• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    ‘Dat is misschien wel het wijst… maar mijn voornemen van vanavond was om niet al te wijs te zijn.’ Hij strekte zijn hand uit en streek even met zijn duim langs die van haar. ‘Maar ik zou graag zien dat je meegaat.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze kreeg een lichte blos op haar wangen. Darians laatste zin klonk als een uitnodiging om dat te doen als ze met zijn twee waren. En dat was toch een stuk intiemer voor haar gevoel, dan hier midden in de zaal. "Denk je dat we nu - Uhm - ergens een plekje kunnen zoeken om gewoon even te praten? Zodat ik je -uh- ook gewoon kan zien?" De vraag maakte haar ontzettend verlegen en ze durfde bijna niet naar de ogen achter het masker te kijken. Het idee alleen al liet de vlinders als een malle door haar buik gaan. "Ik moet zo alleen even op Yr checken, hij.. ik.." Ze zuchtte, ze wist absoluut niet hoe ze dit moest zeggen. Ze wilde niet de hele avond op Yr babysitten en waarschijnlijk werd hij er alleen maar chagrijnig van. Maar ze wilde gewoon niet dat hij naar Nish ging, zonder dat hij haar gesproken had. "Ik moet even iets van hem vragen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla had zich toch wel lichtelijk zorgen gemaakt, toen hij zag dat hij geen bericht terug kreeg van Nish. Afgelopen half uur had hij zijn hoofd een beetje proberen te verzetten, maar hij had zich toch wel schuldig gevoeld ergens. Nu hij buiten stond, controleerde hij zijn telefoon opnieuw en zag dat hij een bericht terug had. Zijn schuldgevoel groeide alleen nog maar meer. Nish bericht was niet echt vrolijk.

    Dat geeft niet, leg later maar uit. We hebben heel veel te bespreken gehad. En het moet niet de hele tijd een graftakkenstemming zijn 😉
    Er zal vast nog genoeg zijn waar we niet over gesproken hebben. Ik ben los in ieder geval, Vienna heeft Darian om voor haar te zorgen. Waar ben je? Dan zetten we onze plannen voort om te zuipen. Of huilfilms te kijken met een enorme bak ijs, zoals meiden altijd doen toch? 😜


    Yrla zond het bericht weg. Hij negeerde het beter niet, gokkend dat dat puur was omdat Nish zich ellendig voelde na alles wat er met Onyx gebeurd was. Hij had gewild dat hij er net ook voor hem kon zijn, maar hij kon zich helaas niet opsplitsen in tweeën en hij moest Vienna gewoon eerst geruststellen dat alles prima verder met hem was.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2020 - 17:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze glimlachte even naar Fire. "Nou, kom op dan. Voor ik over mijn nek ga van die twee daar." Ze wees met haar duim over haar schouder. "Ze leggen het er wel erg dik bovenop he?" zei ze grinnikend. Whatever, als Vienna er vrolijk van werd, dan kon ze maar gewoon beter niet klagen. Ze kwam overeind van Fire zijn schoot, keek hem heel even aarzelend aan en stak toen haar hand naar hem uit. Het was niet iets wat ze echt om zat te popelen, zo hier midden tussen de mensen. Maar ze had het gevoel dat ze iets moest om aan Fire te laten zien dat ze hem echt leuk vond. En dus moest het maar even, ze waren zo toch de zaal uit. Dan was het gewoon alleen zij twee.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Tuurlijk, ik wacht wel.’ Darian glimlachte, al kon ze dat natuurlijk niet zien. Hij zag er ook wel naar uit om dat ding even van zijn hoofd te doen. ‘Lijkt me fijn om gewoon even met je te praten, zonder mensen om ons heen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze stond op van Darians schoot, wat ze toch jammer vond en liep in de richting van de deur. Ze vond Yrla langs de muur met een peuk in zijn mond. "Kon je het allemaal niet meer aan?" vroeg hij grijnzend toen hij haar aan zag komen. Vienna schonk hem een flauw glimlachje aan Yrla terug en aarzelend keek ze naar hem op. "Ik ga met Darian wat leuks doen. Red jij je wel?" Yrla keek met opgetrokken wenkbrauw naar haar op. "Sinds wanneer kan ik mezelf niet redden?" vroeg hij met een grijns. Vienna gaf hem een klein onzeker glimlachje als antwoord op die vraag, maar haar ogen stonden vol zorgen. Misschien moest ze het maar gewoon zeggen.
          "Yr, ik heb liever niet meer dat je met Nish praat," zei ze zachtjes schoorvoetend. Yrla keek met opgetrokken wenkbrauw naar haar op. "Hij heeft gewoon ontzettend lelijke dingen tegen me gezegd en me echt heel erg gekwetst. Toen ik eerder met je over hem praatte, wist ik niet dat hij het was over wie je sprak. Maar ik vertrouw hem gewoon niet." Yrla kwam naast Vienna staan en dwong haar op te kijken. "Vertrouw je mij?" Vienna was zo verbaasd over de vraag dat ze met grote ogen naar hem op keek. "Natuurlijk, maar-" Yrla onderbrak haar voor ze uit kon spreken. "Dan vertrouw op mij dat het wel goed komt, oké? Ik snap dat hij hele kwetsende dingen heeft gezegd, maar Nish is veranderd. Echt veranderd." Vienna friemelde met haar vingers, ze wist niet of ze daar wel in geloofde.
          "Hij.. Het is gewoon..." Ze kon de woorden niet herhalen die hij gezegd had, ergens deed eraan terugdenken toch wel zeer. "Vertel het morgen maar anders, dan hebben we alle tijd om erover te praten. En dan ga je nu er gewoon nog een leuke avond van maken samen met Darian." Ze knikte op zijn woorden. Ze wilde er nu eigenlijk ook niet over hebben, maar ze wilde Yrla ergens ook niet loslaten. "Er gebeurt mij niets vanavond, Vie. Maak je maar geen zorgen." Vienna zuchtte, misschien maakte ze zich ook wel te druk. Maar ze wilde absoluut niet dat Nish Yrla ging beïnvloeden. Ze sloeg even haar armen om haar beste vriend heen. Ze wilde gewoon niet dat hij weer hetzelfde mee zou maken als Dezi had gedaan. Maar ze had niet het idee dat Yrla naar haar ging luisteren wat Nish betreft, dus misschien moest ze het op een andere manier proberen. "Slaap lekker voor straks als ik je niet meer zie." Yrla lachte naar haar terug en wenste haar ook welterusten.
          Daarna gingen ze uit elkaar. Vienna liep terug de zaal in, maar ze voelde zich nog niet helemaal gerust gesteld. Ze was dan ook blij te zien dat Darian inderdaad op haar had gewacht. Misschien moest ze haar gedachten gewoon even verzetten. "Kom, ik wil je wat laten zien," zei ze tegen de jongen, terwijl ze even kort zijn schouder aanraakte.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish twijfelde na het berichtje van Yrla. Het was lief en het liet hem niet helemaal onberoerd en daarnaast wilde hij ook helemaal niet alleen zijn… maar toch was hij gewoon zo gewend aan in zijn eentje door dingen gaan dat het makkelijk was om anderen weg te duwen totdat hij door de ergste shit heen was. Zeker bij Yrla voelde hij een soort drang om zich groter voor te doen dan hij was. Destijds had Yrla tegen hem opgekeken en dat had hem goed gedaan. Kwetsbaarheid tonen was toch lastig in dat geval. Bij Onyx was het makkelijker omdat die ook al het achterste van zijn tong had laten zien. Tegelijkertijd was het ook maar de vraag of hij daar écht met dit terecht kon. Hij wilde dat Onyx gewoon van zijn hereniging met Jester genoot en zich niet druk om hem maakte. Als hij dat al doet..
          Uiteindelijk typte hij toch een bericht naar Yrla. Praat eerst maar met Vienna, dan hoor ik wel of je me nog steeds gezelschap wil komen houden.
          Dat leek hem beter. Het voorkwam bij hen beiden teleurstellingen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire glimlachte. ‘Als je weet dat hij haar al leuk vond nog voordat ze wat met Thor kreeg, zou je zeggen dat het wel eens tijd werd dat hij een move maakte.’
          Een beetje onwennig pakte hij haar hand vast toen ze die uitstak. Waarschijnlijk zou hij hier weer een hoop commentaar op krijgen, maar dat moest hij maar gewoon van zich afschudden. Het was nou niet alsof hij zich schaamde voor Fersephone, het was gewoon… even wennen.
          Hoe dan ook was Fire blij toen ze buiten stonden en een beetje bij het schoolgebouw vandaan liepen, weg van alle anderen.
          ‘Heb je het tot nu toe naar je zin vanavond?’ vroeg hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Verrast keek Darian haar aan. ‘Nu maak je me nieuwsgierig…’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij keek twijfelend naar het bericht. Wat kon er zo erg zijn dat Nish had gedaan dat hij dacht dat Yrla daarna niets meer met hem te maken wilde hebben? Yrla had zelf ook niet de alleraardigste dingen gedaan en ook genoeg mensen gepest. Voor een moment twijfelde hij, maar uiteindelijk schudde hij het van zich af. Het zou vast wel meevallen en anders kon hij zich daar vast wel overheen zetten. Zoals hij tegen Vienna had gezegd, hij was veranderd.
          Het was echter ook zo dat Phone nu lekker gezellig binnen aan het doen was met Fire, iets waar hij niet over na wilde denken. En daarnaast waren Jester en Onyx nergens, net als Vie met Darian op stap was. Als Nish niet wilde was hij ook alleen. Misschien moest hij maar eerlijk zijn.

    Dat heb ik net gedaan. Ze vertelde geen details, maar we praten morgen verder. Maar ik kan je gezelschap stiekem op het moment wel gebruiken hoor. Iedereen is klef aan het doen met elkaar. Dus ik doe dit niet alleen voor jou. 😇

    [ bericht aangepast op 24 nov 2020 - 20:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze liep voor de jongen uit naar de gang en sloeg linksaf. Ze keek even glimlachend achterom naar de blonde jongen achter haar. Ze moest hier gewoon nu even van genieten, niet aan andere dingen denken. Ze liepen een paar gangen door en bij een van de deuren bleef ze staan. Ze viste haar ketting om haar nek tevoorschijn, met de sleutel die ze die dag gekregen had. Ze stak de sleutel in het slot en draaide de deur van het kooklokaal open. Ze liet Darian voorgaan door de deur en sloot de deur achter hem. Voor de zekerheid draaide ze hem maar in het slot, zo konden ze absoluut niet gestoord worden. Naast de deuren zocht ze even naar de lichtknop. De tl-buizen schoten aan met een fel flikkerend licht, waar ze even haar hand tegen op moest houden.
          "Ik zei toch dat ik vandaag de hele dag moest werken in de keuken. Hier kunnen we morgen onze date doen," zei ze met een glimlach. Ze keek even opzij naar Darian en stapte iets dichter op hem af. "Mag ik?" vroeg ze hem, waarmee ze op het masker wees.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Het feit dat hij haar hand aangepakt had, gaf haar nieuwe hoop. Het voelde nogal onwennig, ook omdat ze dit eigenlijk nog nooit met iemand gedaan had. Zelfs niet met Fayr. "Beetje onwennig," zei ze eerlijk, ze haalde haar schouders op. "Ik ben niet zo heel erg van de feestjes." Ze keek even op naar Fire. Het was buiten een stuk frisser dan binnen en ze was stiekem blij dat ze wat dichter op hem mocht lopen. Fire was namelijk nog altijd enorm warm, wat de kou van buiten een beetje tegenhield. "Maar mijn date is wel gezellig," zei ze plagend. Ze keek naar hem op. "En jouw avond? Ik geloof dat truth or dare ook niet echt jouw ding is of wel?" vroeg ze grijnzend.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2020 - 20:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish beet op zijn wang. Dat betekende dat Yrla hem morgen alsnog kon laten barsten. Aan de andere kant – mocht hij daar echt moeilijk over doen? Erger dan zijn eigen verraad werd het nooit. En zoals Yrla al zei – hij deed het niet voor Nish. Zelf had hij ook een blauwtje gelopen. Hij kon wel begrijpen dat hij geen zin had om het gezwijmel van de anderen aan te zien. Hij vertelde hem dat hij onder een grote boom vlak achter de campus van de Buffalo’s zat. Als het iemand anders was geweest was hij wellicht specifieker geweest, maar Yrla had hem vast zo gevonden met zijn gave. Met zijn achterhoofd leunde hij tegen een boom aan. Afleiding was zo verkeerd niet. Dan dacht hij tenminste even niet aan Onyx en Fox.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Darian had zijn masker zelf al willen afdoen, maar hij liet zijn armen langs zijn lichaam hangen. De gedachte dat zij het zou doen, bezorgde hem een kriebel in zijn buik. ‘Natuurlijk.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was stiekem toch opgelucht dat Nish antwoordde waar hij was. Yrla merkte dat hij stiekem verlangde naar gezelschap, gewoon even iemand om hem heen die ook even geen zin had in al dat liefdesgedoe. Hij had al voor zich gezien dat hij de rest van de avond alleen had moeten doorbrengen, al was hij dan waarschijnlijk gewoon zijn bed in gekropen om dit vervelende gevoel in zijn maag zo snel mogelijk te vergeten. Yrla liep even vlug naar binnen, haalde een bier bij de bar en een radeer bij de bar en ging toen weer naar buiten. Nish had ergens een boom uitgezocht bij het buffalo house, niet heel duidelijk waar precies. Maar hij had hem zo gevonden, als Nish niet onzichtbaar was dan...
          Yrla zette een sprintje op en vond Nish al snel. Hij remde af vlak voor zijn neus, maar ver genoeg zodat hij Nish niet de stuipen op het lijf zou jagen. Yrla wenste namelijk niet dat Nish hem direct weer weg zou sturen. "Hee," begroette hij de jongen. Hij keek even naar het drinken in zijn hand en gaf de radler aan Nish. "0%," zei hij met een kleine glimlach. "Als je hem wil hebben, anders drink ik hem gewoon zelf op," zei hij met een grijns.


    It's never gonna happen, Guys.