• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic            Praattopic 2


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Salhi      ♢      The Wanderer      ♢      Jayus
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Nesrin      ♢      The Feisty Fireball      ♢      Jayus
    Lilith      ♢      The Night Owl      ♢      Blodreina
    Alyssa      ♢      The Optimistic One      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Amarina      ♢      Memory      ♢      LittleRomana
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Elijah      ♢      The Kindhearted      ♢      Sisu
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Martell      ♢      The White King      ♢      Jayus
    Luca      ♢      The Truth Slayer      ♢      Sisu
    Darrian      ♢      The Darkest One      ♢      LittleRomana
    Jeriah      ♢      The Golden One      ♢      LittleRomana
    Fenix      ♢      The Fire Aficionado      ♢      Dool
    Ruhn      ♢      The Moon      ♢      Paracosmal


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Jayus
    Lysias      ♢      Taken van een Adviseur      ♢      LittleRomana
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Sisu
    Darion / Ziam      ♢      Beeldende Vorming & Muziek / Schaken      ♢      LittleRomana
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Invaller Schermen      ♢      Jayus
    Kyle      ♢      Dans & Invaller Muziek      ♢      LittleRomana




                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Alyssa, Amarina, Dinah, Jonah
    Castitas : Luca, Ramsey, Kali, Lilith
    Acedia : Ruhn, Elijah, Martell, Donovan
    Industria: Florence, Salhi, Evelynn, Darrian
    Humanitas : Elias, Jeriah, Fenix, Nesrin

    [ bericht aangepast op 11 april 2021 - 16:28 ]


    I have seen my own sun darkened

          DONOVAN     
    I stopped fighting my inner demons, we're on the same side now
    21 • The Mysterious One • Outfit • with Kali and Belial • at recreatieruimte



    Throw me to the wolves and I'll return leading the pack



    Nog voor Donovan Belial had bereikt, dook Kali plots weer naast hem op en porde hem in zijn zij, waardoor hij gedwongen werd zijn tempo te verlagen. “Hey, Don. Ik heb je hulp nog even nodig vanavond.” Hij draaide zich naar haar toe en trok zijn wenkbrauw op. Kali die zijn hulp nodig had, hij wist wat dat betekende. Een lichte twinkeling verscheen in zijn ogen. “Vanavond. 10 uur. Jouw kamer.” Waarna hij zijn weg vervolgde richting Belial, met Kali in zijn kielzog.
          Belial stond met zijn rug naar de twee volitares toe wanneer deze hem bereikte. “Sir..?” Donovan kuchte even voordat hij de oudere demon op zijn schouder tikte. Belial draaide zich met gekruiste armen om en keek Donovan en Kali stuk voor stuk aan. "Zo te ruiken hebben jullie het bont gemaakt gisteren." Hij wendde zich tot Donovan en trok zijn neus op. De geur van alcohol was duidelijk te onderscheiden. Verontschuldigend haalde Donovan zijn schouders op, waarna hij met zijn handen achter zijn rug op zijn plaats rusten. Lachend duwde Belial hem plagend tegen zijn schouder. “Je zult meer drank nodig hebben na mijn lessen knul." Belial klonk ietwat neerbuigend. Ook al was het als grapje bedoeld, Donovan wist dat er ergens wel een kern van waarheid in zat. Hij was zich er maar al te goed van bewust dat dit een pittig jaar zou worden en dat Belial geen genade kende. "Mentor is namelijk tikkeltje beter dan coach hmm." Ging de donker gevleugelde demon verder. “I won’t let you down, sir.” Onbewust rechte Donovan zijn schouders en spande hij zijn vleugels lichtelijk aan om Belial te laten zien dat hij het meende en hij het aan zou kunnen. Ook al was Donovan met zijn 1 meter 86 een paar centimeter groter dan zijn docent Zelfverdediging, Belial was intimiderend en angstaanjagend. Donovan had veel van hem mogen leren de afgelopen jaren en respecteerde hem enorm. Donovan vroeg zich af of dit de volledige kennismaking met zijn mentor was of dat hij nu eindelijk de ruimte zou kunnen verlaten. Met zijn handen die nog steeds op zijn rug rustte, wachtte Donovan daarom geduldig totdat Belial hem zou excuseren of totdat hij zijn aandacht naar Kali zou verplaatsen.

    [ bericht aangepast op 12 april 2021 - 11:05 ]


    someone out there feels better because you exist

    ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Gemeenschaps/Recreactieruimte • w/ Donovan, Fenix, Nesrin & Kali



    "I AM READY FOR ANOTHER YEAR
    OF CHAOS AND ALCOHOL"



    "𝔾o go go!" Ramsey voelde een duw van Fenix in zijn rug, terwijl ze hun weg naar de recreatieruimte maakten. Ramsey grijnsde. Waar Donovan zijn stille schaduw was, was Fenix íets opvallender.
    Al snel liep Ramsey op Nesrin af, op de voet gevolgd door Donovan en Fenix. Hij complimenteerde haar. Laten we eens even zien in wat voor een mood zij was vandaag, dacht Ramsey.
    "Hello darling." voegde Fenix aan Ramsey zijn compliment toe. Perfect.
    Waar iedereen inmiddels een vaste plek binnen de groep kende, was die van Nesrin nog niet definitief bepaald. Het was daarom extra leuk om te zien hoe zij op de groep reageerde.
    “Hmm, tenminste iemand haar vleugels die er ‘bijzonder donker uitzien'." zei Nesrin pinnig met een glimlach op haar gezicht. “Kunnen jullie een voorbeeld aan nemen.”
    Ramsey grijnsde breed. Ze was blijkbaar in een goede bui naar deze bijeenkomst gekomen.
    “Hallo daar, stelletje vreemdelingen,” Al snel voegde Kali zich bij hen.
    “Goedemorgen, schoonheid” verwelkomde Ramsey zijn ex-vriendin, waarop Kali haar wenkbrauwen op trok. Tijdens hun relatie was hij nooit van de liefkozende woordjes geweest. Dat was hij nog steeds niet wanneer hij iemand leuk vond... Maar nu het uit was leek het hem eindelijk een gepaste manier om haar te begroeten.
    “Dus zowel een aartsengel als een adviseur als docenten dit jaar. Zou er iets rommelen?” suggereerde Kali. Dat was nou zo leuk aan haar, ze was altijd op zoek naar chaos.
    “Deze hele school rommelt. Ze zoeken het maar uit, ik ben vooral benieuwd bij wie ik op de kamer belandt... Als het maar niet van die slaapverwekkende types zijn, zoals Luca of Martell.” bracht Ramsey uit. Wat er ook gebeurde, hij moest en zou een kamer krijgen waarmee iets te beleven viel.
    "Ach, zolang ik maar geen slaapkamer met jou hoef te delen vind ik het prima." Fenix kneep hem kort in zijn schouder.
    "Insgelijks, mijn vriend, insgelijks." zei Ramsey grijnzend tegen Fenix, terwijl hij hem op zijn schouder sloeg. Ramsey wist niet precies wat Fenix allemaal uitvrat in de late uurtjes, maar hield daar wel van. Je hoeft ook niet alles van je vrienden te weten. Dan valt er niets meer te ontdekken.
    “Als ik bij Martell op de kamer eindig, dan claim ik een permanente plek in een van jullie bedden, of de grond er naast voor mij part.” zei Kali.
    "Bij mij ben je altijd welkom." Verzekerde Ramsey haar, wat waar was.

    “En toch zou jij zonder deze school nooit bestaan hebben, heb je daar ooit wel eens over nagedacht. Ow nee, wacht. Ik was vergeten dat jij met een ander ding nadenkt dan je hersenen. Mijn excuses,” Nesrin haar stem was sarcastisch. Alhoewel het laatste soms waar was, moest Ramsey aan zichzelf toegeven. “Daarbij schijnt Luca zeker geen slaapverwekkend type te zijn, als je Florence haar verhalen moet geloven,”
    “Hmm, dat heb ik ook gehoord. Letterlijk,” Voegde Kali toe.
    "Natuurlijk moet je de verhalen van Florence geloven! She's a doll. Maar, dat is wel voordat ze mij ontmoette..." Ramsey had een theorie, dat je kunt zien hoe goed een man in bed is aan de hand van zijn vleugels. Hoe donkerder zijn vleugels, hoe interessanter dingen zijn. Dus over Luca maakte hij zich geen zorgen.

    “Ik ga Belial opzoeken.” Klonk Donovans stem. Ramsey knikte goedkeurend. Hij respecteerde Donovans toewijding aan zelfverdediging. Donovan verliet de groep, op zoek naar Belial. Het voelde altijd onwennig wanneer Donovan niet aan Ramsey zijn zij stond. Hij was zo gewend geraakt aan de aanwezigheid van hem, dat er iets miste wanneer Donovan iets voor zichzelf te doen had.
    Nesrin richtte zich tot Kali en Fenix. “Moeten jullie niet achter hem aan lopen? Straks verliezen jullie je ereplekje on his dick,” probeerde Nesrin opnieuw de groep uit te lokken.
    Opnieuw grijnsde Ramsey breed. Deze liet hij over aan Kali en Fenix, dit was kinderspel.
    “Wat lief van je dat je je zorgen maakt om mijn seksleven, Nessie, maar ik hoef Belial’s dick niet.” Kali wiebelde met haar vingers. “Deze werken ook prima.”
    Ramsey glimlachte goedkeurend in haar richting.

    “Ik ben zo terug,” murmelde Kali. “Moet nog even iets aan Don vragen voor Belial hem de rest van de middag rondjes rond het kasteel laat rennen.” Ze keerde zich nog snel naar Ramsey toe. “En wees eens een gentleman en laat je lieflijke kop voor op z’n minst vijf minuten aan Asteria zien. Zo erg is ze ook weer niet.” Kali voegde er een zachte tik op zijn neus aan toe. Ramsey fronste zijn wenkbrauwen en keek vies.
    "Val me alsjeblieft niet lastig met gentlemen zaken..." Hij keek Kali geïrriteerd na. Wat moest ze überhaupt nog aan Donovan gaan vragen? Een waarom was hij er niet bij betrokken?
    Hij besloot dat deze meeting saai begon te worden en natuurlijk was hij de aangewezen persoon om hier verandering in te brengen. Zijn ogen zochten Luca en vonden hem samen met Martell en Alyssa.
    Ramsey schraapte zijn keel en schreeuwde: "HEY LUCA! NESRIN EN KALI HEBBEN GEHOORD DAT JE GOED BENT IN BED, INTERESSE OM DIT AAN ZE TE BEWIJZEN?" Zijn stem galmde door de ruimte heen. Al snel leken alle ogen op hem te zijn gericht, precies waar hij naar op zoek was

    [ bericht aangepast op 11 april 2021 - 20:35 ]


    Evelynn
    19 | The girl who went roque | With Elias | gemeenschapsruimte | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          In een rap tempo was Evelynn de gangen richting de gemeenschappelijke recreatieruimte door geraasd. Ze was aan de late kant maar kon de speech als ze snel was nog net vanaf het begin mee krijgen. De algemene informatie deed haar niet veel. Wel was ze erg nieuwsgierig naar de nieuwe kamerindeling. Terwijl de roodharige de ruimte binnen stapte en zich tussen verschillende leerlingen heen wist te wurmen, begon Asteria aan haar speech. Ze had geen idee hoe maar ze had het gered. Ergens middenin de zaal stopte de dame met naar voren bewegen. Haar ogen gleden kort om haar heen maar faalde om een bekend gezicht te spotten. Het maakte haar niet veel uit. Ze vond haar vrienden zo wel. Op deze manier kon ze tenminste eerst weer even rustig ademhalen na haar eerder getrokken sprintje. Al snel na de speech nam Evelynn de ruimte opnieuw in haar op. Er moest toch ergens een bekende zijn? Al snel vonden haar ogen Ramsey. De aantrekkelijke jongen was omringd door zijn beste vrienden –hoe kon het ook anders – en leek zelf ook de ruimte in zich op te nemen. De dame volgde zijn blik en zag hoe die richting Florence gleed waarna er een subtiele knipoog volgde. Great, het nieuwe schooljaar begon al goed. Evelynn wendde haar blik af en voelde een kleine vlaag van jaloezie door haar lichaam gaan. Tuurlijk had ook zij de verhalen over de twee gehoord. I mean wie niet? Het was praktisch onmogelijk om die verhalen te ontwijken – daar zorgde het tweetal wel voor. In haar gedachte verzonken schrok Evelynn op van de plotselinge woorden naast haar. Dat ze door een bekende stem werden uitgesproken maakte niets uit voor het schrikeffect. ''Op een schaal van 1 tot 10, hoe saai was die speech?''

    Evelynn hoefde eigenlijk niet eens opzij te kijken om te weten wie het was. Elias liet haar bijna altijd schrikken als begroeting en dat was dit keer niet anders. De dame haar ogen gleden opzij en ja hoor daar stond Elias met zijn armen over elkaar haar grijnzend aan te kijken. Hij was duidelijk erg voldaan door zijn actie en haar reactie daarop. ''Klaar voor een nieuw jaar vol chaos en feestjes?"
    Lachend schudde de dame haar hoofd zachtjes heen en weer terwijl ze zich naar Elias toe draaide. Ze gaf hem een kleine duw tegen zijn schouder. "Stop daar eens mee sukkel! Ik krijg er echt nog een keer een hartverzakking van!" sprak ze hem plagend toe. "Er komt een dag dat ik wraak neem, let maar op." vervolgde ze zichzelf vastberaden waarna ze kort glimlachte."Oh en ik ben zeker klaar voor een jaar vol feestjes en chaos! Zolang ik mn vaste feestmaatje tenminste niet hoef te missen." grijnsde ze als reactie op de jongen zijn eerdere vraag.
    "Misschien moeten we alvast wat 'sorry dat ik niet kan komen maar ik ben te brak' briefjes bij je mentor inleveren. Lijkt me wel zo netjes toch?" Nog voor Elias antwoord kon geven galmde de stem van Ramsey de zaal door. Er viel een kleine stilte en alle ogen gingen zijn kant op gevolgd door meerdere blikken richting Luca "Daar heb je alvast je chaos..." ging Eve op een fluisterende toon tegen Elias verder.



    ”Feel like making a deal with the devil?"

    [ bericht aangepast op 11 april 2021 - 21:01 ]

          FLORENCE     
    She is a saint with the lips of a sinner and an angel with a devilish kiss
    19 • Queen of Hearts • Outfit • with Lilith • at recreatieruimte



    In trying to avoid one sin, I've committed another



    “Ach, je kent het wel. De gewoonlijke mensen bekijken en verhalen bedenken.” Grinnikte Lilith terwijl ze naar een stelletje aan de overkant van de hal wees. Nieuwsgierig volgde Florence de richting waar in Lilith had gewezen en ontdekte een jongen en meisje innig tegen de muur aangeleund staan. “Wedden dat hij zometeen iets doms gaat zeggen tegen haar en dat ze dan boos weg loopt?” Grapte Lilith. “Jongens zeggen altijd domme dingen.” Reageerde Florence, iets bitterde dan ze gepland had. Op dat zelfde moment liep het meisje boos van de jongen vandaan en stond haar gezicht op onweer. Lilith schoot in de lach en schudde haar hoofd. “Dat zat er aan te komen.” Voegde ze er zacht aan toe waarna ze zich weer richtte op Florence. “Maar wat doe jij hier zo alleen in de hallen? Dat is namelijk meestal iets voor mij om te doen.” Lilith klonk oprecht geïnteresseerd, maar het was Florence opgevallen dat haar ogen ietwat bezorgd stonden. Florence stond net op het punt om Lilith gerust te stellen door te zeggen dat ze alleen maar op weg was om koffie te halen toen ze haar toevallig hier zag staan, maar ze werd onderbroken door een stem die ze uit duizenden herkende. Ramsey’s.
          Zelfs op de gang had Florence de stem van Ramsey kunnen horen en ze hoopte van harte dat ze de woorden verkeerd had verstaan, maar door de doodse stilte die volgde, wist ze wel beter. Echt weer iets voor Ramsey om deze bom te droppen hier en op dit moment. Dit was foute boel en zorgde geheid voor drama. Ze schonk Lilith een verontschuldigende blik, waarna ze zonder nog te antwoordde de recreatieruimte weer binnen ging. Vanaf de plek waar zij stond kon ze chaos die zich binnen afspeelde overzien. Met een lichte geschrokken uitdrukking op haar gezicht, omdat ze zich niet kon voorstellen dat Ramsey deze echt gooide, keek ze van Ramsey naar Luca en weer terug. Ramsey stond nog altijd op de plek waar ze hem voor het laatst had zien staan. Met Fenix en Nesrin nog steeds aan zijn zijde keek hij uitdagend richting de andere kant van de zaal, waar Florence Luca bij Martell en Alyssa zag staan. Ergens had ze wel een beetje medelijden met Luca, dit verdiende hij ook weer niet, maar ze kon het niet helpen dat ze wel en beetje genoot van deze chaos. Je kon veel zeggen over Ramsey, maar hij deed zijn status wel eer aan en dat wond haar op een bepaalde manier wel op. Met haar ogen zocht ze naar Kali, die zich natuurlijk in de buurt van zowel Donovan als Belial bevond - you go girl, en hoopte haar blik op te vangen. Hier zouden ze nog lang gespreksstof aan overhouden.

    [ bericht aangepast op 12 april 2021 - 11:06 ]


    someone out there feels better because you exist

    Martell◂
    22 years ▲ The White King ▲ Centre of the Hall ▲ w. Everyone

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


    Be the reason someone BELIEVES
    in the GOODNESS of people

    ▸Er was slecht één volitare in de ruimte waar mijn complete aandacht naartoe getrokken werd. Ik wist niet of ze mij al gezien had en ik vroeg me af of ik nu kon gaan zwaaien om haar aandacht te trekken. Veel tijd om daarover in te zitten had ik niet. Degene op wie ik eigenlijk wachtte, maakte zijn aanwezigheid kenbaar door zijn handen op mijn schouders te leggen. “I made it,” zei Luca met een licht gegrinnik.
          “Op het randje. Zoals gewoonlijk.” Een warme glimlach verspreidde over mijn gezicht – eentje die mijn ogen wist te bereiken. “Fijn je te zien.” Mijn glimlach beantwoord door een speelse kroel door mijn haar en ik keek hem aan met een blik die zei: Moet dit nou? Echter werkte zijn goedgemutste bui aanstekelijk.
          “We made it! Ons laatste jaar gaat vandaag in, hoe spannend is dit!” In zijn enthousiasme sloeg hij bijna me voor het hoofd met zijn vleugels. “Dat klinkt bijna alsof je verbaasd bent dat je het gehaald hebt, Luuk. We kunnen er trots op zijn inderdaad, wij allemaal.”
          De speech van Asteria volgde en ik deed goed mijn best om al haar woorden in me op te nemen. Echter was er één gigantische afleidingsfactor voor mijn neus en nu ik eenmaal Amarina gespot had, konden mijn ogen niet van haar wegkijken. Ik schudde mijn hoofd en sprak mezelf streng toe. Het was belangrijk dat ik respect had voor de nieuwe docenten en alle andere aanwezigen. Toch bleek mijn focus te vinden een grotere uitdaging zijn dan verwacht.
          Zodra de speech was afgelopen, baande Asteria zich een weg door de menigte om helemaal achteraan te verdwijnen. Met haar handelingen als startsein kwamen menigeen overeind en ik dus ook, maar dan niet alleen om koffie te halen. Het was Luca zijn vraag die me tegenhield en hoewel ik dol was op mijn beste vriend, soms kon hij bepaalde non-verbale hints niet oppikken. “Ik denk dat Jacob een erg goede Mentor voor je zal zijn,” deelde Luca me welgemeend mee. Ik knikte en gaf een goedbedoeld kneepje in zijn schouder. “Probeer zelf niet al te veel weg te zwijmelen in Asteria haar bijzijn. Je hebt al genoeg op je bordje gehad als we spreken over de liefde.”
          Schijnbaar had Luca Alyssa in de verte gespot en hij zwaaide naar haar met een enthousiaste handbeweging. En vanaf dat punt maakte de hele sfeer een draai van honderdtachtig graden. De schelle stem van niemand minder dan Ramsey weergalmde door de gehorige hallen. “HEY LUCA! NESRIN EN KALI HEBBEN GEHOORD DAT JE GOED BENT IN BED, INTERESSE OM DIT AAN ZE TE BEWIJZEN?” Op slag leek er een stilte te zijn ontstaan. Een stilte die mijn sterke gevoel voor rechtvaardigheid activeerde. Lichtelijk geïrriteerd legde ik nogmaals mijn hand op Luca zijn schouder, alleen deze keer met de bedoeling om hem tegen te houden iets roekeloos te gaan doen. Ik was immers zeer bekend met zijn temperament.
          Ik zette een stap naar voren waardoor ik voor Luca kwam te staan en ontvouwde mijn onbevlekte vleugels tot in hun volle lengte. “Je kunt ook te ver gaan, Ramsey. En dat, was zojuist een grens die je passeerde,” vertelde ik hem op een kalme en beheerste toon. Waar de meeste volitares mij zagen als een zachtaardig persoonlijkheid was ik niet voor niets uitgeroepen tot The White King. Daarbij had ik een groot voorbeeld waar ik mezelf aan moest meten, Jonah. Tevens ging een opmerking zoals deze zelfs mij te ver, zeker omdat ik wist wat het met Luca deed. Luca die voor mij gelijk stond aan familie en voor familie was je tot veel dingen bereid.
          “Ik zou je willen vragen goed na te denken over je volgende stap,” vervolgde ik op dezelfde toon als net.

    [ bericht aangepast op 11 april 2021 - 22:55 ]


    I have seen my own sun darkened



    Lysias
    "Some days even de devil sits back and admires my work."
    3318 years old | Teacher Taken van een Adviseur | Outfit | Gemeenschaps/recreatieruimte | Overige docenten, Donovan & Kali

    Zijn ogen hadden reeds alle aanwezige volitare's onder de loop genomen. Van sommige was duidelijk dat zij dachten hun pad zeker te zijn, andere waren nog onzeker. Hij had zo ook één van hen hierin gezet, haar dwingende een keuze te maken tussen de Duivel en God. Hierbij had zij twee broers, waarvan elk de geheel andere kant uit ging. Zij hadden duidelijk reeds hun keuze gemaakt, maar zij niet. Het was tijd dat zij dit ging doen en daarom had hij haar hier neergezet. Verdere plannen hieromtrent zouden later dan ook zeker nog worden uitgewerkt.
          Hij zou niet veel te maken krijgen met degene die naar de kant van God dreigde te gaan. Zeker met Evicka nu in zijn buurt, zou hij daar niet zoveel invloed op kunnen uitoefenen als dat hij in eerste instantie had gewild. Deze oude aardsengel heeft hij in het verleden flink in de maling kunnen nemen, wat nodig was geweest om zijn plek als Adviseur waar te maken. Het heeft hem lang gekost om een waar meesterplan op te stellen, maar zij weet ook nog duidelijk van die tijd af. En helaas kan hij niet ontkennen dat hij dat niet doet. Ook hij weet nog precies wat er in die tijd is voorgevallen. Wellicht weet hij het nog zo goed, omdat hij juist bepaalde handelingen moest doen die geheel tegen zijn aard in gingen. Hoe dan ook, met haar in de buurt zou alles een heel stuk anders gaan verlopen. Zelfs nu, niet direct naast haar zijnde, kon hij haar aura voelen. Iets wat hij door en door herkende ondertussen.
          Waar vele na de speech van Asteria eigen wegen in begonnen te slaan, bleef Lysias zitten om de boel te bekijken. Zolang niemand hem nou echt aan zou spreken, had hij geen directe reden om zijn aandacht erbij te pakken. Zijn ogen waren dan ook op de menigte volitare's, totdat de bekende stem van Evicka luidde. Koffie of thee, ze bood het aan iedereen aan. Darion reageerde erop, maar liep weg. Jacob had reeds iets en probeerde een praatje met haar te maken. Nu had hij haar een tijd niet gezien en wist hij niet precies hoe zij omging met wie er aan haar zijde stond, of toch een mede-engel was, maar iets aan dit plaatje was gewoon een regelrechte nee.
          Hij hoorde Belial al reageren, de man had zoals gewoonlijk geen hoorbaar respect. Niet dat hij daadwerkelijk echt respect had voor iets of wat. Hoorde je bij hem respect, dan kon je er zeker van zijn dat je dat ook echt had. Evicka kon dat niet hebben, dat wist hij nu al gewoon van de vrouw. Een reactie ging er dan ook zeker nog van komen. Succes met deze dan ook, Belial. Je hebt het nodig. Ze mag een engel zijn, maar een lieverdje is het niet altijd.
          "Zwarte koffie, als je het dan toch aanbiedt" zegt hij dan wel erbij plakkende. Nu was zijn toon gewoon neutraal, wat tegenover haar al ruime tijd zo was. Hij had een zekere respect voor haar, één die hij nooit hardop zou zeggen. Zeker na hun verleden zou hij dat gewoonweg nooit doen. Daarnaast hadden zij een scorestand waar je U tegen zegt. Dit ging voornamelijk over nummers van engelen en demonen die zij waren kwijtgeraakt aan de anderen, maar ook in gevechten zelf waren deze twee nooit aan de zijlijnen te vinden. Ondanks dat zij vele malen ouder was, had hij toch wat overwinnen kunnen maken op haar door zijn tactieken en strategieën. Nu had zij ook haar overwinningen en op dit moment stond zij vooraan erin, iets dat hij om wilde doen keren. Wellicht was het dan toch niet zo slecht dat zij hier beide waren, dan kon zij met een plek vooraan zien hoe hij dit deed. Toch zou hij nooit zijn volledige strategieën ooit aan haar weergeven, iets wat hij andersom ook wist dat niet zou gaan gebeuren. Hierdoor was het nog maar allemaal afwachten.
    Hij was weer verder gegaan met de volitare's in zich opnemen, waarbij hij al enkele dingen had gespot. Nu had hij ook bepaalde zaken reeds gehoord, waardoor hij daar nu wat meer oog op richtte. Waar vele groepjes dan ook samen gingen, gingen sommige ook weer snel uit elkaar. En er was één groep voor hem waar hij nu even net iets meer aandacht aan schonk. Hoe hete dit stelletje ongeregeld ook alweer? Het was iets heel flauws, waarschijnlijk dan ook de reden dat het hem niet direct te binnen schiet. Juist, iets van de dark five, al dan nu six sinds enige tijd. De leider zou Ramsey zijn, iemand die bij hem in de klas zou zitten. Met dat hij dit echter dacht, maakte die leider zich bekend door de gehele ruimte, waardoor hij van leider naar een kleine mier ging in de ogen van Lysias. Goed, een mier met vleugels, in dit geval.
          Dit moest een adviseur willen worden? Zonder enige vorm van planning zulke onzin door een gehele ruimte roepen, wetende dat er vele andere volitare's, maar ook docenten zijn? Wat was zijn doel hiermee, slechts een kleine reactie terug krijgen en daarmee een rel beginnen? En wat ging dat doen dan, dan behalve hemzelf in de diepe problemen helpen? Was hij nou echt zo dom om daar niet over te hebben nagedacht, het schijnt echt zo te zijn in elk geval. Dit was iets wat Lysias alles behalve goedkeurde voor een adviseur, met zo een leeghoofd kon hij niet gaan samenwerken in de toekomst. Als deze mier zich wilde gaan bewijzen tegenover hem, dan mocht hij dit jaar nog wel eens zijn hele hebben en houden na gaan kijken. Dit alles en dan ook nog bedenkende dat Evicka hem onder haar vleugel had, zou dan ook zeker nog iets worden.
          Lysias zijn ogen gingen naar een geheel wit gevleugelde jongeman, Martell. Als Lysias ergens goed mee was, dan was dit namen en gezichten onthouden. Waar hij ergens bijna op had gestaan, zorgde deze jongen ervoor dat hij bleef zitten. Dit kon nog wel eens een goede toekomstige engel zijn, iemand waar hij dus zijn oog op moest houden in de toekomst. Alle mogelijke aardsengelen zou hij een oogje op houden. Hij had al reeds stokjes gestoken voor bepaalde veranderingen binnen de engelen hun posities, wat dan ook de reden was dat Asteria nu kort gewiekt was. Haar als aardsengel was zeker geen mooi plaatje geweest voor de demonen en nu kon zij niets meer. Althans, ze kon veel, maar niet vliegen. Het had allemaal duidelijk een nummer op haar gespeeld en dat was ook precies wat hij had gewild. Een nummer op haar en de engelen in het algeheel.
          Voor nu bleef hij de situatie in de gaten houden, zich toch klaar makende om in te grijpen indien dit nodig was. Iets wat echter niet van hem viel af te lezen. Toch zei iets in hem dat het niet eens echt nodig zou zijn. Hierdoor ging zijn blik dan toch kort weer terug naar Evicka, en zo ook Jacob. Nogmaals, zij is niet altijd zo een lieverdje. Zij was waarschijnlijk iets waar iedereen in zekere zinnen nog veel meer voor moesten oppassen dan menig ander in deze hele zaal.

    [ bericht aangepast op 11 april 2021 - 23:02 ]

    F E N I X

    21            Outfit            Fire Aficionado            With Ramsey, Donovan, Nesrin and Kali -> Elijah




    Er helemaal bij was ik niet. Een groot percentage van het gesprek ging langs me heen en ik wist niet helemaal zeker of het nou kwam door een aankomende hangover of door het zicht op Belial. Het was allemaal een beetje wazig.
    Gelukkig was daar Kali die me uit mijn droom hielp door mijn hand vast te pakken. Ik keek naar haar op en glimlachte zwakjes.
    Ik fantaseerde graag over knappe mannen, en met name over Belial, maar dat was iets wat ik beter voor in de slaapkamer kon bewaren.
    “Dit is mijn favoriet.” sprak ze, de ring om mijn duim aanduidend. Ik merkte dat ik al weer half afgedwaald was met mijn gedachten. Het leek wel een verdomde vloek. Het duurde dan ook enkele seconden voor ik daadwerkelijk doorhad waar het over ging en had haar even schaapachtig aangekeken. Ik glimlachte kort naar haar. 'Het is dat je vingers veel weg hebben van tandenstokers anders had je hem mogen hebben.' grijnsde ik naar haar alvorens ik kort mijn tong naar haar uitstak.
    “Ik ga Belial opzoeken.” klonk Donovan zijn stem en bij het horen van Belial zijn naam had Donovan direct mijn aandacht. Jezus, ik begon me gewoon aan mezelf te irriteren.
    “Moeten jullie niet achter hem aan lopen? Straks verliezen jullie je ereplekje on his dick,” voegde die duistere dwerg er tactvol aan toe. Ik vernauwde mijn ogen en zond haar een dodelijke blik. Ik had haar allang de mond willen snoeren maar nu maakte ze het wel erg bont. Had ze niet iets beters te doen? Ik had nu namelijk echt geen behoefte aan haar bullshit.
    'How about you mind your own fucking business, het is niet mijn schuld dat jij seksueel gefrustreerd bent.' beet ik haar toe, erop doelend dat Jeriah wellicht niet voldeed aan haar seksuele verlangens, iets wat me niets zou verbazen.
    'Ik wil Jeriah met alle liefde wat tips geven, hoor.' grijnsde ik gemeen, waarna ik hem in de menigte opzocht en mijn blik over hem heen liet gaan en kort provocerend op mijn lip beet. Vervolgens duwde ik me van de muur weg en liep strak langs Kali op, weg van dat zootje ongeregeld. Ik had hier toch helemaal geen zin in. Nesrin was vanaf het begin af aan al een grote stoorzender geweest en ik was dan ook blij wanneer ze opgerot was. Helaas genoot Ramsey te veel van haar gezelschap.
    Ik liep met zo'n vlot tempo dat ik spontaan duizelig was geworden. Dat in combinatie met mijn kokende woede betekende niet veel goeds.
    Misschien was het verstandig om wat cafeïne naar binnen te werken, dan zou ik tenminste nog overeind blijven staan.
    Ik duwde enkele volitares hardhandig aan de kant, om vervolgens een bekertje zwart goud voor mezelf in te schenken. Ik liet mijn nog altijd woedende blik even rond de ruimte gaan en liet deze vervolgens rusten op een bruinharige bekende. Het was Elijah die als een zielig hoopje ergens in zijn eentje verscholen stond. Ik keek eens achterom naar mijn "vrienden" en keek toen weer naar Elijah. Ze konden ook barsten, Elijah zou me tenminste niet lastig vallen met onderwerpen waar ik het nu liever niet over wilde hebben. Ik besloot een tweede bekertje in te schenken, om vervolgens op de jongen af te stappen.
    Zonder enige aankondiging liet ik me naast hem tegen de muur aan zakken. 'Ik heb wat voor je, misschien word je dan een beetje wakker.' sprak ik alvorens ik een slok nam van de nog veel te heette koffie.
    Ik ergerde me er soms dood aan hoe Elijah zich afzonderde van de rest en zich maar overal weg liet sturen. Hij was veel te zachtaardig.
    Ik begon mijn temperatuur eindelijk wat dalen tot ik Ramsey weer door de menigte hoorde blaten. "HEY LUCA! NESRIN EN KALI HEBBEN GEHOORD DAT JE GOED BENT IN BED, INTERESSE OM DIT AAN ZE TE BEWIJZEN?" normaal had ik me hier dood om gelachen maar ik kon vrij weinig hebben op het moment, dus rolde ik enkel met mijn ogen. Ramsey moest ook altijd zijn grote mond gebruiken. En dan dachten mensen dat ik aandachtgeil was...
    Ik keek toe hoe Martell voor Luca ging staan en zijn vleugels spreidde. Oh, please give me a break... Waarom altijd zo dramatisch, zo'n heftige opmerking was het nou ook weer niet. Echter leek mijn slechte humeur spontaan verleden tijd. Geamuseerd keek ik toe alvorens ik het niet kon laten wat ouderwets te stoken. 'FIGHT FIGHT FIGHT!' schreeuwde ik alvorens ik een veel betekenende blik richting Ramsey stuurde. Ik ging hier zo van genieten...

    [ bericht aangepast op 12 april 2021 - 1:01 ]


    How far is far


    Alyssa
    19 | The Optimistic one | With Luca & Martell | gemeenschapsruimte | Outfit



    ”You are never so lost that your angels can't find you."

          Met een vriendelijke glimlach luisterde Alyssa aandachtig naar Asteria haar speech. Ook zij merkte op dat veel leerlingen er alles aan leken te doen om geen oogcontact met de verminkte dame te maken. Alyssa vond het maar respectloos. De vrolijke blondine probeerde dit te compenseren door haar eigen lieflijke blik absoluut niet af te laten dwalen. Zo was ze geheel in Asteria haar woorden op gegaan en had ze toen de speech eenmaal afgelopen was eigenlijk geen idee waar ze haar vrienden kon vinden. De ruimte rondkijkend werd haar blik als een magneet richting Kali gezogen. De prachtige brunette zag er eigenlijk altijd goed uit en stelde vandaag opnieuw niet teleur. Kort schudde de blondine haar hoofd. Dit soort gedachtes hielpen niet als ze haar gevoelens voor de dame wilde proberen te onderdrukken – wat eigenlijk sowieso een verloren zaak was. Zeker nu de twee vriendinnen steeds meer tijd met elkaar door brachten. Proberen kon echter geen kwaad. Op zoek naar afleiding schoten de blondine haar kijkers dan ook richting de tafel met koffie en thee. Ze zag Ruhn daar staan en wilde aanstalten maken om zich naast hem te voegen voor een gezellig praatje maar stopte toen ze gezwaai in haar ooghoeken opving. Het was Luca die in het gezelschap van Martell was en vrolijk naar haar zwaaide waardoor er een spontane glimlach op de dame haar gezicht verscheen. Ze zwaaide vrolijk terug en besloot richting haar twee goede vrienden te lopen.
    “Hey!” klonk het vanuit Luca.
    "He–" Aly haar begroeting werd plotseling en ruw onderbroken door de galmende stem van Ramsey. Zijn nare en onnodige opmerking hakte erin en de gemeenschapsruimte viel dan ook stil. Ook Aly stond erdoor stil. Meerdere blikken gleden heen en weer van Ramsey naar Luca en andersom. Het was echter Martell die er tegenin ging. De jongen ging beschermend voor zijn vriend staan en spreidde zijn indrukwekkende witte verendek uit. Terwijl Martell Ramsey voor zijn rekening nam, kon het niet anders of andere begonnen al met stoken. Zo kwam Fenix er dwars door heen met zijn opjagende geschreeuw. Aly haar blik gleed bezorgd terug naar Luca. De blondine hield niet van confrontaties maar wilde haar vriend wel steunen. Ze voegde zich geruisloos naast hem terwijl ze een dodende blik richting Fenix wierp. Ze legde kort een geruststellende hand tegen Luca zijn rug aan.
    "Gewoon negeren. Het is een kinderachtige opmerking en het niet waard." fluisterde de blondine haar vriend zachtjes toe. "Bovendien wilt iedereen altijd een gevecht tot ze er zelf bij betrokken zijn. Dus laat je niet opjagen." voegde ze sussend en nog zachter dan haar eerdere woorden toe.

    [ bericht aangepast op 12 april 2021 - 14:58 ]

    Elias


    20 – The Halfblood - Outfit - With Evelynn - Gemeenschapsruimte
          De schok die door haar lichaam trok bij zijn vraag zorgde voor een brede grijns op zijn gezicht. Het was hem weer gelukt om haar te laten schrikken. Sinds een tijdje was dit zijn standaard begroeting geworden bij Evelynn. Hij probeerde haar altijd op de minst enge manier te laten schrikken. Meestal zorgde het een dramatische oog rol opgevolgd door een glimlach. Deze keer schudde ze lachend haar hoofd waarna ze hem plagend een duwtje tegen zijn schouder gaf.
          ''Stop daar eens mee sukkel! Ik krijg er echt nog een keer een hartverzakking van! Er komt een dag dat ik wraak neem, let maar op." Waarschuwde ze hem plagend. Met één opgetrokken wenkbrauw keek hij haar aan. ''Kom dan, hit me with your best shot.'' Daagde hij haar lachend uit.
          ''Oh en ik ben zeker klaar voor een jaar vol feestjes en chaos! Zolang ik m’n vaste feestmaatje tenminste niet hoef te missen.'' Begon ze. Nu was het Elias zijn beurt om haar een schouderduwtje te geven. ''Natuurlijk ben ik van de partij, altijd toch.''
          Het leek bijna alsof het universum zijn vraag gehoord had op het moment dat Ramsey's stem door de ruimte bulderde. Waarna er een ijzingwekkende stilte viel. Het duurde maar heel even, maar wist desondanks de uitspraak te benadrukken. Iedereen zijn blik vloog richting Luca, ook die van Elias nadat hij eens goed met zijn ogen rolde. Hij had helemaal niets tegen Ramsey, maar erg veel gemeenschappelijke dingen naast sport deelden ze niet, humor viel daar helaas ook buiten. ''Zijn humor wordt ook steeds minder...'' Tijdens het uitspreken van zijn commentaar begon hij steeds langzamer en zachter te praten aangezien zijn aandacht door iemand anders getrokken werd. Voor Luca ontvouwden zich twee spierwitte vleugels. Er waren maar enkelen die deze kleur droegen, en in de loop der jaren waren dit er zelfs steeds minder geworden. Deze vielen echter niet te missen, Martell. ''Doe nou niet...'' fluisterde hij bijna geluidloos zich even niet bewust van Evelynn aan zijn zijde.
          Vanuit een andere hoek werd de stilte verbroken door een stem die maar van één iemand kon zijn. Fenix. Zelfs zonder vlammen wist hij het vuur aan te steken.
          ''Dit belooft zeker een chaotisch jaar te worden.''


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Asteria

          728 years      |||      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      |||      Gemeenschaps / recreatieruimte      |||      Met Darion      |||      Outfit     


    "And in that moment, she was broken,
    But she was fearless and she was utterly alive."




                Terwijl ik met doelgerichte passen door de massa heen beende, weken vele volitares voor me uiteen. Ik liet mijn blik glijden over hun hoofden maar geen van allen durfden terug te kijken. Degene die dat wel deden droegen een blik van afgunst of een blik medelijden. En dat laatste was hetgeen waar ik de grootste hekel aan had. Medelijden. Als ze mijn krachtige verschijning vroeger hadden gezien, zouden ze het niet eens in hun hoofd halen medelijden met me te hebben. Hun walging was niets vergeleken met de hoeveelheid afgunst die ik zelf voelde. Ik had er driehonderd jaar over gedaan om weer in de spiegel te kunnen kijken zonder dat bepaalde onengelachtige gedachten de kop op staken.
          Ik verkoos de rust en stilte achterin de zaal boven het rumoerige gedeelte vlakbij het podium waar ik zojuist mijn toespraak had gehouden. De nieuwe leraren die ik had voorgesteld als Evicka, Kyle en Lysias zouden voor een frisse wind zorgen door de gangen van dit kasteel. Er zouden meer dan genoeg veranderingen in werking gezet worden die het gehele systeem alleen maar zouden verbeteren.
          Mijn ogen gleden langs Belial en Jacob om vervolgens te blijven hangen bij de plaats waar ik Darion voor het laatst had gezien. Hij stond niet meer op zijn plek vlak naast het podium en vluchtig zocht ik naar zijn aanwezigheid tussen de menigte. Toen ik hem vond, voelde ik een plots opgekomen spanning uit mijn schouders verdwijnen. Dat was het enige signaal aan mijn verder onbeweeglijke lichaamshouding dat ik opgelucht was om hem te zien. Zodra ik daarentegen zijn blik ontmoette, voelde ik hoe mijn kijkers hun focus verloren en wegkeken. Waar een ander dit misschien zou zien als desinteresse, was niets minder waar. Darion zijn blik was de enige die ik niet vast kon houden zonder zelf het gevoel te hebben weg te moeten kijken.
          Mijn koude handen omklemden het papieren bekertje om de warmte ervan zo goed mogelijk op te nemen. Tevens was het een excuus om niet op te hoeven kijken bij het horen naderen van voetstappen. Niet dat ik op hoefde te kijken om te zien wie het was. Er was maar één persoon dapper genoeg om mij te benaderen op een moment dat ik mezelf zo demonstratief aan het zicht onttrokken had.
          “Kan ik naast je zitten?” hoorde ik hem op een vriendelijke toon vragen waarin een licht Brits accent hoorbaar was. Ik plukte afwezig aan de rand van het papieren bekertje alvorens ik mijn jurk rechttrok om zo ruimte voor hem te maken. Hoewel ik hem meerdere malen had aangegeven dat hij echt niet altijd hoefde te vragen om mijn toestemming was het een karaktertrek die ik op prijs stelde. In onze 150 jaar samen had ik het opgegeven om hem erop te wijzen dat het in ieder geval niet noodzakelijk was in mijn bijzijn.
          Er viel een korte stilte. Eentje waarin mijn lichaam zonder dat ik daar invloed in had steeds meer naar Darion toe leunde. “Die nieuwe docenten,” liet ik toen vallen terwijl ik stopte met het vernielen van het papieren bekertje. Ik draaide mijn bovenlichaam naar hem toe zodat ik zijn uitdrukking kon bestuderen. “Hun onverwachtste tussenkomst zit me niet lekker.”
          Dat gezegd hebbende ontstond er een commotie tussen de leerlingen. Slechts de helft van wat er geroepen werd door volitare 1 kon ik verstaan, maar het was voldoende om al mijn zenuwen op scherp te stellen. Volitare 2 spreidde zijn witte vleugels en ondanks dat het gebaar dreigend kon overkomen, voelde ik geen dreiging van hem afkomen. Eerder een waarschuwing. “Darion,” sprak ik de naam van mijn vriend op een lagere toon uit dan hij van me gewend was. Ik sloeg beide volitares geïntrigeerd gade, in afwachting tot de volgende stap. “Is het nu de bedoeling dat we ingrijpen?”



    ☾       Dinah      ☽

    It is hard to sleep when your heart is at war with your mind

    20 years ⋆ The Devilish Angel ⋆ The Common Room > near the coffeetable ⋆ w. Darrian, Jeriah & Ruhn ⋆ Outfit








    "Ik sleepte je eruit,” was Darrian zijn antwoord op mijn verwijtende toon. “Maar goed idee, de volgende keer schop ik je eruit.” Ik stak mijn tong naar hem uit – een kinderlijke reactie die hij nog steeds bij me wist uit te lokken. Gisteren had ik hem gevraagd mee te komen naar deze startdag van ons nieuwe en laatste jaar. Ik wilde geen enkel moment missen van de weinige dagen waarin we nog samen zouden kunnen zijn. Misschien een egoïstische gedachte, zeker gezien het feit dat ik wist dat Darrian liever door de gangen van het Metanoia rondzwierf, maar mijn schuldgevoelens werden overstemd door de dankbaarheid die ik voelde dat ik nog deze momenten met hem beide kon delen.
          “Heh, bluf,” zei ik met een uitdagende twinkeling in mijn ogen. “Nee hoor, grapje. Ik weet dat je het echt zou doen. Ik kan me nog goed herinneren hoe je me een keer hardhandig uit het bed schoof. Volgens mij heb ik Jeriah je nog nooit zo’n lange preek horen geven als die keer.” Ik grinnikte en schudde mijn vleugels uit. Doordat ik verkeerd gelegen had, voelde ik hier en daar een veer scheef zitten, wat geen prettige sensatie was. Misschien als ik wat zou gaan lopen dat ik dan even kon kijken of ik mijn veren iets meer kon fatsoeneren. Vandaar dat ik aanbood om koffie of thee voor mijn broers te halen – het enige wat ik wel goed had meegekregen uit de speech van Asteria.
          “Ik kan het je nog wel eens zeggen,” bood Jeriah me aan – de lieverd. Dankbaar voor het aanbod kneep ik in zijn hand en opende mijn mond om hem te vertellen dat het verhaal één te moeten aanhoren op de vroege ochtend al meer dan genoeg was. Echter was Darrian me voor: “Nee, we hebben Asteria haar woorden wel genoeg gehoord. Alsof het echt zo moeilijk is te bedenken wat zij gezegd heeft überhaupt.” Ik knikte om mijn broer zijn woorden te beamen. “Wel lief van je, Jer, dank je wel,” voegde ik er nog snel aan toe met een liefdevolle glimlach.
          Op mijn vraag of ik thee of koffie voor hen zou kunnen inschenken, haalde Darrian slechts zijn schouders op. “Zwarte koffie, gotcha,” zei ik terwijl ik enthousiast mijn duim opstak. Hoewel hij me geen antwoord gaf, was ik natuurlijk bekend met zijn voorkeuren in het algemeen. Jeriah gaf aan dat hij thee wilde en voegde eraantoe: “Als je het niet erg vind om je leven voor mij te wagen.” Ik kon de lach horen in zijn stem waardoor ik op eenzelfde toon terug reageerde. “Jullie zouden hetzelfde doen voor mij, hehe. Groene thee is prima, toch?” Ik wachtte nog even zijn antwoord af alvorens ik zigzaggend me een weg baande tussen de jungle van veren door.
          Aan de zijkant zag ik het clubje dat bekend stond als The Dark Five, hoewel ze redelijk recent een nieuwe aanwinst erbij hadden gekregen, Nesrin. Zij was een geval apart met haar afkomst als Engel. In de drie jaar dat ze een relatie had met Jeriah heb ik haar goed leren kennen en hoewel ik duidelijk kan zien dat ze gek is op mijn broer heerste er een bepaalde duisternis om haar heen die ik tot nog toe alleen bij Darrian gezien had. Ik glimlachte naar haar, naar hen allemaal eigenlijk, maar ik vroeg me af of ze dit gezien hadden. Er ging een kort gevoel van teleurstelling door me heen toen ik Ruhn er niet tussen kon vinden. Kali wel en mochten onze blikken elkaar kruisen, zou ik een plagerige gekke bek in haar richting hebben getrokken.
          Eenmaal bij de koffie tafel aangekomen, zag ik waarom ik Ruhn niet tussen de andere gangmembers had zien staan. Ook hij had net zo’n grote behoefte aan koffie als ik. Onze begroeting liep wat onhandig aangezien ik het hete water van Jeriah zijn thee over mijn hand morste. Echter ontstond er een connectie zodra Ruhn een opmerking maakte over onze kledingkeus. Eraan toevoegend dat het hem vele malen beter stond dan mij waardoor ik de sarcastische opmerkingen op voelde borrelen. Ik plaagde hem door te zeggen dat het kwam vanwege zijn pet en zette deze kort zelf op mijn hoofd op mijn punt te bewijzen.
          Ruhn maakte de opmerking dat hij Darion zou moeten waarschuwen voor mij als zijn mentorleerling. Ik voelde mijn lippen opkrullen tot een grijns terwijl ik hem vroeg waarvoor hij de Kunstdocent zou moeten waarschuwen en ik liet mijn tong speels langs de rand van mijn boventanden glijden. Zijn wangen werden rood waardoor ik bewust werd van mijn gedrag en zachtjes grinnikte om mezelf een houding aan te meten.
          “Jeriah zegt overal ja op wanneer jij het hem vraagt,” mompelde hij terwijl ik nog een beetje melk in mijn eigen koffie goot. Ik snoof. “Dat valt ook wel mee, zelfs Jeriah heeft zijn grenzen. Alhoewel ik wel zijn nagels mocht lakken en zijn veren mocht versieren met mooie roze linten. A true sight to behold.” Ik draaide me om in Ruhn zijn richting net op het moment dat hij ook dichterbij kwam om de twee bekers voor mijn broers van me over te nemen. Mijn ogen werden groter bij het zien van zijn gezicht van zo dichtbij. “Hi,” wist ik er nog verbluft uit te brengen en mijn lippen plooide zich tot een ietwat verlegen glimlach.
          Om mijn hoofd weer iets helderder te krijgen, deed ik een klein stap naar de zijkant en wilde de bekers van Ruhn overnemen maar hij wierp me een veelbetekenende blik toe. “Ik breng ze alleen voor je weg, zodat je je niet nog eens bezeert,” vertelde hij me waarop ik overdreven beledigd mijn hand in mijn zijde zette. “Hey, het morsen van het hete water was niet mijn schuld deze keer. Jij was degene die me liet opschrikken uit mijn concentratie.” Ik kneep mijn ogen tot plagend-verwijtende spleetjes alvorens mijn wenkbrauwen zich fronsten. “Maar weet je het zeker? Ik heb niet voor niets twee armen en benen gekregen bij mijn geboorte dus ik kan de drie bekers ook zelf meenemen.”
          Net als Ruhn trok ik mijn vleugels in om mezelf beter te kunnen manoeuvreren zonder daarmee andere volitares voor hun hoofd te stoten. Onder het lopen door vroeg hij me of ik benieuwd was naar mijn kamergenoten. Net op het moment dat ik wilde gaan knikken, kwam de toevoeging ‘Stiekem hopend op drie mannen’ er nog achteraan vergezeld door zijn suggestief wiebelende wenkbrauwen waardoor ik in de lach schoot. “Ik vind eentje eerlijk gezegd wel voldoende,” flapte ik eruit voor ik er erg in had. Ik hoopte met heel mijn hart dat Ruhn hier niet op zou doorvragen – en daarmee te weten kwam dat ik op hem doelde met mijn opmerking. Meer dan ooit was ik dankbaar om Jeriah zijn gezicht te zien.
          Met een knikje in de richting van mijn broer zei ik tegen Ruhn: “De thee is voor Jer en de koffie...” Ik wierp een vragende blik op Jeriah, al wist ik het antwoord eigenlijk zelf ook wel. Darrian was alleen gekomen omdat ik dat van hem vroeg. “De koffie is voor jou. Als beloning voor je goede daad,” grapte ik. “Ik zou zelf nog wel een tweede hierna achterover willen slaan, maar voor jullie eigen veiligheid zal ik me inhouden.” Ik grinnikte zachtjes om mijn eigen humor. Echter bleek deze gezellige sfeer maar van korte duur.
          Ik voelde hoe mijn gezichtsuitdrukking in de resting bitch-mode kwam te staan, zoals Kali en Florence dit altijd grappend noemde, bij het horen van de stem van Ramsey. “HEY LUCA! NESRIN EN KALI HEBBEN GEHOORD DAT JE GOED BENT IN BED, INTERESSE OM DIT AAN ZE TE BEWIJZEN?” Martell deed zijn naam er eer aan door beschermend voor zijn vriend te gaan staan en hem op kalme wijze van repliek te dienen. Rollend met mijn ogen stootte ik Ruhn aan. “Waarom was je ook alweer vrienden met die gast?” vroeg ik hem met een knikje in de richting van Ramsey.



    [ bericht aangepast op 13 april 2021 - 11:47 ]


    I have seen my own sun darkened

    Nesrin
    20 years      —      The Feisty Fireball       —      @The Dark Fives Assembly       —       w. Kali, Ramsey, Donovan, Fenix > Lysias       —       Outfit




                Underestimate me, that will be fun           



                The problem with some people is that they are breathing           

    De manier waarop Ramsey breed grijnsde na mijn opmerking over het hebben van donkere vleugels streek me tegen mijn veren in. Het vuur in me laaide op – het vuur wat sinds Darrian’s hulp met geen mogelijkheid meer uitgeblust kon worden. Door mijn nagels in mijn handpalm te drukken, wist ik de grootste vlammenzee te voorkomen. Echter kon ik de “Tsk, jerk off” tussen mijn opeengeklemde kaken door geen halt toe roepen.
          Vervolgens wisten zowel Kali als Fenix zich bij ons armzalige gezelschap te voegen. Er werd vrij weinig aandacht besteed aan de ingenieuze sneer die ik maakte waardoor ik oprecht begon te twijfelen aan het cognitieniveau van deze groep. Er was geen zak aan om geen vuur terug te ontvangen en dat was nu juist hetgeen wat ik zocht toen ik instemde met Ramsey zijn voorstel zo’n zes maanden geleden. Het enige belangrijke waar deze volitares op konden reageren, was zodra het over seks ging. Misschien zou het me niet eens moeten verbazen.
          “Hmm, dat heb ik ook gehoord. Letterlijk,” liet Kali op een onschuldige toon horen. Ik liet een minachtende snuif horen als reactie en kruiste mijn armen voor mijn borst. De rest van het gesprek liet ik volkomen aan me voorbijgaan. Waarom zou ik interesse tonen in wat zij te zeggen hadden als er toch niet naar mij geluisterd werd? Talk about a waste energy. Alleen toen Donovan Belial’s gezelschap verkoos boven de onze vond ik het nodig weer een opmerking te maken. Ik de onverholen blikken zeker niet gemist die Kali en Fenix zijn kant op wierpen. En als ik nu eenmaal iets opmerkte, was het zonde om de waarheid niet aan het licht te brengen. Ik bedoel, iedereen had er recht op. Verder had het geen zin om tijd aan Ramsey te verspillen aangezien zijn ego te groot was om de waarheid te herkennen ook al sloeg deze hem met een honkbankknuppel recht voor zijn bakkes. “Moeten jullie niet achter hem aan lopen? Straks verliezen jullie je ereplekje on his dick,” zei ik dan ook zeer geamuseerd.
          Vrijwel onmiddellijk kreeg ik van Fenix een donkere blik toegeworpen die mijn bovenlip op deed krullen tot een gevaarlijke grimas. Kali was echter de eerste die het woord nam. “Wat lief van je dat je je zorgen maakt om mijn seksleven, Nessie, maar ik hoef Belial’s dick niet. Deze werken ook prima,” zei ze met een schaterlach. Bij het horen van de verkleining van mijn naam – iets wat eigenlijk alleen Elijah altijd deed, voelde ik een spiertje in mijn kaak trillen. “Niet?” vroeg ik op diezelfde onschuldige toon als Kali zojuist gebruikt had en ik zette grote ogen op. “Is dat niet de reden dat je altijd zo hard je best doet om van hem te winnen tijdens de lessen? Zodat hij je eindelijk eens wat meer aandacht zal geven? Grappig dat hij mij toch altijd als eerste vraagt om te helpen met het demonstreren van bepaalde oefeningen zonder dat ik daarvoor de slet uit hoef te hangen.”
          Vervolgens was het Fenix die onder de veronderstelling was dat ik onder de indruk zou zijn van zijn woorden en lichaamshouding. Geloof me, als je Darrian gewend was, leek dit niets meer te zijn dan childsplay. “How about you mind your own fucking business, het is niet mijn schuld dat jij seksueel gefrustreerd bent,” beet hij me toe. Eindelijk, uitdaging. Ik stak mijn duim naar hem op en met een twinkeling in mijn ogen bleef ik staan wachten tot hij meer vurige opmerkingen bij elkaar gesprokkeld had. Met mijn hand maakte ik een draaibeweging die zoveel zei als: ‘Ga verder, je bent goed bezig’. “Ik wil Jeriah met alle liefde wat tips geven, hoor,” vervolgde hij terwijl hij de blik van mijn vriend opzocht en provocerend op zijn lip beet. Even bleef ik verbluft met mijn ogen knipperen en waar mijn vleugels ergens tijdens ons gesprek afwachtend uit waren geklapt, zakte ze teleurgesteld meer naar beneden.
          “Sorry, darling,” begon ik terwijl ik zijn eigen koosnaampje recht in zijn smoelwerk duwde. “but Jeriah is demisexual. Which means you first have to go find yourself a personality...” Ik leunde weer ongeïnteresseerd naar achteren tegen de muur aan in dezelfde houding als voorheen en mijn lippen plooiden zich tot een halve grijns. Zelfvoldaan keek ik Fenix na terwijl hij op hoge poten weg stampte. Ergens liet zijn overdreven reactie me afvragen of hij soms iets te compenseren. Het enige wat ik deed was de waarheid in zijn gezicht duwen en als hij dat niet aan kon, was dat niet mijn probleem zolang hij er niet mijn probleem van maakte.
          Nu zowel Donovan, Fenix en Kali verdwenen waren, bleven Ramsey en ik over. Of eerlijk gezegd alleen Ramsey. Zeker na zijn opmerking over Luca jeukten mijn handen om hem een flinke stoot te verkopen, geen demonwaardig gedrag, daar was ik me van bewust. Maar sinds wanneer did I give a fuck.
          “Hey Rambo,” begon ik daarom ook – nog altijd met de zelfvoldane grijns op mijn gezicht wegens de eerdere successen van Kali en Fenix. Ik hoefde echter niet te schreeuwen om gehoord te worden in tegenstelling tot his pathetic ass, dat effect had ik altijd al gehad. “Wil je de reden horen waarom Kali je ingeruild heeft voor Donovan?” Ik wachtte zijn antwoord niet af. “Ze kwam erachter dat je meer dick hebt in je persoonlijkheid dan in je broek. Ow, oeps wat zeg ik nou? Ik hoop dat ik nu niet je kansen hebt verpest bij Evelynn of bij Florence. Ach nee, Florence doet iedereen. Er is toch nog hoop voor je, schoonheid.” Ik gaf hem een spottende stoot tegen zijn schouder alvorens de lieve en onschuldige glimlach van mijn gezicht gleed. Hij niet de enige die disrespectvol in zijn karaktereigenschappen had staan. Ook ik had daar een handje van. Misschien zelfs wel twee. Het was me immers niet ontgaan dat Ramsey veelbetekenende blikken wierp op beide dames. Evenals het feit dat ik op sommige ochtenden het gymlokaal niet kon reserveren voor Ruhn en mij waardoor ik achterhaalde dat dit kwam door Kali en Donovan die samen trainden. Ik vertelde echter niets over het naar bed gaan, aangezien ik daar niets van af wist. Echter was het wel een algemeen feit dat Kali veel vaker in Donovan's gezelschap verkeerde dan ze bij Ramsey deed. Ach ja, hij zou zelf maar moeten weten hoe hij mijn opmerking opvatte.
          Mocht Ramsey niet meer op mij willen reageren aangezien hij het te druk had met Martell, Luca en Alyssa, zou ik mijn weg vervolgen in de richting van de man die als mijn mentor was aangewezen. De stokerij van Fenix vond ik niet eens het luisteren waard. Ik was in ieder geval al helemaal klaar met vandaag. Waarschijnlijk ook al met morgen en de dagen die nog komen gingen.

    [ bericht aangepast op 13 april 2021 - 20:16 ]


    I have seen my own sun darkened

    ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Gemeenschaps/Recreactieruimte • w/ Donovan, Fenix, Nesrin <3 & Kali



    "I AM READY FOR ANOTHER YEAR
    OF CHAOS AND ALCOHOL"



    amsey zijn stem galmde nog na, terwijl er een stilte ontstond in de recreatieruimte. De ogen van de aanwezigen gingen van hem naar Luca en weer terug naar hem.
    Dit was precies waar hij op uit was. Een glimlach verscheen op Ramsey zijn gezicht. Dit was zijn happy place. Heel even leek de tijd stil te staan, een prachtig moment van stilte voor de bom die hij had gedropt zou ontploffen.
    Wie zou als eerste happen? Gretig keek hij in de richting van Luca.
    Echter was het niet Luca die als eerste reageerde, er ontstond een soort kettingreactie van geluiden.
    Martell die dit natuurlijk als de uitgemeten kans zag om een wit voetje te halen bij de docenten was opgestaan. “Je kunt ook te ver gaan, Ramsey. En dat, was zojuist een grens die je passeerde,” Martell legde zijn hand op Luca zijn schouder. Kon Luca zelf niet praten? Waarom moest Martell zo nodig de shine van Luca stelen... en dan ook nog die witte veren behouden. De schijnheil. “Ik zou je willen vragen goed na te denken over je volgende stap,”
    "FIGHT! FIGHT! FIGHT!" klonk de stem van Fenix luid.
    Ramsey keek hem aan, ontmoette zijn ogen en lachte breed. Zo te zien was hij niet de enige die genoot van dit geheel. Maar Ramsey was niet zo stom om te gaan vechten in het bijzijn van Belial.

    "Ik help slechts een vriendin!" Reageerde Ramsey op Martell. "Ik ben zelfs bereid mijn kamer aan Luca uit te lenen, als hij ten minste interesse heeft... of heeft hij het te druk met jou afwerken 's nachts?"
    Inmiddels fluisterde Alyssa iets in Luca zijn oor. Legde zij nu ook al een hand op de jongen? Zo zwak was Luca toch ook weer niet? Ze zetten hem zo voor lul...
    Ramsey was maar net uitgepraat toen Nesrin haar mond open trok. Ze wou zich duidelijk bewijzen bij deze eerste bijeenkomst van het jaar.
    “Hey Rambo,” zei ze met een zelfvoldane glimlach op haar gezicht. “Wil je de reden horen waarom Kali je ingeruild heeft voor Donovan? Ze kwam erachter dat je meer dick hebt in je persoonlijkheid dan in je broek. Ow, oeps wat zeg ik nou? Ik hoop dat ik nu niet je kansen hebt verpest bij Evelynn of bij Florence. Ach nee, Florence doet iedereen. Er is toch nog hoop voor je, schoonheid.”

    Did she just slutshame Florence? Ramsey voelde een aandrang om haar te zoenen, hier recht voor de neuzen van haar vriend en broer. Hoe kwaad zou ze dan worden? Zullen we dan eindelijk kennis maken met het laatste stukje demon dat ze nog onderdrukte? Maar Ramsey was zich nog steeds bewust van de aanwezige docenten en was niet van plan te eindigen zoals die enge roodharige griezel. Hij moest dit hete vuurtje op dit moment zonder fysiek contact blijven voeden.
    " Nessie, rustig maar. We weten allebei dat je vijf maanden geleden heel anders praatte." loog Ramsey, luid genoeg zodat iedereen die aanwezig was het kon horen. " Toen kon je geen genoeg krijgen van mijn lul... Weet je lieftallige broer dat eigenlijk wel? Dat dat de reden is waarom je mij nu altijd achterna loopt... You want to get back on." Hij greep zijn kruis vast en keek Nesrin recht in haar ogen aan. " Snap dat het kut is dat ik je niet meer hoef. Maar ik probeer je toch aan Luca te koppelen. Al denk ik niet dat hij je wilt... hij is akelig stil.." Hij trok een moeilijk gezicht en keek Luca weer aan. Hij was niet van plan om nu al niet meer the center of attention te zijn. Wist ze dan niet dat die positie voor hem en hem alleen was? Hij wou de touwtjes van deze anarchistische opvoering strak in handen houden.

    Het enige wat Ramsey niet begreep was wat Nesrin op doelde met Kali en Donovan. Kali en hij gingen nog altijd goed met elkaar om. Wist zij iets dat hij niet wist?
    Ramsey drukte die gedachte weg, dat waren zaken voor later.



    [ bericht aangepast op 13 april 2021 - 21:31 ]

    A strong woman may remain silent when people talk behind her back. But that doesn't mean she doesn't notice. It simply means she chooses not to waste her energy on foolishness. She has more important things to do.



    She is prove you can walk through hell and still be an angel
    EVICKA●●●●●●

    247.000 jaar ─ Taken van een Aartsengel / Schermen ─ Gemeenschapsruimte > richting van Evicka's kantoor ─ Met de andere aanwezige docenten > Ramsey ─ Outfit
    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
          Jacob was de eerste die inging op mijn aanbod. Hij hield zijn eerder verkregen beker al omhoog met de boodschap dat hij voorzien was. Ik knikte naar hem en wilde verder mijn ronde afmaken voor de andere docenten, maar zijn vraag over mijn verhuizing liet me stil houden. “Wat lief dat je daarnaar vraagt,” begon ik met een grote glimlach. Voordat ik echter mijn zin kon afmaken, vond de zelfverdedigingsdocent met de naam Belial het nodig om me in mijn verhaal te onderbreken. “Koffie, zwart,” bromde hij met een lome handbeweging.
          Ik voelde een lichte irritatie opkomen maar zorgde ervoor dat de glimlach op mijn gezicht geplakt bleef zitten terwijl ik mezelf tot Jacob gericht hield. “Maar als je het niet erg vind, maak ik eerst even mijn ronde af voor de koffie. Misschien dat je vanavond zin hebt om langs te komen zodat je zelf kunt zien wat er van is geworden. Dan kunnen we ook bijkletsen, als vrienden onder elkaar. Ik heb je lang niet gezien.” Ik legde kort mijn hand op zijn bovenarm alvorens ik me richtte tot Belial. “Sorry, Belial, maar volgens mij heb ik gemist wat je precies wilde hebben. Zou je het nog een keer willen herhalen en in het vervolg op je beurt wachten zodat je het geen tweede keer hoeft te herhalen?” Waarschuwend trok ik mijn wenkbrauw naar hem op en kort liet ik mijn aura flikkeren. Een bewuste keuze zodat hij door zou hebben dat ik daar niet van gediend was, zeker vanwege de blik waarmee hij over mijn lichaam gleed.
          Darion was de derde die reageerde op mijn vraag of ik iemand zou kunnen verblijden met een kop koffie of thee. Hij en ik hadden een gecompliceerde geschiedenis, hoewel zijn situatie nou eenmaal er een was waar geen kant-en-klaar antwoord voor werd gemaakt. Ik had er veel moeite mee gehad om uiteindelijk me neer te leggen bij de beslissing van de andere Aartsengelen, maar ik wist ook dat deze man niet op mijn medelijden rekende.
          “Bedankt, maar ik regel zelf wel iets,” wees Darion me op beleefde wijze af alvorens hij dezelfde richting opging als Asteria had gedaan. Ik glimlachte – dankbaar dat Asteria toch aansluiting had gevonden op deze plek. Graag had ik haar zoveel meer gegund, maar ik was gebonden aan de wetten van Mijn Vader – wetten die ik respecteerde hoewel we soms van mening verschilde. Dit was dan ook één van de redenen dat ik Kyle had verkozen als mijn gezelschap. Hij had redelijk recent zijn weg gevonden naar het Paradijs en onder het mom van ‘Hij moet zich nog leren aanpassen’ konden zijn woorden en gedragingen vaker door de beugel dan wanneer ik dit gedrag zou vertonen. Ik gaf hem een klein, goedbedoeld tikje tegen zijn voet met de mijne met een warme glimlach op mijn gezicht. Zodra hij naar me op zou kijken, keek ik weg en deed onschuldig alsof ik niets gedaan had met een verbaasd ‘Hmm?’-geluidje.
          “Zwarte koffie, als je het dan toch aanbiedt,” was Lysias zijn reactie op een neutrale toon. Ik knikte hem toe – de affectie die ik aan Kyle had laten zien, was compleet uit mijn gezichtsuitdrukking verdwenen. Lysias en ik gingen ver terug. We hadden veel met elkaar meegemaakt, daarin veel gewonnen en verloren. Waar ik vroeger nog een zachter hart had gehad, was hij de grootste reden dat ik nooit meer mijn hart in mijn werk stopte. Uiteindelijk zou dat nooit goed aflopen. Niet alleen had Lysias mijn goedgevlovigheid afgenomen, hij had ook een handjevol veren van me weten mee te nemen in het proces. Het was een gestoorde versie van een inwijdingsritueel. Vanwege onze hoge rangen werd het van ons verwacht op een normale manier te kunnen samenwerken, vandaar dat we elkaar op een neutrale manier aanspraken
          Ten slotte was ik bij Kyle aangekomen. Ik opende mijn mond om hem te vragen wat ik voor hem zou kunnen inschenken tot mijn aandacht werd getrokken door twee volitares die tegenover elkaar stonden. Hoewel ze een behoorlijke afstand tussen elkaar hadden, was duidelijk te merken dat het ging om één defensieve en één aanvallende houding ging. Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat Asteria en Darion ook alles gadesloegen in afwachting tot wat er komen ging. Alle drie mijn mentorleerlingen waren erbij betrokken, evenals een mentorleerling van Lysias. Mijn ogen zochten die van de man in kwestie op en ik keek hem aan met een blik die zoveel zei als: ‘Ga jij of ga ik?’
          “Als jullie me even willen excuseren, ik ben zo terug,” verzuchtte ik. Met slechts twee krachtige slagen van mijn vleugels landde ik naast Ramsey waardoor sterke windvlagen de aandacht van de aanwezigen wist te trekken. De jongeman had te laat zijn keuze voor zijn mentor ingeleverd en hierdoor bij mij geplaatst was. Kortom, ik werd verantwoordelijk gesteld voor zijn gedrag en van dit soort gedragingen was ik al helemaal niet gediend.
          Er was slechts één blik voor nodig om Nesrin stil te laten staan in haar bewegingen, hoewel het vuur hoog oplaaide in haar ogen. "Nesrin, ik stel voor dat jij even gaat afkoelen bij je mentor, Lysias. En ik zou het niet wagen me tegen te spreken, jongedame," waarschuwde ik haar en ik spreidde mijn vleugels uit die tweemaal zo groot waren als haar eigen om aan te geven dat er nu een grens bereikt was. Ze gromde naar me, maar deed wat er van haar gevraagd werd zodat ik mijn aandacht weer kon richten op de grootste troublemaker. "En jij gaat met mij mee, jongeman. Ik weet niet precies wat er voorgevallen is, maar ik hoor graag wat je erover te vertellen heb op mijn kantoor." Het ontbreken van mijn gebruikelijke glimlach liet de vriendelijkheid uit mijn gezicht verdwijnen. "Geen tegenspraak." Ik verhoogde de intensiteit van mijn aura zodat hij zou voelen dat er met een Aartsengel van mijn leeftijd niet te sollen viel. Vooral jonge demonen hadden de neiging om mijn 'breekbare' verschijning te onderschatten.
          Hierna richtte ik me tot alle aanwezigen in de zaal en tok ik mijn vleugels in om gewoon weer de rol van Evicka aan te nemen. "Probeer allemaal nog een beetje te genieten van de bijeenkomst en ik ben zo weer terug." Met een zachte hand, hoewel ik mijn grip iets zou verstevigen zodra Ramsey nog iets tegen had willen werken, begeleidde ik de jonge demon in de richting van de gangen.

    [ bericht aangepast op 14 april 2021 - 19:32 ]


    I have seen my own sun darkened

    JERIAH
    GOLDEN ONE

    " The more you glow, the more others glow back "
    24 years old | Outfit | Gemeenschaps/recreatieruimte | Darrian/Dinah/Ruhn -> Elijah/Fenix


    Zijn blik was aandachtig bij Asteria geweest tijdens haar uitleg. Het was immers respectvol om te luisteren en zo kwam hij ook enige nodige dingen over dit laatste jaar te weten. Zo ook wie zijn mentor zou zijn, wie niemand anders bleek te zijn dan de engel haarzelf. Waar vele toch moeite leken te hebben bij haar verschijning, had hij dit toch iets minder. Nu kon hij zeker een bepaalde houding en uitstraling rond haar vinden, maar dit liet hem niet zodanig afschrikken dat hij niet naar haar toe durfde te stappen indien hij haar hulp nodig had. Hij wist ook zeker dat zij hem zou kunnen helpen waar eventueel nodig zou zijn, waardoor hij zeker wist prima op zijn plek te zitten wat betreft mentor dit laatste jaar.
          Eenmaal dat haar speech klaar was, begon er beweging te komen in de hele menigte. Het was echter zijn zusje, Dinah, die begon te praten. Hierdoor keerde zijn focus dan ook al snel richting haar. Ze had het over hoe zij die ochtend ruw uit best was geschopt, waarbij ze naar Darrian keek. Voor hij het door had, keken zijn ogen ook zijn broer aan. Jeriah had zelf wel geprobeerd om Dinah uit bed te krijgen, maar zij had niet eruit gegaan. En net op het moment dat hij het nogmaals wilde proberen, kwam Darrian eigenlijk al. Zijn manier van doen was toch een heel stuk anders geweest, maar okay, het had gewerkt. En hij wist dat Dinah de streken van hun broer ondertussen ook wel gewend was. Hierdoor wist hij zich geen directe zorgen erover te hoeven maken. Toch kon zijn broer het dan weer niet laten om terug te reageren op haar, wat hem niets verbaasde. Sterker, hij wist hoe enorm hij zich eigenlijk inhield op sommige momenten. Op zijn eigen manier probeerde Darrian er het beste van te maken. Iets wat hij enorm waardeerde.
          Darrian antwoorde dat het wel een goed idee was om te doen in het vervolg, waarbij zijn ogen weer richting Dinah gingen toen zij zei dat hij blufte. Dit was echter een grap, omdat zij zelf ook wel wist dat hij het nog zou doen ook. En dit gaf zij zelf dan ook aan. Jeriah had inderdaad een behoorlijke preek gegeven toen Darrian het een stunt vond om hun zusje uit bed te laten rollen. De enige reactie die Darrian daar echter op gaf, was een zucht. Waarschijnlijk niet eens voor het idee dat hij het zo nogmaals zou doen, iets zei hem dat hij genoeg had van het hier zijn en dat dit zich uit begon te werken op dergelijke manieren.
          Op het moment dat Dinah echter aangaf dat veel langs haar hoofd was gegaan, behalve de koffie en thee, gaf hijzelf aan dat hij het eventueel nog wel eens kon herhalen, "Ik kan het je nog wel eens zeggen".
          Hierop reageerde Darrian vrijwel meteen. Hij wilde het niet nogmaals horen en vond dat het niet zo moeilijk was om te bedenken wat Asteria zoal gezegd zou hebben. Hierop toonde Jeriah slechts een kleine glimlach, wetende dat op hem ingaan geen zin zou hebben. Dinah plakte hier nog wat aan vast, zoals dat zij het wel aardig vond om aan te bieden. Hierop werd zijn glimlach kort iets breder, zeker omdat zij ook een glimlach aan hem toonde.
          Zij bood aan om koffie of thee te gaan halen, waarop hij vanuit zijn ooghoeken Darrian zijn schouders op zag halen. Hij was echter altijd makkelijk in de ochtend, zwarte koffie. Dit was iets wat zij beide ondertussen wel wisten van hem, wat Dinah dan ook aan wist te geven. "Thee, als je het niet erg vind om je leven voor mij te wagen" zei hij vervolgens zelf als antwoord op haar vraag, met een lichte lach door zijn woorden om hoe zijn zusje het net had verwoord.
          Dinah zei dat zij hetzelfde zouden doen, waarop hij knikte terwijl zij nog sprak. Hierbij vroeg zij ook of groene thee goed was, waarop hij opnieuw knikte. "Ja, prima. Dankje" zei hij. Rustig keek hij haar even na, ergens de drang hebbende om haar te volgen en helpen. Echter zou hij dan waarschijnlijk een preek van haar krijgen en daarom bleef hij dan ook maar gewoon bij zijn broer staan. Toch had hij niet zo heel goed een idee van wat hij tegen hem moest zeggen, om die reden zei hij dan eigenlijk ook maar gewoon niets. Hij had hem liever om hem heen, dan dat hij weer eens een rothumeur kreeg van iets wat hij zei. Dat was immers alles behalve zijn bedoeling. Hij had zijn broer graag om hem heen, hoe raar dit misschien ook mocht zijn aangezien zijn broer zich aan de geheel andere kant bevond.
          Terwijl hij wachtte, keken zijn ogen rustig rond de zaal. Echter hoorde hij op een gegeven moment zijn broer, zeggen dat hij weg zou gaan. Vrijwel direct ging zijn blik naar Darrian, die al wegliep. "Darrian" sprak hij zijn broers naam uit. Het zou niet lang duren voordat Dinah terug zou komen, maar zijn broer was duidelijk klaar ermee. Geen woord of ook maar gebaar terug gevende. Hij besloot hem maar te laten gaan. Achter hem aan gaan was echt het slechtste idee van de wereld. Hij had het al enkele keren gedaan en die pijnprikkels gunt hij niemand.
    Doordat zijn broer nu weg was gelopen, stond hij enkele secondes alleen. Hij nam deze tijd om Nesrin te zoeken en hij vond haar al snel bij Ramsey in de buurt, maar zag het groepje wat uit elkaar vallen. Waarschijnlijk zou zij hem later nog wel komen opzoeken, of zagen zij elkaar anders later wel, waardoor hij zijn blik al snel weer richting zijn zusje liet glijden. Echter kwamen zijn ogen eerst Jonah tegen. Hij wachtte even, in de hoop dat de jongen zijn blik ook op zou vangen, en glimlachte. Jeriah maakt een verwelkomend gebaar naar hem, omdat hij natuurlijk meer dan welkom was om bij hem te komen staan. Nu kwam zijn zusje zo ook weer terug, maar dat moest geen probleem zijn. Jonah was nog altijd meer dan welkom om zich bij hun gesprek toe te voegen.
          Hierdoor liet hij zijn blik wel weer even verder gaan en zag hierdoor dat zijn zusje samen met Ruhn zijn kant uit kwam. Dit moest verder echter ook geen probleem zijn. Eenmaal dichtbij begon zijn zusje te spreken, maar dat maakte duidelijk dat Darrian de benen had genomen. Een vragende blik kwam dan ook zijn kant uit en dit deed hem een duidelijke blik terug schenken aan haar. Nu zou het waarschijnlijk al meteen na haar vragende blik duidelijk zijn geworden, maar Darrian had er gewoon genoeg van gehad. Hij was hier geweest, dat was al iets.
          Hij hoorde haar iets over dat de koffie voor Ruhn was, waardoor hij al vrijwel meteen kon begrijpen dat zij wel een zwarte koffie had gepakt voor Darrian. Nu kwam dat vast wel op. Echter, het moment dat hij zijn blik terug wilde laten gaan richting Jonah, om te zien of de jongen al hun kant uit was komen lopen of dat hij even zijn richting op zou gaan, was daar opeens de stem van Ramsey door de hele zaal te horen. In plaats van dat zijn gezicht echter daarheen ging, ging deze naar Martell, omdat hij vlak daarna zijn stem hoorde. Iets wat vrij gemakkelijk was door de stilte die er nu heerste. Hij zag hoe de witte vleugels van hem uitsloegen, klaar om zijn vriend, Luca, bij te staan. Aangezien hij vertrouwen had in de jongeman, bleef hij staan op zijn plek. Als het nodig was, kon hij altijd nog verkiezen om zijn vriend te helpen.
          Jeriah hoorde Dinah vragen aan Ruhn waarom hij nog vrienden was met deze gast, duidende op Ramsey. Het was echter iets wat Ruhn natuurlijk voor zichzelf moest weten. Echter beloofde dit wel een behoorlijk laatste jaar te worden, als dit de start ervan moest wezen. Jeriah bleef echter rustig toekijken. Hij wist dat er ook leraren waren en dat die in zouden grijpen indien zij vonden dat het te bond werd. Mocht dat niet gebeuren, wat hem hoogst onwaarschijnlijk leek, dan kon hij altijd nog ingrijpen. Zijn ogen gingen echter kort richting Fenix, die probeerde de boel nog wat verder omhoog te krijgen.
          Het was echter Nesrin die een volgende opmerking maakte. Zij begon over Donovan en Kali en de vraag of Ramsey eens wilde weten waarom Kali hem had ingeruild voor Donovan. Jeriah zijn ogen gingen van de één naar de ander, maar wachten op een antwoord van hem deed zij niet. Nee, zij sprak over hoe Kali erachter zou zijn gekomen hoe hij meer een dick zou hebben in zijn persoonlijkheid dan in zijn broek. Hierna toevoegende dat zij hoopte zijn kansen niet te hebben verpest bij Evelynn of Florence. Al deed Florence volgens haar iedereen, dus zou er toch nog hoop zijn voor hem. Waar de schoonheid als nickname vandaan kwam, volgde hij echter niet. Al wist hij al uit haar woorden te halen dat dit gewoon weer eens iets was tussen haar en hem. En dan niet op een manier waar hij zich zorgde om hoefde te maken.
          En daar was het antwoord van Ramsey, dat Nesrin maar rustig moest doen en dat zij beide wisten wat er maanden geleden afspeelde. Waarom gebruikte hij echter haar nickname, die zelfs hij vrijwel nooit gebruikte? Nessie was voor Elijah en vrijwel niemand anders. Vrij ongemakkelijk om het uit zijn mond te horen vallen. Echter was het volgende wat er uit zijn mond kwam hetgeen wat Jeriah zijn linker wenkbrauw omhoog deed gaan op rustige wijze. Opeens begon Ramsey over hoe zij geen genoeg zou hebben kunnen krijgen van zijn lul, vragende of haar lieftallige broer daar al enige weet van had. Het zou, volgens hem, de reden zijn dat zij hem nu zo achterna liep. Zij zou er terug op willen zitten. Het volgende moment greep hij zijn kruis vast, waarop Jeriah bijna een vies gezicht trok. Toch verrekte zich er enkele spieren in zijn gezicht, omdat hij de houding van deze jongen hem op het moment gewoon totaal ontschoot. Echter plakte Ramsey er nog iets aan vast, namelijk dat hij begreep dat het kut was voor haar dat hij haar niet meer hoefde. Echter probeerde hij haar nu aan Luca te koppelen, al betwijfelde hij of Luca Nesrin wel wilde, omdat hij zo akelig stil bleef.
          Jeriah zijn ogen waren midden in zijn zinnen reeds naar Nesrin terug gegaan. Hij wilde haar gerust kunnen stellen over Ramsey zijn woorden. Hij wist dat deze niet waar konden zijn, zij was immers bij Darrian geweest in de tijd waar hij het nu over heeft. En hij wist wat er in die tijd met zijn broer was voorgevallen, waardoor wat Ramsey nu allemaal uitkraamt, alles behalve waarheid kan zijn. Een geruststellende blik was dan ook op Jeriah zijn gezicht te zien.
          Echter voelde en hoorde hij vervolgens hoe Evicka actie ondernam. Zij kwam voor de neus van Ramsey te staan en nam het woord, al was Nesrin de eerste die zij aansprak. Hierdoor zag hij Nesrin doen zoals verlangt werd en naar haar mentor to stappen. Hierna richtte ze zich op Ramsey, hij moest mee naar haar kantoor en zij wenste geen tegenspraak te krijgen. Zelfs hier voelde hij haar aura nog nog, die iets intenser werd. De engel richtte haar aandacht vervolgens op iedereen, al dan niet voor haar vleugels weer normaal te laten zakken. Zij zei tegen iedereen om nog te proberen te genieten van de bijeenkomst.
          Terwijl dat eigenlijk allemaal gebeurde, was Jeriah zijn blik naar Elijah gegaan, hij wilde eigenlijk ook hem duidelijk laten weten dat wat er nu werd rondbazuint door Ramsey, alles behalve waar was. "Excuseer mij, ik ben zo terug" zei hij kalm tegen zijn gezelschap, nog voor Evicka had gezegd dat iedereen moest proberen te genieten van de bijeenkomst, en was deze keer ook zo weg. Wanneer iets belangrijk voor hem was en in zijn ogen hoge prioriteit had, dan wilde hij daar ook zo snel mogelijk op handelen.
          Hij baande zijn weg door de menigte en had gelukkig niet lang nodig om bij Elijah en zo ook Fenix aan te komen. Lange benen waren in dit opzicht handig, grote passen. "Elijah" sprak hij kalm, niet willende dat hij de jongen enorm zou doen laten schrikken van zijn plotselinge komst. Kort keek Jeriah even op naar Fenix, maar het maakte hem niet uit dat hij bij de dark groep aanwezig was en dit zou horen. "Het is niet waar" zegt hij dan, kort even richting Ramsey kijkende. "Wat hij zojuist zei, ik weet dat het niet waar is" voegde hij vervolgens toe voor hij terug keek.

    [ bericht aangepast op 14 april 2021 - 19:42 ]

    Salhi

    The Wanderer // 18 jaar // @Someplace in Metanoia // w. Darrian // Outfit

          Sinds geruime tijd gaf ik me over aan nachtelijke wandeling om de teistering van mijn dromen te ontlopen. De beelden waren te vaag, te snel en ik kon er nauwelijks wijs uit worden. En als ik er geen logica uit kon halen, voelde het alsof mijn keel werd dichtgeknepen en kregen mijn hersenen een bepaald soort kortsluiting dat mijn functioneren beïnvloedde. Dit was dan ook de reden dat ik veelal door de gangen van Metanoia dwaalde, zodat ik bepaalde complexe situaties niet onder ogen hoefde te komen. Zoals ik ook gisteravond mijn eigen nachtmerries had proberen te vermijden, alleen heeft slaap nu eenmaal de vervelende gewoonte dat ze je altijd in weet te halen.
          Geschreeuw. Gegil. Geweerschoten? Of van zo’n raar wapen. Harde stemmen. Vreemde accenten. Zoveel indrukken. Zoveel rare dingen. En toch... Voelde het alsof alles me bekend voorkwam.
          Happend naar adem schoot ik overeind. Mijn ogen konden zich nergens op focussen en registreerde nauwelijks iets van mijn omgeving. Wat in ieder geval duidelijk was, was dat ik me niet in mijn bed bevond. Ik voelde hoe mijn hartsnel versnelde en ik wreef met een benauwde gezichtsuitdrukking over mijn borst. Verwoed deed ik pogingen mijn ademhaling onder controle te houden, maar ik kon niet voorkomen dat ik overging op hyperventilatie. Zwarte en witte spikkels verdwenen in mijn gezichtsveld en de paniekgolf leek me te overspoelen. Ik moest mezelf rustig zien te krijgen, maar het zag er niet naar uit dat ikzelf in staat was mijn rust te vinden.
          In paniek keek ik op, nog steeds met een gierende ademhaling, naar iets wat me zou kunnen helpen. Dat was het moment waarop mijn ogen Darrian vonden. Het lukte me nog net om mijn hand omhoog te steken en aan te geven dat het vanzelf wel over zou gaan – onze ongeschreven regel in ere houdend. Om aan te geven dat ik geen verwachtingen van hem had, hoewel hij al veel vaker een hand op mijn schouder of hoofd had gelegd om me weer terug te brengen naar het hier en nu zodat de dreiging om terug te vallen in mijn droom verdween.


    "She always had that look about her,
          that look of otherness,
                of eyes that see things much too far,
                and of thoughts that wander
                      of the edge of the world."

    [ bericht aangepast op 15 april 2021 - 9:38 ]


    I have seen my own sun darkened