• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Do your worst then, zou ik zeggen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ochtend

    Onyx


    ‘Volgens mij kun je dan beter privédetective worden. Je hebt toch wel een beetje problemen met gezag.’ Hij gaf zijn vriend een plagerig schouderduwtje. ‘Cackle & Snyder, privédetectives. Staat volgens mij best mooi op een gouden bordje.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Ze glimlachte kort. "Thanks Fire." Fersephone sloot haar ogen en voor ze het wist, was ze in slaap gevallen. Ze lag misschien niet heel comfortabel, maar het meisje merkte het nauwelijks door de vermoeidheid. Ze was in diepe slaap, tot ze midden in de nacht ineens wakker schrok. Ze voelde haar gave gonzen onder haar huid en voor een paar minuten was ze heel bang dat ze Fire naast haar pijn zou doen. Tot ze het gevoel ineens herkende. Direct schoten de tranen in haar ogen, terwijl ze naar haar handen keek. "Fayr," fluisterde ze. Ze voelde haar zus. Haar zus was daar nog, daar ergens.
          "Wees voorzichtig, zusje," fluisterde ze zachtjes voor zich uit.


    It's never gonna happen, Guys.

    Helene


    Ze legde haar handen even op het hoofd van de jongen en sloot haar ogen. Zo op die manier kon ze haar gave te werk laten gaan en een diagnose stellen. De meeste pijn bij de jongen zat in het hoofd, maar ze kon ook een paar beurde plekken over de rest van zijn lichaam vinden. Toen ze haar ogen weer opende, ging ze direct aan de slag. Ze wreef met haar vingers over de plekken waar ze de wonden vond en over zijn hoofd, in de hoop daar hem te verlichten.
          Een beetje beteuterd stond ze weer op. "Dat is alles wat ik voor je kan doen. Ik kan helaas je handen niet herstellen. Het is dood weefsel, dus wat dood is kan ik niet genezen." Ze keek even glimlachend naar de roodharige jongen, bang dat ze flink tekort schoot aan hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Ochtend

    Jester Madcap



    Grijnzend leunde Jester naar voren om Onyx een kus te geven. 'Ik zeg doen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Handen en zijn voeten zelfs, maar dat hoefde ze niet te weten als ze het toch niet kon verhelpen. 'Het is oké. Dank voor je hulp, Helene.' Eigenlijk had hij het ook niet verwacht. Dat Fayr het kon was al een waar wonder, maar Fayr was dan ook uitzonderlijk. En over twaalf uur zouden ze haar weer veilig terug hebben. Zijn hoofd voelde in ieder geval stukken beter. Jester gaf een vriendelijk knikje naar de Elephant.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Fayr zei niets. Ze wilde Kris echt helpen en hij verdiende het niet dat hij door haar alsnog zo afschuwelijk behandeld zou worden door Zebediah, maar voor hulp zat hij bij haar duidelijk aan het verkeerde adres deze keer. Het was niet eens alleen dat ze iemand geen geweld aan wilde doen. Ze was dan wel een heler, maar dat excuus kon ze bij sommige mensen toch echt niet gebruiken. Het was simpelweg het feit dat ze het niet kon. Mes of niet. Ze was niet snel of sterk. Hoe erg Kris ook dacht dat hij Zebediah af zou kunnen leiden, ze kón het gewoon niet. Misschien met haar gave, maar dat had ze nog nooit geprobeerd en had ze momenteel vrij weinig van over.
          'Het spijt me, Kris. Deze keer zit je bij mij voor hulp aan het verkeerde adres.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris



    ‘Verontschuldig je maar als je hem gedood hebt,’ bromde hij. ‘Je kunt dat ding heus wel in zijn nek rammen, dat verwacht ie toch niet. Desnoods zorg ik dat ik ervoor dat ie z’n broek voor me laat zakken, dan kijkt ie al helemaal niet meer naar je om.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx had Jester naar boven getild, uitgekleed en zijn pyjamabroek aangetrokken. Hij had zelfs zijn tanden gepoetst. Het boek van Neil Gaiman had hij op zijn nachtkastje gelegd. Op het moment lag hij op zijn zij op de dekens, die hij al over Jester heen had getrokken. Zijn vingers streken door Jes’ krullen.
          ‘Ik ga zo nog even langs Nish. Even checken hoe het gaat… Het voelt alsof ik hem een beetje aan zijn lot heb overgelaten. Eerst werd hij aangerand, daarna heeft hij iemand vermoord en nu is hij vast ook nog doodnerveus voor het terughalen van Kris morgen… Heb jij nog wat nodig?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Hij schudde van nee. 'Goed idee om naar Nish te gaan. Hij kan een goede vriend als jij nu vast gebruiken.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Hij hing op en keek naar 8226 voor hem. "Ze weten het nu in ieder geval. Dankjewel voor je hulp, 8226," Hij aaide Azumi over haar kop heen, die nog altijd op zijn schouder zat. "Zou jij het aan Fox willen vragen of hij wil helpen? Ik denk dat hij eerder iets van jou aanneemt dan van mij. Fox en ik liggen elkaar niet zo." Hij glimlachte naar het meisje voor hem. Tja, sorry Azumi, maar dat werd toch echt lastiger. Al kon hij misschien nog naar Merrin stappen voor hulp. "Maar wij hebben ook een gedaanteverwisselaar in ons house, misschien dat hij ook kan helpen."
          Hij streek even over de kop van Azumi. "Nog even wachten, we gaan je helpen," zei hij tegen het beestje. Het was nog steeds een vreemd idee dat Azumi eigenlijk een mens was, maar hij was nu wel ontzettend nieuwsgierig naar wie ze was. "In de tussentijd, zou je iets voor mij willen doen?" vroeg hij het draakje. Hij glimlachte naar het beestje op zijn schouder. "Ik zoek een mooie open plek in het bos, wel een beetje beschut en niet te dicht bij het hek. Denk je dat jij zo'n plek voor me kan vinden?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx glimlachte zwakjes. Goeie vriend of niet; zijn vriend was gisteren vermoord en zijn beste vriend een paar uur daarvoor misbruikt. Erg best deed hij het blijkbaar niet, als vriend. 'Welterusten. Ik zal een wekker zetten.'

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 20:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Romeo



    In kleermakerszit zat de jongen op de grond. Zijn haar was langer dan hij van zichzelf gewend was en de jongen had een flinke baard gegroeid. Zijn eten stond onaangeroerd verderop, terwijl de jongen nog altijd op dezelfde plek midden in de bunker zat. Zijn plas had de jongen al meermaals laten lopen, maar van zijn plek kwam hij niet meer. Af en toe deed de jongen hazenslaapjes, maar meestal was hij in deze half wakende stand. Het gevoel van verveling was al dagen verdwenen, het gevoel van blijdschap al weken. Langzaam voelde Romeo hoe zijn emoties zich een voor een uitschakelden en er was er nu nog maar eentje heel lichtjes aanwezig: Angst. De angst om hier te sterven, om te veranderen in een zombie zonder gevoel. Angst om hier nooit meer weg te komen, om nooit meer daglicht te zien.
          Het was er echter nog maar heel licht. Want de rest van zijn hoofd en lichaam kon niets meer schelen. Zou iemand nu verklaren dat hij verliefd op hem was, zou hij niet eens opkijken. Als hij de jackpot had gewonnen, zou hij niet eens schreeuwen van blijdschap. Zou iemand hem bedreigen, dan was zijn blik leeg. Zou er een bom voor zijn neus afgaan, dan was er niet eens een schrijntje schrik. Als hij nu dood zou gaan, dan was het zo.
          Er was niets anders. Niets anders tussen nu en het lijntje van de dood. Romeo sloot zijn ogen. Zijn gedachten waren als een brij in zijn hoofd, maar hij kon geen waarde er meer aan koppelen. De herinneringen die door zijn hoofd schoten, hij wist niet eens meer of hij blij was geweest of verdrietig. Er was alleen nog maar dit bestaan, dit dansen met het einde. En Romeo wachtte rustig af. Hij wachtte rustig af tot het hem zou komen halen.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 20:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Ik zou zeggen dat ik wel wakker bleef tot je terugkwam, maar dat klinkt niet als een belofte die ik kan houden.' Jester keek naar zijn vriend op en trok een mondhoek omhoog. 'Mag ik wel nog een kus voor je weggaat?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Het was geweldig om te kunnen oefenen zonder spierpijn. Vienna wist niet hoe lang ze aan het oefenen was, zeker een paar uur. Maar uiteindelijk had ze de smaak te pakken. Ze moest zich gewoon focussen op de gehele persoon. Als ze een staand persoon liet vliegen, was dat makkelijker, vanwege dat schoenen sterker waren dan de kleding. Maar als ze de kleding niet betrok, begaven ook de schoenen het. Als ze zich focuste op de persoon, dan kon ze hem een stukje boven de grond laten zweven. Heel hoog hoefde gelukkig niet, al moest ze straks Romeo het dak op krijgen, maar dat kon ook eventueel met haar vliegboard.
          De rolstoel was een eitje geweest, ook al had ze dat wel verwacht. Het persoon van dak naar dak brengen, was nog niet zo gemakkelijk geweest. Ze had Yrla een keer in de afgrond laten storten, doordat ze haar focus verloor (iets waarvan ze een half uur nodig had om van bij te komen, ondanks dat dit een droom was) en Onyx had ze een keer met zijn hoofd per ongeluk tegen het dak laten knallen in plaats van recht overeind.
          Uiteindelijk liep ze toch vreemd genoeg uitgeput door de deur heen. Ze werd wakker op haar eigen bed, om 4 uur in de ochtend. Ze schrok van het laatste tijdstip in de nacht. Blijkbaar had ze echt flink haar best gedaan om te oefenen. Voor een moment kwam ze overeind van haar bed en liep naar de wastafel om iets te drinken. Ze had nog twee uurtjes, twee uurtjes voor Jester of Onyx haar kwam halen. Die uren kon ze beter maar heel goed benutten en dus kroop ze weer terug haar bed in en verzekerde dat ze de wekker op het goede tijdstip neerzette.


    It's never gonna happen, Guys.