• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 jan 2021 - 22:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jesters blik gleed over Onyx' gezicht en hij knikte zachtjes. 'Ja,' zei hij, toen zijn vriend stilviel. 'Buiten de feestzaal, nadat we Maaya hierzo hadden gedumpt en ik je toen met een glas whiskey zag staan, dat geen goed idee vond en na aansporing van Nish het ook nog op m'n to-do lijstje had staan om je te vertellen dat ik stiekem nog steeds smoorverliefd op je was—maar dat nog niet gezegd had omdat ik dacht dat jóuw gevoelens veranderd waren en dat jij het niet gezegd had om dat jij dacht dat míjn gevoelens veranderd waren—en dat heb ik toen gedaan. Volgens mij hebben we een date vanavond, Roan, wat waren jouw plannen?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Een date?’ Hij werd overweldigd door een verwarrend warm gevoel bij de gedachte dat Jester en hij echt weer konden samen zijn. En met die gedachten kwamen er ook andere herinneringen terug – namelijk dat hij vannacht inderdaad een date had verzonnen. ‘Wacht – ik weet het weer ja. Ik geloof dat ik serieus nog wat bedacht heb ook.’ Een stuk ongemak viel tussen hen weg en hij grijnsde een beetje schaapachtig naar zijn vriend. ‘Als we al het andere vandaag gedaan krijgen. Over Roan gesproken trouwens…’ Er schoof weer een puzzelstukje op zijn plaats. ‘Ik weet wie mijn broertje is. Damon. Dat vertelde Nish me gisteren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ik vind dat de date prioriteit heeft hoor,' bromde Jester, half en half wel en niet serieus. Toen Onyx over zijn broertje begon ging hij verrast rechtop zitten. 'Damon?' herhaalde hij, terwijl hij zijn iNet opende en de foto weer opzocht. Jester kneep zijn ogen samen. 'Ja, nu je het zegt. Dat zou best kunnen.' Hij gaf zijn iNet door aan Onyx.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Eigenlijk had Jester gelijk ook. Hij verdiende een ontspannen avond en hij zou zijn best gaan doen om hem dat te geven. Hij pakte de iNet van zijn vriend aan. Nu ze gisteren blijkbaar hun gevoelens hadden uitgesproken, probeerde hij niet meer zo krampachtig afstand te bewaren en trok hij zijn arm niet weg toen die onbedoeld tegen die van Jester aan leunde. Hij bekeek de foto ook. Nog steeds vond hij het moeilijk om in die bang kijkende jongen de Rhino te zien die ervan genoot om hen hun ergste trauma’s te laten herbeleven.
          ‘Het komt nog niet helemaal binnen. Nadat ik Adam leerde kennen had ik eerder het gevoel dat het zo’n soort type was – als ik een broertje zou hebben. Niet – nou ja. Een verknipte Rhino. Die ouders van ons moeten wel sociopaten zijn geweest. Dat verklaart in elk geval waarom ze niet voor ons konden zorgen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij trok een wenkbrauw op. Oke, dat had hij niet verwacht. Merrin deed op dit moment zelfs vijandig tegen hem, terwijl hij zeker wist dat hij dit keer niets fout had gedaan. Er was hem in ieder geval een ding duidelijk. Het zat goed mis tussen Jester en Merrin. "En waarom zou ik me laten gebruiken als hun boodschappenjongetje," vroeg hij met opgetrokken wenkbrauw. "Als ze willen weten hoe het met je gaat, dan vragen ze dat zelf maar."
          Het was even stil aan Merrins kant. Het zat Yrla niet lekker. Hij had geen zin in nieuw gedoe met Merrin. "Luister, " zei hij zacht. Voor een moment wachtte hij, omdat Maxwell zijn kant uitkeek. "Ik weet niet wat Jester of Onyx je aangedaan hebben dat je zo boos bent," Dat was niet helemaal waar, hij kon raden dat het met gisteravond te maken had en dat Merrin daarachter was gekomen. "Maar weet dat ik er niets mee te maken heb. Ik kwam gewoon vragen hoe het ging, omdat ik vanmorgen even kort zag dat je boos was en omdat je de eerste lessen heb overgeslagen, terwijl je dat nooit doet. En je boyfriend er nu niet is." Dat was wel zo eerlijk. Als Adam er was geweest, had hij hier niet gezeten. Yrla zag Merrin even aarzelend zijn kant opkijken.
          "Ik ben oké. Denk ik. Voor nu." Dat klonk al heel anders. Yrla schonk hem even een glimlachje. Er was in ieder geval een ding duidelijk. Dit zou nog een staartje krijgen voor de jongens.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Ik weet het niet,' gaf Jester toe (want zowel bevestigen als ontkennen had Onyx natuurlijk niks aan). 'Maar hé, we kennen hem niet. De Rhino's zijn een verknipte afdeling, dat is zonder meer waar, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar tot in zijn hart verdorven is.' Hij gaf Onyx een klein duwtje met zijn schouder. 'Hij vindt ons waarschijnlijk ook geen toffe peren, maar eerste indrukken maken de mens niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Hij is best oké,’ gaf Onyx toe. ‘De laatste weken heb ik af en toe met hem rondgehangen – samen met Nish. Maar dat het mijn broertje is…’ Hij schudde even zijn hoofd in onbegrip. ‘Ach ja. Ik ga me er later wel druk om maken hoe de fuck ik het hem moet vertellen. Eerst maar eens de belangrijke dingen – kijken of onze theorieën om dat waarheidsserum te omzeilen werken? Na ontbijt te hebben gehaald dan...’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester gaf hem een kneepje in zijn schouder. 'Eens kijken of jij er beter in bent dan ik, om zulk nieuws te brengen.' Het was een zwak grapje, maar tragedie + tijd = humor, toch? 'Ontbijt klinkt geweldig, maar misschien eerst nog even het over Nish hebben? Pinky promise dat ik daarna niet verder ga met de vage plannen en halve ideeën en dat we gewoon gaan eten.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx wreef over zijn arm. Hij merkte dat hij niet over Nish wilde praten, dat hij zijn gedachten daar niet mee wilde vermoeien. ‘Als jij zegt dat hij niet met Zebediah samenspant dan geloof ik dat. Daar gaat het om, toch?’ mompelde hij. Dat waren de feiten. Hoe hij zich er verder onder voelde, deed er niet toe. Niet op het moment dat ze een plan moesten bedenken om hun meest gevaarlijke leraar om de tuin te leiden. Nish kwam later wel. Of niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris



    Aan het begin van de avond was er een soort verlammende angst geweest waarin de woorden van Zebediah steeds door zijn hoofd bleven spoken en hij flitsen zag van de video’s die Zebediah voor hem had afgespeeld. Na een paar uur was dat omgeslagen in een vastberaden woede. Prima, had hij gedacht. Breng hem maar hierheen.
          Eigenlijk kon hij zich niets mooiers wensen dan dat Zebediah Fox meenam naar dit paleis. Het paleis dat híj had gebouwd – waarvan hij elke zwakte kende en waarvan hij de muren kon manipuleren zoals hij het wilde. De afgelopen dagen had hij de bestaande muren al zo gemanipuleerd dat er een soort spreekbuis was ontstaan naar de kamers die het dichtst in de buurt waren – de kamers waar Zebediah de meeste tijd doorbracht en belangrijke gesprekken hield. Gesprekken die hij inmiddels kon afluisteren doordat het kristal het geluid zo stuurde dat hij het over kleine afstanden kon horen.
          De hele avond had hij geprobeerd geluiden op te vangen. Fox’ stem, vooral. Als Zebediah echt zo stom was om hem hierheen te laten komen, zou Kris gewoon door de muren heen breken tot hij bij hen was en Zebediah ter plekke doden. Aanvankelijk had hij gedacht dat Zebediah nooit zo stom zou zijn, toch was hij daaraan gaan twijfelen. Helemaal logisch nadenken leek hij niet te kunnen als het op Fox aankwam, hij nam daardoor meer risico dan hij anders zou doen. Iets wat Kris eerst als een vloek had beschouwd, nu als een zegen.
          Tot middernacht had hij gewacht – en dat was het moment waarop hij Zebediahs stem had opgevangen. Hij was terug – hij riep nogal snauwerige bevelen naar iemand en niet veel later hoorde hij hem vloeken en viel er iets kapot.
          Kris’ lippen bogen om in een tevreden grijns.
          Wat hij ook van plan was geweest met Fox – aan zijn humeur was te merken dat het finaal misgelopen was. Voor het eerst had Kris weer een paar uur echt kunnen slapen, tevreden met het mislukken van Zebediahs plannen


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



         

    'Je denkt dat je de opname niet wil luisteren, want dan moet je de confrontatie aan en je bent bang dat het pijn gaat doen. Waarom zou je je muren laten zakken als je toch alleen maar teleurstelling te wachten staat, toch? Dat Nish nooit je vriend was klinkt veel logischer dan dat mensen fouten maken en dat ze soms dingen doen die ze niet willen doen om anderen te beschermen.' Jester pakte voorzichtig Onyx' hand vast. 'Dat zijn de stomme stemmetjes in je hoofd, man. Nish zat vast tussen schip en wal; hij kon niet veel anders dan wat hij gedaan heeft. Hij wist niet wat wij weten. En hij wist ook niet dat hij naar ons kon gaan voor hulp.' Hij zocht Onyx' blik en stak zijn iNet naar hem uit, met de opname die hij net alweer had opgezocht. 'Vertrouw je me?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx vertrouwde Jester meer dan wie dan ook ter wereld, dus hij nam het apparaatje weer aan en drukte na een korte aarzeling op de play-knop. Zijn andere hand was verstrengeld met die van Jester, wat hem op de een of andere manier hielp om zich te focussen en zich niet te laten meetrekken door de stemmetjes in zijn hoofd. Onyx staarde voor zich uit toen Jesters stem de kamer vulde en een aantal vragen opsomde. Hij klonk kalm en streng. Nish klonk ook rustig terwijl hij vraag voor vraag beantwoordde.
          “‘Mijn intenties met Onyx? Ik wilde een vriend voor hem zijn, nadat ik gehoord had dat hij zelfmoord had geprobeerd te plegen. Of meer dan een vriend, misschien, aangezien ik hem al jaren leuk vind.”
          Dus dat was echt zo. Nu hij Nish’ vertrouwde stem hoorde, was dat minder moeilijk geloven dan eerder op de dag.
          Hij luisterde hoe Nish vertelde dat hij Zebediahs eerste aanbod genegeerd had – net zoals hij gisteren tegen Onyx gezegd had. Dat hij bedreigd was en daardoor cadeautjes naar Fox had gestuurd, had hij gisteren verzwegen. Nish vertelde nog wat dingen over Zebediah die Onyx inmiddels ook al wist en zei toen dat hij Romeo moest gaan zoeken omdat Zebediah anders zijn bedreiging zou hard maken.
          “Je weet best wie hij bedreigt; Onyx. Hij heeft vrij helder laten horen wat hij hem gaat laten doen met jou of met Yrla als ik niet doe wat hij zegt en omdat ik wist dat Onyx daar nooit overheen zou komen en misschien opnieuw zijn polsen zou doorsnijden, heb ik gedaan wat hij me vroeg, wetend dat hij iemand anders toch wel berichten naar Fox had laten versturen.”
          Onyx boog zijn hoofd. Betekende hij dan zo veel voor Nish dat Zebediah hem daarmee onder druk zette? Hij kon zich wel een paar manieren voorstellen waarop Zebediah hem zou willen gebruiken. Misschien wel door zijn eigen dreigement waar te maken en Jester als een vis open te rijten. Dan had hij zeker opnieuw zijn polsen doorgesneden.
          Hij voelde zich misselijk worden toen Nish letterlijk zei wat Zebediah had gezegd: dat hij Onyx opgedragen zou hebben om Jester te verkrachten. Hij dacht terug aan de roddels die een paar weken geleden de ronde waren gegaan en voelde dezelfde druk op zijn maag opkomen. Jester durfde hij niet aan te kijken
          Stel dat Nish zijn middelvinger naar Zebediah had opgestoken? Had Zebediah dan in zíjn kamer gestaan en hem dat laten doen? Hij balde zijn handen tot vuisten.
          ‘Die gore klootzak. Ik maak hem dood,’ gromde hij en hij liet zijn iNet naast zich op het matras vallen. Het ging nu over Kris en Fox, wat hem op het moment maar weinig interesseerde. Hij keek Jester aan, maar het was alsof er een donker waas door hem heen trok.
          Hem bedreigen was één ding, maar indirect had hij er juist voor willen zorgen dat hij Jes iets aandeed – alsof hij dondersgoed wist hoe kapot hun relatie was geweest en hij het geinig had gevonden om dat weer te doen – dat bracht een woede in hem naar boven die hij maar moeilijk kon intomen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Hé,' zei Jester en hij drukte vlug zijn iNet uit voor hij ook opstond, 'Scary Vibes, er is niks gebeurd,' voegde hij daar zachtjes aan toe. 'We zijn allemaal oké, vanwege Nish. Beter nog, nu weten we ervan en zijn wij aan zet.' Hij liep naar de jongen toe en legde een hand op zijn arm. 'Onyx--als Zebediah je ooit iets opdraagt om te doen, wat dan ook, dan is wat er gebeurt niet jouw schuld. Echt niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx' hand trilde toen hij die tegen Jesters wang legde. Zijn ogen prikten door een plotse hitte. 'Ik kan hem toch niet laten leven, wetend dat hij me zoiets wil laten doen. Bij - bij jou?'
    Hij was het passieve gedoe spuugzat en wilde dat die lul gewoon stierf, dan waren ze van al dit gezeik af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester hield Onyx' blik vast en legde zijn vrije hand over die van zijn vriend heen. 'Ja. Dat kan je wel, want ik ben niet de enige die je nodig heeft om ze te beschermen. Je hoeft niet tot Zebediah's niveau te zakken alleen maar vanwege wat hij me misschien (of al wel) heeft aangedaan. Ik begrijp dat je boos bent en je hebt er zelfs al het recht toe om dat te zijn, maar geef hem niet de mogelijkheid om zo makkelijk van je af te komen, oké? Hij speelt een fucking spelletje schaak met de school en met ons en heeft zijn eigen verdediging verdomd goed opgesteld.' Jester viel even stil. 'Daarnaast ben ik gewoon over het algemeen niet on board met moord, maar daar hebben we het al eens over gehad.'
          En het was Clive. Ergens heel, heel ver weg moest die toch ook nog bestaan? Toch?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.