• Over iets minder dan een maand, op 3 december, ben ik 9 jaar geregistreerd op deze hellsite. De hellsite voor alle hellsites; voor ik van het bestaan van tumblr afwist en voor ik wist dat Twitter meer kon zijn dan "vandaag bio, ak en wiskunde. #stom".
    Ik ben nu 21. Toen was ik 12. Mijn eerste echte vrienden na de basisschool (!) heb ik hier leren kennen. Met de meeste heb ik nu weinig of geen contact meer, maar het feit blijft dat Quizlet het grootste deel van mijn tienerjaren een heel groot stuk van mijn sociale leven was. En god, wat was ik irritant. En cringe.
    Naast het sociale stuk heb ik op Quizlet ook de pracht en praal van fanfiction leren kennen, in de vorm van iHeartNouis' Lust or Love. Sinds 2012 de meest gekudo'de fic op deze site. Ik weet nog dat iedereen op het forum flink zat te haten op one direction fanfic, dat het altijd in de spotlight stond en dat er te weinig aandacht was voor ~original fiction~. Ik zweer, iedereen die dit topic leest, lees alsjeblieft een paar hoofdstukken van Lust or Love (voordat Q echt dood gaat). Het was een cultural reset. Ik dacht met mijn 12 jarige hoofd dat dat serieus het hoogtepunt van literatuur was. Lust or Love heeft er letterlijk voor gezorgd dat ik fan ben geworden van One Direction.
    Het is zo vreemd hoe het leven loopt. Het ene moment ben je een 11 jarige die niet naar groep acht durft omdat dat te dichtbij de middelbare school komt, het andere moment ben je 13 en ben je compleet mesmerized door een 16+ fic.

    Anyway. Back to Quizlet. Ik zie op het forum dat er allemaal mankementen zijn en eerlijk, als je op de startpagina komt, ziet het er toch allemaal best triestig uit allemaal. De top is weg, het forum is dood (toch? niet om gemeen te doen) en de meeste mensen die hier vroeger elke dag waren, zijn ook weg. Behalve IrishNialler, die blijf ik altijd zien hahaha.
    Ik weet niet waar ik heen wilde met dit topic, ik ben gewoon emo denk ik. Drop je favoriete Q momenten over de jaren hieronder ofzo? Mijnes zijn sowieso het One Direction Foto/Gif topic, wakker blijven tot de site weer opgestart was, een nieuwe username bedenken en het moment dat ik op m'n eigen story had gekudo'd zodat ik in de top story's zou komen en dat werkte hahahahaha


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Oeh dit is leuk om te lezen, ben benieuwd naar wat anderen te zeggen hebben.

    Zelf ben ik de laatste jaren pas echt actief geworden op Quizlet. Vroeger probeerde ik wel eens stories te schrijven, maar was ik vooral One Direction fanfictions aan het lezen, haha. Ik moet denken aan die van BlueJays, Dancing in the rain, en Elysian Eight van freestyle en Perfectly Different van letmalikyou was ook één van mijn favorieten. Eigenlijk mis ik de tijd dat er zoveel geschreven werd.

    Tegenwoordig ben ik wat actiever op het forum, ik ben namelijk nooit echt goed geweest in het afschrijven van mijn verhalen. En misschien ben ik ook wel wat perfectionistisch geworden. Op Quizlet kwam ik erachter schrijven er ook anders uit kan zien. Ik denk dat de manier waarop ik vroeger schreef wel "cringe" genoemd kan worden.

    Terug naar het forum; RPG's had ik voor de eerste lockdown nog nooit van gehoord. Ik heb het gevoel dat er bij RPG's minder druk ligt (van mezelf) om goed/veel te schrijven, omdat je het dus eigenlijk samen doet. En je reageert (soort van) op elkaar, dus niet alles hoeft uit mezelf te komen.

    Ik begin wel de angst te krijgen dat ik te laat actief ben geworden op Quizlet en er te weinig van heb genoten. (Er zijn jaren geweest dat ik het bestaan van Quizlet helemaal was vergeten.) Vrienden maken ben ik sowieso niet goed in, of het nou hier is of in real life. Maar ik heb zeker herinneringen aan Quizlet. En als er een dag komt dat Quizlet ophoudt met te bestaan (ik hoop dat die nog lang wegblijft) ga ik Quizlet zeker missen.

    shasta schreef:
    Oeh dit is leuk om te lezen, ben benieuwd naar wat anderen te zeggen hebben.

    Zelf ben ik de laatste jaren pas echt actief geworden op Quizlet. Vroeger probeerde ik wel eens stories te schrijven, maar was ik vooral One Direction fanfictions aan het lezen, haha. Ik moet denken aan die van BlueJays, Dancing in the rain, en Elysian Eight van freestyle en Perfectly Different van letmalikyou was ook één van mijn favorieten. Eigenlijk mis ik de tijd dat er zoveel geschreven werd.

    Wauuww freestyle. Je hebt echt een memory unlocked met die naam WAUW. Ik heb volgens mij bijna alles gelezen wat zij heeft geschreven. Kijk hoe erg deze reactie van mij, 7 jaar geleden, is:
    Oeehhh Larreh.. Mijn enige serieuze shipping en ja.. Als Lonely rode en Behind Blue Eyes gewoon fucking perf zijn moet dit het ook zijn en het is ook nog Larry! Te veel jummieness in een keer, Freestyle+Bromance+Larry=PERFF NEEEEEEEEEE


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Voor mij is het ondertussen alweer iets meer dan 11 jaar geleden (4 juni 2010), ik word volgende week maandag alweer 26, en ik begon met het lezen van de fanfics die toendertijd in de top stonden: Justin Bieber en Twilight. De Tokio Hotel rage was toen nog bezig, maar dat heeft mij nooit geïnteresseerd. Kort daarna kwamen de 5SOS en 1D fanfics - Lust or Love is ook één van de fanfics die ik heb gelezen, meerdere keren zelfs.

    In februari 2014 ben ik naar mijn eerste meeting gegaan, dit was met iemand van Q waar ik veel contact mee had toen en een vriend had via mij ook contact met haar gekregen en zijn toen met z'n tweeën naar haar toegegaan. Daarna volgen de vele andere meetings, als je ze allemaal wil zien kan dat hier. Op deze meetings heb ik vele vriendinnen leren kennen waar ik nog steeds meer spreek en waar ik ondertussen ook al twee keer Sinterkerst mee heb gevierd bij elkaar thuis - wat wel leuk was want ik was de enige die iedereen al een keer gezien had, dus de eerste keer Sinterkerst (bij mij thuis) heeft iedereen van die groep elkaar gezien.

    Ondertussen zit ik amper nog op Q, alleen af en toe even het forum door, een keer wat posten in LJH of game topics, maar meer eigenlijk ook niet. Ik zit nu dagelijks op Discord. Een aantal jaren terug ben ik op Wattpad begonnen met schrijven en heb daar nu een behoorlijk aantal volgers en mensen die mijn verhalen nog regelmatig lezen, voten en toevoegen aan hun leeslijsten - ik ging naar Wattpad omdat ik liever in het Engels schrijf en omdat ik wist dat mijn verhalen daar beter gelezen zouden worden, ook al schrijf ik tegenwoordig nog maar weinig.

    Al met al hele goede herinneringen aan Quizlet en ik ben ontzettend blij met mijn vriendinnen die ik hier heb leren kennen en nog regelmatig spreek in de groepsapp en op insta en op snap, en een aantal nog regelmatig in levende lijve zie.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2021 - 19:17 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    CORPSEHUSBAND schreef:
    Op deze meetings heb ik vele vriendinnen leren kennen waar ik nog steeds meer spreek en waar ik ondertussen ook al twee keer Sinterkerst mee heb gevierd bij elkaar thuis - wat wel leuk was want ik was de enige die iedereen al een keer gezien had, dus de eerste keer Sinterkerst (bij mij thuis) heeft iedereen van die groep elkaar gezien.
    You are the glue holding us all together 🥰


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Haha, leuk dit!

    Ik zie dat ik alweer negen jaar een account heb! Ik was 22 toen ik hier kwam, dus al best wat ouder dan de meeste anderen. Met de boyband-hypes heb ik nooit echt wat gehad en ik denk dat ik hier eerst iets van een jaar heb rondgezworven voor ik het forum ontdekte.

    Ik schreef in 2014 de eerste Hobbit-fanfic (Courage) en daarna ontmoette ik veel andere fans, wat wel een beetje als mijn Quizlet golden age voelt. Andere goede herinneringen zijn superleuke meetings (marathons, met 30 man chillen in Utrecht, housewarmings, halloweenfeestjes, verjaardagen, Efteling – echt zó veel leuke dingen die ik echt wel mis), superleuke wedstrijden, het bètareaden, gave verhalen en enthousiaste lezersreacties.

    Tegenwoordig post ik nog wel gewoontegetrouw hoofdstukken, al heb ik sporadisch nog één lezer, en schrijf ik daar vooral nog aan verder omdat ik op Wattpad wel Engelse lezers heb en ik alles toch altijd eerst in het Nederlands schrijf :')
    Ik steek eigenlijk al mijn tijd hier in RPG’s (wat ik eigenlijk tot voor twee jaar geleden hier nauwelijks nog deed). Ik heb een paar van mijn beste vrienden via deze site ontmoet (of via hier contact gehouden nadat Hyves was opgedoekt) en we zijn zelfs een paar keer op (schrijf)vakantie geweest, dus daar zal ik Q altijd dankbaar voor zijn. <3

    [ bericht aangepast op 16 nov 2021 - 9:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zit hier alweer een decennium blijkbaar 😁
    Zelf heb ik vele herinneringen aan deze site. Hoe ik als jonge middelbare scholier lid werd van dit forum waarin lief en leed werd gedeeld. De vele stories, rpg's en vele hypes. Deze site heeft een speciale plek in mijn hart 🥰

    [ bericht aangepast op 16 nov 2021 - 10:19 ]


    26 - 02 - '16

    Croweater schreef:
    Ik steek eigenlijk al mijn tijd hier in RPG’s (wat ik eigenlijk tot voor twee jaar geleden hier nauwelijks nog deed). Ik heb een paar van mijn beste vrienden via deze site ontmoet (of via hier contact gehouden nadat Hyves was opgedoekt) en we zijn zelfs een paar keer op (schrijf)vakantie geweest, dus daar zal ik Q altijd dankbaar voor zijn. <3
    Och, Hyves. De goede oude tijd. Echt jammer dat het neer is gehaald. Is nu een spelletjessite geworden naar mijn weten. Of is dat weer veranderd? Man, man, man... wat voel ik me oud :')


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Voor mijn gevoel is het echt een leven geleden maar volgens mijn eerste forum post ooit blijkt dat mijn account ondertussen bijna 11 jaar oud is. Wat ook inhoudt dat ik dit account heb aangemaakt op mijn 15e. Vrij snel ben ik meerdere mensen tegengekomen in de voetbal related topics, waarna ik ook snel in de One direction forums terecht ben gekomen. De beste herinneringen hier zijn echt de gesprekken die ik met zo veel verschillende mensen heb gehad & vooral de hoeveelheid afspraken IRL ik daarna met ze heb gehad, van sleepovers tot samen een dagje weg/naar concerten. Ook de hoeveelheid liefde voor de door jouw geschreven verhalen en hoeveel zelfvertrouwen daaruit is voorgekomen kan ik eigenlijk, als nu 26 jarige, nog steeds niet helemaal beseffen (en ja, ik heb sommige van mijn verhalen teruggelezen en de hoeveelheid aardige & motiverende comments die ik eronder heb gekregen waren echt niet allemaal terecht :X ). Ik merk wel dat ik het elke keer best wel mis om hier echt actief te zijn maar misschien is het ook tijd om het hier echt los te laten en voor eventuele nieuwe verhalen op zoek te gaan naar andere websites. Daarentegen heb ik dat 9, 7, 4 en 1 jaar geleden ook bedacht en nog steeds blijf ik terugkomen hahaha. Wat ik wel merk is dat, nu het zoveel rustiger is dan ik altijd gewend ben, ik minder snel op een vrije avond o.i.d. weer inlog. Eigenlijk maar gek, deze website en zijn aantrekkingskracht..


    Some things are changing too much.

    Wat een fijn topic!(:

    Ik blijf nog bijna dagelijks een kijkje nemen op de site uit pure nostalgie. Niet dat ik nog iets post, maar het blijft toch een stukje van mezelf. Ook ik zit hier inmiddels al meer dan tien jaar en er zijn jaren geweest dat de enige momenten dat ik niet op Quizlet zat, ik aan het slapen was.

    Ik heb op meetings zoveel leuke mensen leren kennen, in Rotterdam heb ik ooit zelfs een Voldemort taart gekregen.:'D
    Mijn tijd bij de Qrew blijf ik als waardevol zien omdat ik er zoveel van heb geleerd en die dingen neem ik nu nog steeds mee (en ik werk nu fulltime in een leidinggevende positie).

    Ik kan moeilijk onder woorden brengen wat deze site echt voor mij heeft betekend, en ik moet ook zeggen dat als ik dan dagelijks een kijkje kom nemen, ik altijd een steek in mijn hart voel door alle problemen en de verwaarlozing door onze huidige en vorige eigenaren. Het maakt me zelfs kwaad dat ze niet beseffen wat deze site voor zoveel jongeren betekend heeft. Ik ken mensen die Q gebruikten om te ontsnappen aan de wereld waar ze zich niet geaccepteerd voelden, mensen die hier hun creativiteit konden uitten en mensen die dit als de enige plek zagen waar ze hun problemen onder woorden konden brengen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik kijk zelf nog zo af en toe eens op Quizlet, voornamelijk omdat het nog enige vorm van motivatie biedt om mijn huidige fanfictions af te schrijven. Zoals iedereen ook al zegt, het is echt nostalgie, iets dat best belangrijk was in je leven. Ik heb sinds Quizlet minder populair werd buitenom Quizlet vrienden gemaakt, maar om eerlijk te zijn, zijn de mensen waar ik de beste band mee heb toch wel die van Quizlet. Waarom? Vraag het me niet.

    2 Februari 2022 ben ik tien jaar lid van deze site. Als 12-jarig broekie op de site beland door een topic met een oproep voor Harry Potter fanfic characters als ik me niet vergis. Hoe ik daarbij was gekomen via google, ik heb geen flauw idee. Ik mis het dan ook echt dat er veel geschreven werd en er inderdaad 'oorlogen' waren om in de top te komen. Vragen om kudo's voor het volgende hoofdstukje of een oproep tot kudo's voor de nummer 1 plek. Het is echt jammer dat het zo is gegaan. Ik heb best veel goede herinneringen aan deze site. Ook wel wat mindere, maar dat hoort er ook gewoon bij. De One Direction fase waar ik grotendeels door Quizlet zelf ook in ben beland toen, de super erge emo fase in fanfics waarbij veel main characters zwaar depressief waren (vanaf het begin of ineens), de RPG topics die echt booming waren en je de meest rare creaties in maakte (heeft wel mijn voorliefde voor D&D wakker gemaakt denk ik), en gewoon de vele avonden chatten en schrijven met elkaar. Ik vind het echt ontzettend jammer dat dat nu allemaal meer richting Wattpad is gegaan. Deze site was een mooi stukje Nederlandse (en Belgische) glorie waardoor het toch een beetje vertrouwder aanvoelde. Zeker in vergelijking met de internationale schrijfsite varianten destijds. Dat voelde altijd erg intimiderend, zeker omdat ik niet zelfverzekerd was over schrijven in het Engels. Nederlands voelde vertrouwd en de onderlinge band die je had met volstrekte vreemdelingen, alleen maar omdat je in een topic met elkaar aan het praten was of elkaar door een hoofdstuk in een story leerde kennen. Het was cool.

    Iedereen wordt natuurlijk ouder, en zo'n site als deze zou de oudere garde natuurlijk uiteindelijk verliezen. Ik zeg niet dat iedereen uiteindelijk weg was gegaan, maar eerlijk is eerlijk, het leven wordt moeilijker als je ouder bent. Ik merk zelf ook dat ik minder tijd vrij kan/wil maken om te schrijven, omdat ik nu werk. Dan wil je gewoon liever relaxen als je thuis komt dan focussen op een story zodat het logisch is.
    Ik vind het zelf gewoon erg zonde dat er geen nieuwere generaties bij zijn gekomen. Fanfics zijn nog steeds erg populair, maar internationale sites zijn bekender waarschijnlijk en bieden meer lezers. Zeker als je gaat kijken naar de hoeveelheid series die erbij zijn gekomen met fanfics erbij.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ho ho ho, dit is een topic voor mij! Hallo allemaal. Ik heb zelf in 2012 / 2013 een account aangemaakt, hetzelfde jaar dat ik aan de middelbare school begon volgens mij. Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die ik nog ken of die mij nog van naam kennen. Maar ik kom ook zo nu en dan weer eens een kijkje nemen hier.

    Mijn favoriete herinnering was het opblijven tot middernacht, totdat de allerlaatste mensen weer offline waren. Praten en onzin lullen over helemaal niks en dan de volgende dag hartstikke moe zijn :') en het dan diezelfde avond opnieuw doen. Maar vooral het 'oprichten' van het Kletscafé, wat nu volgens mij ook helemaal weg is? Those were the good times. Ergens is het misschien maar goed dat Q niet meer is hoe het toen was. Ik kan de uurtjes slaap goed gebruiken.

    Mochten er nog mensen hier zijn die denken "hey! Jou ken ik nog!", stuur me een berichtje ofzo. Even bijkletsen is altijd leuk (: Liefs!


    Edit: en ik schreef hele nare, cringy fanfiction. Laten we het daar vooral niet over hebben (cat)

    [ bericht aangepast op 22 nov 2021 - 23:01 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ikzelf behoor ook tot de oude garde. Volgens is komt mijn account zelfs nog van 2007 of zo, in elk geval ergens in die richting. Als elf of twaalf jarig meisje deed ik quizjes om te kijken welk winx-meisje ik was. Mijn belangrijkste zorg was toen dat ik Bloom als uitkomst zou krijgen, want dat was mijn favoriet.

    Een paar jaar verder was het een trend om ‘serie’s’ te maken, dit waren stukjes verhalen in Quizzen. Toen was mijn eerste verhaal geboren op Quizlet - een Gossip girl fanfictie. Verhalen schrijven werd zo populair dat er uiteindelijk stories voor in de plaats kwamen. Een aantal jaren was ik wel inactief op Quizlet..
    In 2011 kwam ik terug en begon ik toen een fanfictie waar ik uiteindelijk +/- 80! Abo’s op had gekregen; voor mij was dat echt heel erg veel. En op de dag van vandaag begrijp ik niet waarom, want het verhaal was gewoon cringy, haha. Maar vanaf dat moment beleefde ik echt mijn beste tijd op Q. Ik maakte vrienden, schreef verhalen en ging RPG’en. Ik was toen wel iets minder actief op het forum moet ik toegeven.

    Tot op de dag van vandaag kom ik hier nog erg graag. Op dit moment ben ik minder actief met stories en ben ik hier slechts om te (o)rpgen.

    Dit was mijn ode aan Quizlet (: - Ik hoop nog altijd dat de stekker er niet zomaar uit getrokken gaat worden..

    edit - diverse spelfoutjes..

    [ bericht aangepast op 23 nov 2021 - 18:40 ]


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Mijn account is ondertussen ook alweer 9 jaar oud. De tijd vliegt, omg.

    Ik geloof dat we hier vroeger allemaal dezelfde verhalen lazen, die titels brengen weer een heleboel los in ieder geval!
    Maar even: ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit van de fanfics zou zijn als we ze nu allemaal weer zouden gaan schrijven, na al die jaren oefening (nerd) Zou het op zich best grappig vinden om weer eens een Larry te schrijven ofzo, haha

    En: kijken jullie ook wel eens tussen oude usernames? Dan gaat er bij mij zo vaak een lampje branden. 'Oh! Dat ben jij!'

    [ bericht aangepast op 23 nov 2021 - 17:07 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Wauw niet verwacht maar je hebt mij aan het huilen gekregen!

    Toen ik je tekst begon met lezen dacht ik, ahw wat lief. Iemand die de tijd neemt om dankbaarheid over de site uit te schrijven. Ik werd even herinnerd aan het feit dat ik 1 van de oude zielen ben, 14 december 2010 begon ik. Toen benoemde je een naam en dacht ik ohh die ken ik wel van verhalen, die schreef tof en toen stond ik daar XD en werd ik ook een beetje emo.

    Onkruid vergaat niet ;)

    Mare nu ga ik hier ook nog even een ode schrijven.

    Zoals boven genoemd kwam ik in December 2010 op deze site, ik had er al een jaar eerder op kunnen zitten maar ik was eigenwijs en weigerde een account aan te maken voor quizzen ;) Ik begon met schrijven als Twilight die-hard, was een poos vrienden met verschillende mensen, leerde beter te schrijven, de wereld van RPG ontdekte ik en langzaam aan ontwikkelde ik mij.

    Quizlet werd mijn veilige thuis basis, een plek waar ik mag zijn wie ik ben, waar ik eerlijk kan vertellen hoe klote ik mij soms voel om helemaal niets. Een plek waar ik ongeacht de situatie werd gehoord maar belangrijker, vaak nog begrepen werd zonder oordeel. De meest nutteloze topics maakte ik aan, schreef de beroerdste topics en gedichten maar ik werd hier gehoord en gezien. Rond mijn veertiende was ik echt wel verslaafd en bracht ik elke vrije minuut hier door maar langzaam aan haakten mensen af. Ik zocht gewoon weer naar nieuwe vrienden, vaak kwam ik die tegen doordat ik fanatiek aan de ORPGs begonnen was.

    In de lastigste periode werd Quizlet mijn redding. Waar ik eerst gestopt was met schrijven vond ik daarin de rust terug en mijn genot. Ik kon trauma's en de verwerking hier kwijt zonder oordeel of commentaar. Ik had mensen die ik via Quizlet, Whatsapp en later ook Discord kon bereiken op elk gewenst moment. Zij hebben mij er oprecht door heen gesleept en soms gemaakt dat ik dingen thuis uitsprak in plaats van enkel schreef zodat ik er iets daadwerkelijk mee kon. In mijn blog over Lyme kon ik alles kwijt hoe ik het beleefde. Ik schreef oprecht niet voor de lezers, enkel voor mijzelf al zijn die paar lezers toch wel prettig.

    Ik was altijd een beetje bang voor het moment dat Quizlet uit mijn leven zou verdwijnen maar ik weet dat hij altijd bij mij blijft van binnen. Ik ben er 'iets' minder actief op. Al is dat meer in achter de laptop want zodra iemand schrijft, ben ik er binnen het uur erbij tenzij ik werk (A) Ik heb hele lieve Quizlet vriendjes mogen leren kennen, in het echt en daar wissel ik met sommige ook vaak kaarten uit die mij veel goed doen.

    Quizlet zal altijd in mijn hart blijven en zo lang de site het nog doet, vermoed ik dat ik er ook nog wel zal zijn(H)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Azriel schreef:
    Mijn account is ondertussen ook alweer 9 jaar oud. De tijd vliegt, omg.

    Ik geloof dat we hier vroeger allemaal dezelfde verhalen lazen, die titels brengen weer een heleboel los in ieder geval!
    Maar even: ik ben wel benieuwd hoe de kwaliteit van de fanfics zou zijn als we ze nu allemaal weer zouden gaan schrijven, na al die jaren oefening (nerd) Zou het op zich best grappig vinden om weer eens een Larry te schrijven ofzo, haha

    En: kijken jullie ook wel eens tussen oude usernames? Dan gaat er bij mij zo vaak een lampje branden. 'Oh! Dat ben jij!'


    Dit doe ik zooooooo vaak omg. Al is het alleen maar om te bedenken of ik in een topic met iemand heb gepraat of dat ik ooit iets voorbij heb zien komen van diegene.


    Some things are changing too much.