• Lieve allemaal,

    Zoals sommige van jullie inmiddels weten, maken en verkopen mijn zusje en ik sieraden voor het goede doel. Door veel aanvragen hebben we inmiddels al aan het Leger des Heils en de Plastic Soup Foundation gedoneerd.

    Nu hebben we voor kerst ook weer een flinke opbrengst binnen gehaald en het is daarom tijd om een nieuw goed doel uit te zoeken om de donatie aan te geven.

    In dat licht vroeg ik me het volgende af: als jullie in onze schoenen zouden staan, aan welk goed doel zouden jullie dan doneren en waarom?
    (A)


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    voor ontwikkelingslanden


    Let's drink Jasmin tea!

    Wereld natuur fonds kan, of KWF, Unicef, Oxfam novib, green peace, Amnesty, Artsen zonder Grenzen

    Zoveel goede doelen :)

    Persoonlijk heb ik zelf goede ervaringen met WNF en we kopen meestal ook Unicef kerstkaarten.
    Maar ik zou gaan voor KWF omdat ik ontzettend storend vind hoe weinig we over kanker weten en hoe veel patiënten hieraan lijden en helaas ook overlijden. Ik weet nog niet of er een corona Fonds is ofzo haha maar anders is dat ook iets om te overwegen.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik zou het aan kleinere stichtingen en goede doelen geven.. De grote doelen ontvangen al erg veel (ik weet het, ze kunnen echt nog wel meer gebruiken) en veel gaat dan naar het loon van de medewerkers.

    Zelf werk ik voor Akka's Ganzenparadijs op de stadsboerderij (de opvanglocatie voor boerderijdieren) in Emmen. Zij zetten zich in voor alle dieren in Nederland (en het buitenland als het moet). Naast deze 2 locaties, hebben ze ook nog een dierenambulance (DAR), een dependance voor paarden en ezels en Hofganzen Ganzenbescherming.
    www.akkasganzenparadijs.nl

    Ik zeg niet dat je het daar voor moet doen hoor, maar er zijn dus nog veel meer kleinere stichtingen/goede doelen die het geld heel hard (vooral nu) kunnen gebruiken! (flower)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik vind Stichting Aap een heel sterk, goed doel. Wat ik zelf ook heel prettig vind is dat ze je via fb e.d. heel erg op de hoogte houden van wat ze precies doen en hoe ze daarbij te werk gaan. Ook geven ze regelmatig updates over de dieren die ze hebben gered.

    Maar eigenlijk zijn alle goede doelen (die al eerder genoemd zijn) goed en helaas nodig natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2020 - 17:44 ]


    Tell me about it, stud.

    Wat mooi dat je dit vraagt

    Ik zou als ik jou was eens kijken in je nabije omgeving. Ik weet dat er bij ons mensen zijn die vaak van eigen geld en donaties mensen die het niet breed hebben helpen, maar denk ook aan dierenboederijen etc.

    Ik zou zelf overigens eerder geld in iets steken dat in Nederland gebruikt word. Ja , buitenland heeft soms ook geld nodig maar ik vind dat er eerst gekeken moet worden naar eigen land


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb zelf deze maand veel gedoneerd aan het World Food Programme van de Verenigde Naties. Die helpen overal kinderen in nood eten te geven.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Heel erg bedankt voor jullie reacties en het meedenken! (flower)

    [ bericht aangepast op 27 dec 2020 - 13:55 ]


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Rond Sinterklaas doneer ik altijd wat aan de Sinterklaasbank en anders aan Stichting Jarige Job!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly