• Hallo allemaal!
    Sinds ik een aantal seizoenen geleden een ‘Even tot hier’-aflevering zag op tv, ben ik hé-le-maal fan van dat programma.

    De corona crisis bijvoorbeeld, en hoe het kabinet in Nederland daar mee omging, gaf genoeg aanleiding voor Niels van der Laan en Jeroen Woe om hier satire over te maken. En zo over nog vele andere actuele onderwerpen van de desbetreffende week.

    Kennen jullie het? Volgen jullie het?





    In dit topic kunnen we het hebben over oude Even tot hier afleveringen met bijbehorende liedjes en covers en natuurlijk over de wekelijkse nieuwe aflevering!

    Sinds afgelopen zaterdag, 11 november, is er weer een nieuw seizoen begonnen.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2022 - 17:28 ]

    love even tot hier :) ben echt blij dat het weer op tv is, mijn zaterdagavonden zijn meteen een stuk leuker :)


    because i knew you, i have been changed for good

    Even tot Hier is echt één van mijn favoriete programma's die ik nog wel kijk op tv. Heb ook op ze gestemd bij de televisiering.


    Credendo Vides

    Ik was ZO BLIJ toen Niels en Jeroen een Televizier-Ring kregen! Ik vind ze al fantastisch sinds De Kwis, en ik ben zo blij dat ze verder gegaan zijn in de vorm van Even Tot Hier!

    Zoveel creativiteit, mega actueel, heerlijk.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ik was ZO BLIJ toen Niels en Jeroen een Televizier-Ring kregen! Ik vind ze al fantastisch sinds De Kwis, en ik ben zo blij dat ze verder gegaan zijn in de vorm van Even Tot Hier!

    Zoveel creativiteit, mega actueel, heerlijk.

    Precies dit eigenlijk.
    Die ring hebben ze echt terecht gewonnen, en ook gewoon met 70 % van de stemmen. Ik was positief in shock toen ik dat hoorde.
    De Kwis was gaaf en ik vond het best jammer dat het stopte. Ik vond toen wel al Niels en Jeroen het leukste in het programma, dus ik was ook erg blij met dat ze als duo verder zijn gegaan!

    Ik heb de nieuwste aflevering helaas nog niet gezien, maar ik kan wel meepraten over de oude afleveringen en ik kijk al uit naar zaterdag!



    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Jaaaa ik houd zo hiervan!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    SPICA schreef:
    love even tot hier :) ben echt blij dat het weer op tv is, mijn zaterdagavonden zijn meteen een stuk leuker :)

    Ja, ik kijk er ook echt naar uit! Wat vind jij er zo leuk aan?

    DreamerN schreef:
    Even tot Hier is echt één van mijn favoriete programma's die ik nog wel kijk op tv. Heb ook op ze gestemd bij de televisiering.

    Ik heb ook op hen gestemd in de hoop dat ze genomineerd zouden worden. Uiteindelijk heb ik niet op de avond zelf gestemd. Toch was ik wel verbaasd over die 70% eigenlijk, omdat iedereen het zo over de bevers had. Maar zeker super verdiend! Daar hoopte ik echt op voor hen.
    Spoiler aflevering 1 van het huidige seizoen:
    En nu hebben ze in hun eerste aflevering van dit seizoen natuurlijk al een grap gemaakt over 'de bevers', haha. In het 'Simpel liedje'. Was te verwachten xD


    Phlegethon schreef:
    (...)
    Precies dit eigenlijk.
    Die ring hebben ze echt terecht gewonnen, en ook gewoon met 70 % van de stemmen. Ik was positief in shock toen ik dat hoorde.
    De Kwis was gaaf en ik vond het best jammer dat het stopte. Ik vond toen wel al Niels en Jeroen het leukste in het programma, dus ik was ook erg blij met dat ze als duo verder zijn gegaan!
    Ik heb de nieuwste aflevering helaas nog niet gezien, maar ik kan wel meepraten over de oude afleveringen en ik kijk al uit naar zaterdag

    Dat dat programma bestond en wat het inhield heb ik op de een of andere manier totaal niet meegekregen. Maar nu ben ik fan *O* Ik denk ook wel dat ze professioneler zijn geworden, als ik filmpjes /liedjes van de Kwis terug kijk. Of kijken jullie hier anders naar?

    Wat zijn jullie all time favorieten? Al weet ik heel goed dat het te veel zijn om op te noemen. (;


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Wat zijn jullie all time favorieten? Al weet ik heel goed dat het te veel zijn om op te noemen. (;


    Mijn ultra-favoriet is toch wel Het Spook van de Operatiezaal in seizoen 2. Die vond ik allemachtig prachtig (maar ik vind Phantom ook tof, dus lichtelijke voorkeur).


    Die over Online Shoppen (met Jeroen van den Boom) blijft ook lekker hangen, hehe.

    Of die irritante Yvonne Coldewijer die lekker op haar nummer werd gezet door Meau :Y)

    Briljant vond ik ook in coronatijd De Snottebellekes 😂😂

    Dit zijn wel echt m'n favorieten uit de Even Tot Hier-tijd, ik heb nog meer favorieten uit de De Kwis-tijd (Paardenvlees, Geef Ons Een Prik)

    [ bericht aangepast op 16 nov 2022 - 23:56 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Krullie schreef:
    (...)
    Dat dat programma bestond en wat het inhield heb ik op de een of andere manier totaal niet meegekregen. Maar nu ben ik fan *O* Ik denk ook wel dat ze professioneler zijn geworden, als ik filmpjes /liedjes van de Kwis terug kijk. Of kijken jullie hier anders naar?

    Net niet op die avond tv kijken misschien? Ik kwam het ook maar tijdens zappen vroeger ergens tegen, als ik me dat nog goed herinner. En het was minder in het nieuws etc dan Even Tot Hier volgens mij, dus het is niet gek dat je het gemist hebt.
    Ik weet niet of ze nu meer geld hebben voor de productie? Want ik ben het er wel mee eens met dat het er nu professioneler uit ziet, maar dit komt bij mij met name door de set-up. Ik merk het verschil minder bij de nummers zelf.

    De Spook Van De Operatiezaal nummers zijn ook een van mijn favorieten van Even Tot Hier, maar met Phantom en met name Elisabeth melodieën, kan het moeilijk anders voor mij. xD Ik vond sommige andere musicalnummers, zoals het eerste nummer van de Disney aflevering, dan ook tof.
    En ik kan niet kiezen, dus hier komen een aantal/ veel te veel van mijn anderen favorieten:
    - Vaccin - Erg leuk gedaan met de groep van het eerste seizoen.
    - Toeslagenaffaire & 10000 luchtkastelen
    - We Gaan Naar De Haaien - Wat een dedicatie was hierbij!
    - Kapper Knip Me Dan - Al de puns zijn geweldig.
    - Wetenschap

    Van de Kwis zijn Fyra, Samen Op De Scooter en We Staan Stil denk ik mijn top drie. Maar paardenvlees is zeker ook een goede!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Krullie schreef:
    (...)
    Ja, ik kijk er ook echt naar uit! Wat vind jij er zo leuk aan?

    ik vind het fantastisch hoe ze binnen een week het nieuws compleet op de hak nemen. vaker is het voorgekomen dat er op zaterdagochtend nog iets gebeurde, wat dan 's avonds alweer terugkomt in de aflevering. ze zijn ook muzikaal geweldig, en de kleine grapjes die door het hele seizoen terug blijven komen vind ik ook altijd leuk. (verkaarsen na het johan derksen incident vorig seizoen, douwe bob, dit jaar misschien waylon's erectieproblemen?)
    en ik vind ook dat er wat gezegd mag worden over miguel. deze man wordt constant in de zeik gezet, maar hij vindt het zelf volgens mij nog leuker dan de rest van het publiek. ook op het televisiergala, nadat ze gewonnen hadden, zegt niels in het interview nog "met een beetje fantasie zie je er drie ringen in, dus ik denk dat we hem om gaan laten smelten in drie ringen. dan hebben we er allebei één, en nog een reserve." en dan staat miguel daarnaast te lachen. love deze belg.
    en nu komt er ook nog bovenop dat de sint in het land is, en ik vind de interactie tussen niels en hoofdpiet door de seizoenen heen ook leuk c:


    DreamerN schreef:
    Wat zijn jullie all time favorieten? Al weet ik heel goed dat het te veel zijn om op te noemen. (;

    van de kwis kom ik altijd terug bij samen op de scooter, barbie!, en kan de microfoon aan?.
    verder ook specifiek die aflevering waar gordon te gast zou zijn, maar op het laatste moment afbelde. toen hebben ze paul de leeuw laten spelen, en met iedere fout en zo werden meer nummers van gordons telefoonnummer onthuld.

    specifiek in even tot hier, ga ik altijd heel goed op hele simpele liedjes over best wel ingewikkelde onderwerpen. bijvoorbeeld mondkapjesplicht, en ook vuurwerkverbod, maar die tweede meer specifiek doordat het nét iets anders is want jeroen is een kwart chinees en gaat dus klagen over het vuurwerkverbod.
    ook zonder jou (irma), lekker met joe biden en amalia en de pechgeneratie voor bn'ers die mogen komen zingen (ook al kon flemming toch niet) vind ik altijd heel fijn.
    hun versie van stefania de dag nadat oekraïne het songfestival won vond ik fantastisch, maar mijn favoriete lied wat ze ooit hebben gedaan is denk ik toch thierry blijft. 'un ander slot?! op m'n eiguh deuhr?!' heeft zich een weg gebaand in mijn dagelijkse taalgebruik haha

    buiten dat ze natuurlijk muzikaal fantastisch zijn, vind ik ook het miguel-scharrelei-model hilarisch.


    because i knew you, i have been changed for good

    Een aantal van mijn favorieten zijn 'Thierry Blijft' '10.000 luchtkastelen', 'Mark Rutte: Laat me niet alleen', 'Smurfenlied met vader Mark', 'Snottebellekes''Toeslagenaffaire (Ik was het nie)' en 'Wappie'

    En gewoon als theatraal acteerstukje vind ik 'Heel Holland Zandbakt' en 'Dokter Rik van Westelaken' ook geweldig. Natuurlijk elk stukje met de hoofdpiet is meer dan welkom. ;D

    Van de Kwis o.a. 'kan de microfoon aan' 'Wij zijn het corps', Elk liedje lijkt op Stairway to Heaven".

    De heel simpele liedjes over een best wel ingewikkeld onderwerp zitten ook altijd zo slim in elkaar. (H)

    [ bericht aangepast op 17 nov 2022 - 17:19 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Wat zijn jullie all time favorieten? Al weet ik heel goed dat het te veel zijn om op te noemen. (;


    Liedjes die ik keer op keer op keer opnieuw luister zijn;

    Jeroen en Niels
    Toeslagenaffaire (Ik was het nie)
    ik was het niet, ik was het niet .. ik was het niet, want het was juist die. enz. enz. enzo . En dan Miguel 'ik ben van k3', 'nee nu even niet'. HAHA.
    Overal zijn zij dus (thuiswerken)
    Dus dan vlucht ik met mn laptop naar het bad.. alles nat!
    De rookvrije generatie
    Geweldige lyrics en leuk dat ze zo naar buiten lopen, omdat je roken steeds meer buiten moet (gaan) doen.

    Cover door artiest zelf
    Amber heard en Johnny depp - brigitte kaandorp en herman finkers
    Heerlijk dat geruzie. Ik kende het origineel niet, maar daarin ruziede ze dus ook - natuurlijk. Sommige van die woordspelingen in deze parodie, heerlijk.
    Kon ik maar even biden zijn - Gordon
    De combinatie van 'kon ik maar even bij je zijn / biden zijn' en gordon die zich als Trump voordoet met die oranje huid en met dat haar, vind ik echt geweldig. En dat Gordon zichzelf in de zeik neemt in die lyrics, haha. ' Ik ben ** toch geen Gordon'. xD

    Simpel liedje
    Simpel liedje; zelftests Wat een mooie beknopte samenvatting.

    Oke misschien kennen jullie deze liedjes en vinden jullie deze nou net niet zo speciaal ofzo, maar ik blijf erom lachen x'D

    @SPICA: Thierry blijft vind ik ook geniaal. Het zijn er gewoon te veel om op te noemen, die ik leuk vind.

    SPICA schreef:
    (...)
    en ik vind ook dat er wat gezegd mag worden over miguel. deze man wordt constant in de zeik gezet, maar hij vindt het zelf volgens mij nog leuker dan de rest van het publiek. ook op het televisiergala, nadat ze gewonnen hadden, zegt niels in het interview nog "met een beetje fantasie zie je er drie ringen in, dus ik denk dat we hem om gaan laten smelten in drie ringen. dan hebben we er allebei één, en nog een reserve." en dan staat miguel daarnaast te lachen. love deze belg.

    Heb je zeker gelijk in! Ik heb een foto van de drie heren samen toegevoegd in de beginpost. Ook heel leuk om te zien toen inderdaad, dat ze met zn 3en in spanning naar elkaar zaten bij het televizierringgala.

    Hoe ze hem er ook echt elke aflevering weer eventjes bij betrekken. Super leuk.

    Dat spook van de operatiezaal vind ik echt keigrappig 🤣


    No growth of the heart is ever a waste

    SPICA schreef:
    (...)
    van de kwis kom ik altijd terug bij samen op de scooter, barbie!, en kan de microfoon aan?.
    verder ook specifiek die aflevering waar gordon te gast zou zijn, maar op het laatste moment afbelde. toen hebben ze paul de leeuw laten spelen, en met iedere fout en zo werden meer nummers van gordons telefoonnummer onthuld.

    specifiek in even tot hier, ga ik altijd heel goed op hele simpele liedjes over best wel ingewikkelde onderwerpen. bijvoorbeeld mondkapjesplicht, en ook vuurwerkverbod, maar die tweede meer specifiek doordat het nét iets anders is want jeroen is een kwart chinees en gaat dus klagen over het vuurwerkverbod.
    ook zonder jou (irma), lekker met joe biden en amalia en de pechgeneratie voor bn'ers die mogen komen zingen (ook al kon flemming toch niet) vind ik altijd heel fijn.
    hun versie van stefania de dag nadat oekraïne het songfestival won vond ik fantastisch, maar mijn favoriete lied wat ze ooit hebben gedaan is denk ik toch thierry blijft. 'un ander slot?! op m'n eiguh deuhr?!' heeft zich een weg gebaand in mijn dagelijkse taalgebruik haha

    buiten dat ze natuurlijk muzikaal fantastisch zijn, vind ik ook het miguel-scharrelei-model hilarisch.


    JA, HET MIGUEL-SCHARRELEI-MODEL! Zo erg om moeten lachen, arme Miguel, haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly