• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •[Onbekend] • [onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 18:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Donderdag 6 oktober


    Fox


    Fox trok een mondhoek op. ‘Ik weet het. We vallen blijkbaar op hetzelfde type.’ Ze struinden verder. ‘Ze hebben met elkaar gedatet. Wist je dat? Toen ze hier net op school zaten.’ Onyx was de enige jongen geweest waar Kris ook gevoelens voor had gehad, al was dat vrij snel overgegaan toen Onyx in zichzelf keerde. Het was triest hoe dat was afgelopen. Ook verpest door Maaya.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Donderdag 6 oktober


    Jester Madcap



          'Wie, Onyx en Kris?' Jesters ogen rolden nog net niet uit zijn kassen. 'Je maakt een grapje.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Donderdag 6 oktober


    Fox


    ‘Nope, echt waar. Niet heel lang – maar één of twee dates. Toen heeft Maaya er een stokje voor gestoken. Het voelt een beetje alsof de geschiedenis zich herhaalt, hè?’ Hij zuchtte en staarde in de verte. ‘Ze is d’r wel verdomd goed in. Kris en jij zijn beiden geen types die snel opgeven.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Donderdag 6 oktober


    Jester Madcap



          'Zeg dat wel,' mompelde Jester. Een windvlaag streek langs zijn nek en hij dook weg in zijn hoodie. 'Zullen we het over iets leukers hebben dan alle kut-zooi die Maaya heeft uitgehaald? Fox' laatste zin speelde nog even door zijn hoofd en hij voelde zich wel een beetje vereerd dat Fox hem met Kris vergeleek. Ondanks dat hij uiteindelijk juist wel had... opgegeven. Maar toch.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Donderdag 6 oktober


    Fox


    ‘Ja natuurlijk. Sorry,’ zei hij snel. Zijn breuk met Onyx was natuurlijk veel verser. ‘Laten we sowieso maar wat beter rondkijken naar die boomhut van jou.’ Hij gaf hem een schouderduwtje. ‘Ik ben echt benieuwd wie hem gemaakt heeft. Hopelijk kunnen we daar achter komen!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdag 15 oktober

    Nish


    ‘Jep. Laat me maar weten hoe of wat.’
          Nish probeerde het niet te laten merken, maar het stak toen Onyx toch weer over Jester begon. Het was pas vier weken geleden en hij wist dat hij het tijd moest geven, maar soms was het wel moeilijk.
          Melissa en Damon hielden het ook voor gezien en namen afscheid. Nish keek Onyx aan. Hij wilde nog niet dat hij wegging.
          ‘Wil jij nog even gamen? Je kan dat bed daar nog steeds confisqueren?’
          En je mag ook nog steeds bij mij.
          ‘Hmm nee – dat hoeft niet. Straks denken ze nog dat ik overloop. Ik ben net aan het scoren bij mijn afdeling.’ Hij kwam overeind en kneep meteen zijn ogen dicht tegen de duizeligheid. ‘Alsof ik op de kermis zit,’ grinnikte hij. ‘Onyx op de draaimolen.’ Hij schoot in de lach.
          Nish grinnikte zacht. Hij was zo anders als hij gedronken had. Veel vrijer, leek het wel. Los van het schuldgevoel dat hem stevig aan de grond hield.
          ‘Ik loop wel met je mee. Voor je in het meer wandelt.’
          ‘Ik kan zwemmen!’ protesteerde Onyx. ‘Dat weet je maar al te goed.’
          Nish schudde grijnzend zijn hoofd toen Onyx alle zwem-manieren opsomde die hij kende en waarmee hij benadrukte hoe vreselijk moeilijk dat was met maar één hand, stommelde hij naar beneden.
          Onderweg naar de campus van de Panthers botsten ze geregeld tegen hem aan, waardoor Nish zo gespannen als een snaar heel voorzichtig een arm om Onyx heen legde. Die leek het niet eens te merken.
          ‘Nou – bedankt voor de avond. Jammer dat ik niet gewonnen heb.’ Hij grijnsde. ‘De volgende keer ga ik gewoon valsspelen.’
          ‘Doe dat,’ grinnikte Nish. Met tegenzin liet hij de jongen los. ‘Slaap lekker. Ik vond het leuk dat je mee was.’
          Onyx salueerde naar hem en viel daarna letterlijk met de deur in huis – hoewel de deur wel bleef staan. Hij wilde al te hulp schieten, maar Onyx wuifde hem weg en riep al dat het prima ging.





    Every villain is a hero in his own mind.

    Maandag 17 oktober

    Vienna



    Ze was ontzettend nerveus, wat ze bloed irritant vond. Het was niet dat hij nu super bijzonder was of zoiets. Maar om een of andere reden hechtte ze waarde aan wat hij zou gaan zeggen en ze was bang dat hij haar idee af zou wijzen. Misschien gek genoeg haar daarover zou veroordelen, al wist ze ergens dat hij dat nooit zou doen. Vienna liep de trap op naar boven en liep door naar de geheime kamers. Het was dat Merrin gezegd had dat Onyx veranderd was en dat hij zijn best deed om nog veel meer te veranderen, dat ze in zijn richting durfde te stappen. Dat ze überhaupt erover nadacht hem er juist in te betrekken. Hij leek de meest logische persoon voor deze job, maar ze twijfelde of ze aan de oude Onyx wel iets gehad zou hebben. Als Merrin gelijk had, en Onyx was veranderd, misschien was hij dan ook wel in staat om haar te helpen. Ze klopte op de deur van de kamer en hoopte dat hij er gewoon was en dat ze niet opnieuw moed voor dit idee moest verzamelen. De hele week had ze er al over na zitten denken, de voordelen tegen de nadelen afgestreept. Zichzelf overgehaald het te doen, om daarna weer tegen zichzelf te zeggen dat het fout was. Ze had de hele week haar hoofd gepijnigd over het feit wie haar kon helpen, maar elke keer was ze op hetzelfde antwoord uitgekomen.
          De jongen aan de andere kant van de deur, die hopelijk niet beledigd zou zijn dat ze nu ineens om zijn hulp kwam vragen.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 18:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag 21 oktober

    Merrin


    Hij had zich in de kussens naast Adam genesteld en had zijn hoofd tegen de borst van Adam gelegd. Het was nog beter dan toen hij het zich voorgesteld had. Adam zijn vertelstem was rustig en was heerlijk om naar te luisteren. Daarnaast lag hij zo lekker tegen Adam aan, dat hij zich helemaal warm voelde worden van binnen. Toen Adam even stopte met lezen, moedigde Merrin hem aan verder te lezen. Hij liet Adam zo ver lezen dat ze de eerste twee hoofdstukken uit hadden, de hoofdstukken waren niet zo lekker.
          Merrin pakte het boek over van Adam en keek met een grijns naar hem. "Dank je. Je bent de beste." Hij drukte een kus op zijn lippen en sprong toen overeind. Vanuit de hoek haalde hij een doosje tevoorschijn en hij legde het voor Adam zijn voeten neer. Uit het doosje plukte hij een bakje aardbeien en hield die aan Adam voor. "Wil je wat? Ik heb ze gejat uit de keukens," zei hij met een grijns. Hij had ook wat andere dingen gejat, zoals een pakje koekjes, slagroom en een pak yoghurt. Hij had eerst een bak ijs willen jatten, maar was bang dat dat was gaan smelten in zijn kamer. Uiteindelijk bleek dat laatste misschien nu ook niet zo'n goed idee, maar hij maalde daar niet om.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 20:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Maandag 17 oktober

    Onyx


    Onyx drukte het filmpje op zijn iNet op pauze en keek naar de deur. Eigenlijk klopte hier nooit iemand aan zonder ook wat te zeggen.
          ‘Adam is er niet,’ riep hij. Jester deed altijd na het kloppen wel de deur open, Merrin liet ook wel van zich horen en verder kwam hier amper iemand.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdag 21 oktober

    Adam
    ———

    ‘Toe maar,’ grinnikte Adam en hij gaf hem een kus op zijn neus. ‘Het was niet de bedoeling dat je in een crimineeltje ging veranderen hè?’ Hij pakte het doosje aardbeien aan en stopte er eentje in zijn mond. Ze waren heerlijk zoet. Er waren weinig dingen die hij lekkerder vond dan aardbeien en hij hield er ook een voor Merrins mond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maandag 17 oktober

    Vienna



    Ze deed rustig de deur open en keek om het hoekje. Onyx zat op zijn bed en leek best oke in zijn doen. Dat liet haar zenuwen alweer iets zakken. Als hij in een goede bui was, dan was dit vast makkelijker om te doen. "Ik kwam niet voor Adam, ik kwam voor jou." Een kleine blos kwam toch op haar wangen, aangezien ze het zo spannend vond. Vienna sloot de deur achter haar en liep naar het bed van Adam waar ze op ging zitten. Ze haalde diep adem, niet wetende waar ze moest beginnen. "Ik hoopte dat je me ergens mee zou willen helpen," begon ze zachtjes. Vienna keek naar haar vingers en friemelde er nerveus mee. "Ik weet dat ik het eigenlijk niet van je mag vragen, maar ik weet niet naar wie ik anders kon gaan." Ze keek even op van haar vingers en keek toen Onyx recht aan. Vienna glimlachte even kort naar hem.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 20:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag 21 oktober

    Merrin


    Hij grijnsde schaapachtig. Hij at de aardbei op vanaf Adam zijn hand en glimlachte tevreden. De aardbeien waren heerlijk, echt de moeite waard geweest om voor naar de keuken te gaan. Ze kletsen even iets en genoten van de snacks die Merrin had meegenomen. Na een uurtje kwam Merrin nerveus overeind. Hij had het idee doodeng gevonden toen hij het op internet was tegengekomen. Maar juist daarom ging hij het nu proberen. Hij hield zich voor dat een 'nee' ook goed was. Hij lachte even in zichzelf. "Ik heb nog een ideetje. Wat misschien nog wel vreemder is dan het verzoek van net. Maar ik heb het idee van het internet." Zo, had hij zichzelf meteen een stukje ingedamd. Merrin verdween weer en kwam terug met een tasje met daarin een aantal potjes vingerverf.
          "Het idee is om elkaar te verven," zei hij met een blos op zijn wangen. Hij keek Adam even verlegen aan. "Ik dacht - na alles wat je meegemaakt heb met, nou ja je-weet-wel. Misschien kan dit je een beetje helpen om te wennen dat ik aan je zit, zonder dat ik echt iets van je wil of zo. E-e-en andersom ook natuurlijk." Nu was de blos op zijn wangen wel groter gegroeid.


    It's never gonna happen, Guys.

    Maandag 17 oktober

    Onyx


    Onyx grinnikte. 'Je wilt iemand dood hebben?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maandag 17 oktober

    Vienna



    Ze lachte zachtjes, wat de spanning meteen liet varen. "Nee," zei ze, terwijl ze haar hoofd schudde. "Maar als ik dat ooit nog nodig heb, dan weet ik je te vinden," zei ze grijnzend. Iemand dood willen was erger wat zij wilde doen, dus het viel vast mee. "Ik wil inbreken in het kantoor van mijn mentor. Hij zei laatst iets tegen me; dat hij over alle weggestuurde leerlingen ging en de afgestudeerden. En nu door dat hele gedoe met Zebediah en Romeo. Ik dacht.. Of misschien hoopte dat we misschien wel bij hem informatie kunnen vinden over hem. Misschien houdt hij wel iets achter over Zeb, misschien weet hij wel waar hij is. Romeo liet overkomen alsof Maxwell deel uitmaakte van zijn team, ik moet weten of ik hem nog kan vertrouwen. Of dat hij inderdaad bij hen hoort en misschien wel informatie heeft die ons kan helpen." Ze zuchtte, nog altijd niet zeker van haar plan. "Maar de kast is afgesloten met een slot. En zodra ik die openbreek, ben ik er gewoon van overtuigd dat Maxwell weet dat ik diegene ben geweest die in de kast is geweest. En dan kan ik het wel schudden."
          Ze glimlachte kleintjes. Ze moest Onyx overtuigen haar te helpen. Al moest ze eerst weten of hij dat überhaupt wel kon. "Ik moet meer weten over Romeo of Zeb. Ik slaap er slecht door, dit hele gedoe. Eerst ging die klootzaak Fayr bedreigen en daarna blijkt dat dit allemaal mijn schuld is. Ik moet weten wat Romeo van me wil." Ze keek fel op in de richting van Onyx. "Dus mijn vraag is eigenlijk, weet jij hoe ik die kast open kan krijgen, zonder dat het lijkt alsof iemand erin is geweest?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag 21 oktober

    Adam
    ———

    Elkaar beschilderen… Iets als dat was geen moment in hem opgekomen. Hij vond het spannend – spannend maar leuk. Hij kwam overeind. ‘Wat ben je toch een lieverd,’ zei hij met een warme glimlach. ‘En wat heb je een gave ideeën. Geen wonder dat ik geen date durf te verzinnen.’
          Hij pakte de potjes aan die Merrin uit het kastje haalde en zette ze op het tafeltje neer. Daarna gaf hij zijn vriendje eerst een dikke knuffel.
          ‘Alles wat jij verzint is leuk,’ zei hij en hij keek in zijn knalblauwe ogen. ‘Ik vind je zo leuk, lieve Mer.’ Hij gaf hem kleine kusjes tegen zijn lippen. ‘En ik ben zo graag bij je.’


    Every villain is a hero in his own mind.