• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams
    Op de gang met Rosalie en Feliks

    Lee glimlachte flauwtjes. Daar wilde hij mee instemmen, maar Nomads gezicht kwam weer naar boven. Hij speelde met de rits van zijn tas terwijl hij aan de jongen dacht. ‘Net, toen jullie weg waren… Werd hij door een of ander beest gebeten waardoor hij begon te hallucineren. Het was echt… verschrikkelijk. Hij huilde en hij schreeuwde van de pijn en ik zat bij hem en ik hield hem vast…’ Zijn borst stak. ‘En hij zag me sterven en raakte daardoor nog meer overstuur – zo erg dat hij me tegen zich aantrok toen Snape hem het antigif had gegeven.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Justin schoot in de lach. 'En dan zeggen dat we op de engste plek terecht zijn gekomen? Mooie reden om haar mijn hand te laten vastgrijpen.' Hij grijnsde. 'Hoe zit dat met jouw date, dan? Ga jij ook handjes vasthouden met Mave?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Kassen - Herbology - Lee, Feliks


    "Wow," liet Rosalie aan haar lippen ontglippen. Ze liet de woorden nog een keer door haar hoofd gaan. "Misschien geeft hij toch meer om je als je dacht. Het klinkt wel alsof hij dat doet." Zou Casper zo gereageerd hebben, als ze in plaats van blind dood aan zijn voeten had gelegen? Rosalie schudde die gedachte heel snel van zich af. Waar die vandaan kwam, wist ze niet. Maar ze wilde er absoluut niet bij stilstaan. Ze haalde even een keer diep naar adem en taste toen blindelings naar Lee die naast haar stond. Toen ze zijn arm voelde, draaide ze zich nogal onhandig naar hem toe en trok de jongen naast haar in een diepe knuffel. "Misschien moet je nog eens een keer met hem praten. Op een plek waar niemand anders is en niemand jullie kan horen. Dan kunnen jullie gewoon openlijk spreken." En dan maar hopen dat die Nomad Lee genoeg vertrouwde om te praten, wat wat hij nu deed was niet best. "En anders ga ik wel even een hartig woordje met hem spreken. Tante Roos, in the rescue!"


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Ja, dat wist ze - en dat was geen goed teken. Isa was niet de meest vergevingsgezind persoon en tweede kansen gaf ze niet snel. Toen Isa van het ene op het andere moment iedereen om haar heen weg was gaan jagen, had Blythe als enige gevochten voor die vriendschap - ten koste van de goede band die ze met anderen had gehad.
    Het was nooit meer hetzelfde geweest tussen haar en de jongens. In het begin hadden zij ook nog wel geduld gehad, maar dat was op een gegeven moment op. Toen Blythe haar vriendin was blijven verdedigen, waren ze daar ook wel een keer klaar mee.
    Zou het met Rhae hetzelfde gaan, voordat ze überhaupt een vriendschap gesloten hadden? Blythe zou Isa nooit laten vallen - daarvoor hield ze te veel van haar vriendin - maar ze maakte het haar niet altijd even makkelijk en Blythe voelde echt wel een goede klik met Rhae. Eentje die ze in lange tijd niet had gevoeld.
    'We gaan het zien,' zei ze met een kleine zucht. 'In ieder geval heeft Isa nu gewoon tijd nodig om alles te laten bezinken.' Haar nu benaderen joeg haar alleen maar weg, zoals hiervoor wel was gebleken.
    Na de lunch liepen Rhae en Blythe samen naar Verweer tegen de Zwarte Kunsten, waar Blythe eigenlijk wel blij was dat Isa het vak niet volgde. Ze had niet per se zin in nog een negeersessie. Samen met Rhae kwam ze in een groepje met Jeremy en Andreas, wat eigenlijk wel leuk was. Meestal was Blythe vrij serieus met haar studiewerk, maar deze opdracht was best vermakelijk en het uur vloog om (en dat voor een les van Sneep!).
    Na de les moest Rhae naar Kruidenkunde. Blythe liep daarom samen met Andreas en Jeremy richting de grote zaal, waar ze een potje knalpoker speelden met z'n drieën. Na een half uur besloot Blythe dat ze toch nog even liever naar de bibliotheek ging om daar haar laatste huiswerk af te maken. Daar had ze dit weekend ook niet zoveel tijd voor, met de voorbereidingen van de try-outs volgende week en de opstart van de schoolkrant.
    Het was rustig in de bibliotheek, maar al na een klein uurtje stroomde het vol. Dat was voor haar het teken dat de lessen waren afgelopen en dat er meer mensen op het idee waren gekomen om hun huiswerk bij te werken. Blythe vond dat een mooi moment dat het welletjes was en daarom pakte ze haar spullen bij elkaar en vertrok ze richting de leerlingenkamer van Ravenklauw.
    Onwillekeurig gingen haar gedachten naar Rafaël. Ze had hem nauwelijks gesproken vandaag; alleen even vanmorgen, in het bijzijn van Jeremy, Jordyn en Mavis. Ze kon niet wachten tot ze die jongen opnieuw zou zien - het liefst één op één. Ze had het vliegen echt heel leuk gevonden en was blij dat hun vriendschap wat meer in ere hersteld was.
    Rafaël was eigenlijk de enige van de groep jongens met wie ze nog best goed contact had. Mosh had inmiddels acties gedaan waar ze echt niet meer achterstond en Justin had duidelijk niet zoveel interesse meer in een vriendschap. Ze hadden ergens nog een keer gezoend, maar dat was ook niet meer geweest dan dat. Met Rafaël was ze eigenlijk altijd bevriend gebleven, zij het in mindere mate dan daarvoor.
    Ze vond het nog steeds bijzonder dat ze dan nu toch in best korte tijd zoveel gevoelens voor hem had ontwikkeld. Dat had ze helemaal niet zien aankomen; natuurlijk had ze wel ingezien dat het een knappe jongen was, maar het was Ráf. Pas op het feestje voor de zomer had ze hem voor het eerst met een andere blik bekeken, en toen ze in de trein nog een keer gekust hadden, was dat alleen maar versterkt. Ze deed haar uiterste best om niet te veel te verwachten, om rustig aan te doen, maar ze kon niet anders dan aan zichzelf toe te geven dat ze toch wel een beetje verliefd aan het worden was.
    En het was anders dan met Casper. Die jongen kende ze niet. Die had ze vrijwel nooit gesproken. Raf en zij waren aan het dáten, en dat was zoveel gezonder! Hun ietwat verwaterde vriendschap was bovendien een goede basis, dus wie wist wat er nog ging gebeuren!
    Nadat ze het raadsel van de deurknop had opgelost, voelde ze lichte zenuwen. Ze vermoedde dat Isa nog niet in de leerlingenkamer was, omdat die nog haar best zou doen om alles en iedereen te vermijden, maar misschien was dat niet het geval. Misschien hadden zij en Rhae wel samengewerkt bij Kruidenkunde en hadden ze het weer goedgemaakt - een tevergeefs hoopvolle gedachte.
    Isa was er inderdaad niet, zag Blythe toen ze de leerlingenkamer inliep. Het was sowieso nog rustig; misschien dat de les wat was uitgelopen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    Na Verweer tegen de Zwarte Kunsten was Mavis druk in gesprek met Roman per ongeluk meegelopen naar het lokaal van Kruidenkunde, waar ze nog kort met professor Stronk had gekletst voor ze vertrok. Professor Stronk was één van de weinige docenten die haar nog wel mocht, ondanks haar grappen en grollen, maar Mavis vermoedde dat ze wel blij was dat Mavis niet langer haar vak volgde. Ze was een fijn afdelingshoofd waar je goed op kon bouwen, maar soms had ze wat moeite met orde houden in de klas en Mavis had daar in het verleden graag gebruik van gemaakt door allerlei fratsen met de planten uit te halen.
    Ze wist dat Justin en Jordyn ook een tussenuur hadden, maar had hen nog niet gespot in de grote zaal en daarom vermoedde ze dat die twee naar hun afdeling waren gegaan. Geen probleem; dan kon Mavis haar plannen in werking zetten.
    Hoewel het wat naar de achtergrond was verdrukt, was ze haar voornemen om te helpen voor de Orde van de Feniks niet vergeten. Ze had genoeg meegekregen vanuit huis om te weten hoeveel impact Jeweetwel op de samenleving had en zij wilde ook haar steentje bijdragen aan de oplossing. Roman mocht dan weliswaar officiële taken hebben gekregen, maar Mavis wist dat hij een blinde vlek had voor Nomad.
    En dat terwijl die jongen één en al dooddoener uitstraalde. Hij kwam uit een zuivere bloedfamilie, allemaal zwadderaars (wat hij in Ravenklauw deed, begreep Mavis nog steeds niet), en hij mocht niet met Lee omgaan omdat hij een dreuzeltelg was. Het ademde de idealen van Jeweetwel en Mavis vond het maar moeilijk te begrijpen dat zowel haar beste vriend als haar broer een zwak voor die jongen hadden. Of in ieder geval gehad; ze wist niet wat de status van die gekke gevoelens van Lee nú waren.
    Ze vertrok naar het archief in de bibliotheek. Het was tijd dat ze zich eens wat meer in de familie 'Morphew' ging verdiepen.

    Na een uur zoeken had ze niets gevonden. Ze slaakte een zucht. Ze zat nóóit zo lang in de boeken en het was erg demotiverend dat ze niks spannends kon vinden. Nomad's vader had enkel een keer in de krant van de afgelopen twintig jaar gestaan omdat hij als hoofd van het departement van huppeldepup ergens een interview over had gegeven - waarin alleen een quote in stond dat helemaal niet relevant was voor wat ze zocht.
    Misschien was het ook naïef om te denken dat ze hier wat kon vinden. Die man was een hartstikke vooraanstaande man. Hij had overal een vinger in de pap; alle negatieve berichtgeving over hem en zijn familie had hij allang in de doofpot gestopt.
    Ze had wél iets interessants gevonden over haar eigen familie; na een kleine zoekspreuk op haar eigen familienaam bleek dat haar vader negentien jaar geleden een keer een prijs had gewonnen voor een taartenbakwedstrijd. Maar noemenswaardiger dan dat werd het niet.
    Ze was er nu wel klaar mee voor vandaag. Lee zou straks ook klaar zijn met zijn lesuren en hoewel hij dan waarschijnlijk bezig ging met de voorbereidingen van haar 'grote date' met Jordyn (waarvan ze geen flauw idee had wat ze moest verwachten), wilde ze hem nog even vragen of hij nog ideeën had om Jeremy te pranken. Hoewel ze zelf ook leuke ideeën had, hielp brainstormen haar altijd bij het vinden van de écht briljante grappen, en dat had ze wel nodig om Raf af te troeven. Want ze gaf het niet graag toe, maar hij was best goed. Vandaag in Verweer tegen de Zwarte Kunsten had ze het ook wel weer ontdekt.
    Onwillekeurig schoten haar gedachten naar de massage die ochtend. Als Raf zou winnen, zou ze een dag lang moeten doen wat hij zei, maar ze verwachtte niet dat hij van haar zou vragen om haar te masseren - dat was hem vast niet zo goed bevallen. En dat was maar fijn ook, want ze had het helemaal niets gevonden hoe dat een bepaald ongemak bij haar had losgemaakt. Ze voelde zich helemaal niet snel ongemakkelijk.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Sefu Adomako

    Sefu wist niet hoe lang hij aan het schrijven was - op een gegeven moment zat hij in de flow. Een stel, waarschijnlijk van een jaar of vijftien, zat op het bankje schuin tegenover hem. Ze waren zachtjes met elkaar in gesprek. Het was overduidelijk dat het een stel was door de manier waarop ze bij elkaar zaten, maar er was iets aan de hand en dat maakte dat Sefu genoeg inspiratie had om over te schrijven.
    Alle stukken perkament waren vol voor het stel opstond en verder liep. Hij leunde even achterover. Hij had hen een hele achtergrond gegeven en had precies beschreven wat er was gebeurd, ook al kon hij hun woorden niet verstaan. Hij vond het heerlijk om zo iemand af te lezen en te focussen op de lichaamstaal, die vaak nog veel meer zei dat dan de woorden.
    Hij wilde net zijn spullen opbergen en de weg terugzoeken naar de leerlingenkamer van Huffelpuf toen hij een nogal interessante meid langs zag lopen. Hij herkende haar als één van de andere nieuwelingen - Elena, meende hij zich te herinneren. Hij had haar naam niet voor niets onthouden; ze had een bepaalde uitstraling die interesse bij hem opwekte, al wist hij niet zo goed waarom. Dat ze zelfverzekerd was, was overduidelijk, maar ze kwam constant over alsof ze op een soort missie was en hij was nieuwsgierig wat haar missie dan moest zijn.
    'Het is onbeleefd om te staren.'
    Hoewel haar woorden onaardig zouden klinken, waren ze niet onaardig uitgesproken; ze wierp een vriendelijke glimlach naar hem toe. Blijkbaar had hij iets te intens naar haar gekeken. 'Zeker zonder iets te zeggen. Maar goed, ik vergeef je, omdat je ook nieuw bent.'
    Hij beantwoordde haar glimlach, zij het ietsje stijfjes. Ook nu had hij het gevoel dat ze een doel had; wist hij maar wat. 'Excuus. Alles is nieuw en interessant. Elena, was het toch?'
    'Dat klopt. Ik ben jouw naam even kwijt, moet ik eerlijk toegeven,' zei ze verontschuldigend. 'Het begon met een F, dacht ik?'
    'Bijna goed. Sefu.' Hij stak zijn hand uit, net als vanmorgen. 'Ik kan me voorstellen dat je het niet onthoud, het is waarschijnlijk niet een veelvoorkomende naam in...' Shit, waar kwam ze vandaan? Hij groef even in zijn geheugen. '...Rusland.'
    'Ik heb hem inderdaad nog nooit eerder gehoord. Maar ik vermoed dat Elena ook uniek is in -'
    'Oeganda. Maar nee, ik ken wel een Elena.'
    Hij moest een grimas onderdrukken toen haar gezichtsuitdrukking even veranderde.
    Wil graag uniek zijn. Check.
    'Toevallig,' herstelde ze zich echter in een oogwenk.
    Hij stond op. 'Ik was toevallig net van plan om naar de grote zaal te lopen; jij ook?'
    Ze grinnikte. 'Toevallig wel. Maar het is hier zó'n doolhof.' Ze knipperde even met haar ogen. 'Weet jij de weg beter dan ik?'
    'Dat hoop ik dan maar,' zei hij met een knipoog. Als zij dit spelletje wilde spelen, kon hij daar prima in mee gaan.
    Hij geloofde geen seconde dat ze de weg niet wist en dat bleek wel toen ze samen door de gangen liepen. Hoewel ze wel af en toe vroeg waar ze nu heen moesten, was er geen moment twijfel in haar ogen te lezen.
    Hij was niet iemand die flirten gewend was, al vermoedde hij dat hij best een flirt had kunnen zijn. Het was hem echter zo met de paplepel ingegoten om je niet op die manier te gedragen dat bij iedere ietwat schunnige opmerking zijn hart een beetje sneller begon te kloppen. Toch ging het hem verrassend goed af; eerst met Lee (wat hij een stuk leuker had gevonden) en nu met Elena.
    Het gesprek ging hen redelijk makkelijk af en daaruit bleek dat hij oppervlakkig gezien een prima klik met haar had. Hij deed zijn uiterste best niet te laten merken dat zijn intenties net wat minder oprecht waren dan zij dacht, en dat hij niet zo naïef was als - waarschijnlijk - andere jongens. Hij zou niet in haar flirterige gedrag trappen, maar vond het bere-interessant om haar dat gedrag te zien vertonen en daarom stimuleerde hij het wel.
    Eenmaal bij de grote zaal vond hij het echter wel mooi geweest. Hij zag dat Jeremy met een andere jongen bij één van de tafels zat en vond dat een goed moment om afscheid te nemen. 'Ik ga even naar mijn vriend toe,' zei hij. 'Het was leuk om je wat beter te leren kennen, Elena. Wie weet spreek ik je binnenkort weer.'
    'Wat mij betreft wel,' zei ze met een plagerig duwtje. 'Tot later, Sefu.'
    Hij stak zijn hand op en plofte toen naast Jeremy neer. 'Hoi.' Hij stak zijn hand uit naar de blonde jongen tegenover hem. 'Ik ben Sefu.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Andreas Williams
    Grote zaal with Jeremy&Sefu - 6e uur

    Knalpoker was nooit echt Andreas zijn spel geweest, hij kon het wel, maar hij was er niet echt goed in. Hij had het potje dan ook verloren, niet erg goed voor zijn ego. Een nieuwe jongen nam plaats naast Jeremy en stelde zichzelf voor als Sefu. Andreas nam zijn hand aan en schudde hem met een glimlach.
          'Hoi! Andreas Williams.' Stelde hij zich ook voor. 'Kennen jullie elkaar al?' Vroeg hij richting Jeremy en Sefu, aangezien hij zich niet aan Jeremy had voorgesteld.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 11:46 ]


    - thank you for existing -

    Sefu Adomako

    'Jazeker. Toen Jeremy deze school verliet, kwam hij mij vergezellen in Oeganda.' Hij grijnsde. 'Hij heeft jouw naam vaak genoeg laten vallen in die tijd.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vivienne Lyon
    Herbology met Elsie

    Na een stukje lopen met haar veel te zware boeken had Vivienne eindelijk het Herbology lokaal gevonden. Ze werd begroet door een wat oudere dame die zichzelf had voorgesteld als Professor Sprout. Vivienne nam plaats naast een meisje dat er heel lief en zachtaardig uitzag. Het maakte Vivienne op dit punt toch niets uit naast wie ze terecht kwam, aangezien toch niemand kende.
          'Goeiemiddag,' zei ze tegen het meisje terwijl ze haar boeken op tafel liet vallen. 'Ik ben Vivienne'. Glimlachte ze het meisje toe. Vivienne keek het lokaal even rond. Die grote ramen waren prachtig, het gaf de ruimte echt een magische sfeer. De planten die het lokaal sierden zorgde voor een zuivere lucht, als je diep inademde kon je het echt merken, het rook naar aarde gemengd met gras en bloemen, maar ook naar water. Ze kon het niet helemaal plaatsen.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 11:53 ]


    - thank you for existing -

    Andreas Williams
    Grote zaal with Jeremy&Sefu | 6e uur

    Ah Oeganda, check. Het was voor Andreas fijn om te weten dat Jeremy niet alleen is geweest in die nare tijd. Al had hij geen idee of hij de situatie ook met Sefu had gedeeld.
          'Alleen maar positieve dingen hoop ik?' Knipoogde hij naar Jeremy. 'Leuk je te ontmoeten Sefu.' Glimlachte hij.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 11:45 ]


    - thank you for existing -

    Isabella Fitzgerald
    Herbology - Casper


    Isabella wist niet wat het was, maar haar humeur was al meteen een stuk beter. Hier hoefde ze gewoon even niet na te denken over wat er gebeurde. Isabella keek even om haar heen en spotte haar zusje verderop aan de tafel. Ze zwaaide even kort naar Novalie en glimlachte kleintjes naar Rhae, die ze bij de deuropening zag staan. Daarna wendde ze haar blik toch snel weer af, voor Rhae zich bedacht om bij haar aan de tafel te komen zitten. Met dat ze haar hoofd terugdraaide naar de tafel, viel haar de nieuwe jongen met het korte haar op. Nog een, dacht ze met een zucht. Ze keek de jongen met een opgetrokken wenkbrauw aan, terwijl hij stond te dralen naast de tafel. Het zag ernaar uit dat hij iets tegen Casper wilde zeggen, maar dat hij dat niet durfde.
          Het irriteerde haar zo erg dat ze Casper naast zich aantikte, in de hoop dat die hem wegjoeg en knikte op de jongen die zo gek stond te doen naast de tafel. Toen de jongen in de gaten had dat Casper naar hem keek, leek hij nog nerveuzer te worden. Nogal argwanend keek Isabella zijn kant op.
          "Hi, lang niet -uh- niet gezien." De jongen haalde even een hand door zijn haar heen en ging nog sneller struikelen over zijn Engelse woorden dan hij al deed. "Ik- ik wilde vragen of je - je mijn partner wilde zijn voor deze les, maar ik zie dat je al iemand anders hebt." Isabella zag dat de jongen een vlugge blik op haar wierp, maar ook snel weer zijn blik van haar af wendde, alsof hij haar niet durfde aan te kijken. Mooi zo.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 13:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Herbology


    Isabella zat met Casper aan een tafel. Als dat niet zo was geweest, was Rhae misschien wel naar haar toegelopen. Hoe gekker ze zich tegenover elkaar gingen gedragen, hoe moeilijker het werd om weer normaal tegen elkaar te doen en ze deelden toch een kamer met elkaar. Maar nu ze daar met Casper zat… Ze was bang dat ze dan van twéé personen botte opmerkingen kreeg. Maar met wie moest ze dan gaan? Een beetje ongemakkelijk keek ze in het rond. Overal vormden zich al tweetallen. En Nomad zag ze niet, hoewel hij wel deze les had…


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Herbology - Rhae


    "Hee!" Rafaël zag tot zijn genoegen dat hij het meisje voor hem had laten schrikken en grinnikte zachtjes. De jongen was eigenlijk stiekem best wel opgelucht dat hij het meisje alleen had zien staan. Justin en Jordyn hadden dit vak niet, net als Jeremy of Mavis. Lee had zich al onder gebracht bij iemand anders, dus was hij bang geweest dat hij waarschijnlijk ergens overbleef met iemand die vast niet zo gezellig was als de rest. Maar toen hij Rhae zo alleen had zien staan, besefte hij dat zij ook nog geen partner had. "Je ziet eruit als iemand die in desperate need of een partner is," zei hij met een grijns. Hij leunde in haar richting. "En anders ben ik dat wel," grapte hij zachtjes. "Partners?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams
    Herbology met Rosalie

    Lee zuchtte zacht. ‘Ik heb nu al drie keer met hem geprobeerd te praten. Zijn familie keurt me af en daar baalt hij van, maar blijkbaar geeft hij niet zoveel om onze vriendschap dat dat de teleurstelling van zijn ouders waard is.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Jouw familie betekent veel voor je,’ zei hij zacht. ‘Zou jij een vriendschap opgeven als je daarmee de vrede thuis kon bewaren?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Kassen - Herbology - Lee, Feliks


    Rosalie haar gezicht betrok lichtelijk. "Dingen... zijn wel veranderd thuis, sinds ik blind ben," gaf ze met een zwaar hart toe. Ze schudde even verdrietig met haar hoofd. "Je moet niet denken dat mijn familie perfect is, Lee. Niemands familie is dat denk ik." Ze reikte even naar Lee zijn hand. "Ik zou een vriendschap niet zomaar opgeven, ook al vind mijn vader of Andreas dat niet goed." Rosalie noemde expres haar moeder niet. Ze wist namelijk niet zo goed wat ze zou doen als die het af zou keuren, dat zou haar in ieder geval intens verdrietig maken. Maar ze had ook het gevoel dat haar moeder dat niet zomaar zou doen. "Maar misschien is er bij Nomad thuis veel meer aan de hand, dan dat je nu weet. Er kunnen zoveel meer redenen zijn dan dat zijn familie het afkeurt of misschien is er nog een extra reden dat Nomad zijn familie verkiest. Ik mag dan niet uit een pureblood tovenaars familie komen, maar ik weet wel een beetje dat ze daar hoog trekken aan hun bloedstatus. Zeker nu met.." Rosalie slikte even een brok weg. "Je-weet-wel," fluisterde ze.
          Rosalie aarzelde voor een moment wat ze er nog meer over kon zeggen. "Misschien moet je hier eens met Novalie over praten. Zij is een pureblood. Misschien dat zij een beetje beter weet hoe het in zulk soort families aan toe gaat."


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 14:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.