maar ik vond het overzichtelijk én ik had zelf de keuze een eigen foto / wallpaper in te stellen. Dat is het beste voorbeeld dat ik voor nu kan geven. Daarnaast denk ik dat het ook goed is, tegelijkertijd het goedkeuren van de verschillende bestandstypes van foto's mee te nemen met het veranderen van de layout. Voor nu kunnen we namelijk enkel de JPG. bestanden als pf instellen (mits de pf's instellen het weer doet natuurlijk). Ik zou het fijn vinden als daar meerdere opties voor zijn.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2020 - 13:16 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oh, ik heb hier zo'n goede site voor. Wait a sec. Of een halve dag. Zal het vandaag ergens posten!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind Sweek er heel nice en overzichtelijk uitzien, maar daar is voor zover ik weet geen fora helaas :/ Maar je kunt er miss wel inspiratie zoeken voor het inkleden van de story's. (Misschien ook een idee dat, als we meer aandacht aan covers gaan geven, er misschien ook een 'standaard' cover komt, zoals Sweek of Nano ook heeft, voor de mensen die geen cover hebben.) Ik vind de opmaak van de site van NaNoWriMo ook wel vrij mooi, maar daar zijn dus geen echte stories en op sommige plekken vind ik het ook wat onoverzichtelijk.
    Verder vind ik Wattpad wel goed op bepaalde vlakken (hoe de stories en je profiel eruit ziet), maar voor de rest ook vrij moeilijk om door te navigeren.
    Daarnaast wil ik me er ook bij aansluiten dat ik de vorige Lay-out van Q iets leuker vond denk ik, zeker kleurrijker en gezelliger.
    Ik zou bij een nieuwe opmaak miss ook minder ruimte geven aan 'nieuwe users', of die ergens van onder zetten, de creaties meer in het zicht zetten lijkt me een beter idee.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2020 - 10:00 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Shangela schreef:
    (...)
    Same. Ik deel dezelfde mening als TimothyMcGee. Imo zou de layout mooi en zakelijk zijn met zo'n banner aan de bovenkant.

          Tegelijkertijd kan ik het beste voorbeeld van Hyves gebruiken iig. Geen idee of mensen hier de oude website nog kennen, maar ik vond het overzichtelijk én ik had zelf de keuze een eigen foto / wallpaper in te stellen. Dat is het beste voorbeeld dat ik voor nu kan geven. Daarnaast denk ik dat het ook goed is, tegelijkertijd het goedkeuren van de verschillende bestandstypes van foto's mee te nemen met het veranderen van de layout. Voor nu kunnen we namelijk enkel de JPG. bestanden als pf instellen (mits de pf's instellen het weer doet natuurlijk). Ik zou het fijn vinden als daar meerdere opties voor zijn.


    Als dit een beetje op je profiel kan. Wauw. Ik ben voor.
    Hyves is lang geleden (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Whoops. Sorry, guys! Ik had beloofd een site te posten voor inspiratie, en dat niet gedaan. De site die ik grotendeels als voorbeeld wil gebruiken, is deze: Inner Sanctum. Het is een Amerikaanse schrijverssite, en ik weet niet zeker of je het wel kunt zien. Maar mocht dat niet het geval zijn, quote me dan even, dan probeer ik een goede printscreen te maken. (Let overigens niet op de template, daar gaat het niet om; het gaat om de indeling.)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Unlaced schreef:
    Whoops. Sorry, guys! Ik had beloofd een site te posten voor inspiratie, en dat niet gedaan. De site die ik grotendeels als voorbeeld wil gebruiken, is deze: Inner Sanctum. Het is een Amerikaanse schrijverssite, en ik weet niet zeker of je het wel kunt zien. Maar mocht dat niet het geval zijn, quote me dan even, dan probeer ik een goede printscreen te maken. (Let overigens niet op de template, daar gaat het niet om; het gaat om de indeling.)


    Oh god, ik dacht even toen ik de template zag.... :')


    You were born original, don't die as a copy.

    Anyone???


    Quiet the mind, and the soul will speak.