• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire haalde zijn schouders op. ‘Alles beter dan op de dansvloer te moeten staan,’ zei hij met een scheve grijns. ‘Sommige dingen vind ik op het moment zelf ongemakkelijk, maar achteraf kan ik er altijd wel om lachen. Het scheelt ook wel dat degene die me normaal tot zulke spelletjes overhaalt altijd gekkere dingen doet dan ik.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze haakte zachtjes haar vingers achter het masker van Darian en liet het voorzichtig van zijn gezicht glijden. Ze was ergens opgelucht zijn gezicht te zien en ze glimlachte lieflijk naar hem. Darian was heel anders dan Thor of Fox, vooral in uiterlijk. Maar er was iets aan hem wat ze verschrikkelijk aantrekkelijk vond. Al kwam misschien het grootste gedeelte door het feit dat ze zo makkelijk met hem kon praten en ze hem zo lief vond. "Dat is beter," zei ze grinnikend. Vienna legde het masker naast zich neer op de bar zonder haar blik los te laten van de jongen voor haar. Zijn grijze ogen waren betoverend, alsof ze naar een grijze wolkenlucht keek waar toch de zon doorbrak. Ze wist echt niet wat ze nu gedaan had dat ze ineens zo verzot was op deze jongen. Maar zo - met de deur dicht - en niemand om hen heen, voelde Vienna de druk toch iets wegvallen. Ze legde haar hand even tegen zijn wang aan en liet haar vingers een zacht spoor over zijn wang trekken. "Ik heb trouwens bedacht wat ik zou willen hebben als ik jouw gave zou hebben," zei ze met een kleine glimlach. Ze toverde even het sleuteltje van om haar nek tevoorschijn. "Ik vond het zo afgezaagd klinken als ik om iets vroeg voor mezelf, maar als ik iets zelf zou kunnen maken, zou ik deze sleutel namaken. Dan zou ik hier elke dag kunnen komen als ik dat wil en gewoon lekker mijn gang kunnen gaan hier in de keuken. Dat lijkt me wel wat,"
          Ze keek een beetje nerveus naar Darian, in de hoop dat hij haar antwoord kon waarderen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Thanks,’ antwoordde Nish met een zweem van een glimlach om zijn lippen. Hij pakte het alcoholvrije biertje vast. Al had hij stiekem ook geen alcohol afgeslagen, op het moment. ‘Het feestje was er dus niet leuk op geworden zonder mij?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze lachte. "De dansvloer is ook niet echt mijn ding. Je hebt gezien hoe houterig ik ben," zei ze met een glimlach. Fire had nog steeds haar niet losgelaten en hoewel het ergens nog onwennig voelde, wilde ze tegelijkertijd zijn hand niet meer loslaten. Ze keek even met een grijns op naar de jongen naast haar. "Komt dat omdat ze je sparen of om het feit dat jij ergere dingen voor hen bedenkt?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Ik zat er niet voor mijn lol, zal ik maar zeggen," zei hij tegen Nish, terwijl hij een blik even naar hem wierp. Yrla plofte naast de jongen in het gras en ging met zijn rug tegen de stam van de boom aanzitten. Het was fris buiten, maar door zijn snelheid van net zou hij het nog wel even warm houden. "En het was enorm akward met Fire en Phone erbij, dus eigenlijk ben ik blij dat ik weer weg ben." Ja, dat hoefde hij echt niet te zien. Hij wist dat Phone dol was op de blonde jongen, maar hij kon niet inzien wat ze zag in die enorme kwal. Toch, Fersephone was zijn vriendin, dus het was misschien ook maar beter ook dat hij opstapte en haar gewoon haar gang liet gaan. Als ze Fire echt zo leuk vond, dan verdiende ze het blij te zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Het verbaasde hem dat ze zoveel van koken hield. ‘Volgens mij wordt dit lokaal verder niet zo heel veel meer gebruikt. Ik denk alleen wel dat ze er snel achter komen als iemand hier iedere dag staat te kokerellen – dat zul je toch best ruiken. Maar als je wil kan ik best zo’n sleutel voor je maken hoor. Zou je hier dan elke keer je avondeten gaan koken?’ vroeg hij zich af. ‘Wie weet wat voor uitwerking dat op je heeft. Ik neem ten minste aan dat we niet voor niets een bepaald menu voorgeschoteld krijgen die alleen voor ons is samengesteld.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Het hielp altijd dat Fox altijd meedeed als iemand zijn dare vervelend vond – tenzij het Tony was. Een beetje net zoals Vienna met jou meedeed,’ zei hij. ‘Jullie zijn de laatste tijd zeker wel closer geworden?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Speelt er iets tussen hen? Tussen Fire en Fersephone? Het lijkt me een oersaai stel.’ Natuurlijk kende hij Fersephone nauwelijks, maar ze was nou niet echt een party animal en eigenlijk was ze altijd een beetje Dezi’s schaduw geweest. Om welke onbegrijpelijke reden dan ook.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2020 - 21:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ik word waarschijnlijk moddervet als ik dat zou doen," zei ze grijnzend, terwijl ze een gebaar met haar armen maakte hoe dik ze dan zou worden. Ze keek even door het lokaal heen en dacht na over het aanbod wat Darian haar had gedaan. Zou ze..? "En ik zal hier niet iedere dag zijn hoor. Ik denk alleen als ik me daarnaar voel. Ik vind koken altijd heerlijk om te doen, om te kunnen experimenteren met de verschillende ingrediënten en kruiden. Maar tegelijkertijd hou ik er ook wel van als me mijn eten gewoon voorgeschoteld word hoor. Deze ruimte is gewoon wat praktischer dan het keukentje in het Panthers house," zei ze met een glimlach, waarna ze weer terug keek naar Darian. "En lief van je," zei ze als antwoord op zijn aanbod. Ze hoopte maar dat hij genoeg had aan dat antwoord, want ze zou geen nee erop zeggen. Maar om er vollop ja op te zeggen, voelde ook verkeerd. "Heb je wel eens iets voor jezelf gemaakt wat je echt dolgraag wilde hebben?" vroeg ze nieuwsgierig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Ik snap ook echt niet wat ze ziet in die oersaaie lul, maar goed." Yrla nam een slok van zijn bier. Hij keek grijnzend naar Nish. "Ze zal er vast nog wel achter komen hoe saai. En dan vliegt hij gewoon de laan uit en ben ik er nog steeds." Niet dat hij daarop ging zitten wachten, maar het was wel waar. Dat was dan wel weer het voordeel van vrienden zijn en deze gevoelens zouden vanzelf ook wel weggaan. Hij zuchtte even diep. "Maar het is wel duidelijk ja dat er iets tussen die twee speelt." Hij kon niet voorkomen dat er een lichtelijk jaloerse ondertoon in zijn stem lag. "Maar goed, gaat erom dat ze blij is toch?"
          Maar hoe vaak hij die zin ook tegen zichzelf zei, hij kon zichzelf er nog niet helemaal van overtuigen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Wie? Vienna en ik? Hoezo?" vroeg ze hem verbaasd. Viel het op dat ze meer met Vienna omging of zoiets? Was dat zo? Ze dacht even na over zijn vraag. "Vienna en ik zijn vroeger vriendinnen geweest, voor ik vrienden was met Dezi. Maar ze raakte bevriend met Fayr en daarna was ik teveel," zei ze schouderophalend. Zo was het niet helemaal gegaan, maar ze wilde niet op vervelende details in gaan op deze avond. "Maar of ik ons zo nu nog kan noemen, ik heb geen idee. Maar gezellig met Vie is het sowieso altijd, al kan ze soms ook rete irritant zijn."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish glimlachte een beetje triest. ‘Dat zeg ik ook al dagen tegen mezelf, maar heel veel beter voel ik me er niet door.’ Hij was even stil. ‘Heb je ooit een vriendin gehad?’ vroeg hij zich af. Hij wist namelijk dat een deel van zijn pijn daar lag. Dat kwam niet eens zozeer doordat Onyx op Jester verliefd was, maar ook omdat hij heel even iets had geproefd van een relatie, alsof hij een hond was die wat lekkers werd voorgehouden, en het vervolgens niet kreeg en zolang hij hier op Experium zat ook niet zou krijgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Ze zei het wel nonchalant, maar het kon niet anders dan pijnlijk zijn als je een vriendin kwijtraakte aan je zus. ‘Dat lijkt me wel lastig, vooral omdat zij nog altijd zo goed met elkaar bevriend zijn. Zijn je zus en jij eigenlijk hecht?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ik heb drie maanden een relatie gehad met Dezi?" zei hij ergens toch wel beschaamd, al grinnikte hij. Daar zou hij eerder niet moeilijk over gedaan hebben, maar nu meer waarheden over Dezi naar boven kwamen, was dat toch wel ergens beschamend. "Maar ik denk niet dat ik dat mag meetellen, want ik ben nooit echt verliefd geweest op Dees." Hij keek even naar Nish, die waarschijnlijk naar iets op zoek was. "Dus nee sorry."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze zei er verder niets over, het was inderdaad lastig geweest. Maar wel beter voor Fayr toen. "Ja en nee," beantwoordde ze zijn vraag eerlijk. Ze keek even voor zich uit. "Fayr en ik houden enorm veel van elkaar, daar ben ik van overtuigd. En ik zou alles voor haar doen, maar aan de andere kant verschillen we ook als dag en nacht van elkaar. We kunnen ook ruzie maken en ik denk we soms ook echt niet weten wat er in de ander omgaat." Wauw, dat was wel een heel eerlijk antwoord, Phone. Ze moest er niet te diep op ingaan, want anders verpestte ze haar date. Ze moest even een vraag terug stellen, even de aandacht op Fire richten in plaats van haar. "Hoe zijn jij en fox dan vrienden geworden?" Vroeg ze zachtjes lachend."Jullie lijken enorm van elkaar te verschillen en toch werkt het blijkbaar."


    It's never gonna happen, Guys.