• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •(studieobject) 7223 (Michiel)• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 18 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 19 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •(studieobject) 8102 (agami) •15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 19 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    •Fire • Lions • Vuur
    • Fox •Lions • Dieren veranderen.
    • Astreal • Lions • Astral projection.
    • Tony • Lions • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Lions • Dupliceren
    • Onna • Lions • Ondoordringbare huid
    •Vera • Lions • Vliegen
    •Serena • Lions• Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    • Heidi • Lions • Groene vingers.
    •8226 • Lions • Praten met dieren
    •Ednoces • Elephants • Tijd bevriezen voor 10 sec• Onna • Stella • Elephants • Licht ombuigen.
    •Vera• Elephants • Leugendetector.
    • Naamloos• Elephants • Genezing.
    • Romeo •Rhinos • Emoties manipuleren
    • Damon • Rhinos • Dementor
    • Peter • Rhinos • Spiderman
    • Azrael • Rhinos• Krachten afnemen van anderen.
    • Maaya • Rhinos • Hallucinates.
    •Melissa • Rhinos • Onbekend.
    • Goliath • Buffalos • Groei manipuleren
    • Kijo • Buffalos • Veranderen in een Oni.
    •Sarah• Buffalos • Onbekend




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:
    • Ed(noces)

    Meisjes:
    • Stella
    • Vera
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo
    • Max
    • Peter
    • Azrael

    Meisjes:
    • Maaya
    • Melissa
    Buffalo's
    Jongens:
    • Goliath

    Meisjes:
    • Kijo
    • Sarah

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya



    'Oh? Hoe kom je daar aan. Of - wat is het?' Het was wel een heel klein sleuteltje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          Een beetje geschrokken door Fersephone's scherpe antwoord keek Fayr haar zus aan. "Nee, je vraagt me helemaal niet om gewoon even voorzichtig te zijn, het allereerst wat je zei was dat je wilde dat ik zou stoppen om hem te zien." Waarom deed Fersephone dit? Natuurlijk mocht ze de bezorgde zus uithangen, maar dit ging wel heel erg ver. Phone beschuldigde Romeo van van allemaal nare dingen, maar had niet eens bewijs. En dat was er vast ook niet. Niet bij Romeo.
          Ergens diep van binnen groeide er echter een spoortje twijfel. Hij deed soms wel dingen die een beetje apart waren en waar ze zich toch wel een beetje ongemakkelijk bij voelde. En alles was wel heel snel gegaan...
          Nee, zo moest ze niet denken. Altijd maar het slechte van iedereen inzien bracht een mens niet zo ver in het leven en ze moest ook kunnen vertrouwen op wat zij zag van Romeo. "Misschien was hij ooit bevriend met Zebediah, maar die is nu ook weg. Romeo kan veranderd zijn, nu is hij echt heel aardig. Misschien kan je beter pas oordelen als je hem gesproken hebt?" probeerde ze. "Ik zeg ook heus niet dat Fire roddels verspreiden zou, maar misschien heeft hij iets verkeerd begrepen." Ze legde een hand tegen Fersephone's schouder aan. "Je klinkt heel bezorgd en dat waardeer ik, ondanks dat het niet echt nodig is. Ik zal er goed op letten, de komende keren, voorzichtig doen. Maar volgens mij is hij echt één van de goeien hoor."

    [ bericht aangepast op 19 mei 2020 - 22:02 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze had er bijna uitgeflapt dat hij dan maar met Nenya op date moest gaan, als grapje natuurlijk. Maar net op tijd hield ze in, ze was bang dat Fox het nog daadwerkelijk zou doen ook. En toch, ze moest Fox even terug plagen. Vanwege het feit dat hij Nenya ineens gebombardeerd had tot zijn favoriete Panther. Ze wist alleen nog niet hoe. Ze ving even zijn blik, voelde de warmte haar lichaam overstromen door die blik. Een glimlach gleed over haar gezicht.
          "Nou, kom op met die cupcakes. Anders moet ik straks al weg voor ik überhaupt het beslag aangeraakt heb..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Ja ja ja... Wat een slavendrijver ben je toch. Je moet wel met een héle gave date komen aanzetten nu.' Hij stak zijn tong uit en begon de spullen klaar te zetten en de taken te verdelen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo



    "Gestolen," zei hij droog. "Van mijn nieuwe speeltje. Het hing om haar nek, dus ik heb het eraf gejat. Het geeft me straks toegang tot al haar geheimen." Hij stopte het sleuteltje weer veilig weg en keek Maaya aan. Hij zou het dagboek gewoon voor de date met Fayr weg jatten of erna. Vanavond had hij in bed goed leesvoer. "Je had haar wel goed te pakken trouwens, ik mocht al Hero-like binnenkomen. Oh, yeah. Romeo saved the day." Hij rolde met zijn ogen en zuchtte.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Hee, jij bent niet de enige die een leuke date kan bedenken," zei ze quasi beledigd. Ze ging naast hem staan en duwde hem met haar heup opzij. Ze nam de verpakking van Fox over en begon met het maken van het beslag. Dit was echt even goed om te doen, even de afleiding...


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Fox’ woorden verwarden hem nogal. Had hij straks een date met Vienna? Maar eergisteren nog had hij met hem willen zoenen, gisteren had hij nog verteld dat het voor het eerst sinds Zebediah was dat hij weer verliefd was – op hem. Waren dat maar praatjes geweest? Hij kon het zich niet voorstellen, hun gesprekken waren zo diep geweest… Ergens wist hij wel dat het zijn zaken niet waren, maar moest hij er niet iets van zeggen tegen Vienna? Dat Fox eergisteren nog hem had geprobeerd te versieren – zelfs met behulp van alcohol. Het voelde niet eerlijk om zoiets achter te houden. Als Agami gisteren een date met Merrin had gehad, had hij dat toch ook graag willen weten. Gewoon om dan maar te weten dat ze er dus niet allebei even serieus in stonden.
          Kon hij haar straks even apart nemen, haar vertellen dat Fox hem ook leuk vond? Of was dat raar, zou ze boos worden, vinden dat hij zich overal mee bemoeide? Maar hij was bang dat het hem zou dwarszitten vanavond als hij het voor zich hield, zeker omdat Merrin nog veel moeite had met Fox. Hij vond het vast ook niet leuk om te horen dat zijn zusje nu met hem ging daten. Hij beet besluiteloos op de binnenkant van zijn wang. Het leek net goed te gaan tussen Vienna en hem, hij wilde dat niet verpesten. Maar hij wist niet waarmee hij het meer verpestte – door het haar wél of niet te zeggen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fayr kon koppig zijn, en door kunnen pushen. Maar dat kon Phone ook. "Ja, ik vind het beter dat je hem niet meer ziet. Je ziet het maar aan Maaya, dat hele Rhino's house klopt niet. Of vraag het anders aan je beste vriendin, die echt een kut relatie achter de rug heeft met een Rhino. Ik hoef en wil hem niet spreken. En ik zal aan je bewijzen dat die gast niet spoort." Al had ze eigenlijk alleen Fires woord ervoor. Maar Fire kon niet liegen, dus er zou wel een kern van waarheid in zitten toch? "Zou je een ding willen doen? Zou je Romeo niet willen vertellen over het feestje van ons? Ik verdenk hem ervan Maaya ingelicht te hebben over het naamfeestje van gisteren. Maaya moest het op een of andere manier weten toch?" Ze trok haar wenkbrauwen samen tot een frons en stond op van de bank.


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya



    ‘Is het een dágboek?’ vroeg ze ongelovig. ‘Wauw – ik dacht dat ze twintig was ofzo. Straks vindt je nog een barbie-verzameling.’ Ze trok een mondhoek op. Zelfs zij was benieuwd wat erin stond. ‘Mag ik meegenieten? Ik heb Yrla trouwens beloofd een hallucinatie bij zijn vriendinnetje – die Vienna – te doen. Ik weet nog niet wanneer. Dus mocht je wat interessants over haar ontdekken… Let me know. Al herinner ik me nog het een en ander met Thor…’ Ze grinnikte. ‘En ze hing met Fox rond. Het is dat je achter haar vriendin aan zit, anders zou ik zeggen dat hij op liefdesverdriet kickt.' Een glimlach krulde om haar lippen. 'Al is het ook weleens interessant als híj haar hart breekt. Kun jij haar daarna troosten.'
          Tenslotte was het haar ook gelukt om de relatie tussen Jester en Onyx kapot te maken, en eigenlijk zag ze er de lol wel van in. Misschien kon zij eens met Fox aanpappen. Dat was vast makkelijker dan Yrla. Of ze kon op hem oefenen. Het was een manier van macht over iemand uitoefenen wat ze nog nooit eerder had gedaan. Onyx had ze gechanteerd, maar de manier van Romeo en Zebediah, iemand om je vinger winden... Dat moest zij ook kunnen, zeker met een beetje hulp van haar gave. En met Vienna's voorgeschiedenis hoefde ze het daar misschien alleen maar op te laten líjken, de werkelijkheid af en toe een beetje vervormen...

    [ bericht aangepast op 20 mei 2020 - 7:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox



    'Eerst zien, dan geloven,' zei hij met een knipoog. Stiekem was hij wel nieuwsgierig naar hoeveel mensen ze gedatet had. Hij dacht echter niet dat ze erg blij zou worden van zijn dategeschiedenis, dus hij hield die vraag maar voor zichzelf.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          Fayr keek Fersephone voor een paar lange seconden recht aan, voordat ze een zucht slaakte en knikte. "Oké. Ik zal het hem niet vertellen. Maar alleen om de reden dat de rest van zijn afdeling misschien niet oké is, kan je hem niet ook meteen afschrijven. En ik zal hem er ook zelf naar vragen én ik zal extra voorzichtig zijn. Goed?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Oh jongens, ik moet nu echt gaan," zei ze, terwijl ze naar de klok keek. "Ik zie jullie straks," zei ze tegen Adam en Nenya. "En tot vanavond!" Ze nam afscheid met een knipoog van Fox. Het cupcakes bakken was echt gezellig geweest en leuk. Gek genoeg was er geen spanning dit keer, zelfs niet tussen Adam, Fox en haar. Ondanks wat er de afgelopen tijd gebeurd was. Misschien had ze zelf ook de berusting erin gevonden dat Adam echt voor Merrin ging. Of misschien kwam het ook gewoon, omdat zij en Adam een stuk beter lagen. Om een of andere manier had ze het gevoel dat er een last van haar schouders was gevallen, waarvan ze niet had geweten dat hij er was.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2020 - 10:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ja, vraag het. Hij zal vast eerlijk antwoord geven... Ze dacht het, maar zei het niet hard op. Ze had al het idee dat Romeo al te erg zijn vingers in Fayr gewurmd had. Ze zou aan Fire vragen of hij een voorbeeld had over Romeo, wat hij gedaan had. En besloot dat ze de jongen eens flink op zijn nummer zou zetten en hem streng in de gaten zou houden. Hoewel ze haar zus haar hart niet wilde breken, vertrouwde ze op Fire. En ze wilde niet dat er nog iets ergers met Fayr zou gebeuren... Ze zuchtte. "Doe gewoon voorzichtig, zus." Ze plantte een zeldzame kus op het voorhoofd van Fayr en keek haar daarna met een glimlach aan.
          "Zullen we nu maar gewoon wat leuks gaan doen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Als hij er nog iets over wilde zeggen, moest hij dat nú doen. Niet als ze al een hele date had voorbereid. Snel zocht hij naar een smoes.
    'Uhm, ik loop wel even mee. Ik eh, ben mijn verband vergeten te verschonen. Hij hief zijn arm. Het was geen leugen. 'Ik kom zo terug,' beloofde hij Fox, waarna hij vlug met Vienna meeliep en onderwijl naar woorden zocht om haar over Fox te vertellen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



          "Ik zal voorzichtig doen," zei Fayr ernstig en ze nam zich voor om speciaal voor haar zus heel goed op dat innerlijke gevoel van haarzelf te letten. Fersephone zei zulke dingen vast niet voor niets en ondanks dat Fayr zelf vond dat Romeo een hartstikke lieve jongen was, zou ze toch vragen naar de verhalen waar Fire dus over gehoord had. Kon Romeo haar (en Fersephone) vast geruststellen.
          "Heb je zin om te helpen met het planten van klimop? Ik wilde het langs de zijkant van onze campus doen, waar de zon het grootste deel van de dag op staat. Denk dat dat er wel heel gezellig uit kan gaan zien," stelde ze met een glimlach voor. "Of iets anders, als je dat saai vindt," voegde ze er met een halve grijns aan toe.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.