• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish kon de ‘sorry’ niet helemaal plaatsen, maar liet het maar zo.
          ‘Dat lijkt me best vreemd, een relatie hebben met iemand op wie je niet verliefd bent.’ Hij grinnikte om zijn eigen woorden. ‘Zegt de jongen die eerder vandaag een relatie aanging met iemand waarvan hij wist dat die ook niet op hem verliefd was.’
          Dat telde net zo min.
          ‘Wist je toen ook al dat je niets voor haar voelde? Of heb je dat pas later ontdekt toen je wel op iemand verliefd werd?’
          Hij wist niet waarom hij het vroeg. Misschien omdat hij diep vanbinnen wist dat hij degene was die Yrla in Dezi’s armen had gedreven en hij ergens hoopte dat het minder verschrikkelijk was geweest dan hij zich kon voorstellen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Ik heb altijd al een zwak voor hem gehad. Omdat hij altijd zo vrolijk en zo… onschuldig was. Hij is de enige die in me in een Tinkerbell-outfit had gekregen, een paar weken terug.’ Er kwam een zweem van een glimlach om zijn lippen. ‘Maar juist omdat hij zo naïef was, heb ik altijd al een soort beschermingsdrang gehad. De twee keer dat hij een vriend heeft gehad, waren het allebei jongens waarbij een normaal denkend persoon uit de buurt blijft. Maar met Fox op een roze wolk, leverde dat al snel spanningen op. Uiteindelijk moest ik dat ik loslaten, wat ik nog steeds moeilijk vind. Zeker door wat Zebediah hem heeft laten doen.’ Hij staarde even vooruit, werd zich weer bewust van Fersephones hand in de zijne. ‘Maar vorig jaar zijn we denk ik pas echt vrienden geworden. Een lange tijd wilde ik geen vrienden – en nadat ik wéér mensen was verloren door dat ongeluk met Fox, wilde ik al helemaal geen vrienden meer. Toen duwde ik ook Darian weg. Maar Fox…’ Hij slikte. ‘Fox vond ik op een dag op het randje van het dak. Hij kon niet leven met wat hij had gedaan en wilde springen, en mijn afstandelijkheid maakte alles alleen maar erger. Daardoor raakte ik júíst weer bijna iemand kwijt, iemand die ik zo lang had willen beschermen en voor wiens leed ik me ook schuldig voelde. Ik denk dat de echte vriendschap toen pas gegroeid is. Hij is de enige van wie ik het kan hebben als hij me de les leest of me een spiegel voorhoudt.’ Hij dacht aan hun gesprek eerder vandaag. ‘Of goudeerlijk tegen me zegt als ik me soms als een idioot gedraag.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Zijn vraag overviel hem een beetje. Yrla staarde naar voren. Wist hij toen al dat hij niets voor Dezi voelde? Hij aarzelde of hij antwoord op de vraag wilde geven, want ze zaten wel weer erg diep in zijn band met Dezi te wroeten, waar hij nu achteraf nog weinig van begreep. "Ik weet het niet," zei hij zachtjes. Hij schopte even een denkbeeldig steentje weg met zijn voet. "Ik denk dat ik toentertijd erin geloofde dat ik verliefd op haar was. Of misschien het angstvallig wilde geloven. Dezi zei dat het goed was een relatie met haar te nemen, zo kon ik aan iedereen laten zien dat.." Dit onderwerp wilde hij eigenlijk helemaal niet met Nish bespreken. Het kon niet anders dan dat dit hem pijn deed, het feit dat Yrla zo erg tegen zijn geaardheid had gestaan, het gehaat had. "dat ik geen homo was," maakte hij zachtjes zijn zin af. Hij voelde de schaamte tot op zijn oren optrekken, voor het eerst. Yrla had zich nooit geschaamd voor zijn homohaat, maar nu de waarheid over Dezi naar voren was gekomen wist hij niet waar hij ermee heen moest.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Wauw, Fire wist alsnog het gesprek een stuk zwaarder te maken. Ze keek met een kleine glimlach naar hem op, terwijl ze luisterde naar wat hij vertelde. Ze kneep even kort in zijn hand toen hij vertelde over Fox die op de rand van het dak stond. Ze kon zich nauwelijks voorstellen hoe wanhopig je moet voelen als je ziet dat iemand van wie je houdt op de rand van het dak staat. Ze grinnikte om zijn laatste woorden. "Jij gedraagt je als een idioot?" vroeg ze grinnikend. "Wanneer ben jij een idioot?" Ze kon zich dat echt niet voorstellen. Fire was voor haar gevoel iemand die zich prima tussen de lijntjes probeerde te gedragen, zowat het tegenovergestelde van haar. Hij had een enorm rechtvaardigheidsgevoel en dacht voor haar gevoel over alles na. Dus wanneer kon hij zich nu als een idioot gedragen?


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish vroeg zich af Dezi gelijk had gehad. Of Yrla echt gevoelens voor jongens had gehad – en of hij diegene dan was geweest. Hij wist dat ze met elkaar gezoend hadden, maar hij kon zich niet meer voor de geest halen hoe Yrla zich daarvoor of daarna had gedragen. Hij had geen flauw idee wat hij gefantaseerd had en wat echt zo was geweest. En hoewel de vraag op zijn lippen brandde, durfde hij hem niet te stellen. Hij wilde niet de indruk wekken dat hij deze keer iets anders van Yrla wilde dan vriendschap. Daarvoor was dit alles nog veel te pril. En op een avond dat hij met een gebroken hart kampte, kwam het al helemaal verkeerd over. Alsof hij gewoon afleiding zocht.
          ‘Het is een ziek wijf,’ mompelde hij. ‘Zoiets zien en er dan je voordeel mee doen.’
          Hij vond dat net zo walgelijk als wat hij zelf had gedaan.
          Hij stak een sigaret op en bood Yrla er ook eentje aan. Meer woorden wilde hij niet aan Dezi vuilmaken.
          ‘Denk je dat Romeo eigenlijk nog leeft?’ vroeg hij zich opeens af. Als het Onyx was geweest die hem had laten verdwijnen, achtte hij de kans niet heel groot. En op het moment dat de jongen verdwenen was, was Onyx mentaal toch verre van stabiel geweest en had een rustig gesprek met Jester er ook nog niet ingezeten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was blij dat Nish niet verder inging op het onderwerp Dezi en dat liet varen. "Ja, hij leeft nog," zei hij zelfverzekerd. Hij keek even naar Nish naast hem. "Jester zou nooit toestaan dat iemand hem om zou leggen, dat past niet in zijn boekje." Hij kende de roodharige jongen er te goed voor. Wat ze wel met hem gedaan hadden, dat was een grote vraag.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Hmm. Ik heb nooit echt spullen gehad die ik per se wilde hebben, maar wel dat ik mezelf bepaalde uitdagingen wilde voorleggen. Iets wat kon bewegen, iets wat op elektra werkte of juist op batterijen – zulk soort dingen.’ Hij dacht even na. ‘Alhoewel – de eerste twee jaar was ik dol op Lego. Op internet zocht ik bestaande sets op en die maakte ik dan na. Wat eigenlijk wel handig was, want je bouwt meteen op uit kleine stukjes. Ik verdiep me tegenwoordig in laptops, maar daar zijn zoveel kleine onderdeeltjes van dat het me nog niet gelukt is om behalve de vorm ook echt iets werkends aan de praat te krijgen.’ Hij grijnsde scheef. ‘Maar wie weet ben ik over een paar weken een echte computernerd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire merkte dat de warmte in hem weer oplaaide en dat zijn huid weer een licht schijnsel losliet. Zeg het nou maar een keer gewoon. Straks draaien jullie zo lang om elkaar heen dat je dood bent voor er ooit wat van gekomen is.
          ‘Nou…’ mompelde hij. ‘Fox vindt me een idioot omdat ik… een meisje leuk vind en steeds uitvluchten zoek om daar niet naar te handelen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Maar Onyx wel,’ antwoordde Nish peinzend. ‘Romeo verdween de dag na zijn zelfmoordpoging. Erg labiel was hij toen niet. Misschien heeft ie het wel achter Jesters rug om gedaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    "Oh," reageerde ze niet al te enthousiast. Fire vond dus iemand leuk.. En waarschijnlijk was zij het niet, want dan had hij het wel direct gezegd toch? "En vind zij jou ook leuk?" Ze wist niet of ze het antwoord op die vraag wilde weten, maar als ze een antwoord had dat Fire iemand anders leuk vond, dan kon ze haar eigen gevoel vergeten.
          Maar wacht... Ze liepen nu wel hand in hand samen. Fire zijn hand brandde zelfs in die van haar. En ze hadden het net nog over zoenen gehad. Sprak hij over haar? Nee, dat kon niet. Onmogelijk. Niemand vond haar leuk. Was dit dan fout om te doen? Ze trapte op de rem, trok haar hand los en keek Fire vol verwarring aan. Haar hart klopte nerveus in haar borst als een fladderend klein vogeltje. "Wacht..." Zei ze voor Fire antwoord kon geven. "Nu even geen vaag gedoe meer. Ik snap namelijk even helemaal niets meer van." Ze zette even een stap bij Fire vandaan, om als ze toch afgewezen werd dat ze snel ervandoor kon. "Oké, ik moet dit kwijt voor je iets zegt," Ze haalde diep adem en keek voor heel even naar hem op. Dan was ze er maar vanaf. "Ik - ik vind je leuk, Fire. Al een tijdje. Ik weet alleen absoluut niet wat je van me wil. We hadden het gezellig en toen een tijd elkaar niet gezien. Toen weer even leuk en daarna als vrienden naar het feest. En nu kom je met dit aanzetten. Als dit al over mij gaat, want anders ben ik nu gewoon heel zielig en ga ik straks maar een bak ijs eten ofzoiets of whatever mensen dan doen. En-"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Ergens had Fire heus wel geweten dat ze hem leuk vond – en toch ontstak zijn hart een vreugdevuur. Hij draaide zich naar haar toe, wist dat hij maar beter kon laten zíén wat hij voelde in plaats van het op zo’n stuntelige wijze zeggen dat de boodschap nog niet overkwam. Hij drukte zijn lippen tegen die van haar. Direct gloeide hij van binnen en omdat hij zijn mond warmer voelde worden, trok hij zich weer snel terug.
          ‘En dat wat je nu beschrijft, is precies waarom ik een idioot ben.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze schrok van zijn lippen, die ze om een of andere reden totaal niet aan had zien komen. Het gebaar liet een bom van vlinders in haar ontploffen en ze voelde haar gave er direct op reageren. De energie stroomde als een malle door haar lichaam heen en ze voelde de energie in haar maag zich nestelen. Boven hen spatte het licht van de lantaarnpaal waar ze onder hadden gestaan uit elkaar. Fersephone dook van de schrik in elkaar en keek met een dichtgeknepen oog naar Fire. "Nu voel ik me een idioot," zei ze grinnikend, toen er na een aantal seconden niet nog meer ontplofte. Haar gave krioelde echter nog steeds onder haar huid. Ze liep even op de lantaarnpaal af en liet de vrijgekomen energie los in de paal. Het ding ging helemaal op in stof. "Heb ik je geen pijn gedaan?" vroeg ze bijna verlegen, toen ze omkeek naar Fire voor haar. Ze wist nog altijd niet goed wat ze nu moest doen, maar het feit dat Fire blijkbaar haar bedoelde, dat hij haar leuk vond, liet haar helemaal opwarmen van binnen.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2020 - 16:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Daar geloof ik niets van. En daarbij was hij op dat moment veel te veel bezig met zichzelf om aan Romeo te denken." Hij wist vrijwel bijna zeker dat Jester hierachter zat, hoewel hij er niets van gehoord had. Maar dat was het waarschijnlijk ook, hij had er niets van gehoord. "Als Romeo dood was geweest, dan had ik het wel gehoord. Ze vertellen mij niet alles, omdat ik contact heb met Zebediah. Maar als Romeo het loodje had gelegd had ik dat wel geweten." Of althans hij hoopte maar dat ze hem in ieder geval zo ver nog op de hoogte zouden stellen.
          Hij moest Jester straks nog maar opzoeken. Al wist hij niet zeker of hij dat wel wilde doen. Op de weg naar Nish toe had hij Onyx en Jester wel heel dicht bij elkaar zien zitten. Blijkbaar hadden ze het uitgesproken en goed gemaakt, en hij gunde zijn oude vriend ook wel eens een avondje zonder zorgen. Hij wilde niet de domper zijn op het tevreden gezicht wat hij net gezien had, ook al waren ze geen vrienden meer. Een avondje, dat kon vast niet veel verschil maken.
          Yrla zuchtte. Hij had helemaal geen zin meer om over Zebediah of Romeo te praten. Dat waren zorgen voor morgen, voor vanavond konden ze het beter over andere dingen hebben. En dus veranderde hij van onderwerp. "Kunnen we het over iets anders hebben? Gewoon even niet denken aan Zeb of Romeo? Vanavond komen we toch niet veel verder. Iets onzinnigs des noods, weet ik veel. Hoe ziet je perfecte dag uit, of zoiets? Even iets leuks."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze luisterde met een glimlach naar zijn verhaal. Het was altijd heerlijk om iemand anders over zijn eigen gave te horen praten, mensen waren er vaak vol van. "Klinkt gaaf," zei Vienna. Ze liep naar de bar en ging op een van de krukken zitten. "Ik ben nu aan het oefenen om dingen naar me toe te laten vliegen, ook al zie ik ze niet. Dus bijvoorbeeld door eraan te denken en aan de plek te denken waar het voorwerp ligt en het dan naar me toe te halen." Ze streek even een pluk haar uit haar gezicht. "Maar het is nog niet geheel makkelijk."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire grinnikte ook om wat er gebeurd was. ‘Nee, je hebt me geen pijn gedaan. Ergens is het wel een opluchting dat ik niet de enige ben die daar bang voor hoeft te zijn.’ Hij glimlachte aarzelend naar haar. Het was wel waar. Doordat zijn gave gevaarlijk was en zijn emoties er soms voor zorgen dat hij het niet goed in de hand had, had hij zich bij Tuuli vaak onzeker gevoeld. Het was fijn dat dat Fersephone wist hoe dat voelde – het maakte haar ook meteen een stuk minder kwetsbaar. ‘We zijn wel een gevaarlijk duo zo,’ zei hij met een scheve lach. ‘Straks verwoesten we per ongeluk Experium omdat we elkaar leuk vinden.’


    Every villain is a hero in his own mind.