• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 maart 2021 - 19:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    Fayr wist niet op wie van de twee Nish doelde die nu niet alleen zou zijn, maar het gold eigenlijk voor beide jongens. Ze slikte. 'Er gaat niks mis. Fire, ga verder met het opwarmen.' Ze liet Jesters arm weer los en legde haar hand weer op zijn borst. 'We gaan verder.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Jester zat.
          Hij ademde.
          Was bij bewustzijn.
          Lééfde.
          Een paar tellen lang kon Onyx alleen maar naar zijn vriend staren. Zijn vriend die dood was geweest, waarvan hij gedacht had dat hij hem nooit meer zou horen praten, die hij nooit meer zou vasthouden, die hij nooit meer zou zien lachen.
          Voor hij het doorhad, echode er een snik door de kamer.
          Hij merkte dat zijn energielevel nog erg laag zat. Hij zou wel opladen tijdens een droom, maar het kostte wat tijd. Niet dat het uitmaakte. Hij hoefde nu geen marathon te rennen en de afstand tot de muur lukte prima.
          De lucht was hier lichter dan in de werkelijkheid, het was warmer, hij voelde meer rust.
          Hij knielde voor zijn vriend neer. Zijn vingers beefden toen hij ze langs Jesters handen liet glijden. Hier was zijn huid nog gaaf, hier had hij het niet stervenskoud. Hij was alleen verdwaasd, alsof zijn brein nog moest opstarten. Hij zag het aan Jesters gezicht.
          Heel even maar, daarna waren zijn ogen vol tranen en zag hij alleen een waterig waas.
          Meer afstand kon hij niet verdragen. Hij kroop naast zijn vriend en trok hem in zijn armen, begroef zijn betraande gezicht in Jesters haren en sloot zijn ogen. Snoof zijn geur op. Voelde de warmte die zo ver weg was geweest.
          En toen brak hij.
          In een flits voelde hij weer die snijdende pijn toen hij ontdekte dat Jester niet meer ademde, de wanhoop waarmee hij hem had geprobeerd te reanimeren terwijl hij geen flauw idee had waar hij precies mee bezig was. De wetenschap dat hij Jes voor altijd kwijt was, de angst om alleen verder te moeten.
          ‘Het spijt me,’ fluisterde hij snikkend. ‘Het spijt me zo. Ik had naar je moeten luisteren. Ik had nooit… En nu was ik je kwijt. Ben ik je misschien wel kwijt. En ik wil niet – ik wil niet zonder je,’ ratelde hij terwijl hij de jongen nog steviger tegen zich aantrok. ‘Ik kan niet zonder je, Jes.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



    'Dezi heeft Jester aangevallen?' herhaalde ze met grote ogen. 'Wat is er gebeurd--is hij oké?' Een golf van zenuwen en schuld sloeg door haar heen, maar ze knikte. 'Ja ik kan wel kijken naar morgenochtend. Zal ik dat nu doen?' Waarom had ze dat niet zien gebeuren? Was het omdat ze teveel bezig was geweest met de tweede opdracht, dat ze daardoor dit niet had zien aankomen?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Ik heb geen idee," zei hij schouderophalend. "Fox zei alleen dat Jester aangevallen was en dat ze in het bos waren. Maar Fayr zal er vast al wel zijn, dus het komt vast goed." Hij forceerde even een klein glimlachje naar zijn vriendje en naar Nenya. Merrin had eigenlijk totaal geen idee of dat waar was, Fox had nogal bezorgd geklonken, misschien zelfs wel paniekerig, maar ze mochten de hoop niet verliezen. "Dat zou heel erg fijn zijn als je dat kan doen. Misschien kan je zien waar wij zijn morgenochtend en de anderen natuurlijk." Merrin kwam overeind en glimlachte even naar Nenya. "Dan ga ik in de tussentijd even bij Yrla kijken."

    [ bericht aangepast op 10 maart 2021 - 14:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nenya Agami



    'Komen ze niet hierheen?' Ze kwam overeind.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Bij Yrla kijken?’ herhaalde Adam verward. Hij schudde de gedachte van zich af. Het zal wel.
          Dus Dezi had Jester aangevallen. Er liep een rilling langs zijn rug.
          Waarom zou ze dat hebben gedaan? Jester was zo ongeveer de enige die de afgelopen weken tegen haar gepraat had. Adam merkte dat zijn spieren zich aanspanden. Angstvallig wierp hij een blik op de deur. Wat was haar volgende stap? Zoiets deed ze toch niet zomaar?
          Had ze haar geheugen terug? Was dit wraak op Onyx, omdat die haar verminkt had? Kwam ze dan straks hierheen, om af te maken wat ze twee maanden geleden begonnen was?
          ‘Kijk – kijk eerst of het veilig is om naar Yrla te gaan,’ zei Adam zacht, met een blik op Nenya.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



    'Hier?' Nenya had op het punt gestaan naar haar kamer te lopen, maar iets in Adam's stem hield haar tegen. 'Je denkt toch niet dat ze hier komt? Dan zouden ze ons wel gewaarschuwd hebben toch?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Dat doen ze toch, als ze bellen om te zeggen dat we voorzichtig moeten zijn en dat ze niet weten waar ze nu is?' Zijn stem trilde lichtjes. Hij had hier een heel slecht gevoel over.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik heb geen idee, maar ik denk dat ze uiteindelijk hier wel heen komen. Maar misschien kan het nog niet..." zei hij zachtjes. Hij wist niet hoe erg Jester eraan toe was. Hij had op Adam willen antwoorden, maar zag daarna voor een moment de angst over Adam zijn gezicht glijden. Angst die hij had verwacht. "Ik weet niet waarom, maar Fox vroeg specifiek of ik even bij Yrla wilde kijken." Hij glimlachte even kort naar Adam. Misschien was het bedoeld geweest dat Yrla hen kon helpen als Dezi er was. Of er razendsnel op kon reageren als er nog iemand hulp nodig had. Hij wist het niet.
          In plaats van dat hij naar de gang liep, liep de jongen even om de tafel heen om een kus op Adam zijn voorhoofd te drukken. Het kwam wel goed, al was het voor het eerst sinds dat Dezi hen aangevallen had dat ook Merrin zich angstig voelde. Wat als ze nu in hun richting kwam om hen inderdaad iets aan te doen? Haar wraak van eerder af te maken. Het feit dat Dezi haar herinneringen kwijt was, had hem altijd gerust gesteld. Had zij ze ook terug gekregen net als hij? Maar...
          Merrin ademde scherp in. Hij voelde zijn maag samenknijpen en de angst als een malle hem overnemen. Afgelopen weken was hij nauwelijks bang geweest voor Dezi, waardoor hij verrast werd door de angst die hij nu voelde. Hij liet het echter geen moment aan Adam merken, die nog veel banger dan hij moest zijn. "Ik kan ook mijn gave gebruiken? Dan ziet niemand me dat ik naar boven ga." Merrin knikte, dat was nog niet eens zo'n slecht idee. "Ik gebruik gewoon Fox gave, dan kan ik zien of het veilig is en zal Dezi mij nooit zien."

    [ bericht aangepast op 10 maart 2021 - 15:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Dat is een goede idee.' Adam was dan wel zenuwachtig, maar hij glimlachte toch een beetje trots naar zijn vriendje omdat hij het hoofd zo koel hield. Wel vroeg hij zich weer af waarom Fox om Yrla vroeg. Was de rest niet thuis? Waren ze allemaal bij Jester -- was hij echt zo erg gewond? Maar hoe kon dat, Jester kon Dezi toch met een paar woorden laten weglopen? Of kom dat niet wanneer ze een draak was. 'Misschien kun je ook meteen kijken of Azumi nog in Jesters kamer is.'
    Dezi was in haar menselijke gedaante al eng, maar als draak al helemaal. Maar als het goed is, had ze buiten de gavelessen om geen contact met haar draak.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



    Fox' gave? Nenya schudde niet-begrijpend haar hoofd, maar met meer vragen kwam ze er waarschijnlijk niet. Haar kamer was vlak bij de hal. Dat redde ze vast wel. Met een vlugge blik in de toekomst (geen Dezi) draaide ze zich om en holde naar haar eigen kamer, en draaide daarna vlug de deur op slot. Haar hart bonkte onrustig in haar borst en er schoten allemaal doemscenario's door haar hoofd die het alleen maar erger maakten. Ze zette de kaars op de grond en plofte in haar haast net iets te hard op de grond. Nenya grimaste en kneep haar ogen dicht. Morgenochtend, het ontbijt. Dat ging ze zien nu en niet dat fucking grijs. Echt niet. Het was minder dan twaalf uur, dit kon ze best.
          Ze deed haar ogen dicht.

    De ontbijttafel voelde leeg en stil, ondanks dat ze er alsnog met zijn zessen aan zaten. Fersephone was er, en Adam en Merrin. Yrla ook, en Vienna en zijzelf. Om de beurt zeiden ze dan weer wat, maar het gesprek was-

    Ze deed haar ogen weer open. Slikte. Jester was er niet geweest, in dat visioen. Het was glashelder geweest, maar hun leider was er niet en Onyx evenmin. Fayr ook niet en Dezi was in de hele zaal nergens te bekennen geweest. Adam en Merrin hadden oké geleken, maar of dit visioen nu goed nieuws was bleef de vraag. Nenya's blik schoot naar de deur en ze deed haar ogen weer dicht. Op zoek naar Adam en Merrin voor over tien minuten.

    De twee jongens stonden in de kamer-

    Genoeg. Ze deed haar ogen weer open. Niets aan de hand. Laatste op het rijtje. Nenya deed haar ogen weer dicht en typte Jesters naam in in haar mentale zoekbalk.
          Grijs.
          Morgen dan.
          Grijs.
          Op de campus?
          Grijs.
          Of in de eetzaal. Een klaslokaal. Op de veranda.
          Grijs, grijs, grijs.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Doe ik," zei hij met een knikje. Even keek hij naar Nenya, maar voor hij iets kon zeggen, was het meisje weggelopen. Merrin haalde zijn schouders op. Dan hoefde hij het niet uit te leggen, dat scheelde weer. "Kun je het even alleen aan?" vroeg hij aan zijn vriendje.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2021 - 16:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam knikte, wetend dat hij altijd weg kon teleporteren als Dezi als draak binnenviel. 'Jawel. Ga jij maar bij Yrla en Azumi kijken.' Hij kwam overeind, gaf Merrin een vlugge kus en liep daarna naar het raam toe om het buiten in de gaten te houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Hij twijfelde even voor een moment. Zou hij als Spin of als kat gaan. Die eerste was minder opvallend, de tweede kon hij makkelijker lopen en was hij sneller. Merrin concentreerde zich op zijn gave en alsof het een ademhaling was, stond hij een seconde later als Fox in de kamer. Hij had zo vaak geoefend op de jongen afgelopen weken dat hij het gevoel had dat hij elke centimeter van Fox kende (op -gelukkig- een paar dingen onder zijn kleding na. Maar daar wilde hij niet eens over nadenken).
          Merrin haalde even diep adem en het duurde even voor hij overschakelde naar Fox zijn gave en opnieuw voelde hij zichzelf veranderen, op een andere manier. Het was weer even wennen op vier poten te lopen, maar al gauw had hij het pad gevonden. Merrin keek even om de hoek de gang op, maar zag niemand in de gang. Hij verkende ook even de gang van de meiden en stak zijn kop naar binnen bij de kamer van Fayr en Vienna die open was. Niemand te zien. Daarna liep hij naar boven. De trap op lopen was even wat onwennig, maar uiteindelijk wist Merrin zonder brokken boven te komen. Eerst liep hij naar zijn eigen kamer, die tot zijn opluchting ook open was. De kamer van hem en Adam was gelukkig leeg. Net als de gang. Alleen voor Yrla zijn deur twijfelde hij voor een moment. De kamer was gesloten, net als de kamer van Jester. Misschien was het handig als hij die eerst deed.
          Merrin keek even om zich heen en veranderde terug naar Fox. Hij deed voorzichtig de kamer van Jester en Fox open en keek gehaast om de hoek. Niemand te zien! Dat was al wel zo'n opluchting. Daarentegen was het ook een schok, want Azumi was ook niet in de kamer. Merrin liep weer terug de gang op en bleef vol spanning voor de deur van Yrla staan. Gewoon doen, niet zo bang zijn. Merrin deed de deurklink naar beneden. In de kamer was het doodstil. Merrin aarzelde voor twee seconden en keek toen om de hoek van de deur heen. De kamer was leeg.
          "Yrla?" vroeg hij zachtjes. Merrin sloot de deur achter hem en sloop de donkere kamer in. Yrla had om een of andere reden zijn slaapkamer al donker gemaakt. Merrin zocht naar de knop van de lamp en tikte de schakelaar om. Om een of andere reden was dit dubbel zo spannend. De laatste keer dat hij ongevraagd in Yrla zijn slaapkamer was geweest, stond hem nog helder aan de geest. En dat was hem toen absoluut niet in dank afgenomen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Zodra Adam alleen in de kamer was, pendelden zijn gedachten heen weer tussen het gruwelijk verminkte lichaam van Jester en schrikbeelden waarin Dezi, net als in zijn nachtmerrie weken geleden, boven op Merrin dook, hem mee de lucht in nam en hem te pletter liet vallen.
          Het zat hem niet lekker dat Onyx helemaal niets van zich had laten horen.
          Als Dezi echt weer doorgedraaid was, zou hij hem wel gewaarschuwd hebben – óf Jester was er heel slecht aan toe. Hoe dan ook had Fox hun barweinig informatie gegeven. Adam trok zijn iNet uit zijn zak vandaan en stuurde een bericht naar Onyx: Hee, ik hoorde net dat Jester is aangevallen. Is het ernstig? – Adam.
          Hij schoof het toestel weer terug, keek weer door het raam naar buiten en wachtte nerveus af.


    Every villain is a hero in his own mind.