• Hi there,

    Ik wil alweer eens een poging gaan wagen. Ik bijt al mijn hele leven nagels met korte tussenpozes gestopt. heerlijk om lang gelakte nagels te hebben, althans niet te lang want ik werk met baby's. Maar om een een of andere reden lukt het mij niet te stoppen.

    Mijn voormalige therapeut zei dat dit kwam omdat ik niet goed in mijn vel zat, maar dat zit ik inmiddels wel. Het is een geheel onbewust iets. niet als ik nerveus ben of een aanwijsbaar iets. Een balletje, pleister, anti bijt en nagellak heb ik allemaal al geprobeerd maar ik vind het geen zicht.

    Wie heeft er een gouden tip of hulpmiddel zodat ik hiermee kan stoppen?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Professioneel nagelbijter hier!

    Ik baalde er ook van, dus ik heb er bij een vriendin van die nepnagels op laten zetten. Omdat ik niet van super lange nagels houd, heeft ze de nagels heel kort gevijld tot een natuurlijke lengte. Daarna heeft ze de nagels uiteraard ook gelakt en op twee nagels nailart gezet. Geloof me, die nagel van plastic bijt je er echt niet af.

    Normaal ben ik niet van de nepnagels, maar nu valt het bijna niet op en kan ik het patroon doorbreken, tot ik de nepnagels niet meer nodig heb. Wellicht is dit ook de oplossing voor jou?

    [ bericht aangepast op 25 sep 2020 - 10:03 ]


    everything, in time

    Meraki schreef:
    Professioneel nagelbijter hier!

    Ik baalde er ook van, dus ik heb er bij een vriendin van die nepnagels op laten zetten. Omdat ik niet van super lange nagels houd, heeft ze de nagels heel kort gevijld tot een natuurlijke lengte. Daarna heeft ze de nagels uiteraard ook gelakt en op twee nagels nailart gezet. Geloof me, die nagel van plastic bijt je er echt niet af.

    Normaal ben ik niet van de nepnagels, maar nu valt het bijna niet op en kan ik het patroon doorbreken, tot ik de nepnagels niet meer nodig heb. Wellicht is dit ook de oplossing voor jou?


    Dankjewel voor je reactie en tip. Ik heb zo rond carnaval dit wel eens geprobeerd maar ik vind dit niet verantwoordelijk gezien ik met baby's werk.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Dankjewel voor je reactie en tip. Ik heb zo rond carnaval dit wel eens geprobeerd maar ik vind dit niet verantwoordelijk gezien ik met baby's werk.


    Met echt van die superlange nagels begrijp ik dat. Maar ze kunnen ze echt heel kort veilen, zodat ze niet langer zijn dan een "standaard nagel". Dat vinden ze niet leuk om te doen, want hé, zij willen je juist van die lange nagels geven. Als je gewoon uitlegt dat je dit doet omdat je wil stoppen met nagelbijten en je met baby's werkt, dan vinden ze dat echt geen probleem.


    everything, in time

    Meraki schreef:
    (...)

    Met echt van die superlange nagels begrijp ik dat. Maar ze kunnen ze echt heel kort veilen, zodat ze niet langer zijn dan een "standaard nagel". Dat vinden ze niet leuk om te doen, want hé, zij willen je juist van die lange nagels geven. Als je gewoon uitlegt dat je dit doet omdat je wil stoppen met nagelbijten en je met baby's werkt, dan vinden ze dat echt geen probleem.


    Ik heb nu een tijdelijke oplossing bedacht en het lukt tot nu toe redelijk. Simpel weg iedereen thuis gezegd dat ik stop met bijten en ze spreken mij er op aan. Als beloning heb ik nog niets maar dat bedenk ik nog


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Smeer peper op je nagels of iets bitters.

    Mij kijk wel uit dat je vingers niet in je ogen komt met hete pepers, want dat gaat branden in je ogen.

    Kijk verder of je niet stress meemaakt vaak kan stress een oorzaak zijn om weer nagel te bijten.

    Ben zelf een ex-nagelbijter. Bijt zelden tot nauwelijks mijn nagels. Nog een andere optie is fake nagels dragen, wel hele dikke dat onmogelijk is om ze kapot te bijten.

    filosofie schreef:
    Smeer peper op je nagels of iets bitters.

    Mij kijk wel uit dat je vingers niet in je ogen komt met hete pepers, want dat gaat branden in je ogen.

    Kijk verder of je niet stress meemaakt vaak kan stress een oorzaak zijn om weer nagel te bijten.

    Ben zelf een ex-nagelbijter. Bijt zelden tot nauwelijks mijn nagels. Nog een andere optie is fake nagels dragen, wel hele dikke dat onmogelijk is om ze kapot te bijten.


    Peper 0_0 die hoor ik voor het eerst ;)
    Ik weet inmiddels dat het niet de stress is, dit dacht ik voorheen maar na een paar jaar therapie en echt heel goed in mijn vel zitten blijf ik toch onbewust bijten.

    Voor nu werkt het nogsteeds. Veel stress en emoties gehad dit weekend maar toch gelukt. Omdat ik mijn moeder beloofd heb voel ik mij ook echt schuldig als ik toch wil beginnen. Eerste witte randjes zijn aan het komen ds binnen kort eens nagellakken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mij helpt het om mijn nagels kort te houden. Inmiddels bijt ik alleen nog op mijn nagelriemen, wat ook nogal een irritante gewoonte is. Wat bij mij daarvoor helpt is mijn nagelriemen vet houden. En voor ogen te houden hoe ik wil dat het eruit ziet: netjes, zonder rode plekken en zonder wondjes.

    Succes!


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?