• ORPG Lidil


    Op een Amerikaanse highschool worden acht senior-studenten uitgeloot die een week lang naar een superluxe hotel op een eiland in de Atlantische oceaan gaan. Zij mogen één iemand meenemen. Door een storm maken ze een noodlanding op een ander eiland . Ze schuilen die nacht in een grot en vinden daar een portaal naar een nog onbekende wereld.



    PERSONAGES

    Bryce James
    Caleb Foster
    Cillian Grimes
    Elliott Winchester
    Jake Hill
    Kai Jones
    Nick Robbins
    Rudie Avila
    Shane Hill
    Timothy Shephard
    Wesley Miller
    Annalisa "Anna" Walton
    Florentine "Flo" Gooly
    Ivy Copeland
    Jennifer Goldstein
    Maisey Osborne
    Samira Crosby

    Spreadsheet

    VERDELING
    Wes, Samira, Caleb, Nick, Ivy // Shane, Cillian, Rudie, Elliott, Maisey // Bryce, Jake, Anna, Jen, Kaj

    [ bericht aangepast op 12 nov 2021 - 12:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jennifer Goldstein

    ‘Laten we kijken of we de rotsen kunnen vinden, daar kan dat beest niet bovenop komen. De jongens komen daar straks waarschijnlijk wel weer langs.’ Jennifer keek om zich heen, haar richtingsgevoel was nou niet echt haar sterkste punt. Ze sloot haar ogen even om zich te focussen en wees daarna naar rechts. ‘Volgens mij hoor ik de branding daar vandaan komen.’ Al was dat ook precies waar de krokodil zou zijn. ‘En als je daar niet heen durft, moeten we misschien maar zorgen dat we van de grond komen en heel hard roepen tot een van de jongens ons vindt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Shane Hill


    ‘We hebben aan de andere kant van het eiland een grote grot gevonden waar we wilden overnachten.’ Shane wierp een blik op het beest, dat nog altijd languit in het zand lag, behoorlijk in de buurt van het vliegtuig. Tenzij ze dat ding hierheen lokten, kon Bryce echt de gok niet wagen. ‘Al weet ik niet of dat nog een goed idee is. Straks zit er een heel nest van die monsters. Hier kunnen we in elk geval ook niet blijven.’ Hij richtte zich weer tot Ivy. ‘Jake is gevallen en heeft zich verwond. Wij wilden het beest hierheen lokken zodat Bryce naar het vliegtuig kan rennen om de ehbo-koffer te halen – en dan moeten we maar maken dat we hier wegkomen. Dus als je niet als lokaas wil dienen, kunnen jullie beter maar een stuk het woud in gaan, denk ik


    Every villain is a hero in his own mind.

    Annalise Walton

    Jennifer's kalmte zorgde dat Anna zich ietsje veiliger voelde in het bijzijn van haar vriendin. 'Ik volg jou,' zei ze met een kleine, waterige glimlach.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ivy Copeland

    Ze keek hem met grote ogen aan. 'Dat beest hierheen lokken? Dan moet je wel een goed vluchtplan hebben, hoor. Misschien eerst even checken of hier in de buurt een boom is waar je snel en eenvoudig in kunt klimmen?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Florentine Gooly

    Flo knikte en klom de boom uit. Ze wist niet waar het beest zijn aandacht op had gevestigd; ze kon alleen maar hopen dat het niet Rudie was. Ze wist niet wat ze anders had kunnen doen - ze had echt weg moeten rennen - maar toch voelde ze zich schuldig naar de jongen.
    Stilzwijgend liepen ze richting het strand. Ze wist dat Timothy soms kon piekeren en daarom pakte ze aarzelend even zijn hand. 'Hé, het komt goed. Hij leeft nog.' Ze kneep even in zijn hand.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Shane Hill


    Shane haalde zijn schouders op. ‘Zo’n beest loopt ook weer niet zó hard. We kunnen ‘m echt wel voor blijven.’ Hij knikte langs haar heen. ‘Jullie komen net daar vandaan. Is daar geen rots waar we op kunnen klimmen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Timothy Shephard


    Timothy haalde diep adem. Hij probeerde zich niet schuldig te voelen over het feit dat Flo zijn hand vast had en dat hij dat prettig vond. Ze waren goede vrienden. Dan mocht dat heus wel op een moment als dit. 'Hij is vast weggekomen,' probeerde hij ook zichzelf te overtuigen. 'Anders hadden we hem wel horen schreeuwen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Caleb Foster

    Caleb had met het gesprek tussen Shane en Ivy meegeluisterd. 'Er is wel een rots waar dat beest niet zomaar op kan komen. Het is een stevige klim, maar dat kunnen jullie wel aan.' Zijn blik ging naar Ivy. 'Ik denk dat de vrouwen het beste vast op de rots kunnen zitten.'
    'Wat, omdat wij niet snel genoeg zijn?' Ivy keek hem fronsend aan.
    'Nee, omdat je niet snel genoeg zo'n rots op klimt. Heb je die poten gezien? Ze zijn veel langer dan die van een normale krokodil. De rots waar ik op doel is hoog en heeft een vrij steile bergwand. Als jij jezelf kunt optrekken binnen een paar seconden, dan mag je van mij gaan rennen. Maar volgens mij kunnen we het beste geen risico's nemen.' Hij keek naar Nick. 'Hoe sta jij hierin? Gaat dat je lukken?' De jongen wist op welke rots hij doelde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Maisey Osborne

    Maisey kon zich niet herinneren dat ze die Caleb ooit wat horen zeggen, behalve misschien een gebromd antwoord op iets wat een docent hem vroeg, en op dit moment was ze daar niet heel rouwig om. Wat een seksist. Toegegeven – zij dacht ook niet dat Ivy snel een steile rots op klom, maar dat lag aan Ivy en niet aan het feit dat ze een vrouw was.
          ‘We hoeven ook niet met zijn negenen een krokodil af te leiden, dus als je niet van risico’s houdt, kun je maar beter alvast hoog en droog op die rots van je gaan zitten.’
          Ze wierp een korte blik op Nick, die zijn schouders ophaalde en Calebs vraag beantwoordde. ‘Ik heb jaren lang gefreerund, ik zit zo boven op die rots. Maar Mais heeft ook gelijk, waarschijnlijk zijn twee of drie mensen zat om dat beest weg te lokken. De rest kan beter uitzoeken wat er van de drie achterblijvers en Anna en Jennifer terecht is gekomen. Hoe eerder we bij die schuilplaats van die andere groep zijn, hoe beter. Als dat soort beesten hier rondlopen, trek ik liever niet in het pikdonker door de jungle.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Caleb Foster

    Caleb moest in alle eerlijkheid toegeven dat hij niet meer aan die andere lui had gedacht - hij was geïntrigeerd geraakt door de krokodil. Er klopte iets niet aan het beest. Krokodillen waren allang geëvolueerd tot de kortbene dieren die ze nu waren; het kon toch niet dat ze hier een nieuwe soort hadden ontdekt?
    De situatie was nu echter ernstig en hij zag ook wel in dat het beter was om nu in de actie te gaan. 'Prima. ik ga wel op zoek naar die anderen.' Zijn oriëntatievermogen was goed en hij had meer kennis van de dieren die hier leefden dan de rest.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Florentine Gooly

    Ze liepen daarna zwijgend de kant op waar ze vandaan waren gekomen. Toen de dichtheid van de bomen afnam en het strand in zicht kwam, haalde Flo diep adem. 'Hij is er nog,' fluisterde ze. Het dier lag zo'n honderd meter van hun spullen af en leek het zichzelf gemakkelijk te hebben gemaakt. 'En - en geen resten van...' Ze durfde Rudie's naam niet uit te spreken, het idee was gruwelijk.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2022 - 14:54 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Annalise Walton

    'Laten we dat laatste doen,' zei Anna. Ze was weliswaar iets gekalmeerd, maar durfde niet te beloven dat ze bij een tweede aanzicht van het beest rustig zou blijven. Dan wilde ze liever gered worden door Jake of Bryce, die veel dapperder waren dan zij was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nick Robbins

    Nick was er vrij zeker van dat Cillian en Shane prima samen die krokodil naar zich toe konden lokken. Ze waren er beiden bijdehand genoeg voor. ‘Laten we ons opsplitsen, in groepjes kunnen we meer terrein verkennen.’
          Zijn blik ging even heen en weer tussen Caleb en Maisey. Hij kende Caleb niet heel goed, toch dacht hij wel dat hij best wel goed met Maisey kon klikken, als ze hem dan de kans gaf.
          ‘Als jullie twee nou samen gaan zoeken,’ hij keek tussen Caleb en Maisey heen en weer, ‘dan ga ik met de andere twee dames op pad.’ Hij wierp een blik op de twee jongens die overbleven. ‘En dan kunnen jullie samen het woud uitkammen? Soulmates trekken elkaar vast aan, ofzo, dan komen Flo en Rudie zo uit de struiken gevlogen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Timothy Shephard


    Timothy beet op zijn lip terwijl hij aan Rudie dacht. Misschien was die in paniek wel naar de andere kant van het eiland gerend. Hopelijk liepen er niet nog twintig van die monsters rond. ‘Wat doen we nu?’ fluisterde hij gespannen. ‘We moeten de anderen waarschuwen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Caleb Foster

    Zijn blik gleed direct naar Samira, die naast hem stond. Eigenlijk wilde hij liever dat zíj met hem meeging - niet omdat hij dacht meer aan haar te hebben, maar omdat hij niet wilde dat Samira iets overkwam had hij haar liever in de buurt. 'Je kunt ook met ons mee,' zei hij zacht tegen haar.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2022 - 22:20 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain