• De stelling van deze week luidt:
    Tijdens een maatschappelijke crisis moet er een half jaar lang een dictator worden aangesteld

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nee, want als dat zon idioot als Trump is, zijn we allemaal bleekwater aan het zuipen.


    Mhm?

    Oh ja, fantastisch idee, dat ging ook heel goed voor Rome. (sarcasme, haha)


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Wtf? Uhm. Nee. Dat lijkt me wel duidelijk. Serieus, een dictator wil alle macht. Die gaat ie niet opgeven na een halfjaar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Wat?


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik begrijp de redenering erachter, maar ben het toch niet eens met de stelling.


    The soul needs autumn.

    Lol wrm een dictator?
    Like los van of het een goed of slecht idee is maar wrm een dictator van alle bestuursvormen waar je uit kan kiezen?


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Eh, en wat gaat dat helpen? Behalve dat het nog meer angst gaat zaaien. Nogal een aparte stelling.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Shangela schreef:
    Eh, en wat gaat dat helpen? Behalve dat het nog meer angst gaat zaaien. Nogal een aparte stelling.


    Ik sluit me hierbij aan.


    26 - 02 - '16

    Lijkt me niet, waarom zou je überhaupt ineens van regeringsvorm switchen? Dat is toch juist het hele punt van een democratie, dat je niet zonder overleg ineens iemand anders aanstelt?
    En sowieso ben ik niet echt een voorstander van een dictatuur, zeker in een extreme situatie als dit niet. Dan is het juist beter om meerdere ideeën en perspectieven te hebben, om op de (hopelijk) beste oplossing uit te komen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Lol wat? :')


    ars moriendi

    De stelling rust op het feit dat een dictator alleen beslissingen kan nemen en daardoor ook makkelijker en sneller beslissingen neemt - wat zeker nodig is tijdens een maatschappelijke crisis.
    Voor de rest ben ik het ook oneens.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik snapte ook dat de stelling beruste op het feit dat je met een dictator heel snel kunt reageren op zo'n crisis. Maar ik denk toch dat de nadelen niet echt opwegen tegen dat ene voordelen :') Het zou alleen kunnen werken als je echt een oprecht goede persoon in die positie had en zelfs dan zou de macht niet naar zijn/haar hoofd mogen stijgen in die zes maanden. Bovendien: je kan misschien snellere keuzes doorvoeren in een autoritaire staat, maar ik vind eigenlijk dat wij (België, zonder regering XD) ook wel vrij snel en ingrijpend hebben gereageerd.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.