• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 okt 2021 - 22:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Jester zit niet meer in de rolstoel?’ vroeg Adam verrast. Er kwam een opgeluchte lach op zijn gezicht. ‘Is hij weer helemaal genezen?’
          Toen Fersephone dat beaamde, voelde Adam een zwaarte van zijn schouders vallen. Wat zouden die twee nu blij zijn… Het laatste wat hij wilde, was hen inlichten over Yrla’s toestand. Maar met een beetje geluk was dat niet eens nodig.
          De lach gleed weer van zijn gezicht toen ze over Yrla begon. ‘Yrla eh… is de reden van je uitbarsting. Kris had hem bijna gedood,’ zei hij zacht, ‘ik begrijp ook nog niet echt wat er precies is gebeurd. Fayr was – of is – hem aan het helen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    De energierepen zorgde ervoor dat Yrla alweer iets opknapte en dat zijn hoofd een mindere waas was. De ergste pijn was gelukkig weg, maar hij was wel verschrikkelijk moe nu zijn gave weer een soort van overuren had gemaakt om proberen zijn lichaam te genezen. Yrla sloot voor een moment zijn ogen, maar keek toen naar Nish die nog altijd naast hem zat.
          “Vermoord je me nu alsnog als ik zeg; ik zei het je toch?” Hij had niet eens de puf om te grinniken, maar een halve glimlach wist hij tevoorschijn te toveren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester wreef in zijn nek. 'Nog niet over nagedacht. Tot nog toe weten maar heel weinig mensen dat Tony er ook bij was, toch?' Hij blikte even vragend opzij naar Onyx. 'In ieder geval de school niet, maar het is ze wel opgevallen dat hij sinds woensdagmiddag niet meer gezien is. Bij de Rhino's leidde de verdwijning van een student uiteindelijk tot een ondervraging, dus daar zullen ze straks wel mee aankomen.' Hij aarzelde even en keek weer opzij. 'Met Dezi wordt dat afwachten, denk ik?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    ‘Precies,’ bromde Fire. ‘En aangezien ik niet kan zeggen dat ik er niets van weet, ben ik weer de sigaar.’
          Hij had de neiging om te gaan ijsberen, maar dwong zichzelf te blijven staan.
          ‘Jes kan het je laten vergeten?’ stelde Onyx voor. ‘In elk geval de komende weken?’
          Fire wierp een blik op de roodharige jongen. Het was nogal wrang dat ze met zíjn geheugen moesten kloten om zichzelf in te dekken – en tegelijkertijd was dat ook weer een stekelige gedachte, aangezien Tony het op Jesters leven gemunt had, of zijn dood nu voorkomen had kunnen worden of niet.
          Hij overwoog of Jester zijn vriend onder invloed van zijn gave de avond kon laten beschrijven, maar behalve dat het cru was om die twee nu dat trauma te laten herbeleven, had hij ook geen enkele garantie dat Jester zijn gave écht gebruikte.
          ‘Daar zal ik over nadenken,’ zei hij – want het was wel een mogelijkheid. Hij begreep ook wel dat twee doden opbiechten aan het bestuur riskant was. En eerlijk was eerlijk – Onyx had al geen al te beste reputatie en Jester met zijn gave vast ook niet. Bovendien had Maxwell inmiddels vast wel door dat Jester en Onyx hem en Zebediah tegenwerkten, dus ze hoefden zichzelf nou ook weer niet op een presenteerblaadje aan te bieden om van school gestuurd te worden.
          ‘Ik moet er dan maar op vertrouwen dat Tony’s dood onvermijdelijk was.’ Hij wreef over zijn gezicht. ‘Maar een bondgenootschap… Terwijl jullie verantwoordelijk zijn voor de dood van een van ons, van een vriend van Serena, van Vera…’ Hij keek Jester aan. ‘Zou jij het tegenover je afdelingsgenoten kunnen verantwoorden om met ons samen te werken, terwijl je weet dat ik verantwoordelijk ben voor de dood van een van jouw mensen? Van iemand die vrienden had, die nu gemist wordt? Iemand als… Yrla?’
          Het was een scheve vergelijking, Yrla was niet zo ver gegaan als Tony, maar toch… Hij had banden met Zebediah, hij had ook veel leed veroorzaakt…Eén op één vertaald worden kon het niet, maar door een naam te noemen dacht hij de situatie wel beter over te kunnen brengen.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2021 - 23:22 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Too soon, dude. Too soon.’
          Nish schudde zijn hoofd. Hij voelde zich nog steeds lamgeslagen.
          Yrla was bijna dood. Voor hem.
          De gedachte aan de machteloosheid die hij gevoeld had, sloeg opeens om in boosheid. ‘Waarom deed je dat man. Je was bijna dood!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester verstijfde. 'Dat is niet hetzelfde. Verant— Hij sloeg me verdomme neer met een knuppel om me in een hutje te vermoorden. Hij stond te kíjken en te grijnzen hoe Onyx zichzelf ophing om daarna fluitend alsnog zijn fucking gang met Vienna te gaan omdat er niemand meer zou zijn hem tegen te houden, terwijl Dezi als achtergrondmuziek de rest van ons huis omlegde—wat in de fuck valt er nog te verantwoorden?'
          Hij had het stervensheet ineens.
          Deed Fire dat?
          De enige die dit allemaal wist was jij, Jes.
          Jester ademde scherp in. 'Dat—dat wist je nog niet. Sorry. Had je niet kunnen weten.' Onwillekeurig kneep hij een paar keer met zijn handen. Beginselen van zinnen kwamen wel in hem op, maar het eindigde allemaal een beetje als een brei. 'Je vergelijking met Yrla vind ik onterecht. Je bedoelt eerder Dezi, denk ik. Niet eens nu, voor dit. Toen ze Adam en Merrin had aangevallen. Denk je dat zij geen vrienden had? Ze was in de eerste week van de Zuivering als leider gekozen.'
          Jester betrapte zichzelf erop dat hij Fire niet meer aankeek en naar een random fles whiskey zat te staren en deed er iets aan. 'De situatie is rot, dat ontken ik echt niet. Voor je afdeling komt het hoe dan ook als een schok en voor zijn vrienden zeker. Dat was het voor Fersephone en Yrla ook, maar laten we stellen dat ze Fox wilde verkrachten en jou aanviel en dat jij haar nu in de hens hebt gezet?' Hij schudde zijn hoofd. 'Behalve dat ik het ingewikkeld zou vinden dat de overgebleven negen je daarna aan het bestuur zouden kunnen uitleveren—vrijwillig of niet—zou ik inderdaad vertellen dat ik van plan ben verder te gaan met het bondgenootschap. Zelfverdediging tegen moord. Dat zegt minder over jou dan over de de lunatic die je aanviel.'

    [ bericht aangepast op 5 dec 2021 - 0:56 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    Jester deed wel heel veel aannames, vond Fire. Dat hij alsnog achter Vienna zou aangaan, dat Dezi meteen het hele House zou omleggen. Was Tony daar echt toe in staat? Dat van de verkrachting had hij al amper kunnen geloven.
          ‘Dat Tony zich zo gedroeg is júllie schuld. Iets ging gewoon stúk in hem sinds jullie hem verkra-’
          Plotseling greep Onyx hem bij de kraag van zijn shirt vast en trok hem naar zich toe. Zijn ogen glansden ijskoud.
          De ogen van een moordenaar. Van een verkrachter.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Waag het niet óns de schuld te geven van wat hij heeft gedaan. Hij was al niet goed bij zijn hoofd.’
          Natuurlijk gaf Onyx zichzelf ook deels de schuld van wat Jester was overkomen, maar dat was omdat hij die wraak had moeten incalculeren. Dat was omdat hij júíst had moeten beseffen dat Tony niet goed snik was. Een constatering waar Fire blijkbaar nog niet aan toe was.
          Hij voelde de hitte rondom zich toenemen, maar hij verschoof geen millimeter en keek Fire recht in zijn vlammende ogen. ‘En stop met dit op anderen afschuiven omdat je anders jezelf de schuld geeft, want jij bent níét verantwoordelijk voor wat Tony deed, en jij had dit niet kunnen voorkomen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire haalde diep adem. Onyx raakte een gevoelige snaar. Horen wat zijn afdelingsgenoot Jester had aangedaan, had een schuldgevoel omhoog laten komen dat hij niet eens herkend had. Hij sloeg zijn blik neer ten teken dat Onyx’ woorden waren aangekomen en de jongen liet hem los.
          Hij probeerde de draad van het gesprek weer op te pakken, te negeren wat er net was gebeurd. Jester zou – in zijn plaats – de samenwerking hebben voortgezet. Niemand behalve Emil had het vermoeden dat Tony dood was – behalve Fox misschien, en die stond hoe dan ook aan de kant van de Panthers.
          Maar het probleem bleef dat hij dingen voor zijn afdelingsgenoten moest achterhouden terwijl hij dat letterlijk niet kón als iemand hem vroeg om naar Tony te zoeken.
          ‘Het is dan het veiligst als je me dit laat vergeten,’ zei hij uiteindelijk een beetje verslagen tegen Jester. ‘Dat ik weet van Tony.’ Hij haatte het om kennis weg te moeten laten halen, om juist mínder te weten, maar hij wist niet hoe hij dit bondgenootschap anders moest voortzetten en hij wilde ook niet dat Jester en Onyx in de problemen kwamen doordat anderen juist vertrouwen in hem hadden gesteld door hierover te vertellen. 'Al heb ik dit al wel met Emil besproken, dus daar wil ik eerst mee praten en mijn keuze uitleggen.' Hij keek van de ene jongen naar de ander. 'Ik heb hem gister alles verteld. Álles.'
          Emil was gisteren ontzettend begripvol geweest en had al een beetje geïnsinueerd wat Jester en Onyx nu zeiden; dat het zelfverdediging was geweest en dat ze daar hun samenwerking niet zomaar voor moesten weggooien. Hij had zelfs voorgesteld om vandaag samen met Jester en Onyx te praten, iets waar hij nu pas weer bij stilstond.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2021 - 12:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Doe wat je niet laten kan,' mompelde Jester, en stapte bij de deur vandaan zodat Fire erlangs zou kunnen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire


    Fire aarzelde even. Hij vond het raar om nu meteen naar Emil toe te lopen en dit meteen af te handelen, hij praatte er liever met de jongen over als de gelegenheid zich voordeed. Hij wist nu niet eens waar hij was.
          ‘Ik kom morgen wel met Emil naar jullie toe. Dan kunnen jullie het dan uitvoeren en is Emil er ook getuige van, voor het geval ik er later achter kom dat jullie iets uit mijn geheugen hebben gewist en ik niet meer weet dat dat mijn eigen keuze is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Schrijf dan ook meteen even een briefje aan jezelf, voordat je dan op het idee komt dat Emil alleen maar zegt dat je dat zelf wilde omdat ik hem dat laat denken.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    Hij had ergens geen idee. Hij had gewoon gehandeld, het had gewoon goed gevoeld. Dit zou hij voor elke vriend hebben gedaan. Toch? Nou, misschien toch niet. “Ben je nu boos, omdat ik je leven heb gered?” stelde hij maar in plaats daarvan een wedervraag.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Jester kon hem net zo goed overtuigen om hem een briefje naar zichzelf te schrijven, maar hij gaf een knikje. 'Dat zal ik doen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Wil je het nog over Romeo hebben?'


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.