• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 19 juli 2021 - 16:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    "Op de gang, Onyx," zei ze duidelijk articulerend. "Met de deur dicht," zei ze maar voor de zekerheid. "Je krijgt namelijk helemaal niets te zien." Vienna liep op Onyx af en gaf hem een zacht duwtje de gang op voor ze de deur achter hem sloot. Ze slaakte even een zucht voor ze naar Fayr liep. "Heb je een beetje geslapen?" vroeg ze het meisje.


    It's never gonna happen, Guys.

    Damon



    'Wakker is altijd beter.' Geïrriteerd sloeg hij zijn armen over elkaar. Hij had honger en daar werd hij niet gezelliger op. Dat wist hij zelf ook wel, maar het enkel weten veranderde nogal weinig aan de situatie. Gelukkig had hij Nish er ooit wel voor gewaarschuwd, dus die nam het vast niet persoonlijk op. Beter van niet. Anders kon hij best wel wat--nee, dat was echt een rotte gedachte.
          'Kunnen we gaan?' Damon kon niet wachten om zich weer een beetje normaal te kunnen voelen. Cherry's vrolijkheid hielp altijd wel goed. Ze was niet zo geweldig als Fayr, maar wel beter dan de gemiddelde naamloze met ongeveer evenveel herinneringen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Fayr knikte, en sloeg met een blik op de deur de dekens terug. 'Ja, prima.' Een oprecht bedankje voor haar vriendin dat ze zo snel en goed gereageerd had lag al op haar lippen, maar ze aarzelde in plaats van dat ze het zei. Zelf had ze niks gedaan, behalve stom gillen en zich verstoppen onder haar déken. 'Bedankt,' mompelde ze, toch wel een beetje beschaamd. 'Ondanks dat het... nouja, Onyx was.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish stuurde nog even een bericht naar Onyx dat hij over een kwartier moest komen en liep toen samen met Damon naar het Buffalo-house toe. ‘Ik pak je hand vast,’ zei hij, zodat de jongen zijn gave kon focussen en niet zíjn (niet al te aanwezige) geluk wegvrat. Hij liet hen beiden onzichtbaar worden en ze glipten het huis in.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    Damon knikte en controleerde nog even of hij zijn gave wel echt in de hand had (of nouja, niet letterlijk) voor hij hand in hand met Nish de bekende route naar Cherry's kamer aflegde. Ondanks dat ze een vriendje had nu dat zo ongeveer het equivalent was van een kwijlende waakhond, konden ze onder de bescherming van Nish' gave eigenlijk altijd wel ongemerkt naar binnen. Het enige probleempunt was de deur, maar als je daar gewoon even goed naar luisterde kon je ook wel gewoon naar binnen glippen. En hij wist waar ze sliep. Daarvoor hoefde hij haar niet te zien.
          Voor haar deur hielden ze stil, en Damon liet zich in kleermakerszit op de grond zakken en trok Nish met zich mee. Starend naar het randje onder de deur riep hij zijn gave in zich op, om die vervolgens heel gecontroleerd onder de deur door met de tocht mee naar binnen te laten stromen. Voor iemand die hen zo zou kunnen zien zitten moest het een rare aanblik geweest zijn, en Damon twijfelde er niet aan of ze zouden door de Oni in hun nekvel de campus uit geschopt worden als die kleine aziaat er ooit achterkwam wat ze hier deden.
          Lang leve zijn beste vriend en zijn gave.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze glimlachte even naar Fayr. "Ik laat ze me niet nog een keer mijn beste vriendin afpakken," zei ze, terwijl ze Fayr haar hand vastpakte en even een kneepje erin gaf. Het was fijn Fayr weer hier te hebben. Heel even aarzelde Vienna en keek even op naar Fayr haar blauwe ogen. Ze zuchtte even. Misschien was dit wel het beste moment om het te vragen nu het onderwerp toch al deels was aangesneden. Ze had er gisteravond tijdens de film over lopen malen, waardoor ze de film nauwelijks gezien had. Maar vragen aan Fayr hoe ze het beste kon helpen, zou hopelijk voor hun allebei schelen als ze wisten waar ze aan toe waren.
          "Fayr, ik... Het was voor mij ook enorm schrikken toen je gisteren ineens weg was en ik ben echt heel blij dat je er weer bent. Je bent mijn beste vriendin en ik hou heel veel van je." Vienna wendde haar blik af en voelde een lichte blos op haar wangen ontstaan. "Ik heb me best wel zorgen om je gemaakt, maar het punt is dat je nu terug bent. Weer hier bij mij," zei ze met een glimlach. Een beetje ongemakkelijk speelde Vienna met de vingers van haar vriendin. "En ik weet niet wat er gebeurd is daar, en ik hoef het nu ook niet te weten, pas als je daaraan toe bent. Maar ik wil gewoon dat je weet dat ik er voor je bent. Als je wil praten of als je hulp nodig hebt, met iets. Jij bent er ook altijd voor mij geweest, dus ik wil er ook voor jou zijn. Daar zijn we vriendinnen voor." Ze keek naar Fayr op met toch lichtelijk tranen in haar ogen. "Maar... ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen. Wil je dat ik ernaar vraag? Of heb je liever dat ik het er niet over heb? Moet ik je nu helpen met aankleden of niet? Als je vertelt wat ik voor je kan doen, hebben we daar beiden denk ik heel veel aan."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Damon was beduidend vrolijker toen ze terugliepen naar de campus. ‘Misschien kan ik eens een invisibility-cloak voor je maken,’ opperde Nish. Het voelde alsof hun vriendschap veranderd was naar gisteren, dieper was geworden, en hij was heel blij dat hij Damon in vertrouwen had kunnen nemen. Hij wilde dan ook graag wat terugdoen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    'Ik kan het wel zelf,' antwoordde Fayr meteen, die absoluut niet wilde dat iedereen nu alles voor haar ging doen en ze straks niks meer zelf kon ofzo. Ze keek op naar Vienna en zag de zorgen op haar gezicht, en gaf een voorzichtig glimlachje. 'Ik hou ook van jou, Vie,' zei ze toch zachtjes terug, en pakte even de hand van haar vriendin vast voor een kneepje. 'En er is eigenlijk niks gebeurd. Ik ben oké, maak je geen zorgen. Ik weet dat je- me niet nog eens mee zou laten nemen als je het kon stoppen.' Die woorden voelden naar in haar mond, maar het was waarschijnlijk wel een geruststelling die Vienna kon gebruiken. 'Ik vraag het jou wel als ik hulp nodig heb, oké?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Damon



    'Zou dat werken, denk je?' reageerde hij geïnteresseerd. 'Dat zou wel vet zijn man. Maar dan kan ik nooit meer hand in hand met je lopen, daar gaat de kwaliteit van mijn leven wel hard op achteruit.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "Oke," zei ze zachtjes. "Dank je, Fayr." Ze knikte Fayr even met een glimlach toe, al had ze het gevoel dat Fayr niet helemaal eerlijk was. Het was niet niets wat er gebeurd was. Vienna zelf zou waarschijnlijk ook enorm geschrokken zijn als Zebediah ineens voor haar op de stoep stond. Maar ze liet het verder varen. "Goed, laten we dan maar snel omkleden, voordat die olifant daar woest wordt," zei ze met een kleine grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Denk het wel? Moet het wel echt je hele lijf bedekken.’ Hij pakte Damons hand weer en grijnsde. ‘Maar je mag best hand in hand met me blijven lopen hoor. Voel ik me nog een beetje geliefd.’

    [ bericht aangepast op 7 aug 2021 - 15:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    'Word ik nog een echte dementor,' grinnikte Damon. 'Misschien dat Darian je kan helpen iets te maken waar je gave aan kan blijven hangen. Daar kijkt de school toch niet van op.' Lachend schommelde hij hun handen heen en weer. 'Ben je ook, Eeyore.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Tegen lunchtijd liep Vienna in de richting van het theater. Ze had vlak erbuiten met Darian afgesproken. Fayr was die ochtend vroeg al met Onyx vertrokken en waarschijnlijk zou Fersephone haar in de middag opvangen. Dus had Vienna de halve dag voor haarzelf. Nu stond ze zenuwachtig op Darian te wachten, om de date te doen die ze eigenlijk donderdagavond al met hem had zullen doen. Ze hoopte maar dat hij het niet al te vervelend vond dat ze het uit hadden moeten stellen. Ze had zich de hele dag ervan overtuigd dat hij het heus wel begreep, zeker na gisterochtend. Nu seconden voor ze hem weer zou zien, was ze opeens heel onzeker van zichzelf. Ze hadden gezoend en de laatste keer dat ze hem had gezien was ze totaal in tranen geweest. Kon ze hem dan nu weer met een zoen begroeten? Of liep ze dan te snel van stapel? Was een knuffel goed genoeg? Of was dat juist weer te weinig, omdat ze van elkaar wisten dat ze elkaar leuk vonden?
          Vienna keek haastig weer op haar iNet. Ze hoopte maar dat Darian er niet te lang over zou doen voor hij kwam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Je onderschat mijn gave zwáár,’ zei Nish hoofdschuddend. ‘Is helemaal geen Darian voor nodig.’ Hij keek even naar hun heen en weer zwaaiende handen. Het was een raar idee dat hij pasgeleden ook nog zo met zijn broer had gelopen. Op zijn laatste woorden keek hij opzij en glimlachte. Het was fijn om een beste vriend te hebben waarbij hij niet de hele tijd de drang had om hem te zoenen, al zou hij ook geen nee zeggen als Damon het zelf initieerde. ‘Hé, jij bent doorgaans de chagrijn van ons twee hè.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Gekleed in de enige zwarte broek die ze had een een poof-y en grofgebreide witte trui, deed ze de deur uiteindelijk weer voor Onyx open. 'Je had me nodig?' vroeg ze, toch wel een beetje nerveus bij het idee dat ze nu Jester alweer zou moeten proberen te helen. Ze had eigenlijk geen idee hoever ze haar gave nu al krijgen kon, en wilde het andere eind van het spectrum liever niet nog eens tegenkomen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.