• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Ja, zij en Fayr werkten samen. Ik zoek haar straks wel op," zei hij met een tevreden glimlach, blij dat hij ook iets kon doen. Hij knikte even naar Jester en nam toen Adam zijn hand in de zijne en trok hem van de bank. De meeting was ten einde en dus ging iedereen nu uit elkaar. Op de gang keek hij even naar zijn vriendje. "Loop je mee in de richting van de Elephants? Lijkt me gezellig om even samen te doen."

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 21:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Oké.’ Adam glimlachte naar zijn vriendje. Hij was van plan geweest om nog even met Fox te praten, want waarschijnlijk vond hij het ontzettend spannend om Kris na al die tijd terug te zien. Dat kon echter ook later. Adam kende eigenlijk helemaal niemand bij de Elephants, maar hij wist dat Cherry daar ook zat. ‘Spreek je haar eigenlijk nog weleens?’ vroeg Adam toen ze naar buiten liepen. ‘Die Helene?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna stond met een zucht op van de bank. Ze keek even naar Onyx en Jester. Onyx zou vast eerst voor Jester zorgen, voor ze aan de droom zouden beginnen. "Wil je zo naar mijn kamer komen?" vroeg ze de jongen. "Ik slaap graag in mijn eigen bed," zei ze met een glimlach. Ze nam afscheid van de anderen en liep terug naar haar eigen kamer. Die leek angstvallig leeg zo zonder Fayr. Vienna wreef even zuchtend over haar gezicht en voor een moment keek ze naar het lege bed van haar beste vriendin. We komen voor je Fayr, hou nog even vol....
          Vienna liep naar haar bureau en gooide haar iNet van haar af. Ze trok haar vest uit en gooide hem over de stoel, waardoor haar oog viel op de rode roos op het bureau. Darian... Oh nee! Ze was hem helemaal vergeten. Ze keek op haar iNet en zag dat het nog net geen tijd was voor hun date. Vanmiddag had ze er nog zoveel zin in gehad, maar nu... Ze wilde hem eigenlijk helemaal niet afbellen, maar het was belangrijk dat ze nu ging oefenen met haar gave. Ze moest dit doen voor Fayr! Met trillende vingers opende ze een berichtje. Een aantal tellen bleef ze besluiteloos boven de toetsen hangen, maar besloot toen dat het waarschijnlijk beter was hem gewoon te bellen. Dan had ze sneller antwoord.
          En dus drukte ze vol spanning op het groene hoorntje en liet ze de beltoon over gaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Soms," knikte hij. Hij keek even naar Adam met een glimlach. "Meestal kom ik haar tegen in de bibliotheek. De eerste gesprekken gingen vooral over mijn herstel, maar laatst zaten we gewoon gezellig te kletsen over de lessen. Dus ik hoop niet dat ze het erg vindt dat ik dit van haar vraag." Echt vrienden was hij niet met Helene, maar hij zou het ook niet uit het niets vragen. En hij wist dat ze zo'n kans niet zomaar aan zich voorbij zou laten gaan. Moeilijke dingen om te genezen kwam niet zoveel voor op Experium en sowieso was er weinig om te oefenen met haar gave als mensen zich niet bezeerden. Helene had het wel eens uitgesproken dat ze blij was geweest met zo'n uitdaging als Merrin was geweest. Dankzij hem had ze haar naam gekregen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian was bezig geweest met de laatste van de drie definitieve schetsen die hij aan Vienna wilde laten zien toen zijn iNet afging. Zijn lippen krulden omhoog toen hij zag dat het Vienna was. ‘Hé!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Vast niet.’ Hij gaf zijn vriend een plagerig schouderduwtje. ‘Even met die mooie blauwe ogen van je knipperen en niemand kan je wat weigeren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Hee," zei ze zachtjes, toch een glimlach op haar gezicht door zijn enthousiasme. Ze vond het ergens toch jammer dat ze hem af moest zeggen, maar Fayr ging nu eenmaal voor. "Ik uhm..." Ze aarzelde. "Vind je het erg als we vanavond even verplaatsen naar morgenavond of zaterdag?" Ze zuchtte. Wat moest ze zeggen tegen hem? Jester zou het vast niet goedkeuren als ze het plan bij een Rhino neerlegde, ook al vertrouwde ze Darian. "Het is.." En opeens voelde Vienna de tranen langs de randen van haar ogen opdringen. Ze kon wel gewoon vertellen wat er aan de hand was toch? Ze verlangde nu er gewoon even naar dat iemand haar gerust stelde. En ook al had Fox zo erg zijn best gedaan, zodra het woord Kris viel, was die sfeer ook de andere kant uitgeslagen. Wat ze begreep natuurlijk. "Mijn beste vriendin is verdwenen."
          Met dat ze dat zei begonnen de tranen ook echt over haar wangen te rollen. De zorgen die ze nu al een paar uur maakte, kwamen er nu ineens uit in de vorm van tranen. En het hardop zeggen maakte het nog echter dan het al was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Hij grijnsde naar Adam en ging iets dichter op hem lopen. Heel even keek hij zijn vriend aan met een grote glimlach. "Werkelijk?" vroeg hij met een grijnsje. Hij knipperde een paar keer overdreven met zijn ogen. "Ik wil graag een kus."

    [ bericht aangepast op 1 mei 2021 - 22:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Oh nee toch?’ Darian was de schetsen spontaan vergeten. ‘Kan ik helpen zoeken? Of denk je dat Experium haar heeft weggehaald?’ Dat was tenslotte wat er meestal gebeurde, maar nu, met dat verhaal over Zebediah, kon het ook een hele andere kant op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Nu hij het nieuws had gekregen dat er een grote kans was dat Kris morgen terugkwam, wist Fox niet zo goed wat hij met zichzelf aan moest. Het was gewoon zo onwerkelijk dat hij zich er moeilijk een voorstelling van kon maken. Toen de anderen weggingen, liep Fox naar Jester toe.
          ‘Ehm – hadden jullie al een slaapplaats voor hem in gedachten? Ik bedoel – Onyx en jij willen vast ook wel weer samen hè? Zullen Onyx en ik dan omruilen? Of – of kan ik beter wachten? Met de kamer klaarmaken? Misschien wil hij natuurlijk helemaal niet bij mij. Bij zijn… ex.’ Zo had Jester hem tenslotte genoemd. Nerveus wipte hij op zijn tenen. Hij kon het niet helpen, Kris had hem altijd al zenuwachtig gemaakt op een manier waarop dat niemand anders lukte en op dit moment voelde hij zich net zo onzeker als zeven jaar geleden. De woorden die Nish een week gezegd had, bleven door zijn hoofd spoken; dat Kris hem niet meer leuk zou vinden als hij hem nu zou zien. En hoe zou Kris wel niet reageren als hij erachter kwam dat Fox bijna een jaar was samen geweest met Zebediah? Met degene die hem gevangenhield? Hij zou dat nooit durven toegeven, Kris moest vast niets meer van hem hebben!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam weerstond de drang om te grijnzen, maar bleef stilstaan, draaide zich naar zijn vriend toe en sloeg zijn armen om zijn middel terwijl hij naar hem opkeek met aller-verliefdste blik en hem daarna kuste. ‘Zie je,’ zei hij lachend terwijl hij weer een stapje terugdeed. ‘Jij hebt gewoon twee gaven. Het is maar de vraag of ik echt verliefd op je ben of dat je me gewoon magisch aan je gebonden hebt, die eerste keer dat ik je zag.’ Hij stak zijn tong uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Hij wilde helpen zoeken. Wat lief. Alleen kon ze niets kwijt over wat ze wist over Fayr. "I-ik weet het niet." De leugen voelde verkeerd, maar ze kon niets loslaten. "Ik kan me niet voorstellen dat de school haar zou weghalen. We hebben al geprobeerd haar te vinden, maar het is niet gelukt. We gaan zo met zijn allen zitten om te kijken of we nog iets kunnen doen." Wel, technisch gezien hadden ze dat al gedaan, maar dan was het niet een gehele leugen. Maar het zou hopelijk wel voorkomen dat hij nu hierheen zou komen, dat was niet heel handig.
          "Maar dank je wel dat je wil helpen. Mag ik... Mag ik je straks anders bellen of iets als ik niet zou kunnen slapen?" Ze wist niet hoe lang het oefenen met Onyx zou duren. Misschien werd ze wel niet meer wakker tot morgenochtend. Maar ze vond het een fijn idee als er iemand voor haar was nu ze zich opnieuw weer zo alleen voelde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Ben je gek, als hij niet met jou op een kamer wil dan is er iets grondig mis,' zei Jester uit de grond van zijn hart. Aan de ene kant was het wel grappig om de jongen zo zenuwachtig te zien, maar aan de andere kant was het ook best een reële angst. Ze wisten niet wie ze terug zouden krijgen. Kris was al drie jaar weg, wie weet wat al die tijd bij Zebediah met hem gedaan had?
          Zojuist had Onyx ontzettend diplomatiek gezegd dat Fox beter hier kon blijven en Jester betrapte zichzelf erop om in zijn geheugen te graven naar wat zijn vriend precies gezegd had en hoe hij daarbij aan kon sluiten. 'Ga lekker die kamer klaarmaken, gast. Het kan best dat Kris wat tijd nodig heeft om te verwerken wat hij allemaal heeft meegemaakt bij Zebediah en dat hij ruimte nodig heeft om een beetje te landen, maar ik kan me niets beters verzinnen dan iemand die ontzettend veel van hem houdt om hem daarbij te helpen, wat jij?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin grinnikte zachtjes om Adam zijn woorden. Hij drukte een kus terug op de lippen van Adam en dacht na over zijn woorden. "Ik kan mijn charmes zo aanpassen dat je gewoon wel voor mij moet vallen," zei hij met een niet passende arrogantie. "Dus ik wist gewoon dat je me niet kon weerstaan." Hij grijnsde en trok Adam even dichterbij. Hij drukte een laatste verlangende kus op zijn lippen, voor hij hand in hand met Adam verder liep naar het Elephants house. Daar klopte hij aan aan de voordeur.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Weifelend haalde hij zijn schouders op. Hij beet op zijn lip, zich afvragend of hij hierop moest doorgaan of niet. Jester had zat andere dingen aan zijn hoofd. Aan de andere kant was het zijn beste vriend. Daar hoorde hij eerlijk tegen te kunnen zijn, toch?
          ‘Ik was bijna een jaar samen met degene die hem… die hem gevangenhield.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Wat als hij daardoor van me walgt? Ik – ik hield op een bepaalde manier toch van…hem.’ De naam Zebediah kreeg hij niet over zijn lippen in combinatie van ‘houden van’, maar het was wel waar. ‘Wat als hij me nou niet meer wil?’ fluisterde hij. ‘Al die tijd was dit precies wat ik wilde, waar ik tegen beter weten in op hoopte en nu ben ik hartstikke bang.’
          Hij slikte moeizaam en er trok een waas van tranen voor zijn ogen langs.
          Hij kon zich niks pijnlijkers voorstellen dan dat Kris terugkwam en niet meer van hem hield vanwege Zebediah.


    Every villain is a hero in his own mind.