• Hoi Q'ers

    Ik ben zo excited dat ik even op knappen sta, dus vandaar dit topic om stoom af te blazen :') mijn vriend en ik gaan zaterdag namelijk een katje ophalen in het dierenasiel. We zijn vorige week kennis gaan maken en hebben uiteindelijk een match gevonden in Linde, de kat.
    Linde is 2 dagen geleden 2 jaar geworden en heeft al een bewogen leven achter de rug. Ondanks haar jonge leeftijd is ze al moeder geweest van 5 kittens, die net zoals Linde zelf, erg slecht behandeld werden door hun vorige baasje. Toen de katjes door het asiel werden weggehaald, hadden ze allemaal ontstoken ogen en waren ze veel te klein voor hun leeftijd.
    Gelukkig hebben alle kittens en Linde het gered. We zijn haar dus een bezoekje gaan brengen en wat is het een schatje! Ze ging meteen spinnen en kopjes geven, dus wij waren opslag verliefd. Vanaf zaterdag wordt Linde ons katje en gaan we haar de quality-time geven die ze nu wel zeker verdiend heeft.

    Kijk onder de spoiler voor een Linde-pic (gestolen van de site van het asiel) *O*



    Naast mijn excitement heb ik ook een vraag voor jullie. Mijn vriend en ik hebben ondertussen een kattenbak, voederbakjes, voedsel, een krabpaal en zo'n kattenstelsel in huis gehaald, maar missen we nog iets?
    En hebben jullie ook al ooit een dier uit het asiel gehaald?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    wat een leuk beestje <3 linde kan vast blij zijn dat ze in zo'n warm mandje terecht gaat komen zaterdag :)

    ik heb zelf nog nooit een kat gehad, though, dus ik weet niet of jullie iets vergeten zijn, maar volgens mij is de basis er en kan de rest altijd nog bijgehaald worden.


    because i knew you, i have been changed for good

    Ohh, wat ontzettend leuk! Mooi hoe dat gaat altijd, dat je dan een bepaald diertje ziet en meteen weet: Ja, dit wordt de onze. Heel veel plezier ervan. <3


    ars moriendi

    Wat een lieverd. En wat fijn dat jullie elkaar gevonden hebben. Jullie klinken hartstikke goed voorbereid!

    Misschien zou je nog kunnen vragen of er speeltjes zijn die ze leuk vindt (of favoriete snoepjes heeft). Wij hadden daarnaast ook altijd een mandje of dekentje voor de katten.


    Omnia mutantur, nihil interit

    Aww, wat een liefie!

    Onze kat heeft een tijdlang in een mandje gelegen, maar die hadden we van mijn schoonouders gehad omdat hun kat er niet naar omkeek, dus succes is niet gegarandeerd, haha. En misschien nog wat speeltjes? Al werkt iets van een lint vaak ook al prima haha of een doos. ;p



    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik kom net terug van mijn ouders en die hadden ook nog een mand/kussen liggen waar hun kat niet naar omkijkt, dus nu is hij van Linde *O*
    Bedankt voor jullie reacties! Ik update zeker even als we haar zaterdag gaan ophalen ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oh heel schattig! Wat leuk ook dat je een katje uit het asiel haalt. (heart2)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Aahh, zo schattig (blush) Zo lief. Ze ziet er echt uit als een schat. Hebben jullie al eens eerder katten gehad?


    Tijd voor koffie.

    Aahh zo leuk! Ze ziet er echt ontzettend cute uit, en zacht! (blush) Wij stonden ooit als studentenhuis op het punt om ook een kat te adopteren, 5/6 was al on board toen de laatste heel voorzichtig begon: "..ik durf het eigenlijk niet te zeggen, want ik ben bang voor het antwoord, maar, eh, als het aan mij ligt is het of ik eruit, of de kat eruit.." En toen ging het hele feest helaas niet door 😂 Sad haha

    Even geleden wel bij Slughorn geweest die een g e w e l d i g e knuffelkat heeft en dat was wel even goed voor mn ziel


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Awh, wat een cutie!

    Ik denk dat je het belangrijkste wel hebt.(:

    Ik heb nu een klein jaartje een kat die ik van een noodcentrale heb. Toen ik hem ophaalde werd hij op tien jaar geschat en had ook al heel wat meegemaakt. Heeft eigenlijk altijd op straat geleefd voor zover ze wisten. Ondanks dat hij heel aanhankelijk naar mij toe is, blijft hij wel echt mijlenver uit de buurt van andere mensen.:'D En ohh ja, ik heb hem Dobby genoemd.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat een schatje is Linde! En wat fijn dat je haar vanuit het asiel een fijn thuis geeft!

    Wij hadden vroeger altijd konijnen vanuit een konijnenopvang (al kwam de eerste wel van de bouwmarkt vandaan, die verkochten blijkbaar konijnen 🤔). Dat was wel grappig, want toen gingen de konijnen helemaal speeddaten enzovoorts, om te kijken of ze wel echt bij elkaar pasten.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Sisyphus schreef:
    Aahh, zo schattig (blush) Zo lief. Ze ziet er echt uit als een schat. Hebben jullie al eens eerder katten gehad?


    Mijn vriend heeft thuis altijd katten gehad. Ik eentje, toen ik klein was, maar dat arme beestje was nog maar pas bij ons toen ze overreden werd :c

    + als iemand nog een naam suggestie heeft, hit me up! Linde lijkt me meer een mensennaam, dan een kattennaam?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wat een schatje (blush)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Frodo schreef:
    (...)

    Mijn vriend heeft thuis altijd katten gehad. Ik eentje, toen ik klein was, maar dat arme beestje was nog maar pas bij ons toen ze overreden werd :c

    + als iemand nog een naam suggestie heeft, hit me up! Linde lijkt me meer een mensennaam, dan een kattennaam?

    Toevallig zei ik gisteren tijdens het kijken naar Harry Potter and the Goblet of Fire nog tegen mijn vriend: als ik ooit een kat neem, zou ik haar Nagini noemen, hahaha. Is wel meteen een bepaalde vibe, natuurlijk.


    ars moriendi

    Wat een schatje. Veel succes :)


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Frodo schreef:
    (...)

    Mijn vriend heeft thuis altijd katten gehad. Ik eentje, toen ik klein was, maar dat arme beestje was nog maar pas bij ons toen ze overreden werd :c

    + als iemand nog een naam suggestie heeft, hit me up! Linde lijkt me meer een mensennaam, dan een kattennaam?


    Ah gossie :c Dat is echt heel erg, echt een nachtmerrie - maar super leuk dat jullie dan nu samen zoiets gaan doen! Katten zijn echt geweldige huisgenoten.
    Wat voor soort namen vind je leuk?


    Tijd voor koffie.