• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Gangen - Lee, Feliks


    Rosalie voelde een dankbare glimlach op haar gezicht zakken. Op momenten als deze merkte ze hoe fijn het was dat je mensen om je heen had. Ze grinnikte bij zijn laatste opmerking. "Je gaat dit echt niet loslaten he?" zei ze, terwijl ze met haar ogen rolde.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2022 - 19:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Aleksi Viktor Shikhranov
    In de toiletten met Nomad

    Het duurde wel erg lang voordat Nomad terugkwam en uiteindelijk stapte Aleksi de toiletten in. Nomad zat met zijn rug tegen de muur, zijn donkere haar in de war. Hij meed zijn blik.
          Aleksi aarzelde even, maar zakte toen naast hem neer. De witte tegels voelden koel onder zijn handen. ‘Herbology skippen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Bibliotheek met Evan - lunchtijd


    "Een preek," zei ze nors, omdat ze Blythe niet wilde verraden tegenover deze vreemdeling. Toen ze zag dat haar beste vriendin echt wegliep, haalde Isabella opgelucht adem. Ze knikte even stijfjes naar de jongen voor haar, voor ze terug de bibliotheek in verdween en daar een vergeten plekje opzocht.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams
    Op de gang met Rosalie en Feliks

    ‘Nee,’ lachte Lee. ‘Dit is net een romcom. Veel te leuk.’ Hij gaf haar een licht plagend duwtje. ‘Wil je nog praten over maandag?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Wat was die gedachte verleidelijk - maar hij schudde zijn hoofd. 'Kan niet,' mompelde hij.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Aleksi Viktor Shikhranov
    In de toiletten met Nomad

    'Niet je beste vak?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Gangen - Lee, Feliks


    Rosalie zuchtte. Wat kon ze zeggen over maandag? "Enzo kwam naar me toen ik voor een moment alleen was, legde me het zwijgen op, zodat ik niet kon roepen." Huiverend sloeg ze haar armen om zichzelf heen. "Hij zei dat ie - uhm - dingen met me van plan was." Normaal kon ze hier met Lee wel over grappen, maar nu het serieus was vond ze het lastiger te zeggen. "Dingen in bed, zeg maar." Opnieuw liep er een huiverig over haar huid. "Charming kwam tussenbeide. Ik geloof dat hij Enzo echt goed vervloekt had, want ik heb de jongen de hele week niet ontmoet. Hij nam me mee naar buiten en wel we hebben even gepraat." En daarna samen gedanst, dacht ze met een blos op haar wangen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Dat was makkelijker dan zeggen dat hij bang was dat het bij zijn pa terecht kwam, dus knikte hij. 'Ik heb het nodig,' zei hij.
    Het liefst wilde hij nu alleen zijn. Hij waardeerde wat Aleksi deed, maar ze hadden elkaar jaren niet gezien. Ze hadden hun eigen levens en ze hadden nauwelijks contact gehouden, dus hij zou de jongen niet als vriend beschouwen.
    Hij vroeg zich af of hij het prettiger had gevonden als Roman hier met hem had gezeten. Waarschijnlijk had die allerlei vragen gesteld; daar had hij nu al helemaal geen zin in.
    Had hij dan liever Casper naast zich gehad? Hij betwijfelde het. De jongen was de enige met wie hij het over zijn situatie had gehad. Het was fijn geweest om het kwijt te kunnen, maar soms dacht hij dat Cas er iets te makkelijk over dacht. Alsof Nomad zomaar schijt aan alles kon hebben. Dat kon hij niet.
    Hij stond op, onderdrukte zijn misselijkheid en zette een paar stappen richting de deur.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2022 - 20:14 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Aleksi Viktor Shikhranov
    In de toiletten met Nomad

    Aleksi onderdrukte een zucht. Hij wist verder ook niet echt wat hij moest zeggen of doen – het was nou niet dat hij zelf nou de beste dag van zijn leven had. Al de hele dag was het alsof er een cactus in zijn binnenste zat, wat pijn deed bij iedere ademhaling. Zwijgend liep hij dan ook met Nomad mee naar de kassen toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Herbology      —       w. Tilly



    Novalie had de hele dag haar hoofd bezig kunnen houden, maar nu ze meer richting het einde van de dag ging, merkte ze toch dat ze nerveus werd. Ze had vandaag opnieuw met Cole afgesproken. Hoewel de eerste keer echt leuk was geweest, Ze had zelfs een kus gehad! vond ze het toch weer spannend deze keer.
          Even keek ze naar hem op toen hij de kassen binnen kwam. Ze zwaaide even kleintjes naar hem met een glimlach op haar gezicht. Straks hadden ze afgesproken. Waar moest ze het met hem over hebben? De eerste keer was het best natuurlijk gegaan, maar wat als ze nu niets wist om over te praten? Novalie keek even naar haar vriendin naast haar. Tilly had nog nooit een date gehad, die wist het vast ook niet. Ze moest het straks maar aan Rosalie vragen of die nog ideeën had. Roos had gezegd dat ze wel samen gingen voorbereiden voor hun dates. Novalie voelde een lichte blos op haar wangen groeien. Dat voelde namelijk toch wel een beetje vreemd.
          Aarzelend keek ze naar Tilly naast haar. Ze wist eigenlijk helemaal niet van haar vriendin waar haar interesses lagen. "Is er niet iemand die jij leuk vind?" Vroeg ze nieuwsgierig.


    It's never gonna happen, Guys.

    TIlly James

    Het leek alsof die vraag uit het niets kwam, maar Tilly wist dat Novalie zich al de hele dag druk maakte om haar afspraakje met Cole straks. Het zat haar niet helemaal lekker. Cole was op zich een goede jongen, maar Novalie kon wel wat beters krijgen; en wat als het niks zou worden? Zou het dan ongemakkelijk worden met Roos, die heel close was met de jongen?
    Ze waren altijd met z'n tweeën geweest, zij en Novalie. En nu was Roos er weer bij, en het was leuk, maar het veranderde de dynamiek wel. Wat als een relatie tussen Novalie en Cole de dynamiek nog meer zou verpesten? Ze wist dat ze blij voor haar vriendin moest zijn, maar vond het bijzonder lastig. Toch zette ze een glimlach op, al zat er een kleine spottende ondertoon in haar stem. 'Nee joh. Daar houd ik me niet zo mee bezig. Dat weet jij toch wel.' Ze gaf haar vriendin een klein, plagerig duwtje.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Na Verweer tegen de Zwarte Kunsten liep Justin met Jordyn richting de leerlingenkamer van Griffoendor. Raf, hun lieve studiebolletje, had ook nog Kruidenkunde. Justin was echter blij dat hij klaar was voor de dag - en de week.
    Stiekem voelde hij lichte zenuwen voor zijn afspraakje met Rosalie. Hij probeerde die zenuwen echter te onderdrukken, want hij wilde er helemaal niet te zwaar aan wegen. Het stelde nu (nog) niks voor, dat hield hij zich voor.
    Hij sprak met Jor over hoe het was gegaan tijdens hun les. Beide hadden ze een oersaaie groep gehad, al had Justin het ook wel grappig gevonden. Hij had het gevoel gekregen dat hij werd gekeurd door de vriendinnen van Rosalie en had dat wel vermakelijk gevonden.
    'Wat staat er voor jouw überspannende date eigenlijk op de planning?' vroeg hij aan Jor toen ze het wachtwoord hadden gezegd tegen de Dikke Dame en nu de leerlingenkamer inliepen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Op de gang met Rosalie en Feliks

    ‘Wat een eikel is die gast zeg. Misschien moet ie nog maar een weekje naar de ziekenboeg.’
          Of kon hij ook zonder zicht door het leven gaan.
          Zoiets verdiende die smeerlap wel.
          ‘Praten klinkt wel een beetje saai hoor,’ grinnikte Lee. ‘Al had je natuurlijk al een date. Je zou er nog keuzestress van krijgen.’
          Al was het misschien maar beter dat ze voor Justin ging, natuurlijk, al vond hij Casper en Rosalie stiekem wel een interessante combinatie. Maar Casper had een paar dagen terug nog gezegd dat hij alles met gevoelens maar ingewikkeld vond. Toch was het vast goed voor Rosalie als ze ook die leuke kant van Casper leerde kennen.
          ‘Ik heb zo ook een soort van date, had ik dat al verteld? Met Sefu. We gaan de date van Jor en Mavis organiseren. Origineel, vind je niet?’ Hij grijnsde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Common room met Justin


    ‘Ik heb geen flauw idee. Lee zou de date organiseren. Ik kan niemand bedenken die beter zou moeten zijn in het verzinnen van gay-dates.’ Ze grijnsde. ‘En wat gaan jullie doen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Herbology      —       w. Tilly



    Novalie grinnikte zachtjes om Tilly, al werd ze daarna wel weer wat serieuzer. "Maar zou toch leuk voor je zijn ook als je iemand vind toch?" Dat zou Novalie wel vinden, als Tilly ook iemand kreeg. Zeker als zij en Rosalie misschien wel een vriendje hadden. Al liep ze dan misschien nu wel iets te hard van stapel. Novalie voelde een blos op haar wangen stijgen.


    It's never gonna happen, Guys.