• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 juni 2021 - 20:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Nu was het Jester's beurt om zijn ogen argwanend samen te knijpen. 'Wat, je huppelt bij ons naar binnen en kijkt hem net zo levensloos aan als Onyx nou bij mij doet en je verwacht dat het hem geen pijn zal doen dat de liefde van zijn leven hem vergeten is? En dan mag ik hem vertellen dat het me nog niet gelukt is je terug te brengen en dat dit het is voor de rest van vandaag? Omdat wat, ik anders met wat koppijn rondloop? Dat is pas hypocriet. Ik heb mijn leven onder andere aan Fox te danken. En Onyx al helemaal.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    ‘Ach kom op, jij kent Fox ook. Als ik spontaan opnieuw als een blok voor hem val, zal hij daar geen seconde aan twijfelen. Hij is lang niet zo argwanend als jij – of ik. In de dagen daarna kan ik gewoon doen alsof je af en toe een herinnering bij me lospeutert. Dat geeft Zebediah het bewijs dat je niet in staat bent om zijn orders te verbreken, dat is een enorm voordeel. Fox begrijpt dat straks heus wel – en het zal hem veel meer pijn doen als hij jou kwijtraakt omdat Zebediah flinke druk achter zijn tweede moordpoging zet. Ik zag gisteren hoe conflicted hij was. Zolang hij gelooft dat hij sterker is dan jij, is hij er minder op gebrand om Fort met een mes op je af te sturen. Zijn teleporteur,’ verduidelijkte hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Hij weet toch al dat ik zijn orders kan verbreken,' bracht Jester daar weer tegenin, hoewel het niet helemaal van harte ging. Voor dat commando had hij weken de tijd genomen om het te doorbreken, te voelen waar de grenzen zaten en wat het nou precies inhield. En dat was ook nog eens een opdracht die ruim twee jaar oud was, geen gloednieuwe zoals deze zou zijn.
          'En dat Fox niet gelooft dat het niet gelukt is is het probleem niet. Als jij straks direct voor hem in katzwijm valt gaan er wel wat andere belletjes rinkelen, want hoewel het aanmerkelijk beter ging dan bij Onyx en mij, heeft het bij jullie ook wel even geduurd voordat jullie een stel werden. Als je het een beetje goed wil spelen heb je tijd nodig, tijd waarin Fox zich ellendig zal voelen en waarin Zebediah dat weet. Wie houdt hem tegen Fox op te zoeken en aan te bieden je je herinneringen terug te geven als Fox niet gewoon één keertje met hem meekomt? Je weet best dat Zebediah daar een prachtige draai aan kan geven en dat Fox wanhopig genoeg zal zijn om erin te trappen, voor jou. En jíj kan niet naar buiten overdag, en Fox heeft les. En gezien je het had over toneelspelen ga ik ervan uit dat je wil dat mensen van Zebediah naar hem kunnen doorcommuniceren dat z'n petty plannetje gelukt is omdat Fox zo down is. Constant bij hem blijven wordt hem niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    ‘Niemand hoeft er verder iets van mee te krijgen wat er tussen ons gebeurd,’ hield Kris vol. ‘Zolang Fox maar laat doorschemeren dat ik hem niet meer herinner. Het is nou niet alsof Zebediah weet hoe het destijds tussen Fox en mij is gegaan, of dat hij uberhaupt íéts van het begrip “liefde” snapt.’ Zijn blik verzachtte iets, want hij begreep ook wel dat Jester het alleen maar zei omdat hij van Fox hield en met hem begaan was. ‘Natuurlijk weet ik dat Zebediah gaat proberen hier een slaatje uit te slaan. Maar ik ben drie jaar met Fox samen geweest. Ik ken mijn vriend, oké? Ik ga heus niet de klootzak uithangen en ik ga nog liever dood dan dat ik hem recht in Zebediahs armen duw. Ik ken Fox’ zwaktes als geen ander en ik ga hem niet nog een keer kwijtraken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Knorrig beet Jester op zijn wang. Hij was het er zeker niet mee eens om tegen Fox vol te moeten houden dat Kris' herinneringen nog niet terug waren, maar ergens had de jongen wel een punt. Fox kon geen toneelspelen. Vanochtend zouden mensen als Nemesis hem scherper dan ooit in de gaten houden, en één te brede glimlach was al teveel. Als ze dit vertelden kon Fox het niet geheimhouden. Maar was dat dan zo erg? Die Fort kon nu nog steeds te pas en te onpas ergens opduiken en nu Zebediah dacht dat Jester zelfs mensen kon laten zweven was die druk achter moordpoging nummer twee er toch wel. En Fox zou gelukkig zijn en geen risico lopen.
          Maar wat als de kléine triompf dat Fox niet breed grijnzend aan de ontbijttafel zat genoeg was voor Zebediah--Clive, om in ieder geval de komende week iedereen met rust te laten? Kris en Fox kon hij niet vinden, Nish ook niet, maar de rest wel. Het huis teleportatieproof maken klonk even gemakkelijk als Nemesis naar hun kant hengelen. De komende tijd moesten ze het er maar op gokken dat er niemand weg zou zijn als ze wakker werden.
          Dan was het verstandig Zebediah niet uit zijn tent te lokken.
          En was Jester sterker dan zijn broer? Het gesprek van net en de pogingen om zijn gave te gebruiken gaven daar helaas te goed antwoord op.
          Hij keek weer op naar Kris. 'En nou ga je zeker ook zeggen dat ik dit ook niet aan Onyx mag vertellen, hmm?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    ‘Dat lijkt me inderdaad een onnodig risico. Voorlopig hoeft verder niemand te weten dat ik een methode heb om ervoor te zorgen dat niemand naar hem zal luisteren op het moment dat Zebediah aanvalt. Iedereen die er iets over weet, is een risicofactor.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Onyx is geen—' Jester brak zijn eigen zin af. Oké, nu misschien wel. Onvoorspelbaar op zijn minst. 'Normaal gesproken is Onyx de meest betrouwbare gast die je hiervoor kan verzinnen,' begon hij opnieuw. 'Ik zal toegeven dat dat nu niet zo is, maar dat blijft niet zo. Als hij weer zichzelf is, vertel ik hem hoe het zit.' Vastberaden hief hij zijn kin en keek Kris recht aan, klaar voor het pissige antwoord dat nu zou komen. Nish vond dit al naar en dat wist hij, maar Onyx niet vertellen over een mogelijke exit-strategie was bullshit. Kris moest maar een beetje vertrouwen ergens opgraven.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris

    Kris begreep ergens ook wel dat Jester dit niet ging achterhouden voor zijn vriend en gaf een knikje, wetend dat hij over Fox ook al zijn zin had doorgedramd. 'Oke dan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester

    Oh. Dat ging makkelijker dan verwacht. ‘Mooi. Met de voorwaarde dat Fox niet in een acute depressie terecht komt, houden we geheim dat je hem zeker wel kent. Voor hoe lang wil je het volhouden?’


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris

    'Afhankelijk van hoe hij het oppakt.' Hij beet op zijn wang, maar zei toen: 'Maar als hij er echt ongelukkig van wordt, vertel ik hem de waarheid.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Laten we dan drie dagen zeggen. Hoe dan ook, daarna "lukt het me" om je herinneringen aan hem terug te krijgen. Dat oké?' Ergens was Jester toch wel opgelucht dat Kris zelf ook de mogelijkheid zag waarin zijn plan verkeerd liep en dat hij er dan niet alsnog koppig aan vast wilde houden. Als Fox er echt ongelukkig van werd, dan zouden ze zijn plan laten varen. Dat klonk als een goed idee. Ongemerkt ontspande hij zich een beetje.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris

    Kris aarzelde even maar stemde toen toe. Na drie dagen was Zebediah vast niet meer argwanend en kwam Jester niet helemaal als een onverslaanbare tovenaar over. 'Deal.' Hij pauzeerde even en gleed met zijn vingertoppen over de band om zijn nek. 'Mag dit rotding dan eindelijk af?'

    [ bericht aangepast op 14 juni 2021 - 16:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ehh,' zei Jester, iets minder enthousiast dan Kris waarschijnlijk gehoopt had. 'Laatste dingetje. Geen mensen vermoorden of verwonden op mijn campus, begrepen? Het kan me de reet niet roesten wat voor reden je hebt, de enige uitzondering zijnde Zebediah of die Fort zelf, maar we laten de mensen heel die bij ons naar binnen lopen. In verband met dubbelspionnen en dergelijke. Je slaat ze maar bewusteloos en komt naar mij of Onyx. Anders laat ik Fire Fox huisarrest geven op hún campus omdat ie zakt voor Engels ofzo. Check?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    De spieren in zijn nek verstijfden. Wist Jester dat hij de wiskundeleraar had gedood? Hij keek de jongen indringend aan. ‘Moorden nog wel,’ zei hij koeltjes. ‘Je hebt toch net gecheckt dat ik geen kill-orders heb? Of denk je dat ik dat uit vrije wil zou doen? Wat voor psychopaat denk je wel niet dat ik ben.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester trok een wenkbrauw op. 'Eentje met een nog korter lontje dan Onyx,' antwoordde hij droog. 'En eentje die gisteren nog een poging gedaan heeft iemand om het leven te brengen. Het schoolbestuur had vast een reden om een duur experiument te laten verwijderen, corrupt ook dat ze kunnen zijn. Daar bovenop heb je drie jaar lang in gevangenschap doorgebracht, waar je waarschijnlijk wel een vorm van PTSD aan overhoudt. Ik weet wel dat je een beste vent bent, maar ik wil echt niet degene zijn die jou per ongeluk laat schrikken in de douche. Laat staan dat je iemand tegen het lijf loopt die ik heel nuttig kan inzetten, maar waar jij nog een appeltje mee te schillen hebt. Geen moord, geen grote aanvallen, sla ze out en kom naar ons.'

    [ bericht aangepast op 14 juni 2021 - 17:51 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.