• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Ik kan dat wel denk ik," zei hij aarzelend. "Zolang ik maar niet alles alleen hoef te doen. Dus dat werkt dan wel, denk ik?" Hij vond zichzelf niet echt een leiderfiguur, dat had hij nooit echt gedaan. Maar het woord voeren moest vast niet moeilijk zijn, hij had praatjes voor tien. "Eerst maar eens Darian gaan benaderen dus? Zal ik dat doen deze week?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Ja, dat lijkt me goed.’ Nish aarzelde. ‘Ik zal met Onyx praten. Horen wat hij ervan vindt. Ik wil niet dat hij weet dat ik door Zebediah onder druk word gezet en dat ik dingen heb gedaan waar hij om boos zou worden omdat ik hem wilde beschermen – maar alles achter zijn rug om doen voelt ook niet goed. Hij is wel mijn beste vriend. Als hij het een slecht idee vindt dan hoeft dat niets aan ons plan te veranderen. Het is sowieso goed om een soort safehouse te hebben, denk ik. Bovendien heb ik een jaarlang met Zebediah opgetrokken, ik ken hem beter dan zij. Wie weet hebben ze daar nog wat aan, of ze me nou in vertrouwen nemen of niet.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



          Nenya dronk vlug het laatste beetje van haar sapje op en zette het glas opzij. 'Ja, leuk,' knikte ze, ondanks dat ze niet zo heel goed wist hoe je op zulke muziek moest dansen, maar ze zou wel iets improviseren.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    In eerste instantie had ze eigenlijk nee willen zeggen en zelf even een rustig plekje opzoeken of iets dergelijks, maar eigenlijk was het nog best oké zo. En met Fire erbij durfde ze Darian ook nog wel aan, hoewel ze zijn aanwezigheid nog altijd niet echt fijn vond. En ze wilde ook niet dat iedereen haar na zou kijken als een zielig, bang konijntje ofzo, dus daarom knikte ze.
          'Ik doe ook wel even mee,' zei ze met een glimlach. 'We kunnen daar in de hoek zitten?' stelde ze voor, met een beweging van haar hoofd.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          'Hmm,' grinnikte Jester, 'Die hartverzakking was wederzijds. Ik kan de cola nog steeds in m'n longen proeven.' Hij grijnsde en probeerde niet door pudding-benen heen te zakken toen Onyx langs zijn lippen streek en zijn hart ongeveer uit zijn borstkas fladderde. 'Goed voorbeeld doet volgen, toch?' wist hij uit te brengen, zijn wangen weer zo warm als wat.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Emil


    Emil en Nenya waren naar de dansvloer gelopen. De muziek was vrij wild en beiden leken ze niet zo goed te weten hoe ze daarop moesten dansen, maar dat maakte het juist ook wel weer grappig. Iedere keer dat ze met een glimlach naar hem opkeek, sloeg zijn hart een slag over. Eén keer kwam zelfs het hevige verlangen in hem op om haar gezicht te strelen en zijn lippen zachtjes tegen de hare te drukken, maar op hetzelfde moment werd hij door zoveel nervositeit bevangen dat hij niet meer durfde. Gewoon dansen was ook goed.
          Opeens voelde hij een lichte druk achter zijn slapen.
          Nee nee, niet nu!
          Hij was hier zo bang voor geweest – en toch was de avond al zo ver gevorderd dat hij was gaan hopen dat hij het net als afgelopen zaterdagavond geen last van de stem zou hebben.
          ’Walgelijk ben je,, klonk Tuuli’s verwijtende stem. ’Je zo vermaken op een feestje zonder mij. Met een lief grietje die helemaal niet weet wat voor een lafaard je bent. Als ze wist dat je zou wegrennen in plaats van haar te beschermen, zou ze je geen enkele glimlach meer gunnen.
          Hij kreeg het koud. Was dat waar? Zou Nenya van hem walgen als ze wist wat hij had gedaan? Hij dacht aan hoe heldhaftig ze was geweest toen ze Damon uitschakelde. Zij was allesbehalve bang aangelegd. Als ze wist dat hij een lafaard was, wilde ze waarschijnlijk helemaal niets meer met hem te maken hebben.
          ’Misschien moet je het haar eens vertellen, dreinde haar stem door. Of zal ik dat doen? Ik kan best een visioen voor haar creëren waarin je haar in de steek laat. Net zoals je mij in de steek hebt gelaten.’
          Een beeld van Tuuli’s bebloede lichaam flitste voorbij. Emil verstijfde, hij wankelde achteruit. Nenya keek naar hem op, bloed stroomde langs haar gezicht.
          ‘Ik vertrouwde je,’ fluisterde ze. Doodse ogen staarden hem verwijtend aan. Bloed droop langs haar mondhoeken naar beneden. ‘Ik dacht dat we vrienden waren.’
          Emil kon niets uitbrengen. Het was niet echt – dat kon niet. Hij draaide zich om, werkte zich door de menigte naar buiten. Eenmaal door de deur leunde hij tegen de muur en zoog diepe teugen frisse lucht naar binnen. Tranen stonden in zijn ogen.
          Als het weer gebeurde – zou hij dan hetzelfde doen? Zou hij iemand van wie hij hield laten stikken, puur om zijn eigen vege lijf te redden? Hij boog zijn hoofd, een traan rolde langs zijn wang.
          Hij verdiende geen vrienden – en al helemaal geen lief vriendinnetje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Zelfs in het weinige licht zag Onyx dat zijn aanrakingen Jester liet blozen. Het maakte hem week vanbinnen terwijl hij zich afvroeg of hij dan zo blind was geweest dat hij dat de afgelopen dagen niet had kunnen zien. Bij hem trok de warmte ook weer naar zijn gezicht, maar hij slaagde erin om de meeste van zijn hersencellen werkend te houden. Hij trok zijn hand terug voor het geval dat ook een positieve invloed op Jesters brein had.
          ‘Je weet mijn echte naam, zei je?’ vroeg hij toen, toch wel nieuwsgierig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Dat snap ik," zei hij met een kleine glimlach. Zijn wangen trokken nog een beetje van de tranen, die al voor de tweede keer deze avond over zijn wangen waren getrokken. Yrla was ontzettend blij met Nish en hij wenste ergens dat hij net zo'n reactie van Jester had gekregen. Maar de roodharige jongen zou hem waarschijnlijk nooit begrijpen. "Gaan we nu dan toch nog echt even feesten?" vroeg hij met een kleine glimlach. "Veel meer kunnen we toch niet meer doen vanavond. Al zal ik nog even proberen om Jes te spreken." Daar keek hij echt naar uit! NOT. Yrla had er absoluut geen zin in om met de jongen te praten, maar hij was hun eerste stap naar het vinden van Romeo. Als ze dat al deden.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2020 - 17:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    De vorige keer dat ze dit voorstelde had ze veel enthousiastere reacties gehad. Ze waren toen wel met andere mensen geweest, of misschien zat er toen meer drank in. Misschien moest dat gewoon moest gebeuren, wat meer drank erin. Al twijfelde ze wel weer erover, alhoewel - de docenten waren erbij op dit feest. Dan was het minder makkelijk om iets te flikken toch? "Klinkt als een goed plan," zei ze met een grote glimlach, om toch een beetje het enthousiasme erin te houden. Voor een heel kort moment had ze de neiging om haar vingers door die van Darian te vlechten, maar ze weerstond het en liep voor hen uit naar het hoekje wat Fayr aangewezen had. Aangezien het haar eigen idee was, was het misschien ook wel een goed idee te beginnen. Toen iedereen zat, zei ze dan ook. "Zal ik maar beginnen dan? Ik begin wel met een truth," zei ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Ja,' knikte Jester, die het in zijn eentje maar een veel te koude bedoening vond en zich onder Onyx' arm door werkte en zelf ook een arm om zijn middel sloeg. 'Je heet Roan. Roan Snyder.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



          'Emil?' vroeg ze nog bezorgd, maar de jongen was krijtwit geworden en leek haar niet te horen, draaide zich abrupt om en stormde ervandoor. Eventjes stond ze verward in haar eentje op de dansvloer (zo afschuwelijk was haar dansen toch ook weer niet geweest) en daarna zette ze aarzelend de achtervolging in. Er was iets aan de hand, dat moest wel, maar misschien wilde hij haar gewoon niet zien nu. Toch holde ze ook naar de buitendeur en keek daar zoekend om zich heen tot ze hem even verderop tegen de muur zag staan.
          'Emil?' vroeg ze nog eens, terwijl ze voorzichtig naar hem toeliep. 'Hé, gaat het wel?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Darian


    Het was lang geleden dat Darian een spel als dit gespeeld had. Zeker een jaar of vier. Het gaf hem een aangenaam het gevoel vanbinnen – alsof hij sinds een lange tijd weer bij een vriendengroepje hoorde. Onverwacht enthousiasme borrelde omhoog en hij stelde haar de eerste vraag die in hem opkwam. Iets waar hij misschien ooit nog iets aan zou kunnen hebben.
          ‘Stel dat je mijn gave had en dat je alles kon maken wat je wilde. Wat zou je dan kiezen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish knikte langzaam. ‘En als hij niets loslaat… Zou dat beest van Dezi kunnen helpen? Ze is wel aardig op je gesteld. Dan hoef ik alleen maar een kledingstuk van Romeo te halen en kan ze hem vast opsporen. Als we dat aan haar duidelijk kunnen maken, dan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Roan Snyder.
          Dat was het dan, zijn naam. Wie hij was.
          Om de een of andere reden had hij gedacht dat het vertrouwd zou voelen, maar dat was niet zo. ‘Snyder,’ herhaalde hij, denkend aan hoe hij een paar weken geleden bijna aan zijn einde kwam. Hoe ironisch. ‘Alsof het met mijn lot was.’
          De herinnering zeurde nog steeds en hij verstevigde zijn greep om zijn vriend. Hij leefde er nog. En Jester hield nog van hem. Zo uitzichtloos was het nooit geweest.
          ‘Roan en Noah. Dat klinkt bijna lief.’ Zijn mondhoek krulde iets omhoog en hij boog zijn hoofd om zijn lippen tegen Jesters slaap te drukken. Hij voelde zich zo anders dan… ooit te voren. Iets wat hij makkelijk aan het weten van zijn naam kon toeschrijven, maar hij wist dat het kwam doordat Jester op hem verliefd was. En hij op hem.
          Het was onwerkelijk en tegelijk zo vertrouwd en het warme geluk dat door zijn aderen stroomde was intens. Al was hij Maxwells zoon gebleken – of Zebediahs broer, hij wist dat niets die zinderende warmte teniet kon doen. Nooit had hij gedacht dat iets als liefde je zo’n onoverwinnelijk gevoel kon geven. De Onyx van drie maanden geleden zou zich er kapot om hebben gelachen.
          Of laatdunkend zijn wenkbrauwen hebben opgetrokken. Zo veel lachte hij toen nog niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    Emil deinsde naar achteren toen Nenya naar hem toe kwam, al belette de muur hem om écht bij haar vandaan te gaan. Gelukkig bloedde haar gezicht niet meer. Wat moest hij zeggen? Dat er een geest tegen hem praatte? Ze zou geloven dat hij gek was.
          ‘Ik – ik kreeg een hoofdpijnaanval. Het gaat wel weer,’ zei hij vlug.
          Al ging het helemaal niet. Hij voelde zich zo slap als een vaatdoek en er was nog steeds een donkere aanwezigheid in zijn hoofd.


    Every villain is a hero in his own mind.