• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren
    Ednoces Elephants Tijd bevriezen voor 10 sec Onna Stella Elephants Licht ombuigen.
    Vera Elephants Leugendetector.
    Naamloos Elephants Genezing.
    Romeo Rhinos Emoties manipuleren
    Damon Rhinos Dementor
    Peter Rhinos Spiderman
    Azrael Rhinos Krachten afnemen van anderen.
    Maaya Rhinos Hallucinates.
    Melissa Rhinos Onbekend.
    Goliath Buffalos Groei manipuleren
    Kijo Buffalos Veranderen in een Oni.
    Sarah Buffalos Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Kan die ook anderen kopiëren?" vroeg ze met een grijns. "Dan vraag ik of hij mij kopieert en val ik de school aan met een leger van mezelf. Fersephone for the win. Zal ze leren zulke rare verzinsels over me te verspreiden." Het was een grapje, natuurlijk was het een grapje. Ze hoopte dat Fire dat ook inzag.
          Het meisje sprong van de veranda af en keek de jongen met een grijns aan. "Zullen we nu dat rondje maar doen dan, anders ga ik me straks nog schuldig voelen, dat ik je te lang wakker houdt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox had haar al aan horen komen – had zelfs geróken dat zij het was. Zijn schouderspieren spanden zich aan. Vienna wist dat hij in dieren kon veranderen – ze had hem als vogel gezien, als eekhoorn en als een aal. Bovendien wist ze dat hij op Adam verliefd was, zo moeilijk was het niet om één en één op te tellen. Hoewel hij in eerste instantie zijn kop wilde wegdraaien, keek hij haar toch aan. Zeg alsjeblieft niets. Hij hoopte dat ze zijn blik kon lezen. Als Adam er nu achter kwam wie hij werkelijk was, zou een vriendschap er nooit meer inzitten.
          Adams vingers gleden nog steeds nietsvermoedend door zijn vacht.
          ‘Ik had een nachtmerrie,’ zei hij tegen Vienna. ‘Daarna had ik even frisse lucht nodig.’ Er klonk een korte aarzeling. ‘Jij ook?’
          Fox voelde de drang om zich ietsje dichter tegen hem aan te nestelen, maar zo met Vienna vlakbij durfde hij dat niet. Zelf had hij ook niet kunnen slapen. Hij had maar liggen woelen in zijn bed en zich geërgerd aan Tony’s gesnurk en uiteindelijk had hij zich ergens onder een boom opgekruld om daar te slapen, totdat Adam opeens was opgedoken. Hij was weer verdrietig geweest en Fox had het niet kunnen laten om hem te troosten.
          Hij was blij geweest om hem te zien, had hem zelfs zijn beschermengel genoemd.
          Even, voor één ogenblik, was hij vergeten dat de jongen kwaad op hem was en geloofde dat hij hem had aangerand. Nu werd hij zich daar echter weer al te bewust van.
          Zijn hart bonsde zwaar in zijn borst. Zou Vienna hem verraden?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire



    Fire kwam ook overeind. ‘Hij kan anderen ook kopiëren ja, al zal het een hele klus zijn om ook je gave te imiteren. Dat kan hij nog niet eens bij zichzelf.’ Hij grijnsde. Emil was echter pas zeventien, hij had nog genoeg tijd om nieuwe dingen aan zijn gave te ontdekken.
          ‘Heb je al gehoord van het Disney-feestje vrijdag?’ vroeg hij terwijl ze bij het gebouw vandaan slenterden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Hoe raad je het?" zei ze met een glimlach. Even bleef ze aarzelend staan. "Vind je het goed dat ik naast je kom zitten?" vroeg ze zachtjes. Pas op het moment dat de jongen knikte, plofte ze vlak naast hem neer. Precies op dat moment viel haar oog op de hond die op de jongen zijn schoot lag met zijn kop. Het was een lichtbruine hond, waar 8175 zachtjes over zijn kop aaide. Even kneep Vienna haar ogen samen en keek naar het dier op zijn schoot. Er kwamen nauwelijks dieren voor op het Experium terrein en zeker geen honden. Er was echter wel een persoon die in dieren kon veranderen, iemand die ze toch vrij goed kende. Ze had Fox nog nooit eerder als hond gezien. Maar om een of andere reden had ze een vaag vermoeden dat hij het was, zeker omdat hij hier bij 8175 zat. Ze negeerde het, al bleef het knagende gevoel hangen.
          "Wil je vertellen waar je over droomde?" vroeg ze zachtjes, terwijl ze bewust naar het water keek. Ze had het gevoel dat die ogen haar aanstaarden. "Hoeft niet natuurlijk," zei ze er vlug achteraan. "We kunnen het ook over leuke dingen hebben."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Helaas," zei ze, terwijl ze met haar vinger knipte. Daarna keek ze met opgetrokken wenkbrauw naar Fire op. "Een disney-feestje?" vroeg ze met opgetrokken wenkbrauw. Ze zuchtte. "Laat me raden. Jullie hebben een feestje gepland en je laat Jester het thema kiezen. Geweldig..."zei ze sarcastisch. Ze was als een van de weinige als ze zei dat ze niet van Disney hield, met een aantal films als uitzondering. En nu gingen ze er ook nog een stom thema-feestje van maken ook. Joepie... "Maar nee," vervolgde ze. "Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht voor volgende week op de been te zijn, maar nu Fayr haar krachten heeft gebruikt, voel ik me stiekem weer beter dan verwacht." Ze sloeg haar hand voor haar mond. Oh crap! Dat had ze niet mogen zeggen. Alleen de Panthers waren van hun band op de hoogte, en het was eigenlijk de bedoeling dat het binnen het Panthers house bleef. "Vertel alsjeblieft niet aan iemand door dat ik dat aan je verteld heb. Dat had ik niet mogen zeggen," zei ze vluchtig. Waarom ging praten met Fire zo makkelijk? Ze had dit eruit geflapt alsof hij dat geheim al jaren kende, alsof ze al jaren vrienden waren, terwijl ze in werkelijkheid elkaar pas een paar dagen kenden. En die dagen zelfs al niet eens echt lekker gingen...


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam knikte om aan te geven dat hij het goed vond dat ze naast hem ging zitten. Behalve op de allereerste dag hadden ze nauwelijks een gesprek gevoerd en toen hadden ze bijna alleen maar ruzie gemaakt.
          Hij wond zijn vingers wat steviger om Rex’ blonde vacht terwijl hij terugdacht aan de nachtmerrie. Werden de beelden zwakker als hij er over praatte? Als hij het met iemand deelde? Merrin was haar broertje. Als iemand zijn angst begreep, was zij het wel.
          ‘Ik droomde dat het mijn naamfeestje was,’ zei hij zachtjes. ‘Dezi kwam terug – ze vloog in haar drakengedaante dwars door het raam heen. Ze scheidde ons met een muur van ijs van jullie… En ze speelde met hem. Met Merrin. Liet hem steeds wegvluchten, voor zo ver dat ging in zijn rolstoel, en ik had alleen een schaar om haar aan te vallen…’ Hij slikte, zijn vingers trilden. Hij sloeg zijn armen steviger om Rex heen toen het dier dichter tegen hem aankroop, alsof het zijn angst wilde absorberen. ‘Uiteindelijk pakte ze ons in haar klauwen. Ze vloog honderden meters omhoog en toen – toen let ze hem los. Ik greep hem – ik beloofde dat ik hem niet losliet. Maar onze handen waren zweterig en ik hield het niet en ik… ik liet hem vallen. En ik – ik zag zijn lichaam tegen de grond klappen.’
          Hij staarde naar het gras voor zich, voelde dat de tranen tegen zijn traanbuizen drongen. Het was niet zo maar een boze droom. Het was iets wat Dezi écht had kunnen doen. Eergisteren was hij zijn vriend bijna kwijtgeraakt. Dat ging niet zo maar weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire



    Dus de twee zussen deelden energie met elkaar? Het maakte hem nieuwsgierig, maar hij vroeg niet verder. ‘Ik zal het tegen niemand zeggen,’ beloofde hij. Het was niet zijn bedoeling, maar zijn bovenarm streek even langs die van haar alsof hij haar daarmee wilde geruststellen. Hij leunde ietsje bij haar vandaan – hij merkte dat zijn temperatuur aan de hoge kant was en wilde haar niet laten schrikken.
          ‘Fox en Vienna organiseren het feestje,’ antwoordde hij. ‘Om het bondgenootschap te vieren. ‘Ik weet wel zeker dat het thema bij Fox vandaan komt,’ vervolgde hij met een flauwe glimlach. ‘Maar het zou leuk zijn als je er ook bij kon zijn. Al geloof ik dat een dresscode wel verplicht is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze twijfelde even, maar legde toen uiteindelijk haar hand op zijn schouder. "Dat klinkt inderdaad als een boze droom. Maar gelukkig was het ook niet meer dan dat, een droom. Ik..." Ze zocht even naar woorden. "Ik kan me voorstellen dat na alles wat er gebeurd is dat je schrik hebt van Dezi. Maar wat er ook gebeurd, Dezi zal noch jou noch Merrin nog iets aan kunnen doen. En anders zijn wij er altijd om jullie te beschermen, ik, Jes en de andere Panthers." Vienna keek even peilen opzij en waagde zich toen aan een grapje. "Ik moet natuurlijk wel goed zorgen voor mijn broertje en mijn bonus-broertje in wording," zei ze met een veel betekende glimlach op Adam. Voor heel even was ze Fox volledig vergeten en keek ze de jongen met de donkere ogen aan. Ze giechelde al zachtjes, maar liet daarbij geen geluid horen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    ‘Bonusbroertje?’ herhaalde hij met een blos. Hij kreeg het warm bij de gedachte dat Vienna het niet erg vond dat hij op haar broertje verliefd was en zijn lippen bogen om in een voorzichtige glimlach. Hij bedacht zich echter dat hij nog wat recht te zetten had. ‘Ik ben je nog een excuses verschuldigd,’ zei Adam. ‘Toen ik Merrin ontmoette… vertelde hij dat hij geen vrienden had en dat hij gepest werd. En ik denk dat ik daardoor… extra beschermend was en vond dat er iemand voor hem moest opkomen als anderen hem plaagden. Wat dus al bij de eerste les gebeurde. Maar nu ik hier langer ben en nou ja… nu ik weet wat types als Dezi en Yrla en Onyx en nu ook Maaya anderen hebben aangedaan… Zie ik wel in dat een naamloze de les uitsturen vrij onschuldig was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ah joh, doe normaal. Dat is allang terug. Daarbij, ik was ook niet de vriendelijkste in het begin." Ze leunde met haar hoofd zijn kant op en keek hem even aan. "Zo, sorry van mij dan ook. Ik kan een beetje doordraven soms als mensen me beschuldigen van het feit dat ik iets fout gedaan heb. Ik kan daar om een of andere reden niet zo goed tegen. Het was dan ook niet de bedoeling Merrin echt de les uit te sturen," zei ze zachtjes. Ze dacht terug aan het dansende skelet en lachte toen zachtjes. "Weet je, het dansende skelet was eigenlijk voor jou bedoeld, als een soort welkomstgrapje. Je laten schrikken en er dan om lachen. Ik had nooit verwacht dat Merr. er zo heftig op zou reageren." Ze haalde haar schouders op. Ze dacht na over de rest van zijn woorden. Yrla, hij had Yrla zijn naam genoemd. Ze had al vaker gehoord dat Yrla 8175 gekwetst moest hebben, dat er iets ergs tussen hen gebeurd was. Maar ze had het nooit echt van Yrla of Adam zelf gehoord. Nu de jongen naast haar het zei, had ze toch een vaag vermoeden dat ze niet moest onderschatten wat er gebeurd was. Dat kon je alleen al zien aan Yrla die zijn haren uit zijn hoofd trok. Moest ze iets voor hem zeggen? Iets in zijn voordeel? Ze wist het niet zo goed. Ze was er niet om Yrla zijn problemen op te lossen. "Weet je wat, laten we gewoon opnieuw starten anders. Hoi, ik ben Vienna," zei ze, terwijl ze haar hand naar hem uitstak.
          Precies op dat moment viel haar oog op de hond op de schoot van de jongen. Hij noemde niet Fox zijn naam in dat rijtje. Betekende dat dat ze het weer goed gemaakt hadden? Dat Fox hier was, zou niet betekenen dat zij stiekem iets aan het doen waren achter de rug van Merrin om toch? Vienna schudde haar hoofd om de gedachte eruit te krijgen. Ze moest niet zo wantrouwend zijn. Waarschijnlijk wist Adam niet eens dat Fox met zijn snufferd op zijn schoot lag... Als het Fox al was...

    [ bericht aangepast op 14 mei 2020 - 17:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Joepie!" zei ze niet al te enthousiast. Al moest ze toegeven dat Vienna vaak wel de leukste feestjes organiseerde, al zou ze dat nog niet snel toegeven. Dan zou ze wel ergens als verkleed moeten. "Jij al een idee wat je wil gaan doen?" vroeg ze nieuwsgierig aan Fire. Ze keek even naar beneden en merkte voor het eerst deze avond dat ze haar Pyjama nog aan had. Gelukkig had haar pyjama een lange broek, het beschermde haar benen van het kleine beetje wind. Haar armen waren er echter niet beschermd van de kou en ze voelde hoe een rilling over haar armen naar boven trok. Een beetje ongemakkelijk wreef ze met haar rechterhand over haar andere arm en wisselde dat daarna af. Oke, hier had ze niet goed over nagedacht... Ze keek op naar Fire. Dat maakte het er echter niet beter op. Ze liep in haar PYJAMA naast Fire. Wat moest hij wel niet van haar denken? Ze voelde een blos naar haar wangen stijgen. maar schudde die direct van haar wangen af. Wat kon haar het bommen wat Fire van haar dacht?! Als zij in haar pyjama wilde lopen, dan deed ze dat gewoon. Yrla had die ochtend in zijn onderbroek rond geparadeerd, het was niet alsof ze dat deed. Echter ondanks wat ze probeerde, bleef een klein deel van haar blos op haar wangen hangen en om een of andere reden durfde ze Fire niet zo goed meer aan te kijken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    Adam voelde zijn glimlach groeien en hij schudde haar de hand. ‘Officieel ben ik 8175, maar eigenlijk noem ik mezelf Adam. Al voor ik hier op school kwam. Zo noemen mijn ehm, vrienden me ook.’ En Onyx en Jester. Waren dat ook zijn vrienden? Hij kriebelde Rex weer even achter de oren. Hij was stilletjes vanavond, meestal was het dier veel uitgelatener. Hield het eigenlijk niet van mensen? ‘En dit is Rex,’ zei hij toen. ‘Die uhm – komt vaak naar me toe als ik hier alleen zit en verdrietig ben. Ik denk dat hij van een van de onderzoekers is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire



    Het ontging Fire niet dat Persephone over haar armen wreef en het koud had. Als hij Fox was geweest, had hij een arm om haar heen geslagen om wat van zijn warmte te delen. Fire was echter altijd bang om een verkeerde indruk te wekken. Het was hem al een paar keer overkomen dat een meisje dacht dat hij haar leuk vond terwijl hij gewoon aardig had willen doen en hij voelde zich daar altijd heel rot over. Hij vermoedde dat het zijn vriend ook weleens overkwam, maar die leek zich daar weinig van aan te trekken. Wat hij ook kon doen was haar zijn shirt geven, de mouwen zouden in ieder geval tot over haar ellebogen komen en het was dikker dan haar pyjamahemd. Dat betekende echter dat hij in zijn blote bast liep. Iets wat hij niet alleen wilde voorkomen omdat hij bang was dat er weer rare verhalen rondgingen, maar vooral omdat hij een enorm litteken dwars over zijn borstkas had lopen. De reden dat hij al een hele tijd niet gezwommen had.
          Aangezien hij een wandelende toorts kon zijn als hij wilde, had hij natuurlijk genoeg andere manieren om te zorgen dat iemand het warm kon krijgen. Hij draaide zijn hand met de palm omhoog en verzamelde daar een bol vuur die hij aan haar gaf. Het zou voelen als een warme mok.
          ‘Tegen de kou,’ zei hij. ‘Ik kan de temperatuur ietsje verhogen maar als het te heet wordt moet je het zeggen. Ik kan dat nooit zo goed bij anderen inschatten.’ Hij wakkerde zijn gave ietsje aan zodat er een lichte gloed over zijn armen gleed. ‘En pas op dat je je niet per ongeluk aan me brandt.’
          Voor zichzelf maakte hij ook een vuurballetje die hij rond zijn vingers liet dansen, meer uit vermaak dan iets anders.
          ‘Ik heb Fox vanochtend beloofd dat hij een kostuum voor me mag uitzoeken,’ zei hij. ‘Waar ik waarschijnlijk spijt van ga krijgen. Hem kennende zal het wel iets als Tinkerbel of Pocahontas worden.’ Hij grinnikte. ‘Heb jij al iets in gedachten?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Natuurlijk had ze de naam wel eens gehoord. Maar ze had besloten hem niet te gebruiken, tot hij zelf zei dat het mocht. Dat vond ze wel zo netjes. "Ik denk het niet," flapte ze er spottend uit. En meteen besefte ze wat ze fout had gedaan. Ze voelde een blos op haar wangen en keek Adam niet aan. Ze mocht Fox niet verraden, dat moest hij zelf doen. Dat ze dit eruit had geflapt, kwam doordat ze het zo oneerlijk vond voor Adam. Hij keek zo verliefd naar die hond, naar het idee van de hond. Opeens begreep ze ook het idee waar Fox vandaan had gehaald dat Adam ook op hem viel. Het probleem was dat Adam blijkbaar niet wist dat dit Fox was. Adam hield van de hond, dat hij hem kwam troosten. Het was gewoon bijna gemeen te noemen dat Fox de jongen voor gek hield.
          Vienna probeerde zichzelf meteen te redden. "Ik kan me niet voorstellen dat hij van de onderzoekers is," zei ze vlug. "Je weet wat ze met ons doen. Wie weet wat ze met dieren doen," zei ze zachtjes. "En het dier lijkt zo lief," zei ze met een glimlachje. Ze durfde Fox echter niet aan te kijken, ze durfde de hond Rex niet aan te kijken. Als dit Fox was, dan wist hij dat Vienna dit wist. Hij moest weten dat ze hier morgen een gesprek over hadden. En hoewel ze Adam en zij niet echt vrienden waren en ze waarschijnlijk haar band met Fox ermee zou verpesten, vond ze dat hij eerlijk moest zijn tegen de jongen. Dit was gewoon pijnlijk.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———


    ‘Hij is heel slim,’ vertelde Adam. ‘Hij heeft me een keer meegenomen naar het bos, naar een plek met heel veel ijs.’ Hij glimlachte bij de herinnering. ‘Ik heb aan hem gevraagd of het een leerling was,’ zei hij een beetje beschaamd. ‘Maar daar reageerde hij niet op. Maar ik denk niet dat het een gewone hond is.’ Hij merkte dat Rex onrustig met zijn staart begon te slaan en hij aaide het dier met lange halen. Het hoefde niet bang te zijn voor Vienna. ‘Misschien dat ze vroeger eerst wel experimenten met dieren hebben gedaan,’ zei hij. ‘Dat ik heb ik me weleens afgevraagd, of hij daar een overblijfsel van is. Of misschien is het wel een gedaantewisselaar die al heel lang vastzit.’ Hij keek Vienna aan en grijnsde een beetje verontschuldigd om zijn stomme hersenspinsels. ‘Of het is gewoon een slimme hond,’ gaf hij toe. ‘Ik heb Fox laatst gevraagd of hij een keer wil tolken. Hij zei dat hij met dieren kan praten, dat dat zijn gave is.’ Hij trok zijn knieën iets verderop en staarde naar het meer. ‘Maar ik weet niet of ik dat nog wil,’ mompelde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.