• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •[Onbekend] • [onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 18:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Zaterdag 15 oktober

    Onyx


    Het was de eerste aanraking in weken en er schoten schokjes door zijn vingers die hem er even van overtuigden dat hij straks twéé verlamde handen had. Hoewel hij braaf had geknikt op Jesters voorstel, was hij zo in de ban van de tintelingen dat hij niet reageerde toen ze bij drie waren en Jester aan zijn arm trok – al hield Onyx wel zijn hand stevig vast. Zijn wangen werden warm. ‘Sorry – ik was even… afgeleid.’ Hij duwde het gekke gevoel weg. ‘Ik zal nu opletten, beloofd.’
          Dit keer telde Onyx zelf tot drie, waarbij hij uiteindelijk alleen zijn verlamde hand vervloekte omdat hij zich daarmee wilde afzetten. Hij trok zijn hand los. ‘Trek aan deze arm,’ zei hij – wat hij nog best een heldere ingeving van zichzelf vond. ‘Dan kan ik met de ander afzetten.’
          Bij de derde poging lukte het eindelijk en hij sloeg maar voor het gemak een arm om Jester heen. Wat was hij toch klein. Op Nish leunen was een stuk praktischer geweest. ‘Heb ik je wakker gemaakt met mijn grandioze entree? Want dat was nou ook weer niet de bedoeling.’

    [ bericht aangepast op 1 sep 2020 - 0:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdag 15 oktober


    Jester Madcap



          Goede goden, Onyx was nog zwaarder dan hij zich herinnerde. Zijn evenwicht bewaren met een zwalkende Onyx leundend op zijn schouder bewees ook een hele uitdaging en Jester liet de randen van zijn vest maar los om zowel Onyx aan de ene kant en de muur aan de andere vast te kunnen pakken. 'Ik was nog wakker,' wuifde hij Onyx' opmerking weg. 'Geen zorgen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zaterdag 15 oktober

    Onyx


    ‘Slaap je nog steeds slecht door nachtmerries?’ vroeg Onyx zich af. Hij wilde de leuning van de trap grijpen, maar de enige nuttige hand rustte op Jesters schouder en dus concentreerde hij zich maar op zijn stappen. Praten en lopen was misschien ook niet zo handig. Hij was echter bang dat dit gesprek over een minuut over was en hij wilde niet dat Jester zo vlug wegging.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2020 - 0:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dinsdag 18 oktober


    Jester Madcap



    De zachte stem van Fox sneed door hem heen en al zijn nervositeit vergat acuut dat het bestond. 'Wat? Nee-' Geschrokken draaide Jester zich naar zijn vriend en het stemmetje in zijn hoofd berispte hem in alle talen die het kende dat hij niet gewoon antwoord had gegeven op Fox' vraag. De jongen had zijn blik neergeslagen en tuurde naar de grond, zijn schouders gespannen.
          Het ging vanzelf, zonder dat hij er echt bij nadacht. Jester legde zijn hand zachtjes onder Fox kin en liet de jongen naar hem opkijken. 'Een vos,' zei hij zachtjes en zijn hart kneep even samen bij het zien van Fox' blik. 'Mijn lievelingsdier is een vos, Fox.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zaterdag 15 oktober


    Jester Madcap



          Hij zou zijn schouders opgehaald hebben als daar geen drie ton op rustte. 'Soms. Het gaat beter, de laatste week. Maar vandaag waren er gewoon... teveel dingen die door mijn hoofd speelden, weetjewel. Ik wilde Fox niet wakker maken, dus ik was op de gang gaan zitten.' Hij keek Onyx met een schuin oog aan. 'Waar kom jij eigenlijk zo laat nog vandaan?' vroeg hij, quasi berispend.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dinsdag 18 oktober


    Fox


    Het leek wel of er een vulkaan uitbarstte, zo veel hitte golfde er opeens door hem heen toen Jester zijn gezicht optilde. Hij wenste dat die hand zich bewoog, zijn gezicht streelde. Hij hield zijn adem even in toen Jester hem aankeek. Langzaam drong zijn antwoord tot hem door en er viel een last van zijn schouders. Direct kwam er een grote glimlach op zijn gezicht.
          ‘Een vos! Slim, speels en mooi. Net als ik! Het is ook een van mijn lievelingsdieren. Al kon je dat vast wel bedenken, gezien mij naam.’ Hij grijnsde breed. ‘Zie je, geef me voortaan maar gewoon antwoord. Dat scheelt hartverzakkingen.’ Hij haakte zijn arm door die van Jester en maakte een vrolijk huppeltje. Stiekem liet zijn keuze toch iets in zijn buik opfladderen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdag 15 oktober

    Onyx


    Het ging iets beter. Dat was in elk geval beter dan dat het slechter ging of dat het hetzelfde ging. Hij vond het vervelend dat hij niet wist welke dingen er dan in Jesters hoofd omgingen, dat was juist zo vanzelfsprekend geweest en nu had hij geen flauw idee wat er in hem omging.
          ‘Ik heb gekaart. Met mensen. Maar ik was de nieuwe dus ze voerden me een soort van dronken.’ Hij grijnsde. ‘Maar ik heb alsnog niet verloren.’

    [ bericht aangepast op 1 sep 2020 - 0:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dinsdag 18 oktober


    Jester Madcap



    En net zo snel als het gekomen was, verdween de donkere sfeer weer. Jester liet zich gewillig meetrekken en lachte toen zelf ook. 'Ja, dat blijkt maar weer. Maar ik moet zeggen dat ik echt noooit gedacht had dat jij ook van vossen houdt.' Hij grijnsde, weer ontspannen. 'Wat was het eerste dier ooit waar je in veranderd bent?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zaterdag 15 oktober


    Jester Madcap



          'Gekaart?' Jester bleef even verbluft op de trap staan en schudde toen zijn hoofd. 'Nee, je hebt alle dronken shenannigans natuurlijk voor hier bewaard,' plaagde hij. 'Was het leuk?'
          Onyx had met andere mensen afgesproken om een avondje te gaan kaarten? De wonderen waren de wereld nog niet uit. Stiekem was Jester bloednieuwsgierig naar wie dat dan geweest waren, maar hij hield zich voor dat het zijn zaken niet waren en hij vroeg er ook niet naar.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dinsdag 18 oktober


    Fox


    'Tijdens mijn gave lessen in een lekkere, slijmerige naaktslak,' grinnikte hij. 'Bewust dan. Maar de allereerste keer was in een varken, denk ik. Dat deed ik onbewust, als ik me schaamde. En dat deed ik nogal een hoop,' lachte hij. 'Want ik was nogal een kluns. En het duurde bijna een jaar voordat ik leerde hoe ik mijn kléren moest meeveranderen, dus tot die tijd stond ik wel een paar keer per dag in m'n nakie in de aula. Lachen joh.' Hij rolde met zijn ogen, maar grijnsde niettemin. Nu schaamde hij zich er allang niet meer voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdag 15 oktober

    Onyx


    ‘Ja – eigenlijk wel.’ Hij dacht even aan hoe nerveus hij was geweest en hoe Nish hem gesteund had en glimlachte. ‘De winnaar mocht de gave van de verliezer een keer gebruiken. Het was echt best leuk.’ Hij keek Jester aan. ‘Ik ben zowaar vrienden aan het maken. Ben je niet trots op me?’ Hij grijnsde scheef.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dinsdag 18 oktober


    Jester Madcap



          Daar moest hij toch wel een beetje om lachen. 'Awhh,' zei hij en legde even meelevend zijn hoofd op Fox' schouder. Maar zijn vriend klonk alsof het hem niets kon schelen (waar Jester in alle eerlijkheid wel een beetje ontzag voor had) en er speelde een grijns om zijn lippen. 'Volgens mij begon iedereen als een kluns hier op school. Yrla liep constant overal tegenaan, Fersephone liet om de haverklap dingen ontploffen, ik liet mensen dingen doen zonder dat ik het wist...' hij schudde lachend zijn hoofd. 'Iedereen doet gewoon heel erg zijn best om te ontkennen dat ze ooit net zo stuntelden als de rest.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dinsdag 18 oktober


    Fox


    ‘Maar bij mij duurde het wel erg lang,’ grinnikte hij. ‘Een jaar ofzo. Yrla was al na twee maanden ingeburgerd – inclusief de exclusieve feestjes. Ik heb nog nooit zo’n spetterende ontmoeting gehad.’ Hij grinnikte om de herinnering. ‘Al was het vast maar stoerdoenerij.’
          Hij kon geen andere bedenken waarom iemand een glas drinken over hem heen zou willen gooien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdag 15 oktober


    Jester Madcap



    De glimlach ontging hem niet. Zoveel hadden Onyx en hij elkaar niet gesproken de afgelopen weken, maar dit was een van de eerste keren dat hij Onyx weer echt zag lachen. Vrolijk, gewoon. Misschien kwam dat door de drank, maar hij klonk alsof hij echt een leuke avond had gehad. En na alle shit... mocht dat ook wel. Hij was inderdaad veranderd. De oude Onyx zou heus niet zomaar met nieuwe mensen gaan zitten kaarten en al helemaal niet als die hem dronken voerden en hij hen daarna zelfs een gunst schuldig zou kunnen zijn.
          En toch had hij het nu wel gedaan en hij leek... blij. Gelukkig.
          Een paar extra lagen gewicht vielen weer van zijn schouders, die er al waren geweest sinds het moment dat Onyx er bijna niet meer geweest was.
          'Supertrots,' zei hij. 'Als een trotse moederkip.' Jester gaf Onyx een miniem zetje met zijn heup (want hé, als Onyx viel, dan viel Jester ook dus als hij niet oppastte dan duvelden ze allebei van de trap) en grijnsde naar hem terug.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dinsdag 18 oktober


    Jester Madcap



          Jester trok grijnzend een wenkbrauw op. 'Exclusieve feestjes? Toemaar.'

    [ bericht aangepast op 1 sep 2020 - 1:29 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.