• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah


    Zebediah liet het mes tussen zijn vingers ronddraaien voor hij weer een snede over Kris’ borstkas maakte. De jongen gaf geen kik en staarde hem alleen vol haat aan. Hij dacht na over wat Fayr gezegd had. De woorden waren er veel te moeizaam uitgekomen, ze hield duidelijk iets achter. In plaats van haar meteen te ondervragen, hield hij haar liever nog even in de waan dat hij haar geloofde.
          Zonder kracht te zetten dwaalde hij met de punt van het mes over de tatoeages op Kris’ bovenlijf; naar de twee vogels vlak boven zijn heupen, die deels wegvielen onder de rand van zijn boxer. Zijn mond werd droog en opnieuw kwam dat verlangen op om hem helemaal naakt te zien. Die kus van net was vurig geweest, hij was maar al te benieuwd hoe het zou zijn om met hem naar bed te gaan. En toch… Ergens respecteerde hij Kris genoeg om hem niet tot meer dan een kus te dwingen. Net was er toch iets gaan knagen. Aanvankelijk had hij dat vooral geweten aan het feit dat hij amper kon blijven staan, laat staan dat hij seks kon hebben, maar hij wist best dat het meer was – en dat Kris gelijk had. Hij had inderdaad een zwak voor hem gekregen en dit hele spelletje was slechts een excuus om hem nog niet te hoeven doden.
          Hij verplaatste het mes naar Kris’ borst, vlak boven zijn hart. Daar was een vos afgebeeld, die omhoog keek naar de sterren. Een liefdesverklaring aan Fox. Hij staarde er en paar tellen naar voor hij Kris aankeek. De blik in zijn ogen was provocerend, bijna alsof hij wilde vragen waar zijn tattoo voor Fox was. Zou Fox dat willen? Geloofde hij dan wel dat Zebediah van hem hield?
          Een beetje verward wendde hij zijn gezicht af.
          Wat de fuck maakt dat uit. Je bent mensen aan het martelen en jij denkt daaraan? Romeo zou je recht in je gezicht uitlachen als hij je zo hoorde.
          In een vlaag van frustratie haalde hij met het mes uit, waardoor hij de tattoo openspleet en de huid direct begon te bloeden. Deze keer gromde Kris wel van de pijn.
          ‘Over een paar dagen weet hij niet meer wie je bent,’ siste hij. ‘Dan is die tattoo van je op je rottende lijk het enige wat erover is van jullie oh zo onverwoestbare liefde.’
          Hij draaide zich naar Fayr en stapte op haar af. ‘Nu spreek je de waarheid tegen me. Waarom ben je zo uitgeput?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Fayr schrok terug toen Zebediah zich ineens naar haar keerde en zijn stem galmde naar door haar hoofd. 'Ik heb mijn gave overbelast,' antwoordde ze vrijwel meteen. Dat was waar en dat had ze ook al gezegd. Maar deze keer lukte het niet om erachteraan te krijgen dat het door haar mentor kwam, want dat zou een leugen geweest zijn. Er trok kippenvel over haar benen en ze wendde haar blik af.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Oh,’ reageerde Adam een beetje overdonderd toen hij Jesters suggestie hoorde. ‘Ik kan wel teleporteren ja, maar nog niet met iemand anders. Dat zijn we nog aan het oefenen en is… het laatste wat ik moet kunnen voor het halen van mijn naam. Dus… dat lijkt me niet zo’n goed idee. En daarnaast kan ik je niet halen én brengen – of… of moet ik er dan bij blijven?’ Dat had toch ook niet echt verwacht, hij was maar een Naamloze.
          'Je kan het heus wel,' antwoordde Onyx. 'We hebben de afgelopen weken fucking veel geoefend.'
          Onzeker keek Adam Merrin aan voor hij zich weer tot de twee oudste jongens keerde. 'Maar wat als het niet lukt? Straks raak je Jester alsnog kwijt. Door mij,' zei hij zacht. Hij wilde helpen, echt wel, maar hij voelde nu een enorme druk waar hij niet klaar voor was. Ze hadden geoefend met spullen, met dieren, maar niet met een echt mens.

    [ bericht aangepast op 30 april 2021 - 17:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah


    'Ja, dat was duidelijk,' sneerde hij. 'Hoe? Wat houd je voor me achter?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Niks, wilde ze zeggen. Maar ze kreeg het woord niet over haar lippen, hoe erg ze het ook probeerde. Haar handen werden klam. Zebediah had natuurlijk allang door dat ze had gelogen. Hoe langer ze haar best zou doen om het geheim te bewaren, hoe beter híj zijn best zou doen haar de waarheid te laten vertellen. En gezien hij haar kon laten doen wat hij wilde was het enkel een kwestie van tijd.
          Ze kon hem niet vertellen wat er gebeurd was. Dat kon écht niet, maar ze moest hem de waarheid zeggen. De tranen van frustratie en angst brandden in haar ogen en ze trok de mouwen van haar vest benauwd nog wat verder over haar handen. Ze moest de waarheid vertellen had hij gezegd, en wat ze voor hem achter hield. Maar... maar ze hoefde niet de héle waarheid te vertellen toch? En hij had twee vragen gesteld, dus kon ze er ook niet eentje ontwijken?
          'Ik- ik probeerde Jester te redden,' fluisterde ze schor, en er liep een traan over haar wang waar ze haast zelf van schrok. 'Dezi heeft- toen ze hem vonden had Dezi zijn handen en voeten aan elkaar gevroren en het ijs zat tot zijn middel. Ik heb alles gedaan wat ik kon.' Voor de eerste keer sinds Zebediah binnen was gekomen was ze haast dankbaar voor de trilling in haar stem, en haar ogen flitsten even naar het mes in Zebediah's handen voor ze hortend verder ging. 'Jester is vanacht doodgegaan. Hij stierf in Onyx' armen.'

    [ bericht aangepast op 30 april 2021 - 17:10 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zebediah


    Het mes gleed uit zijn hand en viel kletterend op de grond. ‘W-wat?’
          Hij schrok van de beelden die door zijn hoofd stormden, van alle keren dat ze samen in de hut hadden gezeten, dat Noah tegen hem aan in slaap was gevallen, die enthousiaste bruine ogen die zo vaak naar hem hadden opgekeken.
          Noah was al dood. Hij was –
          Het werkte niet, opeens werd hij zich bewust van een hol gevoel dat in een rap tempo groter werd.
          Hij voelde Kris’ onderzoekende blik en opeens was het alsof de jongen recht in zijn ziel kon kijken. Niet wetend wat hij met zichzelf aan moest, beende hij de cel uit en ramde de deur achter zich dicht. De gang draaide om hem heen en hij slaagde er net op tijd in zijn rolstoel terecht te komen voor hij onderuitging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin

    Hij legde even zijn hand op het been van zijn vriendje. Als Adam het niet wilde doen, dan hoefde ze het niet te doen. "We kunnen toch ook gewoon een plek op de begane grond uitkiezen? Ergens waar veel ruimte is, zodat je Zebediah kan zien aankomen en er niet zomaar iemand als verrassing ergens vandaan springt?" opperde hij, in een poging Adam te helpen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox dacht daar even over na, maar ergens vond hij het dak nog het meest overzichtelijk en veilig. ‘Wat ben je precies van plan?’ vroeg hij aan Jester. ‘Je gaat met Romeo naar een afgesproken plaats, Zebediah doet hetzelfde en dan wordt het eerlijk oversteken? Het dak is wel overzichtelijk wat dat betreft, je ziet niet vol in zicht en er zijn ook geen plekken waar anderen zich kunnen verstoppen. Kan iemand anders Romeo daar dan niet heen brengen? Misschien Fire?’
          Of ik…?
          Hij schudde het idee uit zijn hoofd. Nee, dat vond Jester vast niet goed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris



    Kris was te verbijsterd om wat uit te brengen. Hij wist niet waar hij eerst over moest beginnen: het feit dat Zebediah blijkbaar óók een flinke zwakke plek had – of het feit dat die Jester blijkbaar dood was en Fayr daar over gezwegen had. Hij keek het meisje aan.
          ‘Waarom zei je dat net niet? Dat hij dood is?’ Hij fronste zijn wenkbrauwen in onbegrip. Net nog had ze aan hem uitgelegd dat Jester en Fox écht vrienden waren, dat Fox een goeie aan hem had en nu was hij dood? Wat was daar het nut dan van geweest? Hem een beetje gemoedrust geven voor ie doodging?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Die reactie had ze niet verwacht. Fayr staarde overdonderd naar het mes dat Zebediah op de grond had laten vallen. Het bloed van Kris kleefde nog steeds aan het blad en er droop juist een rode druppel traag op de grond van hun cel. Op de gang leek alles stil en de deur was met kracht dichtgeramd. Fayr aarzelde en duwde zichzelf daarna voorzichtig overeind. Het mes veegde ze af aan de mouw van haar vest—die was toch al geruïneerd—en stak ze daarna maar onhandig in haar zak, voor ze bij Kris neerknielde.
          Die zag eruit alsof hij wel twintig vragen door zijn hoofd heen had woelen, maar Fayr moest eerst zelf nog even bijkomen van wat ze net voor elkaar gekregen had voordat ze dat met iemand anders delen kon en bekeek voorzichtig de sneden in zijn borst om tijd te winnen. 'Jester is niet dood,' zei ze toen zacht. Ze keek Kris ernstig aan. 'Wat ik vertelde was waar. Dezi heeft hem afgelopen nacht vermoord en toen ik aankwam had hij al minstens tien minuten geen hartslag meer. Hypothermie.' Ondertussen voelde ze voorzichtig naar haar gave, maar die liet nogal weinig van zich merken nu de adrenaline was afgezwakt. 'Maar ik ben ontzettend goed in wat ik doe en Jester heeft een hoop vrienden die hem liever levend dan dood hebben. We stonden daar met, weetikhet, zeven man? Drie verschillende afdelingen, in ieder geval. Na veertig minuten haalde hij weer zelf adem.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris



    ‘Daar heb je dan mooi omheen geluld,’ merkte Kris op en hij gaf haar een bijna onwaarneembaar, waarderend knikje. Het vroeg best wat van je om je hoofd zo koel te houden als Zebediah je met zijn gave ergens toe dwong. ‘Maar tering hé – dat is best heftig.’ Hij dacht aan Onyx, aan hoe afgesneden hij al die jaren van iedereen was geweest, en hoe hij dan nu zijn vriend in zijn armen zag sterven. Hij zou heel Experium afbreken als Fox in zijn armen zou sterven. Hij draaide zijn hoofd opzij en keek even peinzend naar de deur. ‘Die Jester wordt wel met de minuut interessanter. Dat Onyx d’r verliefd op is geworden is één ding, maar dat zelfs Zebediah d’r een zwak voor heeft? Knappe knul moet dat zijn. Weet je iets over hun band?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Er trok een lichte blos over haar wangen en ze haalde haar schouders op. 'Bedankt.' Haar gave reageerde nog steeds niet en ze beet gefrustreerd op haar lip. Wie weet hoelang Zebediah wegbleef. Als hij straks nog terugkwam om zijn dreigement waar te maken, had Kris iedere druppel bloed nodig om het te overleven. Fayr streek een lok haar uit haar ogen en ging iets makkelijker zitten. 'Nee, niets. Eigenlijk dacht ik zelfs dat hij blij zou zijn met het nieuws. Niet...' ze gebaarde naar de deur. 'Niet dat.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris



    ‘Nee,’ beaamde Kris. Hij liet weer een onderzoekende blik langs Fayrs gezicht glijden. Waarom had ze dat detail voor Zebediah achtergehouden? Hield ze de waarheid nu ook voor hem achter, had ze wel terdege een reactie als deze verwacht? ‘Kijk eens of hij de deur heeft vergrendeld?’ Hij wist niet of ze voldoende energie had om te ontsnappen, maar het dreigement over Romeo gaf waarschijnlijk weer een hoop nieuw adrenaline.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Daar keek Fayr verrast van op. 'Wil je niet dat ik je heel dan?' vroeg ze een beetje verward.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    'Ja, dat is wel de kern. We willen met Nish ervoor kunnen zorgen dat er meer mensen van ons aanwezig zijn dan Zebediah kan zien en op kan reageren. Het eerlijk oversteken van Romeo en Fayr en Kris wordt een tricky moment, niet op zijn minst omdat het de bedoeling is dat Romeo door Onyx in slaap wordt gehouden om de boel niet onnodig te compliceren met ongein vanuit zijn kant. Daarnaast weten we niet hoe Fayr en Kris eraan toe zullen zijn en of die überhaupt wel kunnen lopen.'
          Jester knikte even naar Vienna. 'Daar wilden we jou voor vragen. Door Nish' gave ben je veilig voor die van Zebediah en weet hij in eerste instantie niet eens dat je er bent. Als jij iedereen netjes van plek kan laten wisselen, komen we niet in de klassieke stand-off waarin het de vraag wordt wie als eerste oversteekt en hoeft er niemand van ons dicht naar hem toe. Zodra Fayr en Kris vervolgens dichtbij genoeg zijn speelt Onyx hen ook in slaap en zorgt Nish ervoor dat ze direct onzichtbaar worden. Op die manier kan de teleporteur ze niet doodleuk weer mee terug nemen en houden we rekening met het feit dat Zebediah hen nog allerlei dingen opgedragen kan hebben. Als we weer veilig terug zijn in de campus maakt Onyx ze weer wakker en zal ik ervoor zorgen dat ze hun eigen vrije wil tot hun beschikking hebben staan.'
          Dat was nogal een opgave. Vienna stond nou niet echt bekend om haar stoïcijnse karakter en het hoofd koelhouden tijdens het gesprek met Zebediah werd waarschijnlijk voor iedereen een uitdaging. Daarnaast had ze net ook een tikje vreemd op Nish gereageerd, maar Jester hoopte dat wat er ook tussen hen speelde, dat Vienna die onenigheid voor Fayr wel aan de kant kon zetten. In ieder geval voor even.
          'Verder ga ik het liefst zelf, ja,' antwoordde hij op Fox. 'Niet alleen om het aantal mensen te verkleinen waarvan Zebediah weet dat ze tegen hem samenspannen, maar ook omdat ik met mijn gave beter tegen hem bestand ben. Fire als back-up zou eventueel nog kunnen, maar dan vragen we ook weer teveel van Nish. Ik wil niet het risico lopen dat Zebediah's teleporteur achter ons verschijnt en gewoon de zonnebrillen van je hoofd af steelt en dat we vervolgens iedereen kwijt zijn die aan deze reddingsmissie begonnen.'
          Het was wel vermoeiend om zoveel te praten en vooruit te denken. Hij nam het de anderen absoluut niet kwalijk voor het stellen van vragen of voor ander commentaar op het voorgelegde plan, maar dat nam niet weg dat het tien keer makkelijker was om zo'n plan aan Onyx uit te leggen dan aan de rest van de Panthers. Ook omdat, nouja, Onyx maar één persoon was en geen zes.
          Hij zocht Adam's blik. 'Als je het niet aandurft dan doen we het niet,' stelde hij de jongen gerust. 'Maar je mag best wat zelfvertrouwen hebben onderhand, hoor. Als dit het laatste is wat je moet kunnen voor je examen, is het zelfs nog een mooie gelegenheid om te oefenen. Je hebt nog een paar uur om je voor te bereiden, of het misschien alvast eens te proberen.' Jester knikte naar hem met een glimlach. 'Maar als het niet kan moeten we naar andere mogelijkheden kijken. Het dak van de school klinkt qua hinderlaag-potentie wel ideaal, maar als dat niet haalbaar is verzinnen we wat anders.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.