• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •[Onbekend] • [onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 18:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Maandag 17 oktober

    Onyx


    ‘Nou ja, je kan die krullenbol een kamer hiernaast vragen of hij door het sleutelgat kruipt. Of je kan Jes vragen om het slot gewoon ópen te praten. Met een beetje geluk krijgt hij de blaadjes waar Zebediah of Romeo’s naam op staat ook nog zo ver om er vanzelf uit te komen. Ik kan niet zo veel, behalve Maxwell zelf in slaap spelen. Maar hé – ik voel me vereerd dat je denkt dat ik nuttig kan zijn.’ Hij leunde wat naar achteren. ‘Ik ken wel iemand die twee mensen ongezien naar binnen kan krijgen.’ Hij dacht even aan Nish. ‘Die ik er ook wel voor aanzie om een slot open te krijgen, overigens. Maar Jes’ gave is waarschijnlijk handiger. Al weet zijn mentor wel dat hij sloten open kan praten,’ analyseerde hij verder. ‘Dus wat er dan ook in zit, moeten we wel weer terugleggen.’ Hij grijnsde even naar haar. ‘Maar hé, goed je in bad ass chick te zien veranderen man.’

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 21:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdag 21 oktober

    Merrin


    Durfde Adam geen date te verzinnen? Hij nam Adam zijn gezicht in zijn handen. "Onzin, ik vind alles leuk wat je samen met me doet. En anders; internet is your best friend," zei hij grijnzend. Het was niet dat hij alles uit zijn hoofd verzonnen had. En het maakte hem ook niet uit als Adam dat niet zou doen, alleen tijd doorbrengen was al genoeg. "Ik hou ook van jou, lekkerding." Hij gaf Adam nog een kus op zijn lippen en tekende daarbij cirkels op zijn rug. Op het moment dat hij Adam losliet, kriebelde hij langs de zoom van Adam zijn shirt. "Mag ik?" vroeg hij met een blos op zijn wangen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze kreeg een kleine blos op haar wangen van zijn compliment, maar grinnikte ook zachtjes. "Dank je." Ze dacht even na over zijn woorden. "Kan Jes sloten open praten? Ik wist helemaal niet dat hij dat kon," zei ze verbaasd. Dat Onyx iemand in slaap kon spelen, wist ze ook niet bedacht ze zich. Ze had verwacht dat ze de rest van de Panthers wel aardig kende, maar dit was nieuw.
          Ze dacht even na over het voorstel van Onyx. Fox naar binnen helpen, zou geen nut hebben, dan zat Fox alleen maar zelf in de kast opgesloten. En als ze geweten had dat Jester gewoon sloten kon open praten, was ze wel direct naar hem gegaan. Alhoewel... Nee, Jester was gewoon niet de persoon voor deze klus. Het voelde om een of andere reden niet goed. "Sowieso was ik van plan de documenten gewoon weer terug te leggen, misschien er gewoon foto's van te maken met mijn iNet. Al weet ik niet hoe gevaarlijk dat is," zei ze aarzelend. Ze keek even op naar Onyx. Ze wist niet helemaal of hij wel de goede persoon was om dit te vragen. "Weet je zeker dat we Jester moeten betrekken in dit? Ik bedoel - sinds het begin van de zuivering is hij zo veranderd. Ik weet niet eens of hij zoiets nog wel wil doen." Ze twijfelde, terwijl de woorden van Yrla door haar hoofd spookten. Het was misschien niet helemaal eerlijk tegenover Jester, maar ze wilde het zeker weten voor ze Jester ging vragen. Ze wilde dat zo weinig mogelijk mensen er vanaf wisten, dat was beter. En ze vond Onyx meer een persoon om haar te helpen, misschien voelde ze zich stiekem veiliger in zijn buurt. En dat was een vreemd besef.
          Alhoewel... De oude Jester was een clown, niet echt een persoon om zich veilig bij te voelen. De nieuwe mocht dan wel de leider van de Panthers zijn, maar ze kende hem niet zo goed. Ze had alleen zijn verdriet gezien van de laatste tijd en ook dat zag ze sporadisch door het feit dat ze de vage trekken op zijn gezicht kon lezen en die keer er geconfronteerd mee werd met Damon. Ze wist niet of hij het wel aan kon, maar ze moest ook eerlijk toegeven dat ze niet zo goed wist waar hij stond. Ze had de oude Jester er niet helemaal mee vertrouwd, maar deze nieuwe was ook maar de vraag. Ze had echter maar een bron wat betreft Jester en dat was Yrla. En Yrla keek vooral ook vanuit zijn standpunt. Dus of ze er nu echt over kon oordelen?
          Yrla had laatst zijn hart bij haar gelucht. De jongen had het prettig gevonden dat hij weer vrienden was met Jester, maar hij sprak erover dat Jester zo veranderd was dat het niet meer voelde zoals vroeger. Vienna had gewoon naar hem geluisterd en haar medeleven naar hem getoond. Maar een van zijn uitspraken spookte nu door zijn hoofd. Hij is zo bezig met die zuivering, dat hij wel bijna bang lijkt om te niezen in de klas. Yrla had het over het feit gehad dat hij het mist om met Jester grappen uit te halen en des noods samen straf te krijgen. Dat was wonderbaarlijk de afgelopen maanden niet meer gebeurd. En daarom was ze misschien ook naar Onyx gegaan. Ze was ervan uit gegaan dat hij het zonder mokken zou doen en er ook voor zou zorgen dat ze er weer heelhuids uit zou komen. Waarom ze daar zo heilig van overtuigd was geweest, begreep ze zelf ook niet echt goed.
          "Sorry," zei ze beschaamd. Ze had dat niet van Onyx moeten vragen. Ze had niet eens over Jester moeten beginnen. Vienna trok haar benen op en sloeg haar armen om haar knieën heen. Misschien kon ze het ook maar beter laten rusten.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 22:13 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Maandag 17 oktober

    Onyx


    ‘Verandering is toch niet slecht? Als de zuivering er niet was geweest, had je hier nooit gestaan. We zijn allemaal veranderd.’ Hij draaide zijn iNet rond met zijn vingers. Iets wat hij wel vaker deed om de motoriek aan die kant een beetje te stimuleren. ‘Jes is net zo gebrand op informatie als jij. Die werkt hier echt wel aan mee. We zijn al weken bezig om inzicht te krijgen in wat Zebediah en zijn bende mongolen aan het uitvreten is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maandag 17 oktober

    Vienna



    "Dat bedoelde ik ook niet!" zei ze haastig, bang dat ze hem beledigd had. Ergens had hij een punt, als de zuivering er niet was geweest, was ze nooit op Onyx afgestapt. "Je hebt gelijk. Hij heeft laatst ook zo goed geholpen met Romeo. Ik denk dat ik me gewoon een beetje teveel liet meeslepen door iets wat Yr zei." Ze bloosde lichtjes. Ze had het vervelend gevonden voor Yrla. Misschien dat ze daarom zo getwijfeld had om naar Jester hiermee te stappen.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2020 - 7:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag 21 oktober

    Adam
    ———

    Het voelde ontzettend lang geleden, dat ze elkaar hadden uitgekleed of elkaar naakt of bijna naakt hadden gezien. Hij knikte verlegen en voelde dat hij een kleur kreeg. Hij verlangde naar Merrins strelingen, met of zonder verf. Hij keek naar Merrins gezicht terwijl die zijn shirt omhoog schoof en voorzichtig over zijn hoofd aantrok. Voordat zijn vriendje verder kon gaan, pakte hij de zoom van zijn shirt en trok hij die ook uit. Het kledingstuk viel met een plof op de grond en Adam plaatste zijn handen tegen Merrins bovenlichaam en liet ze omhoog en omlaag glijden. In stilte bewonderde hij het lichaam waar hij al zo vaak over gedroomd had, maar wat de werkelijkheid nooit echt helemaal eer aan deed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maandag 17 oktober

    Onyx


    Onyx snoof. ‘Trash over je voormalige bestie praten is echt een geweldige manier om hem terug te krijgen.’ Hij draaide zijn iNet nogmaals rond. ‘Niet dat ik nou een formidabele leraar ben.’ Hij grinnikte vreugdeloos. ‘Wanneer wil je gaan? Vanavond? Misschien dat ik hem zo ver kan krijgen dat hij met Jes en jou alleen gaat, maar dat kan ik niet beloven.’
          Hij begreep dat Vienna er zelf bij wilde zijn, maar Jester leek hem belangrijker. Die kreeg de deur sneller open én het zoeken naar de juiste documenten zou een stuk makkelijker worden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dinsdag 18 oktober


    Fox


    Vandaag ondernamen ze poging drie voor het vinden van de boomhut. Fox had hen naar de plaats gevlogen waar hij Jester de vorige keer ongeveer had gevonden. Dat was de eerste twee keer waarschijnlijk ook handiger geweest, maar stiekem vond hij het gewoon leuk om samen met Jester door het bos te banjeren. Hoewel zowel Adam, Vienna als Merrin toch altijd wel op hun hoede waren als ze met hem meegingen, schrok Jester nooit ergens van. Toch was de tocht iets minder ontspannen dan de vorige keer – vooral doordat Fox zich bewuster was van zichzelf. De afgelopen week had hij erg hard zijn best gedaan om te ontkennen dat hij meer voor Jester voelde dan een gewone vriendschap, maar de moeite die het kostte om nu níét zijn hand vast te pakken was immens en om daar zo min mogelijk bij stil te staan, kletste hij maar een eind weg over zijn gave en welke dieren hem goed afgingen en dat hij nog altijd bezig was om naar een panda te veranderen omdat dat Adams lievelingsdier was. ‘En wat is jouw lievelingsdier?’ vroeg hij nieuwsgierig. ‘Dan ga ik daar natuurlijk ook op oefenen!’

    [ bericht aangepast op 31 aug 2020 - 23:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdag 15 oktober


    Jester Madcap



    Fox en Azumi sliepen al. Volgens zijn iNet was het ondertussen net na twaalven en Jester zat in de gang op de grond met een notitieblok voor zijn neus. Gisteren waren ze weer wezen zoeken en het was per ongeluk nogal laat geworden. De boomhut hadden ze nog altijd niet gevonden, maar heel erg was dat niet. Een hele avond met Fox kletsen was iedere keer weer leuker. Soms waren de gesprekken superserieus, over Onyx en Kris en soms zelfs Zebediah. Romeo. De Zuivering. En soms hadden ze urenlange discussies over de kleinste details in Pirates of the Carribean, liepen ze arm in arm Disneyliedjes te blèren en lagen ze in een deuk om niks. Het was fijn om bij Fox te zijn.
          Vanavond hadden ze Frozen 2 gekeken en tijdens de laatste liedjes had Fox zelfs nog zitten gapen. De avonden ervoor waren ook niet bepaald vroeg geweest en Jester had maar onschuldig voorgesteld dat vroeg slapen op zaterdag af en toe ook gewoon een goed idee was. Fox sliep haast meteen, maar zelf was hij klaar wakker gebleven. Uiteindelijk was hij de gang op geslopen, om zijn twee kamergenootjes niet wakker hoeven te maken.
          Hij was het symbool op de muur van de boomhut aan het tekenen, opnieuw en opnieuw. Soms groot, soms klein, soms met namen en ook zonder. Hoe meer hij ermee bezig was, hoe meer hij ervan overtuigd was dat het belangrijk was en het zich verder vasthaakte in zijn brein.
          Clive en Noah. Wie waren dat? Wat betekende dat symbool? En waarom had Jester het gevonden?
          Beneden klonk er zwak een doffe plof en in de verte riep iemand dat alles oké was.
          Jester trok een wenkbrauw op en trok de muziek uit zijn oren, maar daarna bleef het stil. Hij legde zijn notitieblok opzij. Was dat Yrla ofzo, die nog laat naar binnen kwam zwalken na een of ander feest? Zelfs die jongen was met een beetje vastberadenheid dronken te krijgen en de deur liet verder niemand anders binnen dan een Panther of Fox. Hij trok het vest iets steviger om zijn blote schouders en liep voorzichtig de trap af.
          Het was Yrla niet.
          'Onyx?' Jester keek verward naar de open deur, de jongen op de grond en weer terug naar de open deur. 'Waarom lig je op de grond?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dinsdag 18 oktober


    Jester Madcap



    Zíjn lievelingsdier? Jester begon te lachen en schudde zijn hoofd. 'Nuh-huh. Zeg ik niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maandag 17 oktober

    Onyx


    Waarom lag hij op de grond? Geen idee. Hij slaagde erin om in elk geval te gaan zitten. ‘Soms is het een hele zoektocht naar een knuffel. Dus dan maar de grond.’ Hij grinnikte en zwaaide naar Jester. Mooie, lieve Jester. Hij kon zich niet herinneren dat of hij het net koud had gehad, maar hij kreeg het nu in elk geval warm en glimlachte een beetje schaapachtig. ‘Zoiets heb jij ooit gezegd. Over de grond knuffelen.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Als je me nou ook nog eens overeind helpt dan vind ik je echt kneiterlief.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dinsdag 18 oktober


    Fox


    'Wat? Waarom niet?' Hij gaf zijn vriend een zachte por tussen zijn ribben. 'Ik vertel jou altijd al mijn geheimen!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dinsdag 18 oktober


    Jester Madcap



          'Gewoon niet,' hield hij vol, maar het klonk al een heel stuk minder zelfverzekerd. Jester zocht in zijn hoofd ondertussen een hele rij andere dieren af die zouden kunnen kwalificeren als zijn lievelingsdier, maar hij bleef toch iedere keer weer bij dezelfde uitkomen en de puntjes van zijn oren werden een beetje rood. Ook alléén maar omdat hij er nu een ding van gemaakt had, jemig. Hij prikte Fox terug en knipoogde.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dinsdag 18 oktober


    Fox


    'Oh, wat ben jij flauw! Of...' Hij viel even stil. 'Een beer?' vroeg hij zacht en hij voelde een steek in zijn buik.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zaterdag 15 oktober


    Jester Madcap



    Onyx' stem klonk trager dan gewoonlijk, zijn woorden net een tikje slepend. Maar zelfs een blinde kon zien (of zelfs voelen aan de trillingen van de grond ofzo) aan de manier waarop de jongen zich overeind hees tegen de muur, dat Onyx zo dronken was als een kanarie. Jester schudde zijn hoofd en stapte van de laatste traptrede af de koude hal in.
          'Iedereen loopt altijd zo ondankbaar over de grond heen, soms heeft die inderdaad ook gewoon een knuffel nodig,' knikte hij. 'Dan is het aan ons stelletje attente mensen om daaraan te voldoen. Dat waren wijze woorden van me, dus logisch dat je ze opvolgt.' Jester pakte Onyx' goede hand beet en wachtte bewust tot hij echt de jongen zijn aandacht had (want hem overeind krijgen met alleen zijn schriele achtenvijftig kilo werd hem dus echt niet en dat wisten ze allebei). 'Op drie, oké?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.