• Over iets minder dan een maand, op 3 december, ben ik 9 jaar geregistreerd op deze hellsite. De hellsite voor alle hellsites; voor ik van het bestaan van tumblr afwist en voor ik wist dat Twitter meer kon zijn dan "vandaag bio, ak en wiskunde. #stom".
    Ik ben nu 21. Toen was ik 12. Mijn eerste echte vrienden na de basisschool (!) heb ik hier leren kennen. Met de meeste heb ik nu weinig of geen contact meer, maar het feit blijft dat Quizlet het grootste deel van mijn tienerjaren een heel groot stuk van mijn sociale leven was. En god, wat was ik irritant. En cringe.
    Naast het sociale stuk heb ik op Quizlet ook de pracht en praal van fanfiction leren kennen, in de vorm van iHeartNouis' Lust or Love. Sinds 2012 de meest gekudo'de fic op deze site. Ik weet nog dat iedereen op het forum flink zat te haten op one direction fanfic, dat het altijd in de spotlight stond en dat er te weinig aandacht was voor ~original fiction~. Ik zweer, iedereen die dit topic leest, lees alsjeblieft een paar hoofdstukken van Lust or Love (voordat Q echt dood gaat). Het was een cultural reset. Ik dacht met mijn 12 jarige hoofd dat dat serieus het hoogtepunt van literatuur was. Lust or Love heeft er letterlijk voor gezorgd dat ik fan ben geworden van One Direction.
    Het is zo vreemd hoe het leven loopt. Het ene moment ben je een 11 jarige die niet naar groep acht durft omdat dat te dichtbij de middelbare school komt, het andere moment ben je 13 en ben je compleet mesmerized door een 16+ fic.

    Anyway. Back to Quizlet. Ik zie op het forum dat er allemaal mankementen zijn en eerlijk, als je op de startpagina komt, ziet het er toch allemaal best triestig uit allemaal. De top is weg, het forum is dood (toch? niet om gemeen te doen) en de meeste mensen die hier vroeger elke dag waren, zijn ook weg. Behalve IrishNialler, die blijf ik altijd zien hahaha.
    Ik weet niet waar ik heen wilde met dit topic, ik ben gewoon emo denk ik. Drop je favoriete Q momenten over de jaren hieronder ofzo? Mijnes zijn sowieso het One Direction Foto/Gif topic, wakker blijven tot de site weer opgestart was, een nieuwe username bedenken en het moment dat ik op m'n eigen story had gekudo'd zodat ik in de top story's zou komen en dat werkte hahahahaha


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik lees stiekem alle berichtejs hier en krijg alle flashbacks en Nostalgie mee. Kerstkaarten Swap, Humans of Quizlet, Co-schrijven aan fanfics, Utrecht meeting <3


    You were born original, don't die as a copy.

    Haha, wat leuk om alle verhalen hier te lezen!
    Stiekem toch nog best wat volhouders!

    Zelf heb ik mijn account inmiddels ook alweer een decennium aangemaakt. Nu ik even kijk bij mijn profiel, zie ik zelfs 13 jaar en 9 maanden geleden staan! Dat betekent dat ik 12 was.
    Nu ben ik net 26 jaar geworden.

    Ik begon hier om alle Tokio Hotel fanfics te lezen en heb zelf toendertijd een Tom Kaulitz fanfic geschreven.
    Als ik het nu teruglees, vind ik het zo mega cringy, maar toendertijd liep de story best lekker haha.
    Inmiddels vind ik Tokio Hotel niet zo heel veel meer aan en ben ik later verzeild geraakt in de One Direction fanfics.
    Nu kom ik vooral om af en toe nog even in het forum te spieken en volg ik nog 2 stories, hoewel daar ook nog maar zeer sporadisch iets van op Q komt.

    Ik schrijf wel op mijn laptop nog het één en ander, maar vindt het dan vaak niet goed genoeg om ook daadwerkelijk hier te posten + het feit dat het dan ook bijna niet meer gelezen wordt i.v.m. het weinige aantal actieve Q bezoekers, houdt mij een beetje tegen.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2021 - 20:52 ]


    Tell me about it, stud.

    Wat een mooie verhalen hier! Echt ontroerend om te lezen wat deze site heeft betekend voor zoveel mensen. (heart2) Ik probeer later zelf nog wat ervaringen neer te schrijven.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Zo, dit topic nam me weer even helemaal mee down memory lane! Ik herken me in heel veel dat al is gezegd. Zelf heb ik ook ruim 9 jaar geleden mijn account aangemaakt. Veel verhalen geschreven, met name 1D-gerelateerd in het begin. Veel hele mooie mensen mogen ontmoeten op deze site maar ook in persoon, met sommigen heb ik nog wel contact en met anderen is dat helaas verwaterd vanwege inactiviteit op deze site. Quizlet heeft in al die jaren veel veranderingen doorgemaakt en stiekem mis ik het Quizlet van 9 jaar geleden nog wel.


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'