• Terra Nova
    “The only hope for our future lies 85 million years in the past.”
    rollentopic • praattopic • speeltopic



    S T O R Y
    Earth is dying.

    2149. De aarde kreunt onder over populatie, industrie en chemische uitstoot. Mensen herkennen het gevoel van frisse lucht inademen niet meer en sommigen zagen nog nooit een blauwe lucht. De aarde heeft alles gegeven wat ze kon, maar het einde is nabij.
          Wetenschappers vonden een portaal naar het verleden, zo'n 85 miljoen jaar terug. Een kans voor de mensheid om opnieuw te beginnen en het beter te doen. De overheid begon met het opzetten van pilgrimages waarbij een aantal gelukkigen de kans krijgen om naar een nieuwe wereld, Terra Nova, te reizen en daar opnieuw te beginnen.
          Ze komen terecht in een tijd waar alles vanaf nul heropgestart moet worden en ze moeten meedraaien in een maatschappij die leeft van een tweede kans. Daarbovenop zullen ze moeten leren anticiperen op de vele uitdagingen die Terra Nova met zich meebrengt.

    Gebaseerd op de gelijknamige TV-serie.
    A B O U T      T E R R A      N O V A
    Zo'n tien jaar geleden vond de eerste pilgrimage plaats waarin de overheid slechts één man naar Terra Nova stuurde: Nathaniel Taylor. Hij moest ondervinden of Terra Nova leefbaar was en wist in zijn eentje zo'n 118 dagen te overleven in de wildernis. Na zijn goedkeuring begonnen meer mensen te arriveren en werd Nathaniel Taylor omgedoopt tot Commander Taylor, leider van Terra Nova.
          Sindsdien vonden er al negen pilgrimages plaats waardoor Terra Nova al een hechte gemeenschap heeft kunnen opbouwen. De tiende pilgrimage staat echter alweer voor de deur waardoor er weer nieuwe mensen zullen arriveren. Voor hen zal alles nieuw zijn en ook zij zullen zich moeten aanpassen en hun plekje in het dagelijkse leven moeten vinden.

    Read more:
    E X T R A      I N F O R M A T I O N


    ✘Om deel te kunnen nemen aan een pilgrimage moet je als gezin (of individu als je geen gezin hebt) uitgeloot worden OF je wordt uitgekozen door de regering omdat je iets belangrijk kan bijdragen aan Terra Nova. (Denk aan: dokters, agenten, wetenschappers, biologen, ...) Natuurlijk kan je je ook wagen aan omkoperij.

    ✘Het portaal werkt voorlopig maar in één richting. Het is onmogelijk om terug naar 2149 te reizen. Volgens een vast schema worden er ook goederen, medicijnen en voedsel door het portaal naar Terra Nova gestuurd.

    ✘ Ieder gezin dat in Terra Nova aankomt krijgt een eigen woonst. Co-housing is mogelijk voor bijvoorbeeld jongeren die aankomen zonder ouders. In 2149 was het verboden om meer dan 2 kinderen te hebben, maar in Terra Nova is daar voorlopig geen limiet op gesteld.

    ✘ Terra Nova bevindt zich in een tijd waarin dinosaurussen nog floreerden. Het is voor de kolonisten van Terra Nova dan ook een extra uitdaging om samen te leren leven met deze wezens. De kolonie wordt dan ook volledig omringt door een barrière, volledig opgetrokken uit houten balken en uitgerust met technische snufjes om de beesten op afstand te houden.

    ✘ Buiten de kolonie houdt zich een groep schuil die zichzelf de Sixers noemt. Dit zijn mensen, voornamelijk afkomstig uit de zesde pilgrimage, die zich hebben afgescheurd van de kolonie en werken voor de overheid in 2149. Het is hun bedoeling om Terra Nova van haar grondstoffen te strippen en ze terug naar 2149 te sturen.

    ✘ In Terra Nova zijn kinderen leerplichtig tot en met 18 jaar. Hierna kunnen ze voor een internship kiezen om hier later een beroep in uit te oefenen. Of ze kunnen natuurlijk direct beginnen werken.
    J O B S      A N D       I N T E R N S H I P S


    ✘Dokter/verpleging
    ✘Security force
    ✘Caféuitbaater/medewerker
    ✘Paleontholoog
    ✘Bioloog
    ✘Ingenieur/wetenschapper
    ✘Onderwijzer
    ✘Winkeluitbaater
    ✘Landbouwer
    ✘... (Als je zelf ideeën hebt, laat zeker horen!)


    ✘ Het is absoluut verboden om OTG (Outside the Gates) te gaan zonder toestemming of begeleiding. Wanneer je voor je werk OTG moet gaan, zullen er altijd leden van de security forces meegaan om de veiligheid te voorzien.

    ✘ Criminaliteit wordt niet getolereerd in Terra Nova en zal altijd bestraft worden. Afhankelijk van de ernst kan de straf gaan van een taakstraf tot verbannen worden uit Terra Nova. De schuldige zal dan zijn eigen plan moeten trekken in de wildernis.





    C H A R A C T E R S
    Voor je personage dien je onderstaand lijstje in te vullen. Volwassenen en kinderen zijn welkom, dus probeer het een beetje te spreiden en kijk eerst wat er al allemaal is voor je een personage aanmaakt.
    Ik wil ook vragen om nog even te wachten met relaties af te spreken (tenzij familiaal) tot iedereen de kans heeft gekregen om zijn/haar rol af te werken.
    Naam
    Leeftijd
    Functie (beroep, student, welke internship, ...)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Geschiedenis
    Extra
    Relaties


    Women
    ♀ Pilar Lucia Likeke - 19 - medical internship - Diana Korkunova - Lerwick
    ♀ Poppy Mavis Taylor - 24 - winkelmedewerkster - Poppy Drayton - Laufeydottir
    ♀ Aspen Sapphira Mikaelson - 26 - bioloog - Andjela Vlaisavljevic - Happier
    ♀ Micaela Isabella Rodriguez - 25 - security force agent - Khelan Hajo - Niragi
    ♀ Neva Jade Hill - 26 - verpleegster - Laurel Thoma - Sionnach
    ♀ Sade Järvinen - 21 - paleonthologie internship - fc - Ringwraith
    ♀ Alice Delilah Stewart - 23 - security force internship - Naomi Scott - VexAhlia

    Men
    ♂ Rhys Swanson - 42 - security force agent - Matthew Goode - Lerwick
    ♂ Raphael Maurice Ovesen - 28 - paleontholoog - Matthew Gray Gubler - RadioTapok
    ♂ Nakoah Noah Likeke - 44 - chirurg - Jason Momoa - Jello
    ♂ Atticus Rivers - 31 - ex-crimineel (vertaler) - Sebastian Stan - Jello
    ♂ Epsilon Lane - 27 - dierenarts - Renan Pacheco - Beansidhe
    ♂ Tuomas Järvinen - 29 - botanicus - fc - Ringwraith
    ♂ Benjamin Morgan - 34 - bioloog - Tyler Hoechlin - Sombre
    ♂ Kaden Andreas Vale - 26 - mechanic - Steven Kelly - Armadillo
    R U L E S
    ✘ Probeer minimaal 200 woorden te schrijven per post.
    ✘ Maximaal 2 rollen per persoon. Mocht je er écht meer willen, doe dan even een berichtje en dan kijken we er samen even naar.
    ✘ Quizlet huisregels.
    ✘ 16+ en trigger warnings even boven je post aangeven.
    ✘ Probeer minstens 1 keer per week te posten, but no pressure als het niet lukt. Laat het wel even weten als je door omstandigheden even niet kan posten of voor een langere periode weg bent.
    ✘ Geen geruzie. Tenzij het tussen personages is natuurlijk.
    ✘ Voor vragen, opmerkingen, suggesties, praatjes sta ik altijd open. ^^
    ✘ Alleen Lerwick maakt nieuwe topics aan.
    ✘ Dit is de eerste rpg die ik zelf open dus be kind, please.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2022 - 21:13 ]


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Oeh dit lijkt me heel leuk! Ik ken de serie niet, maar klinkt vet. c: Mag ik voor nu een vrouw reserveren?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Laufeydottir schreef:
    Oeh dit lijkt me heel leuk! Ik ken de serie niet, maar klinkt vet. c: Mag ik voor nu een vrouw reserveren?

    De belangrijkste punten die je moet weten staan in de beginpost dus het is geen must om de serie te kennen. Al kan ik 'm wel aanraden als kijkvoer, haha!

    Ik zet je erbij! (:


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Wat een leuk idee! Mag ik een vrouw? (:

    Oh, no, I can't help myself because Dinosaurs.

    Ik wil dus graag een mannelijke paleontoloog reserveren, hehe.


    Stenenlikker

    Ik zet jullie er beide bij!

    Edit: mocht er iemand zin hebben in familiale banden, hit me up. ^^

    [ bericht aangepast op 16 jan 2022 - 21:56 ]


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Mag ik een vrouw? Evt. familie van iemand if someone's interested c;


    El Diablo.

    Niragi schreef:
    Mag ik een vrouw? Evt. familie van iemand if someone's interested c;

    Yess!


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Ik geloof dat er niet veel meer mensen zich nog gaan aanmelden. We zijn niet met zo heel veel dus mijn vraag is eigenlijk of iedereen die een personage gereserveerd heeft wel nog gewoon mee wil doen? Ik snap dat het de rpg minder aantrekkelijk kan maken wanneer er weinig personages zijn, ook het onevenwicht bij de geslachten moet dan even bekeken worden. Anyhow, ik wil dus graag weten of het de moeite is om deze rpg echt op te starten. Echt geen probleem als mensen afhaken, dat begrijp ik. So let me know. (:


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Ooooohhhhhhhh het is zo lang geleden dat ik mee heb gedaan met een forum rp, maar dit onderwerp moest ik voor meedoen! Mocht deze nog starten, dan wil ik graag twee heren reserveren!

    - Man 1: Chirurg; getrouwd (met kinderen?); hier door zijn beroep terecht gekomen.
    - Man 2: (Ex)-crimineel; alleenstaand; hier door omkoperij terecht gekomen.

    Als het nog mogelijk is om in te schrijven zou ik graag een mannelijke dierenarts hebben ^^

    Ik zet jullie er beide bij.
    Leuk dat jullie mee willen doen!


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Ik zou zelf ook nog wel door willen gaan met een iets kleiner clubje! En goed om te zien dat er nog wat nieuwe mensen zijn.


    Stenenlikker

    PILAR      LUCIA      LIKEKE      ❀


    N A M E
    ❀ Pilar - Pillar of strength [Spanish]
    ❀ Lucia - Light [Spanish]
    ❀ Likeke - Powerful or brave [Hawaiian]

    A G E
    Pilar is 19 jaar oud.

    T E R R A       N O V A
    Pilar groeide op met een chirurg als vader en heeft hem daar altijd om bewonderd. Iemand die levens redt en mensen helpt, dat wou ze zelf ook. Na haar basiseducatie besloot ze om voor een medical internship te gaan en inmiddels doet ze het al twee jaar lang. Pilar vindt het werkelijk waar geweldig, maar maakte ze ondertussen ook kennis met de niet zo leuke en zware kant van het beroep. Soms vindt ze het dan ook moeilijk om dingen los te laten. Welke richting ze precies uit wil, weet ze nog niet en daarom probeert ze op dit moment dan ook gewoon verschillende dingen uit binnen de branche.
    P E R S O N A L I T Y
    bubbly ❀ social butterfly ❀ always tries to be friendly ❀ but will give you the cold shoulder when she doesn't like you ❀ daddy's girl ❀ empathic ❀ scared easily ❀ helpful ❀ won't give up ❀ can get manipulative to get what she wants (which she totally hates about herself) ❀ loves talking ❀ very interested in other people's stories ❀ walks the edge of the rules, but rarely breaks them ❀ loyal towards friends and family ❀ not very forgiving when someone royally fucks up ❀ tries to do the good thing ❀ enthusiastic ❀ doesn't like to be alone

    Pilar kan omschreven worden als een vrolijk meisje dat altijd wel met iemand een praatje aan het slaan is. Ze heeft dan ook nooit echt kunnen klagen over het aantal vrienden dat ze heeft en voelt zich het meest comfortabel wanneer ze een leuk groepje om zich heen heeft. Alleen zijn is niet één van haar sterkste kanten. Als haar vrienden niet beschikbaar zijn vindt ze het geen probleem om haar vader op te zoeken en tijd met hem door te brengen. Het klinkt dan ook niet vreemd wanneer Pilar een trouw iemand is. Behalve wanneer iemand echt een grote fout maakt tegenover haar, dan is het meisje een pak minder vergevingsgezind en zal het heel wat moeite kosten om haar vertrouwen terug te winnen. Als een medical intern siert het haar dat ze empathisch is en altijd klaar staat om te helpen. Ze luistert dan ook graag wanneer patiënten hun hart eens willen luchten. Jammer genoeg merkt ze zelf wel eens op dat ze een licht manipulatief kantje heeft wanneer ze haar zin wil krijgen en dat haat ze. Helaas gebeurt het vaak onbewust. Pilar kan ook best snel bang zijn of bang gemaakt worden.

    A P P E A R A N C E
    Diana Korkunova; FC.
    Pilar heeft een gemiddelde lengte en is slank gebouwd. Door haar zuiderse afkomt heeft haar huidskleur een natuurlijke, bruine gloed die nog donkerder kan worden wanneer ze veel tijd in de zon doorbrengt. Haar zwarte haar is iets wat ze altijd goed verzorgt en dan ook meestal los of in een staart draagt. De make-up die ze draagt blijft redelijk naturel, zeker omdat het in Terra Nova nog steeds een schaars product is. Qua kleding houdt ze het redelijk comfortabel, maar ze probeert toch ook wel een beetje met de mode rekening te houden.







    F A M I L Y       H I S T O R Y
    Esther Likeke (née Echeverria) [mother]
    ❀ Nakoah Noah Likeke [father]

    Als kind kende Pilar het concept "schone lucht" niet en was voedsel schaars. Niet omdat ze per sé deel uitmaakte van een familie uit een lage stand, maar het werd gewoon steeds moeilijker en moeilijker om eten te produceren op een aardbol die het zo goed als opgegeven had. Enkele jaren geleden werd de Likeke familie dan ook uitgekozen om naar Terra Nova te reizen. Haar vader, een chirurg, konden ze daar wel goed gebruiken. En zo geschiede. De eerste dagen in Terra Nova waren moeilijk voor Pilar omdat haar longen niet gewoon waren aan schone lucht. Gelukkig veranderde dit al snel en vond het jonge meisje haar draai binnen de nieuwe gemeenschap.

    Haar wereld werd echter weer op zijn kop gezet toen ze op een dag het nieuws kregen dat haar moeder vermoord werd door een groepje Sixers. Veel meer info kreeg het gezin, dat nu plots uit twee bestond, niet waardoor het maar als een gevalletje "verkeerde plaats op de verkeerde tijd" werd beschouwd. Na die vreselijke gebeurtenis groeide Pilar alleen maar meer naar haar vader toe en werd hij haar rots in de branding. Vandaag, als 19-jarige, kijkt ze nog steeds ontzettend naar hem op en weet ze dat ze met alles bij hem terecht kan. Al neemt het niet weg dat er een groot gemis is en dat Pilar soms wel de behoefte heeft aan een vrouwelijke vertrouwenspersoon. Er zijn namelijk dingen die je liever niet met je vader bespreekt.

    E X T R A
    ❀ Heterosexual
    ❀ Speaks both English and Spanish
    ❀ Has a mean right hook because she wants to be able to defend herself
    ❀ Loves to sneak OTG sometimes with her friends to go swimming
    ❀ She still doesn't like all the sounds she can hear coming from the forest at night.
    ❀ Frightened of thunderstorms
    ❀ Has an utmost hate for the Sixers because of what they did to her mother
    ❀ Loves the feeling of the fresh water of the river on her skin on a hot day
    ❀ Discovering new kinds of food in Terra Nova is one of her favourite hobbies

    [ bericht aangepast op 24 jan 2022 - 14:58 ]


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    RHYS      SWANSON     


    N A M E
    ✥ Rhys - Enthusiasm [Welsh]
    ✥Swanson - Patronymic form of Middle English swein meaning "servant" (of Old Norse origin). This word was also used as a byname, and this surname could be a patronymic form of that. [English]

    A G E
    Rhys is 42 jaar oud.

    T E R R A       N O V A
    Rhys maakt in Terra Nova deel uit van de security force. Dat wil zeggen dat hij instaat voor de ordehandhaving en bescherming van de inwoners. Ook wanneer er missies uitgevoerd moeten worden buiten Terra Nova kan hij ingezet worden om mee te gaan om de boel in goede banen te leiden. Persoonlijk heeft hij een redelijk goede band met Commander Taylor en heeft hij zich zo weten op te werken tot zijn rechterhand. Rhys krijgt dan ook veel informatie over gevoelige dingen en neem Taylor's plaats in wanneer die niet aanwezig is in Terra Nova.
    P E R S O N A L I T Y
    observant ✥ knows how to keep his calm ✥ serious, sometimes too serious ✥ righteous ✥ feels very responsible for the people working with him ✥ knows how to anticipate ✥ can get very angry when people endanger other people ✥ respect has to be earned ✥ intelligent ✥ willing to give people second chances ✥ nerves of steel ✥ will kick your ass if he has to ✥ a really good friend ✥ sometimes a little too suspicious about things ✥ doesn't expect to find love ever again ✥ not really a talk about my feelings kinda guy

    Rhys kwam naar Terra Nova om opnieuw te beginnen en heeft zich daarbij een beetje op zijn werk gestort. Hij is erg oplettend, weet hoe hij rustig moet blijven en heeft stalen zenuwen. Allemaal eigenschappen die wel goed van pas komen bij zijn job. Hij voelt zich dan ook erg verantwoordelijk voor de mensen die onder hem werken en probeert hen zo veilig mogelijk te houden. Wel kan hij aardig uit zijn krammen schieten wanneer één van zijn agenten iets doms doet en daarbij iemand anders in gevaar brengt. Zijn respect heb je niet vanaf de eerste ontmoeting, maar dat moet je verdienen. Hij zal op zijn beurt ook zijn best doen om het respect van de andere persoon te krijgen.

    Na de dood van Eve leek het voor Rhys afgelopen te zijn, hij verwachtte niet dat hij ooit nog liefde zou vinden. Praten over zijn gevoelens en over wat er gebeurd is, is dan ook iets wat hij echt zelden doet. Misschien dat je wel wat los weet te werken wanneer hij in een dronken bui is. Wel valt hij te benoemen als een goede vriend en zal hij er altijd staan voor zijn vrienden.

    A P P E A R A N C E
    Matthew Goode; FC.

    Rhys valt te omschrijven als een lange man van zo'n 1m85 met een donker, maar vriendelijk uiterlijk. Zijn donkere, haast zwarte haar is kort, maar ligt wel altijd netjes in de plooi. Geregeld zijn zijn kaken ook bedekt met wat stoppel, maar hij laat het nooit verder dan dat komen. Zijn lichte ogen geven hem een vriendelijke en benaderbare uitstraling. Wanneer hij niet in zijn uniform rondloopt (en dan gebeurt niet vaak), kan je hem vrijwel altijd terugvinden in een lange broek met een T-shirt. En een leren vest wanneer het kouder is. Meestal kiest hij voor donkere kleuren en daar durft hij wel eens spijt van hebben wanneer de zon goed zijn werk doet. Hij is atletisch gebouw en ziet er een beetje slungelig uit door zijn lengte, maar daar durven mensen zich wel eens aan te verkijken.







    F A M I L Y       H I S T O R Y
    Eve Johnson [girlfriend]

    Rhys wist al van kleins af aan dat hij agent wou worden en wou als kleine jongen ook alleen maar spelletjes spelen wanneer hij de agent mocht spelen. Zijn ouders werden dan ook soms gek wanneer hij weer eens in een fase zat waarbij hij constant het fijne van alles wou weten onder het mom van zijn observatie- en ondervraagtechnieken te verbeteren. Toen hij eenmaal oud genoeg was besloot hij dan ook om zijn droom na te jagen. Het vele studeren en harde werken werden beloond met een badge die aantoonde dat hij wel degelijk een agent was en het niet meer hoefde te spelen.

    Hoewel hij in zijn jeugd wel enkele vriendinnetjes had gehad, was de verschijning van Eve Johnson de eerste die zijn hart echt salto's deed maken. Gelukkig was dat ook wederzijds en duurde het niet lang vooraleer de twee een koppel werden. Jammer genoeg bleef het geluk niet lang duren en werd Eve slachtoffer van de luchtvervuiling. Haar longen waren op een gegeven moment gewoon op en na een korte strijd stierf de jonge vrouw. Rhys was er kapot van, alles deed hem aan haar denken. Toen hij de kans kreeg om met de vierde pilgrimage naar Terra Nova te reizen, greep hij die met beide handen. Misschien kon hij daar wel opnieuw beginnen.

    E X T R A
    ✥ Heterosexual
    ✥ Almost peed his pants when he saw his first dinosaur
    ✥ Got shot once and still has the scar on his left shoulder to prove it
    ✥ Is a very good drinking buddy
    ✥ Always tries to go for a run in the morning
    ✥ Likes to keep his house clean and absolutely hates mess

    [ bericht aangepast op 22 jan 2022 - 16:51 ]


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Mag ik een dame reserveren? 🤗


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'