• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox wist niet zo goed wat hij moest zeggen. Hij had er gewoon een slecht gevoel over dat Adam zo erg naar Nish toetrok - zeker naar wat hij gisteren over de jongen geleerd had. Bovendien klonk het nogal manipulatief, dat Nish zich rot voelde. Dat was garantie dat Adam naar hem toe kwam.
          ‘Ik vind het jammer dat je steeds weg bent,’ zei Fox zacht. ‘Het is best een grote omschakeling voor me. Ik mis je.’
          Adam ging zijn blik uit de weg. Fox vroeg zich af of de jongen hem bewust meed. Wellicht voelde hij zich nog steeds ongemakkelijk.
          ‘Sorry,’ mompelde Adam. ‘Nish staat gewoon… buiten alles.’ De jongen pakte zijn hand. Er trok nog steeds een schokje door Fox’ vingers. ‘Ik zal proberen meer tijd voor je vrij te maken. Nish… helpt me gewoon een beetje om over Merrin heen te komen.’
          Natuurlijk doet hij dat.
          ‘Het is gewoon niet echt een goeie jongen,’ mompelde Fox. ‘En het doet pijn dat je het bij hem zoekt terwijl ik er ook gewoon voor je wil zijn.’
          Adam boog zijn hoofd. ‘Dat is het niet… Ik vind het ook fijn dat jij er voor mij wil zijn, maar tegelijkertijd is het ook gewoon moeilijk. Ik heb het gevoel dat ik bij Nish gewoon mezelf kan zijn, want hij kende de andere Adam niet. Maar jij wel - jij kende hem beter dan dat je mij kent, en dat ik mezelf ken, en dat vind ik gewoon lastig. Want diep vanbinnen wil jij nog steeds de andere Adam terug. En dat is logisch, maar het doet ook wel pijn.’
          ‘Ik…’ Het was waar. Natuurlijk wilde hij zijn vriendje terug. Het liefst deed hij gewoon alsof dit dezelfde persoon was, maar dat was natuurlijk niet zo. Hij was hartstikke blij dat Kris nog bleek te leven, maar tegelijkertijd voelde het ook onwerkelijk en voelde hij zich gewoon eenzaam. Hij zuchtte. ‘Ik snap het.’
          Hij slikte moeizaam.
          Het was alsof hij nu pas besefte dat zijn Adam weg was en het deed eigenlijk best wel pijn. Hij dacht aan Kris - en voelde daarbij alleen maar een schrijnend schuldgevoel omdat hij om een verbroken relatie treurde terwijl hij wist dat hij Adam gedumpt zou hebben als Kris terug was gekomen.
          Maar dat was het nou juist.
          Kris was niet terug.
          Hij was nog steeds onbereikbaar ver weg.
          ‘Ik eh, ik ga even vliegen.’
          Adam glimlachte meewarig, alsof hij precies wist wat er in Fox’ hoofd omging.
          Fox draaide zich om, deed het raam open en schoot een paar tellen later door de lucht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester trok zijn wenkbrauwen op. 'Zoals?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Gewoon, persoonlijke shit.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    '...Okee.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Hoe laat heb je met Toph afgesproken?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam keek de jongen zachtjes zuchtend na. Soms zou het fijn zijn als er meer uren in een dag zaten… Hij wilde echt wel tijd met Fox doorbrengen, maar het kwam deze avond gewoon niet zo goed uit. Bovendien dacht hij dat Fox hun breuk en het nieuws over Kris ook wel een plaats moest geven en Adam wist niet of hij de aangewezen persoon was om hem daarbij te helpen. Niet in deze tijdlijn. Niettemin besloot hij er morgen wel naar te vragen. Het voelde alleen alsof zijn hoofd op springen stond. Het was Merrin die zijn hoofd vulde en hoe erg hij Fox ook waardeerde als vriend, het was moeilijk om hem echt terzijde te staan als hij zelf nog een berg dingen aan het verwerken was.
          Met toch nog een licht schuldgevoel, flitste hij naar de campus van de Buffalo’s toe, waar hij op Nish’ deur klopte voor hij opendeed. De jongen zat te gamen, hoewel hij het spel pauzeerde toen Adam binnenkwam. Adam zag dat hij al begonnen was aan de fles.
          ‘Een goeie slok voor iedere keer dat we doodgaan. Dat deed ik altijd met Kris. Maar ik ben bang dat jij dan straks stomdronken bent,’ grinnikte hij. ‘En ik nog geen druppel op heb.’
          ‘Volgens mij ben je stiekem al zonder mij begonnen,’ merkte Adam op terwijl hij naast de jongen ging zitten.
          ‘Een beetje,’ gaf Nish met een scheve grijns toe.
          ‘Hoe gaat het?’
          Nish haalde zijn schouders op. ‘Ach, ik mag vast niet klagen. Ik kon nou niet echt verwachten dat alles weer koek en ei zou zijn, hè? Het voelt wel kut. Niet dat hij geen vrienden wil zijn – maar gewoon, dat ik hem zoveel pijn heb gedaan. Ik heb het heel lang weggestopt, geloof ik.’
          ‘Nou het is goed dat je het nu toch onder ogen komt en dat je iets aan je gedrag wil veranderen.’
          ‘Ja.’ Nish staarde naar het scherm. ‘Ik praatte er net met Toph over. Of zij weleens schuld voelt. Maar blijkbaar niet echt.’ Hij wendde zijn blik weer tot Adam. ‘Heb jij weleens ergens enorme spijt van gehad?’
          Adam trok zijn wenkbrauwen op. ‘Is dat een serieuze vraag? Wat dacht je van deze hele tijdsprong waardoor alles veranderde?’
          Er kroop een blos over Nish’ wangen. ‘Right. Sorry.’ Hij was een ogenblik stil. ‘Is er niks beters aan deze tijdlijn?’
          Adam dacht even na. Dezi was hier niet gebeurd – maar het had geklonken alsof de andere Adam nou ook niet echt een hoop fijns had meegemaakt. ‘Niet echt,’ mompelde hij.
          Nish bestudeerde zijn gezicht even. ‘Oké, geen gepraat over de tijdlijnen vanavond, oké? Laten we Harry Potter opzetten en een drankspelletje doen.’
          ‘Ik ging voorkomen dat je dronken werd, toch?’
          ‘Doe je toch, als jij de helft van de fles voor je rekening neemt?’ Hij grijnsde. ‘Of ben je niet zo’n drinker?’
          ‘Niet echt. De laatste – en enige – keer dat iemand me dronken voerde, liep dat nou niet heel leuk af.’
          ‘Dan moet je een betere ervaring creëren die de andere overschrijft,’ zei Nish met een grijns. Zijn grijns verflauwde. ‘Nee – ik wil je niet pushen. Als je het niet wil doen we het niet.’
          Adam twijfelde. Dronken worden was nooit echt een goed idee, toch?
          Maar gewoon… een beetje? Zodat hij even aan wat anders dacht dan wat er nu allemaal door zijn hoofd spookte? Alles was toch al helemaal kut. Het was nou niet alsof hij nog een hoop te verliezen had.
          ‘Als je niet blijft pushen als ik niet meer wil, vind ik het goed.’
          ‘Je hebt mijn erewoord.’
          ‘Mooi,’ grinnikte Adam.
          Nish deed de PlayStation uit en zette de tv aan. Hij ging tegen de kast aan zitten en Adam nam naast hem plaats. De enige met wie hij zo film had gekeken, was Merrin.
          ‘Kijk, hier zijn de regels.’ Nish schoof zijn iNet onder zijn neus. Adam liet zijn blik eroverheen glijden. Neem één slok als iemand Harry’s naam zegt, als Harry’s litteken wordt benoemd, als Hermione haar hand opsteekt of een boek leest… Zo waren er nog wel twaalf regels, variërend van één tot drie slokken.
          ‘Ik kom straks nooit meer thuis,’ grinnikte Adam.
          ‘Ik draag je wel terug,’ antwoordde Nish. ‘Al zou dat ook best levensgevaarlijk kunnen zijn. Ik heb een extra bed? Al mag je ook tegen mij in slaap vallen, hoor.’
          Adam stak zijn tong uit. ‘Niet te snel van stapel lopen jij.’
          Nish schoot in de lach en hield zijn blik even vast. Daarna werd zijn blik serieuzer. ‘Ik eh – moet je wel waarschuwen. Ik word wel… flirteriger, zullen we maar zeggen. Van drank.’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘En nou ja, je weet wat ik met Yrla deed. Wel om iemand jaloers te maken, maar toch.’
          ‘Ik geef je wel gewoon een mep als je vervelend wordt,’ beloofde Adam. Nu hij het teleporteren goed onder de knie had, maakte hij zich daar niet meer zo druk om. ‘Ik heb geen idee hoe ik ben als ik dronken ben. Misschien heb ik wel non-stop de slappe lach en word je daar gek van.’
          Nish grinnikte. ‘Je hebt een leuke lach, dus dat vind ik niet zo erg.’
          Adam voelde een warme gloed langs zijn wangen trekken. Hij gaf hem een elleboogstootje. ‘Hé, we zijn nog niet eens begonnen met drinken.’
          Nish grijnsde. ‘Dat moeten we dan maar gauw doen, voor ik door de mand val.’ Hij zocht de film op en zette hem aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna was ergens nog steeds woest door de belachelijke beschuldiging van Romeo - en door het kut gedrag van de kloot hommel in de kamer ernaast. Ze was zo boos geweest, dat ze eerst nog een half uur buiten had staan uitrazen, waardoor ze het avondeten had gemist. Ze zou straks nog wel iets voor haarzelf uit de keuken halen, maar nu eerst was ze op zoek naar haar vriendin. Ze viel uit tegen Toph, zodra ze haar vriendin in het zicht kreeg. "Weet je wat die enorme galbak nu weer beweerde?! Ik ging naar Romeo om gewoon rustig te vertellen dat het klaar was, beweert die kakkerlak dat ik vreemd ben gegaan. Met fucking Darian!"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Wat voor persoonlijke shit dan?' vroeg Jester, nu toch wel een beetje verward. 'Hoe groot je kroonjuwelen zijn? Dat mag de wereld toch best weten? En anders laat ik het iedereen weer vergeten, no biggie. Of juist wel. Nouja. Je weet wat ik bedoel.'

    [ bericht aangepast op 7 aug 2021 - 20:50 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Toph


    Het oogpotlood schoot uit toen Vienna de slaapkamer was binnen walste. Luisterend naar het geraas van haar vriendin, poetste ze de streep van haar gezicht. Toen ze hoorde dat Romeo beweerde dat Vienna met Darian was vreemdgegaan, schoot ze in de lach.
          ‘Good lord, dat is wel het stompzinnigste excuus dat ik ooit heb gehoord. Wat een mietje.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx zond zijn vriend een dodelijke blik. ‘Alsof dat iets is waar ik me druk om zou maken. Het maakt niet uit wat het was. Gewoon ouwe shit die niemand hoeft te weten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Het feit dat Toph lachte om Romeos belachelijke bewering liet Vienna meteen een stuk bedaren. Het was inderdaad stompzinnig en kon zelf er nu ook een beetje om lachen. Ze schudde zuchtend haar hoofd. "Als hij nou ten minste nog iemand had uitgekozen die enigszins leuk was." Dan had ze er misschien hard samen met hem om kunnen lachen. "Darian," zei ze afkeurend, terwijl ze met haar hoofd schudde. "Dat gebeurt nog niet eens ook al was hij de laatste man op aarde."
          Vienna plofte op bed neer en gooide haar handen onder haar hoofd. Even keek ze naar het plafond boven haar bed. "Wel, het is over in ieder geval. Als hij moeilijk wil gaan doen, dan is het gewoon klaar."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester keek voor een aantal seconden recht terug en haalde vervolgens groots zijn schouders op. 'Ey, whatever. Het is niet alsof jij mijn hele ziel en zaligheid door en door kent en nou blijkbaar nog geheimen voor mij achterhoudt. Met Toph heb ik acht uur afgesproken.'

    [ bericht aangepast op 7 aug 2021 - 21:15 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Toph


    Toph trok een wenkbrauw. 'De láátste? Meen je dat echt?'
          Ze kon toch wel een paar minder aantrekkelijke opties bedenken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Nou, er zijn er weinig erger."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Damn, nog een uur. Dan kon hij het niet makkelijk wegwuiven. Onyx nam Jesters kin tussen duim en wijsvinger en richtte zijn gezicht iets op, zodat Jester in zijn ogen keek. 'Is het dan zo erg dat ik sommige shit gewoon wil vergeten?' vroeg hij zacht - op een toon die hij eigenlijk nooit gebruikte.


    Every villain is a hero in his own mind.